Skocz do zawartości

Szafki z cegieł - jak zamontować fronty?


Recommended Posts

Ścianki szafek mam wymurowane z cegieł.
Sytuacja wygląda następująco:





Chcę zamontować drzwi i półki, może i szuflady.
Nie wiem, jak osadzić zawiasy.

Podobno nie montuje się ich wprost do muru, bo kołki na których wiszą zawiasy obluzowują się.
Wiercenie dziur pod kołki może też osłabić ściankę.

Podobno zawiasy montuje się do jakichś listew.
Proszę o pomoc i radę, jak zamontować zawiasy?
Pozdrawiam
PeZet
Link do komentarza
Gość stach
Zrób ramkę wstawioną w światło szafki z materiału, z jakiego będziesz robił drzwiczki, przymocuj do cegły i do tej ramki mocuj zawiasy - listwa po stronie przeciwnej będzie "odbojnikiem" drzwiczek. Ramka powinna mieć "głębokość" 7 - 8 cm, a wykonana z listew grubości 18 - 20 mm, albo nawet z pasków płyty meblowej 18 mm, dociętej na formatówce i odpowiednio oklejonej obrzeżami PCV.

Ja osobiście zrobiłbym szafki-skrzynie, o wymiarach "światła" szafki, wstawił pomiędzy cegły.
Zapewniłoby to zachowanie czystości wewnątrz szafek - toż to kuchnia, materiały spożywcze - ustawione przy ściance papierowe torby z mąką, cukrem nie byłyby narażone na rozerwanie o jakiś kawałek cegły, nawet jak najdokładniej wyczyszczonej i zagruntowanej...
Link do komentarza
Tu może nie tyle idzie o wyrabianie się otworu pod kołek (choć to też), co fakt że zawiasy standardowe wymagają odsadzenia od zewnętrznego wymiaru szafki o 16-18mm.

Listwa z płyty meblowej z oklejonym jednym obrzeżem 6,5 - 8 cm x wysokość szafki minus wysokość cokołu przymocowana do murków kołkami. Dopiero teraz do tego mocować cokoliki zawiasów meblowych.
Jeśli obawiasz się o stan zdrowia swoich cegieł, to do murków wewnętrznych mocuj listy pod zawiasy na przelot przy pomocy śrub meblowych (do 120mm bodajże) lub w jakiś inny gustowny sposób.
Fronty są o 4mm węższe niż rozmiar szafki ( w przypadku dublowania też wszystko gra) więc szczelina między murkiem o frontem będzie praktycznie niewidoczna, a drzwiczki będą się ładnie otwierać.
Jak planujesz fronty mięć prawie że zlicowane z murkami to kup zawiasy o kącie otwierania 105-110o, ale jak planujesz je cofnąć w głąb >2cm to kup takie o kacie otwarcia 95o żeby nie uszkadzać frontów o krawędź murka.
Link do komentarza
Dzięki za zainteresowanie.
Fronty chcę zrobić z odpadów pobudowlanych, czyli z desek.
Moje obawy budzi grubość takich drzwiczek zrobionych z desek calówek.
Waga mniej mnie niepokoi, bo wychodzi mi, że skrzydło 0,8mx0,45m będzie ważyć coś koło 7kg

Oto inspiracje:
Bardzo zmyślnie i prosto:


Tu lekki hardcore, jednakowoż urokliwy; kuszący pomysł, do tego z desek calówek, chyba:


Ze zmyślną opaską ozdobną albo konstrukcyjną, nie wiem:


edit: zmieniłem wagę skrzydła i chyba skrzydło 7 kg to już sporo... Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja Cię kręcę, Animus, wypas. Dzięki.

Panowie, serdeczne dzięki wszystkim za zainteresowanie i wsparcie. Rozjaśniło mi się.
Listwy też jako odbojniki.
Stachu, argument z papierowymi torbami dał mi do myślenia; dotychczas prościej ten cały majdan widziałem.
Zawiasy pasowe.

Podchodzę do tych szafek jak kot do jeża albo jak do zasypywania dziury pod Telimenę.
Bo to i proste, i trudne. I ciekawe i nudne.
Przede wszystkim zaś... przede wszystkim... wiem, że tego nie potrafię.

A potem szlag mnie NIE trafi jak zawias zacznie się łybać, tylko będzie tak się łybał i ja będę na to patrzył.
I tak, panie, ad mortem defecatam.
Link do komentarza
Cytat

Ja Cię kręcę, Animus, wypas. Dzięki.

Panowie, serdeczne dzięki wszystkim za zainteresowanie i wsparcie. Rozjaśniło mi się.
Listwy też jako odbojniki.
Stachu, argument z papierowymi torbami dał mi do myślenia; dotychczas prościej ten cały majdan widziałem.
Zawiasy pasowe.

Podchodzę do tych szafek jak kot do jeża albo jak do zasypywania dziury pod Telimenę.
Bo to i proste, i trudne. I ciekawe i nudne.
Przede wszystkim zaś... przede wszystkim... wiem, że tego nie potrafię.

A potem szlag mnie NIE trafi jak zawias zacznie się łybać, tylko będzie tak się łybał i ja będę na to patrzył.
I tak, panie, ad mortem defecatam.

Są jeszcze takie.





Dwa zawiasy pasowe na jednym kołku to szlifierka kątowa i cierpliwość .


Uchwyty do otwierania można wyrznąć w drzwiczkach

Wzoruj się na okiennicach .
Możesz zrobić wewnętrzną ramę i wstawić całość .
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

Listwy też jako odbojniki.
Stachu, argument z papierowymi torbami dał mi do myślenia; dotychczas prościej ten cały majdan widziałem.



Kilka lat temu taką kuchnię murowałem, klient początkowo nie słuchał moich argumentów, zrobiliśmu drzwiczki laminowane z mdf, "nibydrewniane", na listwach - tak jak opisywałem - ale po ok. półrocznym użytkowaniu gospodyni domu wymusiła zmianę konstrukcji szafek, na pełne pudła szafkowe . Fronty pozostały te same.
Zawiasy opisywane przez animusa - moim zdaniem - mają za duże luzy, aby można je było zamontować do drzwiczek o wielkości potrzebnej w kuchni - nie da się ich tak wyregulować, żeby zapewnić dość precyzyjne zamykanie szafki... No chyba, że drzwiczki będą miały wygląd jak w poście #6 (te "hardkorowe" ), które odradza bobiczek .

Ps.
Blaty były takie "normalne", z płyty, laminowane "dębowe", nie takie wypasione, jak Twoje icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Zawiasy opisywane przez animusa - moim zdaniem - mają za duże luzy, aby można je było zamontować do drzwiczek o wielkości potrzebnej w kuchni - nie da się ich tak wyregulować, żeby zapewnić dość precyzyjne zamykanie szafki...


Stachu jakie luzy ,mnóstwo okiennic pracuje na takich zawiasach ,a po zamontowaniu takie zawiasy nie pozwolą na żadne ruchy są za silne na takie delikatne obciążenia, można śmiało oprzeć się o drzwiczki ręką podnosząc się .
Link do komentarza
A gdybym tak.... jednak... wbrew wszystkiemu o czym myślałem od lat, czyli wbrew temu ,że wymuruję ściany, położę blat i wstawię drzwi i półki i chwatit... gdybym wbrew temu postanowił zrobić wypełnienie z płyty meblowej po całości, tak jak Stach napisał, to... jaka to płyta meblowa ma być, motyla noga? 18mm czego? Pilśni? Hdf? Mdf? Wtf? icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Sytuacja wygląda następująco:





Chcę zamontować




A ja Ci powiem, że puszki na osprzęt masz zbyt nisko. Powinny być ok 30 cm nad powierzchnią blatu, inaczej kazda rzecz która znajdzie się na blacie, będzie zasłaniała gniazdka. To bardzo niewygodne w uzytkowaniu.

Cytat

Nie wiem, jak osadzić zawiasy.

Podobno nie montuje się ich wprost do muru, bo kołki na których wiszą zawiasy obluzowują się.
Wiercenie dziur pod kołki może też osłabić ściankę.

Podobno zawiasy montuje się do jakichś listew.
Proszę o pomoc i radę, jak zamontować zawiasy?
Pozdrawiam
PeZet



Kiedyś zamieściłem fotki z mojej szafy u MrTomo.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Zrób ramkę wstawioną w światło szafki z materiału, z jakiego będziesz robił drzwiczki, przymocuj do cegły i do tej ramki mocuj zawiasy - listwa po stronie przeciwnej będzie "odbojnikiem" drzwiczek. Ramka powinna mieć "głębokość" 7 - 8 cm, a wykonana z listew grubości 18 - 20 mm, albo nawet z pasków płyty meblowej 18 mm, dociętej na formatówce i odpowiednio oklejonej obrzeżami PCV.

Ja osobiście zrobiłbym szafki-skrzynie, o wymiarach "światła" szafki, wstawił pomiędzy cegły.
Zapewniłoby to zachowanie czystości wewnątrz szafek - toż to kuchnia, materiały spożywcze - ustawione przy ściance papierowe torby z mąką, cukrem nie byłyby narażone na rozerwanie o jakiś kawałek cegły, nawet jak najdokładniej wyczyszczonej i zagruntowanej...




Świetna odpowiedź. Słyszałem kiedys o wymurowaniu szafek ale kompletnie nie miałem pomysłu jak to można zrobić. A gdyby zrobić na zamówienie "środki", czy mogłoby tak być ? icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Ja bym poszedł na łatwiznę i zlecił robotę firmie, bo same fronty plus części montujące to już nie tak spory koszt jak całe meble kuchenne. Wybór frontów jest spory- materiał, kolor, fason. U mnie korzystałem z Interstolu, fronty z wartwą nadającą metaliczny połysk. Cena dużo niższa niż za gotowe komplety w podobnym stylu, a efekt taki sam- kuchnia w nowoczesnym stylu. Do Twojej pasowały by szafki z frezowanymi wykończeniami
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Hm... Przyszedł czas ogarnąć temat szafek i głupi jestem. Nie wiem z czego te szafki zrobić.
Stach doradził - buduj pełne korpusy. Tak zrobię.
Postawię korpusy na nogach.
Z jakiego materiału je zrobić?

Mam tu taką szafkę wzorcową, która ma fajne mocne ścianki i szufladę ze sklejki, z frontem szuflady z deski. I nie wiem z czego jest ten korpus wykonany. Wygląda jak drewno. Nie kruszy się. Skręcane śrubami meblowymi. Grubość 18mm.

Czym różni się płyta meblowa od MDF? Co to jest HDF? A czym jest płyta laminowana?
Które materiały są gówniane i kruszą się jak pilśnia, a które będą solidne, choć są z klejonych wiórów?

Chcę postawić mocne szafki, które nie rozlecą się po kilku sezonach.

A plecki z czego? Jest takie cienkie coś. Jak to się zwie?
Ech.

...albo eh. Wsio ryba.
Link do komentarza
MDF ( Medium-Density Fibreboard) –płyta pilśniowa średniej gęstości stanowiąca podstawowy materiał do produkcji mebli i wyrobów stolarskich.

Nazwa MDF pochodzi od docelowej gęstości płyty pilśniowej, która wynosi od 500 kg/m³ do 1000 kg/m³. Warto zwrócić uwagę na fakt, że subiektywna gęstość płyty zależy od gęstości włókien, które były użyte do jej wytworzenia. Cienka płyta MDF o gęstości powyżej 850 kg/m³ może być uważana za HDF.




Płyta HDF ( High Density Fibreboard) – płyta z włókien drzewnych (płyta pilśniowa), charakteryzująca się dużą twardością i podwyższoną gęstością.

Płyty HDF są przeznaczone do produkcji paneli podłogowych. Są także materiałem nośnym do powlekania laminatami HPL i CPL, papierami żywiczymi i okleinami naturalnymi. Produkty wykonane na bazie płyty HDF standard są przeznaczone do użytkowania w pomieszczeniach suchych.

Płyty HDF surowe mają podobne zastosowanie jak płyty MDF surowe, z tą różnicą, że są to cienkie płyty będące alternatywą dla sklejki drewnianej. Są pokryte lakierami wodorozcieńczalnymi i lakierami UV. Materiałem bazowym płyt HDF lakierowanych są płyty HDF surowe. Posiadają one podwyższoną odporność powierzchni lakierowanej na warunki atmosferyczne oraz substancje chemiczne. Są łatwe w utrzymaniu czystości i pielęgnacji.

Płyta meblowa - płyta wykonana z wiórów z różnych gatunków drewna, sklejona żywicami epoksydowymi i sprasowana. może być surowa lub laminowana - oklejona warstwą tworzywa np. melaminowego...

To na plecki to właśnie płyta hdf o grubości 3 - 5 mmm (w większości zastosowań wystarcza 3mm).


Z mdf można wykonać korpusy szafek, ale płyty 16 albo 18 mm są znacznie droższe niż płyty meblowe, więc w zupełności wystarcza na te korpusy płyta meblowa. Płyty meblowe, sprzedawane detalicznie w składach budowlanych są dużo bardziej wytrzymałe, niż te, które hurtowo zakupowane są przez wytwórców tanich mebli znanych i opisywanych w różnych tematach za ich "jakość". Pewnie chodzi o jakość żywic, stopień sprasowania wiórów, nie wiem... ale różnica jest istotna! I to one najczęściej się kruszą...


Płytę mdf, jako, że zrobiona jest z drobnych włókien sprasowanych i sklejonych żywicą - można precyzyjnie formować i frezować, przez co nadaje się na różne wymyślnie projektowane fronty, potem je np. lakierować, malować, oklejać foliami dekoracyjnymi (metodą próżniową) - stąd cenowa różnica frontów z płyty meblowej i z płyty mdf.





Tak więc - korpusy z płyty meblowej, laminowanej, najlepiej białej (łatwiej utrzymać czystość), plecki/tyłki z płyty hdf 3mm, można wybrać też płyty w jednym z dostępnych kolorów/oklein, podobnie plecki/tyłki - tu zestaw kolorów jest mniejszy...

Fronty z płyt mdf, dowolnie wykończonych, albo z litego drewna - mogą być samoróbki - umiesz zrobić ładne rzeczy icon_biggrin.gif

Korpusy na nogach (można wytrzeć podłogę pod szafkami, w razie jakiegoś zalania, czy świątecznego sprzątania) z cokołami mocowanymi specjalnymi uchwytami, pozwalającymi jednym ruchem zdemontować cokół i sięgnąć pod szafkę.





Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...