Skocz do zawartości

podłogówka na poddaszu


Recommended Posts

6 minut temu, bajbaga napisał:

Rurki nieprzymocowane mogą się wyprostować.

Jak mogą być nieprzymocowane?
Trudno mi to sobie wyobrazić..

 

4 minuty temu, PeZet napisał:

Znalazłem

No to obaj mieliśmy pod górkę.
Przy czym ja jeszcze w dalszym ciągu mam, Ty już z górki :D

Mnie wlazło na wyrównania prawie 1 i 1/2 kubika keramzytu

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63, Animusem, o dylatacjach. Są jakieś informacje o zbrojeniu wylewki i o włóknach. Zdaje się, że sporo tam opisałem, ale niestety będziesz musiał przedrzeć się przez retrospekcje ilustrowane fotografiami, mające coś wspólnego z ówczesną teraźniejszością, która obecnie jest już przeszłością :) .

Link do komentarza
5 minut temu, PeZet napisał:

Keramzyt - super pomysł.

Sam w sonie super. Robota z tym to gorsza strona medalu.

Gdybym miał robić to raz jeszcze nie robiłbym cienkiej "szprycy" na keramzycie tylko wydał więcej i kupił styrodur i dał prosto na keramzyt.
Ja niestety kupiłem wcześniej eps 100 i on by tego raczej nie wytrzymał

A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką?
Jaki jastrych dawałeś na wylewkę?

18 minut temu, PeZet napisał:

Tam dalej w tym moim dzienniku są dyskusje z Janim_63

Gdzie zapodział się Jani?

Link do komentarza
47 minut temu, MrTomo napisał:

A dlaczego robiłeś dylatację styropianem a nie pianką?

Jaki jastrych dawałeś na wylewkę?

Gdzie zapodział się Jani?

1. Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny - wylewka jest wielkim grzejnikiem i chciałem dać grubiej. Też chyba nie wiedziałem, że jest gruba pianka. Na poddaszu dałem piankę, chyba podwójnie, bo mis styropian skończył. Albo cierpliwość, bo to papranina.

2. Zwykła sucha mieszanka piach + cement + plastyfikator + kłaczki. Tam dalej jest o proporcjach. Ale miksokreciarze ich nie przestrzegają, bo prawidłowe proporcje bardzo obciążają im maszynę i trudniej pracować. Jeśli będziesz miał wybór między firmami - wybierz proponuję tę firmę, która bez wahania akceptuje prawidłowe proporcje mieszanki. Chodzi o ilość cementu: im więcej cementu, tym trudniej rozkładać. 

3. Właśnie. Gdzie jest Jani_63?

Link do komentarza
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

U mnie wygląda to mnie więcej tak.
Nie zrobiłem jeszcze dokładnych zdjęć, bo światło było kiepskie.

A - mam jeszcze czas.

 

Muszę poprawić jeszcze dylatacje.

IMG_20171030_115135.jpg

IMG_20171030_115146.jpg

IMG_20171030_115210.jpg

IMG_20171030_115327.jpg

Rureczki bardzo starannie położone, powiedziałbym że tak jak książka pisze, brawo Ty:icon_biggrin:

Link do komentarza
56 minut temu, PeZet napisał:

Bo styk wylewki ze ścianą to mostek termiczny

Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała, czyli aby oddzielić  dwa różne materiały, różnie pracujące, bo ściana przenosi inne obciążenia niż posadzka.

5 minut temu, MrTomo napisał:

No, rurek sam nie układałem. Nie chcialem tego spieprzyć to raz a dwa, nie mam już siły. Miałem ochotę zrobić to sam, ale za długo by to trwało. Fachowcy zrobili to w 4 godzinki

Zrobilem całą przygotowke

Ale jak widać zrobili to bardzo schludnie.

Link do komentarza
20 minut temu, aru napisał:

?

 

6 minut temu, mhtyl napisał:

Raczej nie mostek tylko po to jest dylatacja obwodowa aby posadzka nie pękała (...)

Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy.

Jest mostek:

Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic.  I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

Link do komentarza
3 minuty temu, PeZet napisał:

 

Nie pisałem o pękaniu, bo to, uznałem, że już wie każdy.

Jest mostek:

Ogrzewana podłoga na parterze łączy się ze ścianą w miejscu newralgicznym,w miejscu gdzie występuje największy mostek termiczny w chałupie - podłoga na gruncie. Odsunięcie wylewki ogrzewania podłogowego od tego mostka nie kosztuje nic.  I tak poprawia samopoczucie, że już to samo jest dodatkową oszczędnością energii.

Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych. 

4 minuty temu, bajbaga napisał:

może i schludnie, ale:

 

 

moim (laika) zdaniem - są zbytni "napięte" przy styku ściany i podłogi

Są alupexy w peszlach, więc spokojnie sobie dadzą radę przy "pracy". A może to tylko złudzenie bo tak zdjęcie zostało zrobione z tej perspektywy że trudno ocenić czy faktycznie są za bardzo załamane czy nie.

Link do komentarza
53 minuty temu, mhtyl napisał:

Od tego aby nie było mostka jest ciągłość ocieplenia ścian fundamentowych ocieplenia podłogi i ścian zewnętrznych.

Ciepłe idzie z wylewki, wchodzi w mur, lezie nim w dół, omijając ocieplenie podłogi i pod ociepleniem włazi do gruntu, grzejąc kulę ziemską. Jedyna pociecha, ze grzeje ziemię pod chałupą.

Z powodu tego właśnie mostka ludzie kładą specjalną warstwę muru ze szkła spienionego albo innych materiałów wyjątkowo termoizolacyjnych a konstrukcyjnych. Ten mostek jest tak wyrafinowaną paskudą, że nawet robiąc obliczenia w OZC, trzeba się z nim ostro nagimnastykować, choć ma całą osobną rubrykę!

33 minuty temu, aru napisał:

ach, nie fi a metafi

poniał

:D

Trochę fi, a trochę metafi. Tak. Lepszy fengszuj mam, jak wiem, że zadbałem.

Link do komentarza
13 minut temu, aru napisał:

posadzka pływająca jak mniemam, więc masz izolację posadzki od ściany

ale jak nie masz odcięcia poziomego ściany od fundamentów to i tak będziesz tracił energię, czyż nie?

Właśnie o tę izolację posadzki od ściany postanowiłem zadbać. Nie mam poziomego odcięcia ściany od frundamentów i naturalnie, że tak: będę tamtędy tracił energię. Ale uznałem, że jeśli nic mnie nie kosztuje pogrubienie dylatacji podłogi pływającej od ściany, a mogę dzięki temu choć odrobinę utrudnić kradzież energii przez ten mostek termiczny, to czemu miałbym tego nie zrobić.

I w tym sensie przyznaję, że jest to metafi. Ale i trochę fi.

Link do komentarza

Aby uzyskać odpowiedni poziom i aby przymocować rurki dałem styropian. Na styropian folię rastrową.

Zrobiłem sobie termosik.

 

Pod folią pięknie zbiera mi się wilgoć, rosa.
Czy to dlatego, że na poddaszu jest zimno czy dlatego, że para migruje z dołu i nie ma gdzie wyleźć?

 

Czy to się zmieni jak wyleję jastrych?

bo wydaje mi się, że jeśli to para migrująca z parteru to nic to nie zmieni.

 

?
 

 

Link do komentarza

Przy braku ogrzewania kondensacja będzie, niezależnie od tego, czy będzie wylany jastrych. Para wodna zawarta w powietrzu na dolnej kondygnacji po prostu migruje ku gorze. Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą. Na obu kondygnacjach potrzebna jest po prostu skuteczna wentylacja.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

pozostaje ogrzewanie góry bądź skapywanie wody ze stropu.

Ogrzewanie góry oczywiście będzie, ale nie od razu.
Co znaczy skapywanie wody ze stropu?

 

Czy ta wilgoć stamtąd potem wyjdzie spod tej folii?

Nie będzie miała gdzie odparować.

 

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dodatkowo jakaś ilość wilgocie znalazła się w stropie przy jego wyrównywaniu zaprawą

Prędzej to. Ale i tu sporo czasu minęło od zakończenia a przez położeniem styropianu i folii.

W migrację poprzez strop, keramzyt zamknięty zaprawą i styropian jakoś nie chce mi się wierzyć.

Pytanie: czy gdy ocieplę dach i zacznę grzać nic pod folią nie będzie się kondensować i wilgoć zniknie?

Bez ocieplenia dachu nie będę grzał, bo jeśli coś się stanie (awaria kotła etc) może mi rozmrozić podłogówkę.

Link do komentarza
Dnia 4.09.2017 o 09:36, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

skoro to poddasze, najprościej będzie dać folię tylko pomiędzy styropian i wylewkę

 

Dnia 4.09.2017 o 10:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Styropian kładzie się bezpośrednio na wyrównana łatą podsypkę, dalej folia i wylewka na ogrzewaniu

 

Panowie, zrobiłem jak radziliście :-)

Teraz podpowiedzcie co zrobić, żeby nie zrobiło się dziadostwo.

W tym tygodniu będzie wylany anhydryt.

 

Mogę go grzać, powiedzmy 20st do czasu ocieplenia dachu, tylko czy to coś da (poza stratą ciepła) 

Dnia 3.09.2017 o 15:32, mhtyl napisał:

żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu.

I jeszcze jeden :-)

Link do komentarza

 

Dnia 3.09.2017 o 15:19, MrTomo napisał:

A czy pod keramzyt muszę dać folię (przypomnę - poddasze -  tj. keramzyt na sufit parteru)
Grubość jakieś 1-3cm

 

Dnia 3.09.2017 o 15:32, mhtyl napisał:

Jedynie folie mógłbyś dać jeżeli masz na poddaszu łazienkę, keramzyt sam w sobie jest nienasiąkliwy więc żadnej foli nie trzeba dawać tym bardziej że jest to na poddaszu.

 

 

 

 

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

 

 

I jeszcze jeden :-)

 

Chodziło o folie pod podkładem keramzytowym czy pod styropianem (między podkładem wyrównującym a styropianem) to tak dla przypomnienia i rozjaśnienia sytuacji:icon_biggrin:

Folie aluminiową dałeś jak widać na fotkach i bardzo dobrze.

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

się mi zachciało podłogówki... >:(

Raczej zachciało Ci się anhydrytu:D

Cementowa jest że tak powiem bardziej "wdzięczna":icon_biggrin: mniej wymagająca i zapewne tańsza, ale z drugiej strony grubsza w stosunku do anhydrytowej.

Link do komentarza
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Nie powiesz chyba, że gdybyś to wiedział, to zrobiłbyś kaloryfery...

Wygrzejesz i  BĘDZIE PAN ZADOWOLONY :icon_biggrin:

Oby , bo na razie nie mam jak grzac. To do zrobienia w kilka dni. Gorzej ze ocieplenia dachu nie ma, a to yak szybko nie powstanie. Co jak przyjda mrozy?

Plan byl taki zeby na spokojnie dlubac na poddaszu zima

 

Link do komentarza

Hej, MrTomo. Wg mnie musisz grzać i ocieplić dach po to, żeby przesunąć punkt rosy z wylewki pod dach. Pod dachem masz szczelinę wentylacyjną i ona odprowadzi wilgoć. Spróbuj pobawić się programem termika. Tam wstawiasz warstwy, temperatury etc i widzisz gdzie odłoży się punkt rosy. W ten sposób być może znajdziesz minimalną temperaturę do jakiej musisz grzać i minimalną grubość ocieplenia dachu. Program ma wielkość notatnika i jest totalnie intuicyjny. Ja go niestety nie mam, ale jest darmowy. http://www.programopedia.pl/p368-termika/

Link do komentarza

Wygrzewanie rozpoczęte. Co się nameczyłem to moje.

nie moglem odpowietrzyc układu. Pompa mieliła a za zaworem zwrotnym zimno...i zimno... pompa już na 3 bieg..

Po dobrych 30 minutach zorientowałem się, że pompa w złym kierunku mieli.

Mam dwie inne takie same a kierunek mają odwrotny. To mnie zmyliło.

Na ostatni moment mnie oświeciło bo juz -4 st.C Miałem tym już walnąć i iść spać.

Z jednego połączenia vesto pex-miedź mi cieknie. Za słabo dokreciłem?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
    • Od pandemii kupuje prawie wszystko na Allegro, także wiem jakie potrafią być różnice w cenach. Zwykła taśma klejąca u mnie na wsi 9zł, na Allegro 3zł, więc kupiłem 18 rolek na zapas i przesyłka gratis. Kosiarka u mnie na wsi 3550zł, na Allegro 2950. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...