Skocz do zawartości

Czy wykonanie GWC rzeczywiście się opłaci?


Orestes

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Posługuje się pan językiem ezopowym. Prościej byłoby, aby napisał pan jasno, co jest nie tak jak trzeba!


"Mniej proporcję Mocium Panie" Wymienniki gruntowe podgrzewają powietrze przed wymiennikiem - czyli jeżeli mamy w zimę 100m3 powietrza podgrzane w gwc o 15 st. to jest to trochę ponad 0.5kW! ale o tyle mniej odbierzemy ciepła z powietrza wychodzącego z domu!
Napisano
A wcale, że nie jasne. Dlaczego to wstępne podgrzanie powietrza w GWC miałoby powodować odebranie dokładnie takiej samej ilości energii mniej w wymienniku centrali wentylacyjnej?
Napisano
nikt nic konkretnego nie napisał wiem fachowcy coś liczą ,a ja pytam o zasadę działania i nie mam zastrzeżeń
bo ją rozumiem i mnie przekonuje
nie wiem ile kosztuje
.robią tylko pod projekt
więc chyba mają rację -ważne że działa
Grunt przemarza od jesieni do wiosny i przestają działać takie wnioski wyciągłem
.poco mi coś co nie działa ??? i ne jest też tanie - rehau ,czy geo-went????
Napisano
Cytat

nikt nic konkretnego nie napisał wiem fachowcy coś liczą ,a ja pytam o zasadę działania i nie mam zastrzeżeń
bo ją rozumiem i mnie przekonuje
nie wiem ile kosztuje
.robią tylko pod projekt
więc chyba mają rację -ważne że działa
Grunt przemarza od jesieni do wiosny i przestają działać takie wnioski wyciągłem
.poco mi coś co nie działa ??? i ne jest też tanie - rehau ,czy geo-went????


Ja chyba nie kumam icon_smile.gif Znaczy się uważasz, że to lipa?
Napisano
Cytat

Ja chyba nie kumam icon_smile.gif Znaczy się uważasz, że to lipa?



lipa nie lipa gdybym wiedział to bym nie pytał wiedzę mam marną naten temat tyle co przeczytałem i podzwoniłem
szukam informacji
Napisano
Cytat

lipa nie lipa gdybym wiedział to bym nie pytał wiedzę mam marną naten temat tyle co przeczytałem i podzwoniłem
szukam informacji


To teraz jest nas dwóch icon_smile.gif
Napisano
A ja na przekór robię gwc "rurowca" bo nie wyjdzie drogo, mój koszt to rury i praca własna, mam jedną ścianę od piwnicy do zasypania bo będzie tam taras ziemny (wyjście z parteru), przepust pod ławą zostawiłem, poukładam rury, opiaskuję i zakopię a nie będę się martwił że reku mi w zimie zamarźnie
Napisano
Cytat

A ja na przekór robię gwc "rurowca" bo nie wyjdzie drogo, mój koszt to rury i praca własna, mam jedną ścianę od piwnicy do zasypania bo będzie tam taras ziemny (wyjście z parteru), przepust pod ławą zostawiłem, poukładam rury, opiaskuję i zakopię a nie będę się martwił że reku mi w zimie zamarźnie


Na przekór komu?
Napisano
na przekór wszystkim którzy są pewni że ten pomysł jest do bani, w życiu nic nie jest do końca czarne ani też białe, każda decyzja jest "w jakimś odcieniu szarości"
Napisano
Cytat

na przekór wszystkim którzy są pewni że ten pomysł jest do bani, w życiu nic nie jest do końca czarne ani też białe, każda decyzja jest "w jakimś odcieniu szarości"


Do bani ? Takich to raczej nie ma. Właśnie o szarości chodzi. Ja np. piszę o nie wyolbrzymianiu roli gwc w kosztach eksploatacji domu. Piszę by nie rozbudowywać GWC ponad to co może przenieść powietrze. Piszę o tym, że na ogół pierwsze gwc ulega zalaniu ... Chodzi o proporcję
-wymiar GWC / maksymalne możliwości powietrza w transporcie kWh / nakłady na gwc.
Czyli prościej :
Czy jest sens robić GWC na 3000m3/h gdy centrala na max ma 350mm3/h?
Napisano
Cytat

A wcale, że nie jasne. Dlaczego to wstępne podgrzanie powietrza w GWC miałoby powodować odebranie dokładnie takiej samej ilości energii mniej w wymienniku centrali wentylacyjnej?



prosta zależność. Cieplejsze do podgrzania potrzebuje mniej ciepła niż zimne.

Ja mam inne spostrzeżenie z tej dyskusji. Co mnie to obchodzi że przez GWC, teoretycznie spada sprawność centrali. Dla mnie najważniejsze żeby powietrze tłoczone do domu, miało możliwie najwyższą temp. A to daje na chyba GWC. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale nas temperatura powietrza odpadowego nie interesuje. Nas powinna interesować tylko i wyłącznie temperatura powietrza nawiewanego do pomieszczeń. Im wyższe zimą - tym lepiej.
Napisano
Cytat

Do bani ? Takich to raczej nie ma. Właśnie o szarości chodzi. Ja np. piszę o nie wyolbrzymianiu roli gwc w kosztach eksploatacji domu. Piszę by nie rozbudowywać GWC ponad to co może przenieść powietrze. Piszę o tym, że na ogół pierwsze gwc ulega zalaniu ... Chodzi o proporcję
-wymiar GWC / maksymalne możliwości powietrza w transporcie kWh / nakłady na gwc.
Czyli prościej :
Czy jest sens robić GWC na 3000m3/h gdy centrala na max ma 350mm3/h?


Szkoda, że pan od razu tak nie napisał!
  • 9 lata temu...
Napisano

Może czasem lepiej pozostawić pytanie fachowcom (jaka wielkość GWC).

Polecam Grzebieniowy GWC, w ramach usługi projekt, instrukcja, materiały dodatkowe. Koszt całej instalacji nawet poniżej 5tys zł. Parametry pracy lepsze niż w innych rozwiązaniach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...