Skocz do zawartości

Wymiana pokrycia dachowego


Recommended Posts

17 minut temu, PeZet napisał:

Tu się zaczęło...

wentylacja kalenicy i połaci ji jinne sprawy

i jest coś dalej jeszcze na następnej stronie:

 

Jesteś wielki!
Ale, jak się ma to, co w #3171 do tego zdjęcia kalenicy #3212? To jest to samo?

Jeśli robiłeś wentylację kalenicową, to deski czy płyty w kalenicy muszą mieć szparę na całej długości - tak?
Jak dużą?
 

Daje się tam jakąś siatkę żeby owady nie wlatywały?
 

Link do komentarza
3 godziny temu, MrTomo napisał:

1 Ale, jak się ma to, co w #3171 do tego zdjęcia kalenicy #3212? To jest to samo?

2 Jeśli robiłeś wentylację kalenicową, to deski czy płyty w kalenicy muszą mieć szparę na całej długości - tak?
Jak dużą?

3 Daje się tam jakąś siatkę żeby owady nie wlatywały?

ad1. 3171 to kawałki wentylacji kalenicowej niezamontowane, a 3212 - zamontowane. Kominek - to wentylacja kanalizacji. :)

ad2. Szpara powinna być około 3cm, zdaje się, nie pamiętam. U mnie ma NIESTETY więcej, bo ma tyle ile zostawiłem kiedyś. Ledwo dałem radę zamontować. Wczesną wiosną trudno było złożyć te daszki.

ad3. Tam jest już wszystko: kratka, gąbeczka i jeszcze system kanalików, żeby wody nie wwiewało.  Bardzo zgrabne rozwiązanie. Ale... jeśli stać cie wydać kilkaset zł więcej ... wiem, jak to brzmi, to kup wentylację kalenicy w jednym pasie. Są w sprzedaży po bodajże 10m: łatwiej kłaść, ale odpad będzie duży, chyba że masz wielokrotność dziesiątki do położenia. Ja nie miałem. I oszczędzałem. Mam dach krzywy, co widać.

Ogólnie, proste w kładzeniu, na wkręty. Kręcisz jak gipskarton. Tyle że na kalenicy. Warto mieć długie wkręty, bo czasem coś puści i trzeba poprawić. moje przeżyło Cały rok bez pokrycia papą, wichury, ulewy, mróz. I wsio ok.

 

Link do komentarza

Zaczynam jeszcze myśleć nad płytami osb 20mm zamiast desek.
Powód: deski w okolicy sprzedają tylko mokre. W ciągu 2 m-cy trochę przeschną, ale nie czy wystarczająco?
Jak zrobię deskowanie dachu, potem przybiją gonty i gwoździe trafią między dechy a potem dechy się zeschną i zrobią się szpary to czego ten gont się będzie trzymał?
Czy Gont na tyle się zwulkanizuje, że to będzie jego główna siła trzymania a gwóźdź tylko bije się po to, żeby gont trzymał się do momentu zwulkanizowania?

Przejmować się tym, czy nie?

Nie mam nic do OSB, poza tym, że droższa i nie wyjdą mi łączenia na krokwiach.
Miałbym albo dużo odpadów albo jakieś kombinacje pomiędzy krokwiami.

Zwłaszcza, że OSB daje się z przesunięciem.

Co myślicie? Zanim cokolwiek kupię, muszę być przygotowany na większość problemów związanych z tematem...

Dnia 20.03.2017 o 17:49, retrofood napisał:

Mnie też wyszło, że nie potrzebna, ale tylko, gdy wybiorę wyposażenie wnętrza niepalne.
Jak wybiorę palne to wychodzi mi ochrona w kl. IV
Przecież chyba normalne, że w budynku mieszkalnym wnętrze jest palne?

Jak to interpretować?

Dnia 20.03.2017 o 19:39, PeZet napisał:

Dzięki, retro. Program wykorzystuje wzór, który kiedyś znalazłem w jakiejś książce o instalacjach elektrycznych w budynkach jednorodzinnych. Nie muszę robić instalacji odgromowej.

A Ty jak ustawiłeś parametry w obliczeniach?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
26 minut temu, MrTomo napisał:

Mnie też wyszło, że nie potrzebna, ale tylko, gdy wybiorę wyposażenie wnętrza niepalne.
A Ty jak ustawiłeś parametry w obliczeniach?

Więc mam to samo: wszystko zależy od tego jednego parametru. Bez sensu. We wzorku było inaczej chyba. Znajdę, wkleję.

Link do komentarza
Gość mhtyl
2 godziny temu, MrTomo napisał:

Zaczynam jeszcze myśleć nad płytami osb 20mm zamiast desek.
Powód: deski w okolicy sprzedają tylko mokre. W ciągu 2 m-cy trochę przeschną, ale nie czy wystarczająco?
Jak zrobię deskowanie dachu, potem przybiją gonty i gwoździe trafią między dechy a potem dechy się zeschną i zrobią się szpary to czego ten gont się będzie trzymał?
Czy Gont na tyle się zwulkanizuje, że to będzie jego główna siła trzymania a gwóźdź tylko bije się po to, żeby gont trzymał się do momentu zwulkanizowania?

Przejmować się tym, czy nie?

 

Ja obstawiam przy płytach osb. Gdybyś kładł dachówkę czy blachodachówke to ok, deski mogą być i wilgotnością bym się nie przejmował bo wyschną, dojdą do siebie pod pokryciem, ale jeżeli chodzi o gont to tak jak już sam doszedłeś do wniosku że możesz trafić między deski itd a przede wszystkim to płyta zapewni Ci równą powierzchnię a gont jak już tez sam zauważyłeś nie lubi nierówności. I co najważniejsze jeżeli zastosujesz płyty osb, szybciej zrobisz niż przy użyciu desek.

Jeszcze mała porada, zanim zaczniesz nabijać płyty czy deski sprawdź krokwie czy nie ma uskoków, czy górna powierzchnia krokwi są na jednej wysokości, najlepiej za pomocą sznurka. To samo dotyczy przekątnej, sprawdź ja zanim przybijesz płyty aby nie wyszły Ci w jednym narożniku kliny. Płytami możesz to zniwelować.

2 godziny temu, MrTomo napisał:

 

Nie mam nic do OSB, poza tym, że droższa i nie wyjdą mi łączenia na krokwiach.
Miałbym albo dużo odpadów albo jakieś kombinacje pomiędzy krokwiami.

Zwłaszcza, że OSB daje się z przesunięciem.

 

Z łączeniami nie ma problemu bo jeżeli wyjdą między krokwiami to od spodu przykręcasz kawałek np deski lub płyty i przykręcasz do tego płyty. Ewentualnie możesz użyć łączników metalowych do płyt osb będzie jeszcze prościej.

Link do komentarza
Gość mhtyl
2 godziny temu, MrTomo napisał:

A płyty też na pióro-wpust?

 

Pióro wpust możesz zastąpić tymi łącznikami co o nich pisałem, dasz po jednym czy dwa między krokwie na łączeniu płyt i też będzie gitara:icon_biggrin:

Tak to wygląda w użyciu

71280_1233869579987_n.jpg

osb.png

Te łączniki musisz kupić do danej grubości płyty.

Link do komentarza

Dzięki.
Zastanawiam się nad kosztami.
Tutaj ważna grubość płyty (18mm, 22mm) jak o materiał OSB3, OSB4, MFP??
Dach 45st, rozstaw krokwi od 88cm do 100cm

Krono w instrukcji sugeruje grubość 18mm, ale mój dekarz nie chce na to wchodzić :icon_confused:
Chce min. 22mm

Zadałem na FM parę pytań p. Andrzejowi, bo on tam częściej zagląda niż tutaj.
Zobaczę co poradzi.

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 minutę temu, MrTomo napisał:

Dzięki.
Zastanawiam się nad kosztami.
Tutaj ważna grubość płyty (18mm, 22mm) jak o materiał OSB3, OSB4, MFP??
Dach 45st, rozstaw krokwi od 88cm do 100cm

Krono w instrukcji sugeruje grubość 18mm, ale mój dekarz nie chce na to wchodzić :icon_confused:
Chce min. 22mm

Zadałem na FM parę pytań p. Andrzejowi, bo on tam częściej zagląda niż tutaj.
Zobaczę co poradzi.

Ze względu na monolit  płyty osb (choć to nazwa nie adekwatna do płyty osb) w porównaniu z dechami to 18 mm powinno styknąć.  MFP jest droższy ale za to gładziuchny, natomiast wybór między osb3 a 4 to kwestia ceny, jeżeli czwórka jest o wiele droższa od trójki to bieri trójkę.

No własnie co do Andrzeja to chyba się obraził na nasze forum:icon_biggrin:

Link do komentarza

Te złączki też tanie nie są :icon_confused:

Może uda mi się wymierzyć dokładnie ile tych płyt będę potrzebował.
Ew. Kupię na styk, a ile braknie to potem dokupię.

Deski impregnowane chodzą po 590 zł za kubik.
Z kubika mam 40m2 czyli m2=14.75zł

OSB3 18mm około 55-56zł to m2=około18zł, przy 20mm jakieś 20zł, przy 22mm jakieś 22zł.

Tu dopłacę. 
Kształtki też dopłacę kilka stów.
 

Na gwoździach zaoszczędzę :icon_mrgreen:

Ech, te tysiące... wszędzie wypada doliczać tysiakami...
:icon_cry:

Wstępnie rozglądam się za 20mm

Żona będzie szczęśliwa, że kosztorys wzrośnie...
Za to membrany nie będę dawał, Andrzej mi to wyperswadował.

Za membranę dopłacę do OSB

Link do komentarza
Gość mhtyl
3 minuty temu, MrTomo napisał:

40 gr/szt??
Coś to podejrzanie tanie.
Zdjęcia też nie ma

Uważam, że to normalna cena, bo ileż może kawałek blaszki wyciętej na prasie i zagiętej w automacie kosztować. Takich blaszek na minutę automat robi zapewne setki, więc cena 4,98 zł za 1 szt to jakieś nieporozumienie.

Link do komentarza
Gość mhtyl
Gość mhtyl
10 minut temu, MrTomo napisał:

Ach - w leroyu cena jest 5zł za 25szt!
Dałem się nabrać.
Te po 7zł też za 25szt.
Ślepy już jestem chyba!
Dzięki

Nie ślepy tylko tak barany eksponują opis towaru i ceny 

Cytat

Klamry montażowe DO PŁYTY OSB 25 SZT   4,98 zł/szt.

 

ja tez w pierwszej chwili zobaczyłem opis a konkretnie skupiłem się na cenie gdzie podana jest jako 1 szt. a w tym przypadku powinno być 4,98 zł/opk wtedy było by bardziej normalnie.

Link do komentarza

Prozaiczne pytania.

Dlaczego wszędzie znajduję informacje o przybijaniu płyt OSB.
Czy OSB nie powinno się przykręcać? 
Czy taka duża płyta i pracujący dach nie spowoduje "wyłażenia" gwoździ?
Poza tym do OSB raczej ciężko wbić gwoździa?

Czy po prostu chodzi o taniość gwoździa w porównaniu z wkrętami?

Link do komentarza
Gość mhtyl

Na pewno gwoździe są tańsze od wkrętów ale i tez zapewne chodzi o czas jak długo wbijesz gwoździa a jak długo wkręcisz wkręta? odpowiedź jest oczywista:icon_biggrin: Ale zachodzi jeszcze takie coś jak gwoździarka i zapewne o niej mowa, bo tam gwoździe nie są gładkie tylko mają nacięcia coś na wzór wkręta i taki gwóźdź trzyma tak dobrze ja wkręt.

Link do komentarza

Znowu zapytam - z innej beczki.
Czy około 12 letnia blachodachówka, którą zdejmę z dachu (zdecydowana większość w bardzo dobrym stanie) jest jeszcze do upłynnienia czy tylko jako złom?

Ile może być warta? Mam tego jakieś 250m2, odliczając jakieś przycięte arkusze w koszu, może z 200m2 całych arkuszy

Link do komentarza

:bezradny:

Nie mam pojęcia.

Jak kupiłem dom, to była na dachu.
Czerwona blachodachówka, ceglany kolor.

Zdjęcie mogę zrobić.
Nie wiem czym się różnią, jak je rozpoznać.

Wygląda podobnie jak tutaj: alle_blacha, wręcz tak samo.
Ale tutaj jakaś kosmiczna cena? 20zł/m2?

 

Papierowa też nie jest, myślę że będzie jakieś 0,55-0,6mm

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

Znowu zapytam - z innej beczki.
Czy około 12 letnia blachodachówka, którą zdejmę z dachu (zdecydowana większość w bardzo dobrym stanie) jest jeszcze do upłynnienia czy tylko jako złom?

Ile może być warta? Mam tego jakieś 250m2, odliczając jakieś przycięte arkusze w koszu, może z 200m2 całych arkuszy

Jeżeli zdejmiesz ją umiejętnie to nabywce znajdziesz bez większego trudu. Niejeden potrzebuje np na gospodarczy czy jakiś garaż. Za blachę z odzysku ostatnio gościu wołał 1 zł za kg, jak to ma się do m2 nie wiem, trza by było to przeliczyć.

Link do komentarza
Gość Razmes

Zwykle 1 m2 blachodachówki waży około 4kg. Jeżeli stan dobry, to wrzuć na portal ogłoszeniowy, może komuś akurat wpadnie w oko. Ja pewnie chciałbym tak z 1,5k na całość do ponownego użycia.

Link do komentarza
Gość mhtyl
17 minut temu, MrTomo napisał:

Jakieś 4-5kg

Czyli cena wyszłaby 5 zł za m2, na złomie dostałbyś około max 0,60 gr za 1 kg a jeszcze musisz na złom to zawieść, a jak sprzedaż to kupiec sam przyjedzie pod drzwi.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Pozwoliłem sobie na nowy temat związany z powyższym

tutaj jest link

Poza tym pozwoliłem sobie zamówić taką oto książkę - poradnik.
"Wentylacja dachów i stropodachów. Poradnik" Autor Krzysztof Patoka.

Można łatwo znaleźć w necie co to jest (opis)
Jak ktoś będzie zainteresowany to chętnie "pożyczę", bo to w formacie pdf.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Otóż raz jeszcze tłumaczę, że moim celem nie jest kupno okien w standardzie EI30, które kosztują po 10 koła za małe okienko, ale zbadanie możliwości użycia tańszych okien. I nie, z płyt styropianowych też nie robi się okien, jak masz tylko takie mądrości a odpowiedzi na zadane pytanie po prostu nie znasz, to nie zaśmiecaj tematu.
    • Zawsze można przeciąć, odzyskać dodatkowe deski.
    • Pomiędzy membraną a murem osłonowym szczelina wentylacyjna od zewnątrz musi pozostać.  Jak zamontujesz  na murku osłonowym dodatkową izolację, to nic nie da, bo za murkiem jest kanał wentylacyjny.   Najprościej od środka przykleić, przykręcić płyty XPS  do ścian i na nie płyty G?K.   Od zewnątrz musiałbyś.rozebrać ścianki osłonowe, zerwać membranę aż do wełny, nadbić drewniane laty do konstrukcji ścian, wypełnić całą przestrzeń  wełną, następnie odbudować wszystkie warstwy włącznie ze ścianką osłonową.     Jeszcze przed jakąkolwiek  rozpierduchą musiałbyś sprawdzić, co możesz tam robić legalnie, jakie dokumenty wypełnić, zanim przystąpisz do remontu, nie znamy, co wymagają w Irlandii.  
    • Cały watek do skasowania, zdublowany.  
    • Witam wszystkich, wiem ten temat byl juz omawiany Nie raz ale jestem ciekaw co powiecie na ten temat Bo Sam juz Nie wiem co mam myslec.    Cala akcja znajduje sie w Irlandi.   Kupilem standardowy Dom:    Teraz tak sciana calkowita sklada sie z wewnatrzna na zewnatrz: karton GIPS, folia, konstrukcja drewniana troche welny aby tylko bylo ze jest ja widac, plyta drewniana ciezko stwierdzic jaka dokladnie, wyglada na sklejke, Membrana, gap powietrzny okolo 5-6cm I sciana z cegly ( na froncie a reszta pustak betonowy)        Exspertem Nie jestem!!!       A wiec tak, moje pytanie jest czy ja moge to ocieplic od zewnatrz. Tutejsi exsperci twierdzo ze nie. Bo mi konstrukcja zgnije, ale czy ta Membrana wlasnie po to Nie jest, czy lepiej wypelnic szczeline czy na zewnatrz trzasnac ocieplenie, czy lepiej tego Nie tykac I poprawic od srodka ocieplenie????       Prosze o jakas rade kto moze mial juz do czynienia z taka sytulacja, jak to wyglada w praktyce.       Dzieki bardzo 😀
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...