Skocz do zawartości

Jak włożyć nowy wkład do istniejącego komina?


Recommended Posts

Gość Elżbieta.
Napisano
Czy mogę uzyskać informację w sprawie odpływu kondensatu? Mam 30 letnie ogrzewanie gazowe. Dostałam nakaz wstawienia wkładu do komina. Czy to jest obowiązkowe? Założono ten wkład u mnie w moim kominie, co sprawiło duży dyskomfort, ponieważ przy byle podmuchu wiatru wkład ten wydaje dźwięki, które są bardzo głośne i nieprzyjemne.
Zamontowano wkład do komina, oraz rurkę odpływową, substancji chemicznym skierowana prosto do mojego mieszkania.
Podczas mrozów, substancja a zaczęła się skraplać i wylewać do mojego mieszkania.
Po zgłoszeniu tego problemu firmie, która ten wkład montowała, dowiedziałam się, że substancja ta to chemikalia, które nie mogą być odprowadzane do wewnątrz komina, ponieważ mogłyby rozsadzić mój piec.
Dziwi mnie, że tak niebezpieczne substancje bez przeszkód skraplają się do wnętrza mojego mieszkania i nikt na to nie reaguje.
Zaproponowano mi, ze mam sobie zatrudnić hydraulika, który założy na wystającą część rurkę odprowadzającą tę ciecz do rury odpływowej w pionie kuchennym.
Chciałabym się dowiedzieć, czy ta substancja tak niebezpieczna dla kmina i pieca CO, nie jest niebezpieczna dla mojego zdrowie, a także dla rur odpływowych, gdyż rury te są wykonane z plastiku?
Napisano
Cytat

Czy mogę uzyskać informację w sprawie odpływu kondensatu? Mam 30 letnie ogrzewanie gazowe. Dostałam nakaz wstawienia wkładu do komina. Czy to jest obowiązkowe? Założono ten wkład u mnie w moim kominie, co sprawiło duży dyskomfort, ponieważ przy byle podmuchu wiatru wkład ten wydaje dźwięki, które są bardzo głośne i nieprzyjemne.
Zamontowano wkład do komina, oraz rurkę odpływową, substancji chemicznym skierowana prosto do mojego mieszkania.
Podczas mrozów, substancja a zaczęła się skraplać i wylewać do mojego mieszkania.
Po zgłoszeniu tego problemu firmie, która ten wkład montowała, dowiedziałam się, że substancja ta to chemikalia, które nie mogą być odprowadzane do wewnątrz komina, ponieważ mogłyby rozsadzić mój piec.
Dziwi mnie, że tak niebezpieczne substancje bez przeszkód skraplają się do wnętrza mojego mieszkania i nikt na to nie reaguje.
Zaproponowano mi, ze mam sobie zatrudnić hydraulika, który założy na wystającą część rurkę odprowadzającą tę ciecz do rury odpływowej w pionie kuchennym.
Chciałabym się dowiedzieć, czy ta substancja tak niebezpieczna dla kmina i pieca CO, nie jest niebezpieczna dla mojego zdrowie, a także dla rur odpływowych, gdyż rury te są wykonane z plastiku?


Kondensat nie jest substancją trującą (jeśli się go nie wypije) i standardowo odprowadzany jest do kanalizacji. Przy trudności z odprowadzeniem można zbierać go w okresowo opróżnionym plastikowym kanistrze
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Witam.
Zastanawiam się czy komin ceglany - przewód kominowy wyposażony w rurę kwasoodporną - rurę odprowadzającą spaliny z pieca gazowego (niekondensacyjny) powinien na szczycie być obowiązkowo zadekowany za pomocą tzw. dekla, płyty przykrywającej, na którą montuje się np. grzybek. Chciałbym przedłużyć rurę kwasoodporną o metr powyżej szczytu komina i zakończyć go tylko grzybkiem lub strażakiem. Na szczycie komina nie byłoby płyty z blachy kwasoodpornej dekujacej jego zakończenie. Czy mogę zdemontować tą płytę dekującą czyli pozostawić otwarty i narażony na ewentualny deszcz wolny obszar w kominie otaczający rurę kwasoodporną? Dzięki temu odzyskał bym również wentylację w garażu, gdyż na tym przewodzie kominowym znajduje się tyko jedna kratka wentylacyjna właśnie garażu.
Napisano
Narysuj o co ci chodzi bo z opisu nie wiadomo co to za "dekiel" i jak jest zamocowany.

Cytat

Witam.
Zastanawiam się czy komin ceglany - przewód kominowy wyposażony w rurę kwasoodporną - rurę odprowadzającą spaliny z pieca gazowego (niekondensacyjny) powinien na szczycie być obowiązkowo zadekowany za pomocą tzw. dekla, płyty przykrywającej, na którą montuje się np. grzybek. Chciałbym przedłużyć rurę kwasoodporną o metr powyżej szczytu komina i zakończyć go tylko grzybkiem lub strażakiem. Na szczycie komina nie byłoby płyty z blachy kwasoodpornej dekujacej jego zakończenie. Czy mogę zdemontować tą płytę dekującą czyli pozostawić otwarty i narażony na ewentualny deszcz wolny obszar w kominie otaczający rurę kwasoodporną? Dzięki temu odzyskał bym również wentylację w garażu, gdyż na tym przewodzie kominowym znajduje się tyko jedna kratka wentylacyjna właśnie garażu.


Napisano
Nie umieszczę tutaj zdjęcia, ale w powyższym artykule na załączonym zdjęciu przedstawiającym komin z wkładem dekiel o którym pisałem nazywa się blacha kominowa. Tuż pod czapą lub daszkiem U mnie blacha ta zamocowana jest za pomocą czterech kołków w cegle komina.
Napisano
Blacha kominowa nie jest przeszkodą w zamontowaniu przedłużenia kanału spalinowego a chroni komin przed niszczeniem przez deszcz, śnieg. Kanał wentylacyjny powinien być wyprowadzony z boków komina lub ewentualnie nasadką typu H lub obrotową wstawioną w otwór wycięty w blasze kominowej.

Cytat

Nie umieszczę tutaj zdjęcia, ale w powyższym artykule na załączonym zdjęciu przedstawiającym komin z wkładem dekiel o którym pisałem nazywa się blacha kominowa. Tuż pod czapą lub daszkiem U mnie blacha ta zamocowana jest za pomocą czterech kołków w cegle komina.

  • 1 rok temu...
Napisano
Czy można cos więcej napisać o krzywych kanałach kominowych? Czy opcja wyrzutu spalin przez jeden kanał i zasysanie powietrza dla kotła przez drugi kanał wchodzi w rachubę? Pytam, bo mieszkam w starej kamienicy, gdzie wszystkie kanały są krzywe, a jest ich dość dużo (po 1 na każdy piec kaflowy + 1 kanał wentylacyjny). Ostatnio instalacja koncentrycznego wkładu do kotła kondensacyjnego turbo zakończyła się rozkuwaniem starych kominów. Masakra.
Napisano

Pewnie chodzi o wstawienie wkładu do kotła kondensacyjnego?  Rura spalinowa do niego (wewnętrzna) ma małą średnice ok, 60 - 80 mm zatem bez problemu powinna się zmieścić w nawet dość krzywym kanale kominowym, a doprowadzenie powietrza można zapewnić przez ścianę instalując na kotle adapter rozdzielający kanały (spalinowy i powietrzny) . Teoretycznie można też wykorzystać wolny kanał kominowy,  ale gdy jest zanieczyszczony to również wymaga wstawienia wkładu. Oczywiście powyższe informacje  trzeba traktować jako wskazanie pewnych możliwości, a ich realizacja  wymaga fachowej oceny konkretnej instalacji i oczywiście  dopełnienia wymaganych formalności.

  • 1 rok temu...
Gość Michał
Napisano
U mnie fachowiec załozyl rure kwasoodporna a potem zabezpieczył ja powertapem.
Napisano
3 minuty temu, Gość Michał napisał:

U mnie fachowiec załozyl rure kwasoodporna a potem zabezpieczył ja powertapem.

Chyba sobie z jaja robisz albo co gorsze  jaja z ciebie zrobił fachowiec.

  • 3 miesiące temu...
Gość Arleta
Napisano
Mam pytanie ,czy do wkladu kominowego moge podlaczyc dwa piece gazowe?.Komin przebiega prosto od gory do dolu,chce podlaczyc dwa piece gazowe w suterynie ,i na pietrze.Czy mam mozliwosc podlaczenia dwoch piecy gazowych do jednego wkladu gazowego?.Za odpowiedz -dziekuje
  • 4 miesiące temu...
Gość Krzysztof
Napisano
Witam. A jak to się ma do kotła ogrzewanego olejem opałowym. Czy też wymagany jest wkład kominowy ?
  • 1 rok temu...
Napisano
Komin przystosowany do ogrzewania gazowego. Jest możliwość tego przerobić pod normalne ogrzewanie/piec na ekogroszek?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam myślę nad montaże rury elastyczniej w kominie ,ale nie mogę nic znaleźć o jej czyszczeniu , czy poprostu jej nie da się wyczyścić?
Napisano
Dnia 15.10.2020 o 16:27, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Nie ten kierunek zmian. Pewnie niedługo paliw stałe nie będą dopuszczone do spalania, zwłaszcza w rejonach zurbanizowanych, a taniej z pewnością nie będzie. 

Dokładnie, mamy się rozwijać a nie cofać. Tu chodzi o efektywność spalania przy zachowaniu stałopalności i zmniejszeniu emisji szkodliwych związków do atmosfery. Mimo, że obecnie domunuje tematyka COVID, SMOG nadal istnieje. Niektóre gminy już zabraniaja palić nawet w kominkach, także proponuję kocioł gazowy, który przy dobrze ocieplonym budynku i odpowiednim sterowaniu a także umiejętnym sterowaniem odbiorem ciepła w pomieszczeniach nie puści nas z torbami. I to nawet przy zasilaniu gazem LPG. Nie zawsze jest infrastruktura gazowa sieciowa w gminie. Z czasem to jednak się zmieni. Zatem to jest jedyna słuszna droga. Ekologia.

15 godzin temu, Gość Robert napisał:

Witam myślę nad montaże rury elastyczniej w kominie ,ale nie mogę nic znaleźć o jej czyszczeniu , czy poprostu jej nie da się wyczyścić?

Mówimy o wkładzie elastycznym w przewodzie spalinowym? Ostrożnie.

9WyjbPCyXgvR.jpg

Napisano
15 godzin temu, Gość Robert napisał:

Witam myślę nad montaże rury elastyczniej w kominie ,ale nie mogę nic znaleźć o jej czyszczeniu , czy poprostu jej nie da się wyczyścić?

Chyba myslisz o sztywnej rurze z tworzywa sztucznego  do kotła kondensacyjnego - takiej składanej z odcinków. . Da się ja czyścic - o ile masz na dole jakiś czyszczak (chyba że jest dojście z komory pieca) - ale nawet można ja raz na parę lat wyciagnąć z komina i przeczyścic.

Napisano
15 godzin temu, Gość Robert napisał:

Witam myślę nad montaże rury elastyczniej w kominie ,ale nie mogę nic znaleźć o jej czyszczeniu , czy poprostu jej nie da się wyczyścić?

Przede wszystkim - do jakiego paliwa ma być to komin? I z jakich względów przewód elastyczny zamiast rur sztywnych? Przewody elastyczne stosuje się w specjalnych przypadkach, gdy ze względu na ukształtowanie kanału kominowego nie da się w nim umieścić rur sztywnych. Czyszczenie rur elastycznych zawsze będzie utrudnione.

  • 6 miesiące temu...
Gość 690070990
Napisano
jestem najemcą w kamienicy zamierzam zlikwidować 2piece kaflowe wstępna opinia kominiarska wyprowadzić na zewnątrz budynku 60cm ponad rynnę ale najprostrze rozwiązanie wg kominiarza jest bardzo kosztowne dlaczego nie skorzystać z istniejącego kanału kominowego ps pieprzyć dotacje i zrobić tanio i bezpiecznie czy zadowolić gnoi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...