Skocz do zawartości

podłogówka na poddaszu


Recommended Posts

  Dnia 30.10.2017 o 17:13, bajbaga napisał:

Rurki nieprzymocowane mogą się wyprostować.

Rozwiń  

Jak mogą być nieprzymocowane?
Trudno mi to sobie wyobrazić..

 

  Dnia 30.10.2017 o 17:14, PeZet napisał:

Znalazłem

Rozwiń  

No to obaj mieliśmy pod górkę.
Przy czym ja jeszcze w dalszym ciągu mam, Ty już z górki :D

Mnie wlazło na wyrównania prawie 1 i 1/2 kubika keramzytu

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63, Animusem, o dylatacjach. Są jakieś informacje o zbrojeniu wylewki i o włóknach. Zdaje się, że sporo tam opisałem, ale niestety będziesz musiał przedrzeć się przez retrospekcje ilustrowane fotografiami, mające coś wspólnego z ówczesną teraźniejszością, która obecnie jest już przeszłością :) .

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 17:23, PeZet napisał:

Keramzyt - super pomysł.

Rozwiń  

Sam w sonie super. Robota z tym to gorsza strona medalu.

Gdybym miał robić to raz jeszcze nie robiłbym cienkiej "szprycy" na keramzycie tylko wydał więcej i kupił styrodur i dał prosto na keramzyt.
Ja niestety kupiłem wcześniej eps 100 i on by tego raczej nie wytrzymał

A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką?
Jaki jastrych dawałeś na wylewkę?

  Dnia 30.10.2017 o 17:21, PeZet napisał:

Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63

Rozwiń  

Gdzie zapodział się Jani?

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 17:30, MrTomo napisał:

A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką?

Jaki jastrych dawałeś na wylewkę?

Gdzie zapodział się Jani?

Rozwiń  

1. Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny - wylewka jest wielkim grzejnikiem i chciałem dać grubiej. Też chyba nie wiedziałem, że jest gruba pianka. Na poddaszu dałem piankę, chyba podwójnie, bo mis styropian skończył. Albo cierpliwość, bo to papranina.

2. Zwykła sucha mieszanka piach + cement + plastyfikator + kłaczki. Tam dalej jest o proporcjach. Ale miksokreciarze ich nie przestrzegają, bo prawidłowe proporcje bardzo obciążają im maszynę i trudniej pracować. Jeśli będziesz miał wybór między firmami - wybierz proponuję tę firmę, która bez wahania akceptuje prawidłowe proporcje mieszanki. Chodzi o ilość cementu: im więcej cementu, tym trudniej rozkładać. 

3. Właśnie. Gdzie jest Jani_63?

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 18:22, PeZet napisał:

Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny

Rozwiń  

Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała, czyli aby oddzielić  dwa różne materiały, różnie pracujące, bo ściana przenosi inne obciążenia niż posadzka.

  Dnia 30.10.2017 o 19:22, MrTomo napisał:

No, rurek sam nie układałem. Nie chcialem tego spieprzyć to raz a dwa, nie mam już siły. Miałem ochotę zrobić to sam, ale za długo by to trwało. Fachowcy zrobili to w 4 godzinki

Zrobilem całą przygotowke

Rozwiń  

Ale jak widać zrobili to bardzo schludnie.

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 19:12, aru napisał:

?

Rozwiń  

 

  Dnia 30.10.2017 o 19:27, mhtyl napisał:

Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała (...)

Rozwiń  

Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy.

Jest mostek:

Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic.  I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 19:35, PeZet napisał:

 

Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy.

Jest mostek:

Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic.  I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

Rozwiń  

Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych. 

  Dnia 30.10.2017 o 19:37, bajbaga napisał:

może i schludnie, ale:

 

 

moim (laika) zdaniem - są zbytni "napięte" przy styku ściany i podłogi

Rozwiń  

Są alupexy w peszlach, więc spokojnie sobie dadzą radę przy "pracy". A może to tylko złudzenie bo tak zdjęcie zostało zrobione z tej perspektywy że trudno ocenić czy faktycznie są za bardzo załamane czy nie.

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 19:41, mhtyl napisał:

Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych.

Rozwiń  

Ciepłe idzie z wylewki, wchodzi w mur, lezie nim w dół, omijając ocieplenie podłogi i pod ociepleniem włazi do gruntu, grzejąc kulę ziemską. Jedyna pociecha, ze grzeje ziemię pod chałupą.

Z powodu tego właśnie mostka ludzie kładą specjalną warstwę muru ze szkła spienionego albo innych materiałów wyjątkowo termoizolacyjnych a konstrukcyjnych. Ten mostek jest tak wyrafinowaną paskudą, że nawet robiąc obliczenia w OZC, trzeba się z nim ostro nagimnastykować, choć ma całą osobną rubrykę!

  Dnia 30.10.2017 o 20:04, aru napisał:

ach, nie fi a metafi

poniał

Rozwiń  

:D

Trochę fi, a trochę metafi. Tak. Lepszy fengszuj mam, jak wiem, że zadbałem.

Link do komentarza
  Dnia 30.10.2017 o 20:44, aru napisał:

posadzka pływająca jak mniemam, więc masz izolację posadzki od ściany

ale jak nie masz odcięcia poziomego ściany od fundamentów to i tak będziesz tracił energię, czyż nie?

Rozwiń  

Właśnie o tę izolację posadzki od ściany postanowiłem zadbać. Nie mam poziomego odcięcia ściany od frundamentów i naturalnie, że tak: będę tamtędy tracił energię. Ale uznałem, że jeśli nic mnie nie kosztuje pogrubienie dylatacji podłogi pływającej od ściany, a mogę dzięki temu choć odrobinę utrudnić kradzież energii przez ten mostek termiczny, to czemu miałbym tego nie zrobić.

I w tym sensie przyznaję, że jest to metafi. Ale i trochę fi.

Link do komentarza

Aby uzyskać odpowiedni poziom i aby przymocować rurki dałem styropian. Na styropian folię rastrową.

Zrobiłem sobie termosik.

 

Pod folią pięknie zbiera mi się wilgoć, rosa.
Czy to dlatego, że na poddaszu jest zimno czy dlatego, że para migruje z dołu i nie ma gdzie wyleźć?

 

Czy to się zmieni jak wyleję jastrych?

bo wydaje mi się, że jeśli to para migrująca z parteru to nic to nie zmieni.

 

?
 

 

Link do komentarza

Przy braku ogrzewania kondensacja będzie, niezależnie od tego, czy będzie wylany jastrych. Para wodna zawarta w powietrzu na dolnej kondygnacji po prostu migruje ku gorze. Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą. Na obu kondygnacjach potrzebna jest po prostu skuteczna wentylacja.

Link do komentarza
  Dnia 6.11.2017 o 13:58, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

pozostaje ogrzewanie góry bądź skapywanie wody ze stropu.

Rozwiń  

Ogrzewanie góry oczywiście będzie, ale nie od razu.
Co znaczy skapywanie wody ze stropu?

 

Czy ta wilgoć stamtąd potem wyjdzie spod tej folii?

Nie będzie miała gdzie odparować.

 

  Dnia 6.11.2017 o 14:13, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą

Rozwiń  

Prędzej to. Ale i tu sporo czasu minęło od zakończenia a przez położeniem styropianu i folii.

W migrację poprzez strop, keramzyt zamknięty zaprawą i styropian jakoś nie chce mi się wierzyć.

Pytanie: czy gdy ocieplę dach i zacznę grzać nic pod folią nie będzie się kondensować i wilgoć zniknie?

Bez ocieplenia dachu nie będę grzał, bo jeśli coś się stanie (awaria kotła etc) może mi rozmrozić podłogówkę.

Link do komentarza
  Dnia 4.09.2017 o 07:36, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

skoro to poddasze, najprościej będzie dać folię tylko pomiędzy styropian i wylewkę

Rozwiń  

 

  Dnia 4.09.2017 o 08:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę, dalej folia i wylewka na ogrzewaniu

Rozwiń  

 

Panowie, zrobiłem jak radziliście :-)

Teraz podpowiedzcie co zrobić, żeby nie zrobiło się dziadostwo.

W tym tygodniu będzie wylany anhydryt.

 

Mogę go grzać, powiedzmy 20st do czasu ocieplenia dachu, tylko czy to coś da (poza stratą ciepła) 

  Dnia 3.09.2017 o 13:32, mhtyl napisał:

żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu.

Rozwiń  

I jeszcze jeden :-)

Link do komentarza

 

  Dnia 3.09.2017 o 13:19, MrTomo napisał:

A czy pod keramzyt muszę dać folię (przypomnę - poddasze -  tj. keramzyt na sufit parteru)
Grubość jakieś 1-3cm

Rozwiń  

 

  Dnia 3.09.2017 o 13:32, mhtyl napisał:

Jedynie folie mógłbyś dać jeżeli masz na poddaszu łazienkę, keramzyt sam w sobie jest nienasiąkliwy więc żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu.

Rozwiń  

 

 

 

 

  Dnia 6.11.2017 o 16:19, MrTomo napisał:

 

 

I jeszcze jeden :-)

Rozwiń  

 

Chodziło o folie pod podkładem keramzytowym czy pod styropianem (między podkładem wyrównującym a styropianem) to tak dla przypomnienia i rozjaśnienia sytuacji:icon_biggrin:

Folie aluminiową dałeś jak widać na fotkach i bardzo dobrze.

  Dnia 6.11.2017 o 16:49, MrTomo napisał:

się mi zachciało podłogówki... >:(

Rozwiń  

Raczej zachciało Ci się anhydrytu:D

Cementowa jest że tak powiem bardziej "wdzięczna":icon_biggrin: mniej wymagająca i zapewne tańsza, ale z drugiej strony grubsza w stosunku do anhydrytowej.

Link do komentarza
  Dnia 6.11.2017 o 16:56, uroboros napisał:

Nie powiesz chyba, że gdybyś to wiedział, to zrobiłbyś kaloryfery...

Wygrzejesz i  BĘDZIE PAN ZADOWOLONY :icon_biggrin:

Rozwiń  

Oby , bo na razie nie mam jak grzac. To do zrobienia w kilka dni. Gorzej ze ocieplenia dachu nie ma, a to yak szybko nie powstanie. Co jak przyjda mrozy?

Plan byl taki zeby na spokojnie dlubac na poddaszu zima

 

Link do komentarza

Hej, MrTomo. Wg mnie musisz grzać i ocieplić dach po to, żeby przesunąć punkt rosy z wylewki pod dach. Pod dachem masz szczelinę wentylacyjną i ona odprowadzi wilgoć. Spróbuj pobawić się programem termika. Tam wstawiasz warstwy, temperatury etc i widzisz gdzie odłoży się punkt rosy. W ten sposób być może znajdziesz minimalną temperaturę do jakiej musisz grzać i minimalną grubość ocieplenia dachu. Program ma wielkość notatnika i jest totalnie intuicyjny. Ja go niestety nie mam, ale jest darmowy. http://www.programopedia.pl/p368-termika/

Link do komentarza

Wygrzewanie rozpoczęte. Co się nameczyłem to moje.

nie moglem odpowietrzyc układu. Pompa mieliła a za zaworem zwrotnym zimno...i zimno... pompa już na 3 bieg..

Po dobrych 30 minutach zorientowałem się, że pompa w złym kierunku mieli.

Mam dwie inne takie same a kierunek mają odwrotny. To mnie zmyliło.

Na ostatni moment mnie oświeciło bo juz -4 st.C Miałem tym już walnąć i iść spać.

Z jednego połączenia vesto pex-miedź mi cieknie. Za słabo dokreciłem?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...