Skocz do zawartości

Pierw brama czy ogrodzenie ?


Recommended Posts

Napisano

Witam. 

 

Jestem laikiem w tych sprawach. Mieszkam w domu. Obsadziłem słupki do siatki na dwie trony działki i teraz się zastanawiam co dalej. Mianowicie, czy powinienem obsadzić resztę stron do granic działki, czy pierw muszę zamontować bramę aby do niej pociągnąć siatkę ? W jakiej kolejności powinienem to zrobić ? Na pewno brama będzie przesuwna i boje się że nie będę umiał później tego połączyć, bądź będzie problem z pokryciem się bramy i ogrodzenia. Z góry przepraszam za nazewnictwo itp, ale jak wspomniałem jestem laikiem, ale samo ogrodzenie z siatki mogę zrobić samemu z pomocą kolegi ;) Z góry dziękuję za porady.

Napisano (edytowany)

wypadałoby zapytać jaką bramę chcesz kupic/ lub już masz, taka z marketu szczebelkowa, czy z siatki panelowej, czy ktoś ci robi ją na zamówienie ? 

Brama będzie wyższa od siatki czy raczej siatkę masz wyższą od bramy ?

te 3 strony działki na których nie ma bramy można spokojnie grodzić na gotowo,  na tej stronie co będzie brama musisz wypoziomować ten kawałek gruntu, tak aby schludnie zlicować bramę z resztą ogrodzenia. Uzbiera się tego z 10m to na takiej powierzchni brama będzie pracować i przydałoby się aby teren był tam wyrównany. Odpowiedz na pytania powyżej to coś poradzimy

Edytowano przez fence (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuję Panowie za podpowiedzi. 

Bramu jeszcze nie mam, ale na pewno będzie przesuwna z paneli przez które nie będzie widać co się dzieje na podwórku, Oczywiście będzie zautomatyzowana. Jak tylko się zrobi cieplej, podeślę zdjęcia i moją wizję :) 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Warto pamiętać, że na czas budowy domu czasem lepiej wykonać najpierw ogrodzenie tymczasowe (takie które nie będzie bardzo drogie). W tym okresie nie trudno przecież o uszkodzenie płotu przy transporcie materiałów budowlanych. Zresztą na tym etapie nie zawsze wystarcza funduszy na solidne ogrodzenie. Docelowy płot najlepiej zbudować po postawieniu domu i zakończeniu większych robót na działce.

Edytowano przez Budujemy Dom - otoczenie domu (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dnia 17.02.2017 o 14:06, Budujemy Dom - otoczenie domu napisał:

Warto pamiętać, że na czas budowy domu czasem lepiej wykonać najpierw ogrodzenie tymczasowe (takie które nie będzie bardzo drogie). W tym okresie nie trudno przecież o uszkodzenie płotu przy transporcie materiałów budowlanych. Zresztą na tym etapie nie zawsze wystarcza funduszy na solidne ogrodzenie. Docelowy płot najlepiej zbudować po postawieniu domu i zakończeniu większych robót na działce.

A z tym się zgodzić nie mogę, bo ponieważ że:

-po pierwsze primo-koszta zawsze są i to nie małe nawet przy ogr. tymczasowym (nawet samo "załatwienie"słupków nie jest hop-siup jeśli mówimy chociażby o siatce leśnej na słupkach przynajmniej świerkowych)

drugie primo - cała tymczasówka i tak pójdzie na śmietnik biorąc pod uwagę jakość "potaniościowej" siatki a'la marketówy.

trzecie primo - jeśli mamy już SSO i do tego ogarnięte roboty związane z przyłączem kan. , szamba, czy eko to spokojnie można grodzić, z tym wyjątkiem aby montaż samych skrzydeł bramowych zostawić sobie na koniec,

Kuszenie losu uszkodzeniem wjazdu w przypadku kiedy kręcą się jeszcze dostawczaki ekip od wnętrz, elewacji ,  itp. owszem jest ryzykowne, ale ogrodzenie pozostałych stron nie ma większego znaczenia, wręcz przeciwnie, można już sobie powolutku niwelować teren od wys. podmurówek ( np.) do opaski budynku, schodów itp.

Koszt wydany na tymczasówkę lepiej dołożyć do lepszego jakościowo ogrodzenia docelowego.

 

Edytowano przez fence (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja właśnie tak zrobiłem- ogrodzenie tymczasowe z uwagi na ryzyko zniszczenia i także po to by zminimalizować ryzyko kradzieży materiałów budowlanych. Siłownik BFT, nietani, bo za ponad 2000 zł już po postawieniu wszystkiego, tak by od początku mechanizm nie dostał do zjedzenia porcji kurzu jak to przy budowie. I dlatego zapytałem wcześniej jaki plan na montaż kolejno bramy i napędu.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Ok 2000 zł to zwyczajowa cena za dobrej klasy automatykę, a akurat BFT należy do jednych z najlepszych marek na rynku. Myślę zresztą, że napędy, które jednak ciągle pracują w warunkach kurzu wcale nie są takie nieodporne na działanie tych czynników zewnętrznych.

  • 8 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

My akurat najpierw robiliśmy takie prowizoryczne ogrodzenie,a potem skusiliśmy się na modułowe z firmy joniec. Po pierwsze pasuje do niego każdy rodzaj i przęseł i bramy.Suma sumarum ,wybraliśmy przęsła drewniane a bramę robiliśmy kutą.I najpierw robiliśmy ogrodzenie a potem bramę ,bo przecież brama jest mocowana właśnie na tych słupkach z ogrodzenia.

Napisano
Dnia 6.02.2017 o 10:45, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Ogrodzenie można robić "na raty", a kolejność nie ma znaczenia, byle bazować na słupkach narożnych. Brama to taka duża "dziura" w płocie z własnymi słupkami dostosowanymi do jej konstrukcji, które bez problemu można połączyć z siatką.

Pięknie powiedziane :) Ja bym raczej zadał pytanie - co pierwsze - wjazd czy cała reszta i wtedy odpowiedź jest prosta.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...