Skocz do zawartości

Ile styropianu w stropie?


Recommended Posts

Ile styropianu powinno się dać w stropie, pod wylewkę, jeżeli na tym będą rurki ogrzewania podłogowego? Pomieszczenie poniżej też będzie ogrzewane, ale chodzi mi o to żeby ciepło z podłogi faktycznie grzało pomieszczenie na górze, a nie uciekało ku dołowi.
Czy 3-4 cm styropianu albo wełny jakie daje się w podłogę pływającą wystarczy? czy może lepiej pogrubić nieco warstwę izolacji? W sumie wiele nie zmieni to ani kosztów materiału ani robocizny. Do tego, przynajmniej na razie, te pomieszczenia na górze będą użytkowane raczej sporadycznie, więc grubsza izolacja ma sens.
I czy ktoś wie jaka izolacyjność cieplną ma taki typowy strop z pustaków? Pewnie nieszczególna, ale powietrze w pustakach powinno jednak utrudniać ucieczkę ciepła.
Link do komentarza
Nie prowadźmy już dyskusji bo zrobi się nam ... icon_razz.gif
Poprawię się, generalnie to ciepło uchodzi do góry.
A tym przypadku poddasza to nie za dużego znaczenia bo przecież będzie dogrzewał je parter.
Link do komentarza
Cytat

Do dołu też "ucieka". icon_lol.gif



I teraz pytanie - czy to jest ogrzewanie podłogowe, czy sufitowe ? icon_cool.gif

Producenci podają gr. płyt 3-5 cm w roziazaniach systemowych ale:

"Projektowanie podłóg na gruncie, stropach międzykondygnacyjnych, nad pomieszczeniami nieogrzewanymi oraz stropach kondygnacji podziemnych powinno nie tylko zapewnić spełnienie wymagań konstrukcyjnych i akustycznych, lecz także cieplno­‑wilgotnościowych.

W Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (WT 2013) [1], sformułowano nowe, niższe niż dotychczas obowiązujące, wartości graniczne współczynnika przenikania ciepła UC(maks.) [W/(m²·K)]."




Link do komentarza
Dzięki za porady. W tym przypadku faktycznie nie ma wymagań, bo formalnie obie kondygnacje są mieszkalne. Jednak jak pisałem na początku, na razie góra nie będzie raczej regularnie użytkowana. A w takim układzie przydałoby się móc utrzymywać tam wyraźnie niższa temperaturę, np. +10°C.
Znalazłem za to jaka jest izolacyjność samego stropu Teriva bez warstwy wykończeniowej od góry i od dołu. Opór cieplny R = 0,37 m2·K/W. Przeliczając na U, mamy 2,70 W/(m2·K). Czyli nędza :(
Za to po dodaniu 5 cm styropianu robi się z tego U = 0,62 W/(m2·K). Myślę, że tyle wystarczy.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Przy typowej grubości wylewki (przynajmniej 4 cm)ryzyka jej pęknięcia pod ciężkim meblem praktycznie nie ma. Jeżeli chcielibyśmy robić ją cieńszą to może być konieczne zastosowanie specjalnej mieszanki, dozbrojenie siatka albo włóknami. Ale to już szczególne sytuacje, do indywidualnego rozwiązania.
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Dnia 17.02.2016 o 09:37, Jarek02 napisał:

Do tego, przynajmniej na razie, te pomieszczenia na górze będą użytkowane raczej sporadycznie, więc grubsza izolacja ma sens.

No właśnie - jeśli na górze będą zimne pomieszczenia, to warto rozważyć grubszy styropian, inaczej tego grzania niżej może nie starczyć, bo - jak fachowo ktoś napisal - ciepło idzie w górę i będzie trafiało na zimny strop - a co ze skraplaniem pary na suficie. Chyba, że jeszcze wyżej masz ocieplony dach, to nie powinno być źle. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Zakupiłem dom, w którym wybiłem otwór okienny, który był w nim pierwotnie przewidziany, jednak później został zamurowany. W związku z tym, że otrzymałem okno, które pierwotnie zostało zakupione, musiałem zorganizować montaż na własną rękę (nie przez producenta). Nie mając pojęcia o temacie, posłuchałem wykonawcy i zrobił to tak, że wykuł otwór od wewnątrz, nie usuwając ocieplenia z zewnątrz, a następnie podkuty został porotherm poniżej wylewki, do warstwy izolacji poziomej ściany. Na izolację poziomą ściany została wylana wylewka betonowa, a następnie usunięte zostało z zewnątrz ocieplenie i na klinach i osadzone zostało okno (200kg) i zapianowane, Wygląda na to, że nie została zastosowana żadna podwalina pod oknem. Czy taki montaż można jeszcze jakoś poprawić aby zniwelować mostek termiczny od spodu i uniknąć przemarzania? Czy tutaj na plus wpływa to, że do gruntu jest około 50-60cm? Bardzo proszę o poradę.
    • Nie rozumiem, na co mam im dać czas? Co w tym czasie powinni zrobić ze swojej strony? "Bezboleśnie" miałem na myśli żeby było jak najmniej potrzeby kontaktu z nimi z mojej strony, bo z nimi nie da się dogadać w żaden sposób. Może czegoś nie zrozumiałem - jeżeli ja zawnioskuje o nowe przyłącze i każe by stare odłączyli, to sąsiedzi nie będą mieli swojego przyłącza, a co za tym idzie - prądu. Rozumiem, że w tym czasie oczekiwania, oni powinni ogarnąć swoje przyłącze? 
    • Zlecić wykonanie nowego przyłącza dla siebie (bo teraz się nie da inaczej, zgodnie z przepisami każdy musi mieć oddzielne i nowego przyłącza dla siebie i sąsiada nikt Ci nie wykona), a jeśli ma być bezboleśnie dla sąsiadów, to daj im termin. Dwa, trzy miesiące chyba im wystarczy. I po tym okresie zawnioskuj do Energi, aby Ciebie przepięli na nowe, a stare odłączyli od zasilania i zlikwidowali. 
    • Witam serdecznie  Przychodzę z problemem z którym ostatnio się borykam. Mieszkam w bliźniaku na wsi, który konstrukcyjnie został zrobiony tak, że na strychu po mojej stronie jest główny bezpiecznik prądu, podłączony do przyłącza elektrycznego. Obsługuje on oba mieszkania. Każdy ma swój licznik i bezpiecznik dla mieszkania, ale główny jest u nas, przez co jeżeli coś się stanie to obaj nie mamy prądu. statnio mieliśmy problemy z tym bezpiecznikiem, były przeciążenia i ciągle ten bezpiecznik się wywalał. Dodatkowym utrudnieniem może być fakt, że dostęp do strychu na którym znajduje się bezpiecznik główny, mamy tylko my.  Chcę zrobić tak, by każdy miał własne przyłącze, żeby takiego problemu nie było. Byłem w enerdze, czyli u mojego operatora, powiedziano mi tylko żebym zawnioskował o nowe przyłącze.  Niestety z sąsiedami nie da się dogadać, nikt tam nie pracuje i nie są skorzy do płacenia za cokolwiek. A może w końcu dojść do pożaru przez to, dlatego przyszedł czas by to załatwić. Ale jak to zrobić najbezboleśniej?   
    • Jeśli te roboty są równie dokładne, jak Twoje posługiwanie się językiem polskim, to żadna reklama nie pomoże...           Te same balkony??? Czyżby zmienił się właściciel firmy?      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...