Skocz do zawartości

Ciepły montaż okien - co to jest?


Recommended Posts

Napisano

Do tego, że prawidłowe osadzenie okna jest równie ważne jak jego parametry, inwestorów – taką mamy nadzieję – przekonywać nie trzeba. Stolarkę powszechnie montuje się na piankę PUR, a od pewnego czasu zalecany jest montaż z wykorzystaniem piany i taśm paroszczelnej i paroprzepuszczalnej. Nazywa się go warstwowym. Często także ciepłym, co nie jest do końca słuszne, bo to określenie należałoby zostawić dla montażu okna w warstwie ocieplenia.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/13414-cieply-montaz-okien-co-to-jest

  • 4 tygodnie temu...
Gość Rekaw
Napisano
Przydatny artykuł, taki ciepły montaż z pewnością przyda się w domu by zaoszczędzić na rachunkach i podnieść komfort
  • 4 tygodnie temu...
Gość Anja78
Napisano
Czy zastosowanie metody ciepłego montażu na prawdę się opłaca. Znalazłam kilka artykułów na ten temat. Między innymi Wasz, także tutaj jest to nieźle opisane : http://www.tape.pl/tasmy-pianki-do-cieplego-montazu/ ,niestety nie mogę nigdzie odszukać informacji na temat ceny materiałów i robocizny. Pomoże ktoś.
Napisano
Cytat

Czy zastosowanie metody ciepłego montażu na prawdę się opłaca. Znalazłam kilka artykułów na ten temat. Między innymi Wasz, także tutaj jest to nieźle opisane : http://www.tape.pl/tasmy-pianki-do-cieplego-montazu ,niestety nie mogę nigdzie odszukać informacji na temat ceny materiałów i robocizny. Pomoże ktoś.

 


Mam nadzieję, że pomogę. Same taśmy (tak sprytnie reklamowane) to jeszcze nie "ciepły montaż".

Proszę wystrzegać się takich "sposobów reklamy".

Firma Soudal i jej SWS - zaczynamy od tego, krótkiego artykuu - traktujemy go jako sygnalizacja tematu.
SWS

a potem korzystając z linku na stronie Informator Budownictwa
udajemy się do Ciepły montaż

 

  • 5 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
Napisano

Oczywiście, że chcąc niwelować straty ciepła, trzeba wykorzystać wszystkie opcje. Ciepłe okna+ ciepły montaż to więcej niż tylko ciepłe okna.

  • 2 lata temu...
Gość Bartosz G.
Napisano
Ja myślę że ciepły montaż się opłaca, w ciągu dłuższego okresu na pewno będą duże oszczędności, ważne jest jeszcze jak fachowcy postarają się przy montażu, jakich materiałów użyją. Jakość montażu jest tak samo ważna jak dobre okna.
  • 3 miesiące temu...
Gość sam pomyśl
Napisano
"Dlaczego pianę zabezpiecza się taśmami? Bo tylko sucha odpowiednio izoluje termicznie i akustycznie." Jak ktoś umie nasączyć wodą zastygniętą piankę to niech wrzuci filmik. Nobla dostanie. Jeśli ktoś chce przepłacać to niech przepłaca. Nasiąknąć wodą może tylko wełna mineralna lub drzewna i wata szklana, styropian i poliuretan nie bardzo.
Napisano
1 minutę temu, Gość sam pomyśl napisał:

styropian

 

1 minutę temu, Gość sam pomyśl napisał:

Nasiąknąć wodą

 

1 minutę temu, Gość sam pomyśl napisał:

nie bardzo.

Zdziwił byś się jak styropian może naciągnąć wody , ojjjj byś się zdziwił ...

W dodatku ten ,,lepszy''....posadzkowy ..

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Tradycyjne uszczelnienie złącza okiennego "na tzw. piankę" wiąże się z niższą ceną za usługę montażu. Jednak żeby taka pianka dobrze spełniała swoje zadania należy ją odpowiednio zabezpieczyć poprzez dodatkowe uszczelnienie od zewnętrznej i wewnętrznej strony złącza okiennego lub zastosowanie impregnowanej taśmy rozprężnej, ponieważ pianka użyta w pojedynkę nie jest w stanie spełniać w 100% wymagań, jakie powinno się stawiać złączu. Montaż za pomocą jedynie piany poliuretanowej oraz tynku jest obecnie uznany za nieprawidłowy i może skutkować powstaniem pleśni czy przewiewów. Bardzo ważne jest przygotowanie ościeża przed montażem i użycie zaprawy termoizolacyjnej. Nieprawidłowy montaż wiąże się z demontażem i ponownym montażem, co jest kosztowne i powodować zniszczenie fragmentów elewacji czy wnęk okiennych.

Napisano
Dnia ‎09‎.‎10‎.‎2019 o 17:00, Eksperci OKNOPLAST napisał:

Tradycyjne uszczelnienie złącza okiennego "na tzw. piankę" wiąże się z niższą ceną za usługę montażu. Jednak żeby taka pianka dobrze spełniała swoje zadania należy ją odpowiednio zabezpieczyć poprzez dodatkowe uszczelnienie od zewnętrznej i wewnętrznej strony złącza okiennego lub zastosowanie impregnowanej taśmy rozprężnej, ponieważ pianka użyta w pojedynkę nie jest w stanie spełniać w 100% wymagań, jakie powinno się stawiać złączu. Montaż za pomocą jedynie piany poliuretanowej oraz tynku jest obecnie uznany za nieprawidłowy i może skutkować powstaniem pleśni czy przewiewów. Bardzo ważne jest przygotowanie ościeża przed montażem i użycie zaprawy termoizolacyjnej. Nieprawidłowy montaż wiąże się z demontażem i ponownym montażem, co jest kosztowne i powodować zniszczenie fragmentów elewacji czy wnęk okiennych.

Popieram co powyżej i jeszcze dodam iż obecnie przepisy regulują i mówią o przede wszystkim uzyskaniu całkowitej szczelności w połączeniu okna z ościeżem. Co wiąże się z późniejszą kontrolą utraty ciepłego powietrza z ogrzanego domu zimą przez potencjalnego inwestora. Jeśli nie zadbamy o to na początku budowy to nasz budynek z wiekiem będzie na tych połączeniach tracił na szczelności z uwagi na wiele czynników jakie działają na okno.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 23.09.2019 o 20:34, Gość sam pomyśl napisał:

Nasiąknąć wodą może tylko wełna mineralna lub drzewna i wata szklana, styropian i poliuretan nie bardzo.

Tak nasączony (a raczej opity) styropian jaki ostatnio wyrzucałem, to sam nie mogłem uwierzyć że taki może być.

Wręcz w nim woda chlupotała, a ważył jak betonowy bloczek.

Dlatego zmieniłem zdanie o nasiąkliwości styropianu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...