Skocz do zawartości

zjazd z drogi gminnej


Gość lukasdrill

Recommended Posts

Gość lukasdrill
Napisano (edytowany)
witam,
chciałbym zapytać króciutko: ile wyniesie mnie mniej więcej budowa zjazdu z drogi gminnej na działkę?
Będzie to taki zjazd przez istniejącą fosę, czyli chyba wrzucę tam kilka betonów, potem to trzeba będzie zasypać, nawieźć, utwardzić itp. Nie planuję niczego poważniejszego, bo za niedługo pewnie będą remontować ową drogę, więc zjazd zrobią.
Ile wyniosły by mnie materiały, a resztę sam sobie zrobię? Acha, i może ktoś kiedyś takie cóś budował i rzuci kilka rad świeżakowi? Jakich materiałów użyć, aby nie osiadało, jakieś krawężniki czy jakiś beton wylać...?
pozdrawiam gorąca
PS. nie liczę już projektu itp. Same materiały do wykonania zjazdu plus ew koparka czy co tam ze sprzętu prócz rąk, taczek i łopat potrzeba ;) Edytowano przez lukasdrill (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

witam,
chciałbym zapytać króciutko: ile wyniesie mnie mniej więcej budowa zjazdu z drogi gminnej na działkę?
Będzie to taki zjazd przez istniejącą fosę,


Wszystko zależy od tego jaka ta fosa szeroka. icon_biggrin.gif

Napisano
Cytat

...
Będzie to taki zjazd przez istniejącą fosę, czyli chyba wrzucę tam kilka betonów, potem to trzeba będzie zasypać, nawieźć, utwardzić itp.
...


Nie wydaje mi się, byś mógł sobie to ot tak zasypać.
Tam chyba musiałbyś jakąś potężnej średnicy rurę wsadzić, aby był zachowany ciąg fosy?

Cytat

...
Nie planuję niczego poważniejszego, bo za niedługo pewnie będą remontować ową drogę, więc zjazd zrobią.
...


Czekaj tatka latka icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Nie wydaje mi się, byś mógł sobie to ot tak zasypać.
Tam chyba musiałbyś jakąś potężnej średnicy rurę wsadzić, aby był zachowany ciąg fosy?



też o tym pomyślałem
Gość lukasdrill
Napisano
No nie do końca prowizorka...może niedokładnie się wyraziłem.
Nie będę robił ostatecznej nawierzchni, bo niedługo ma być droga remontowana, więc zjazd zaleją asfaltem...a do tego czasu chcę mieć utwardzony, dobry zjazd i pytałem o wskazówki do zrobienia tegoż...wiem, że to w projekcie, ale ktoś może robil taki już i się sprawdza (albo nie).
bo np mój tato mówi, że trzeba będzie wrzucić kilka betonów, by woda sobie płynęła, na to ziemią wysypać, potem coś jeszcze by się ubiło dobrze no i finalnie jakieś bardziej wytrzymałe coś jako wierzchnią warstwę...
Napisano
Cytat

bo np mój tato mówi, że trzeba będzie wrzucić kilka betonów, by woda sobie płynęła, na to ziemią wysypać, potem coś jeszcze by się ubiło dobrze no i finalnie jakieś bardziej wytrzymałe coś jako wierzchnią warstwę...



Nie idź tą drogą, bo kosztowną być może - nawet bardzo kosztowną.

Gość lukasdrill
Napisano
No, ale dlaczego samowola budowlana...? Będę miał projekt zjazdu, więc czy samowolą budowlaną jest użycie innych materiałów, albo inny sposób budowy zjazdu? Mój tato właśnie tak zrobił kilka (8) lat temu, zrobił ten mostek po swojemu (projekt miał). Po swojemu tzn użył takich materiałów jakie uważał, że będą odpowiednie, ułożył te betony i ma zjazd jak każdy inny
Napisano
1. Czyj jest teren na którym jest ten rzeczony rów (fosa) ?
2. Co to jest za rów (melioracyjny, odwadniający drogę, itp.) ?

3. Samowolą budowlaną może być użycie innych materiałów.
Gość lukasdrill
Napisano
to jest zwyczajna fosa, trawiasta, może 1/2 metra głębokości, nie odwadnia drogi, ale tak sobie biegnie wzdłuż - najzwyklejsza typowa FOSA, jakich miliony w kraju:)
Teren jest prawdopodobnie gminy, ale nie wiem czy część nei jest moja - zobaczę na mapce po podziale
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

to jest zwyczajna fosa, trawiasta, może 1/2 metra głębokości, nie odwadnia drogi, ale tak sobie biegnie wzdłuż - najzwyklejsza typowa FOSA, jakich miliony w kraju:)
Teren jest prawdopodobnie gminy, ale nie wiem czy część nei jest moja - zobaczę na mapce po podziale


Ale po coś ta fosa jest, gdyby nie była potrzebna to by jej nie było.
Jeżeli masz projekt to w projekcie pisze z kim on jest uzgodniony, i powiem Ci tylko, że sąsiad ma więcej szczęścia niż rozumu albo jeszcze żadnego sąsiada porządnie nie wkur... że na niego nie doniósł. U mnie dwóch gospodarzy rozbierali takie mostki po interwencji zarządcy drogi.
Ale kto bogatemu zabroni icon_biggrin.gif
I jeszcze jedna mała uwaga, na razie ta fosa jest bo jest ale nie daj Boże jak przyjdzie ulewa i ty zatamujesz tą fosę i zaleje sąsiadów powyżej to chyba nie muszę mówić jakie poniesiesz z tego tytułu konsekwencje.
Gość lukasdrill
Napisano
Nie rozumiem stwierdzenia, że miałbym zatamować fosę...przecież piszę, że położę tam betony, tak jak to będzie w projekcie (betony, czy jakieś rury), więc nie widzę tutaj żadnego zagrożenia w stylu zatamowania przepływu...co do materiałów wykonawczych: skąd ktoś ma wiedzieć co będzie podsypane czy nadsypane na tych betonach, skoro widoczna będzie dopiero górna warstwa?
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

No nie do końca prowizorka...może niedokładnie się wyraziłem.
Nie będę robił ostatecznej nawierzchni, bo niedługo ma być droga remontowana, więc zjazd zaleją asfaltem...a do tego czasu chcę mieć utwardzony, dobry zjazd i pytałem o wskazówki do zrobienia tegoż...wiem, że to w projekcie, ale ktoś może robil taki już i się sprawdza (albo nie).
bo np mój tato mówi, że trzeba będzie wrzucić kilka betonów, by woda sobie płynęła, na to ziemią wysypać, potem coś jeszcze by się ubiło dobrze no i finalnie jakieś bardziej wytrzymałe coś jako wierzchnią warstwę...



Jeśli teren leży w pasie drogowym to nie radzę żadnych ruchów bez projektu.
Koszt takiego jak na zdjęciu zjazdu to ok. 10.000zł z nawierzchnią, ale to jest wjazd pod ciężki transport - wytrzyma spokojnie 24t. Rura (fi40) obsypana suchym betonem, na to płyta żelbetowa o szerokości ok. 1m, na całej długości.
Później już podbudowa i nawierzchnia (tłuczeń, piach, i kostka na suchy beton).



edit: kursywa Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Nie wiem co masz na myśli "betony" ... rury betonowe czy coś innego ?
A ja mam podobny dylemat - na 70cm wkopane mam po swojej stronie kabel od internetu i elektryczny
A rowu nie mam - tzn niby jest ale go nie ma icon_smile.gif
sami zobaczcie
Moja działka zaczyna się 1m w stronę drogi od tego palika drewnianego.
Bym normalnie dał rurę betonową - ale boję sie tam coś uszkodzić/wykopać.
W sumie jestem na samym szczycie górki więc nikogo nie zaleję ale wypadałoby zrobić to raz i dobrze
W gminie się pytałem co z pogłębianiem rowów - ano nic nie planują, a na Wsi gadają że w przyszłym roku mają drogę robić..
Tu jak był kładziony światłowód nie wiem czy jest chociaż na 50cm- gdzie elektryczny nie wiem :/

Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

A rowu nie mam - tzn niby jest ale go nie ma icon_smile.gif
[...]
W sumie jestem na samym szczycie górki więc nikogo nie zaleję ale wypadałoby zrobić to raz i dobrze
W gminie się pytałem co z pogłębianiem rowów - ano nic nie planują, a na Wsi gadają że w przyszłym roku mają drogę robić..


Dragon, w tym przypadku, który pokazałem na zdjęciu rowu też nie było (fizycznie, bo na mapce jak najbardziej).
Przed wykonaniem zjazdu inwestor musiał po prostu na własny koszt rekultywować kilkadziesiąt metrów rowu icon_evil.gif Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat



E to ja bym pieprznął rurę pcv fi 160 z min. 4,2mm grubości obsypał piaskiem, zagęścił a na wierzch gruz do utwardzenia i może jakiś asfalt zdarty z drogi, a jak nie masz gdzie znaleźć takiego asfaltu to żwir z betoniarni - wszystko w razie czego przy rozbiórce wykorzystasz na budowie.

Strawman wszystko cacy - może też bym oczyścił ten rów - ale gdzie są te kable ?!? - głowę daję że na mapce są w linii prostej - a jak są kładzione to widać na zdjęciach. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Strawman wszystko cacy - może też bym oczyścił ten rów - ale gdzie są te kable ?!? - głowę daję że na mapce są w linii prostej - a jak są kładzione to widać na zdjęciach.


Masz argumenty do rozmowy z właścicielem "rowu" - albo to jest rów i wtedy raczej nie mają prawa tamtędy przebiegać instalacje/uzbrojenie terenu, albo to jest po prostu takie ukształtowanie terenu - wtedy zjazd jest dużo prostszy w wykonaniu (tylko podbudowa i nawierzchnia).
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nie rozumiem stwierdzenia, że miałbym zatamować fosę...przecież piszę, że położę tam betony, tak jak to będzie w projekcie (betony, czy jakieś rury), więc nie widzę tutaj żadnego zagrożenia w stylu zatamowania przepływu...co do materiałów wykonawczych: skąd ktoś ma wiedzieć co będzie podsypane czy nadsypane na tych betonach, skoro widoczna będzie dopiero górna warstwa?


Kolego, rury a betony to dwie różne rzeczy. Gdybyś napisał rury betonowe to by zmieniło postać rzeczy a jak sobie wyobrażasz, że dasz betony jakieś tam i tym samym nie zatamujesz wody.
To w końcu masz ten projekt czy nie? Bo jeżeli masz to wydaje mi się, że wcale do niego nie zajrzałeś.
Gość lukasdrill
Napisano (edytowany)
No przecież napisałem - tak jak to będzie w projekcie icon_smile.gif
Będę miał to będę wszystko wiedział, ale tak pytam, by ktoś coś ew doradził jak robił.
A mówiąc betony, to of course miałem na myśli takie betony pod zjazd, coś jak do studni ale oczywiście o mniejszej średnicy. U nas to sie potocznie mówi - betony;)


A tak w ogóle: to w granicach jakiej kwoty miałbym szacować taki zjazd? 1000, 5000 czy 10000zł??
pozdraiwam Edytowano przez lukasdrill (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Masz argumenty do rozmowy z właścicielem "rowu" - albo to jest rów i wtedy raczej nie mają prawa tamtędy przebiegać instalacje/uzbrojenie terenu, albo to jest po prostu takie ukształtowanie terenu - wtedy zjazd jest dużo prostszy w wykonaniu (tylko podbudowa i nawierzchnia).



A możesz mi dać jakąś podstawę prawną do sformowania odpowiedniego wniosku ?? Bo na gębę to ja se mogę..
Napisano
Cytat

A mówiąc betony, to of course miałem na myśli takie betony pod zjazd, coś jak do studni ale oczywiście o mniejszej średnicy. U nas to sie potocznie mówi - betony;)



betonowe kręgi
tak to się nazywa - ale z tego co pamietam - te do studni to kochają układanie w pionie.
Stosowanie ich jako przekrój - może się skończyć załamaniem i wielką porażką...
Napisano
Cytat

A możesz mi dać jakąś podstawę prawną do sformowania odpowiedniego wniosku ?? Bo na gębę to ja se mogę..



Na moje oko, to też leży w pasie drogowym (można sprawdzić na mapie granice) - czyli dysponentem tego "czegoś" (na moje oko to odwodnienie drogi) jest zarządca drogi i to on stanowi "prawo" co może być w ty pasie.

A te "betony" to przepusty betonowe - dedykowane dla takich celów:

Gość mhtyl
Napisano
Lepsze uważam są rury karbowane, bo przechodzą bez łączenia na całej szerokości zjazdu/podjazdu i nie ma ryzyka, że kiedyś się załamią pod ciężarem.
Np takie cuś
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

A możesz mi dać jakąś podstawę prawną do sformowania odpowiedniego wniosku ?? Bo na gębę to ja se mogę..


Występujesz do zarządcy drogi z wnioskiem o wydanie warunków budowy zjazdu. W odpowiedzi otrzymasz dokładne zalecenia co do tego co i jak powinno być zrobione. Na 90% będziesz musiał wykonać projekt i uzyskać pozwolenie na budowę, ale jest też niewielka szansa, że Cię ta "przyjemność" w części np. projektowej ominie... We wniosku opisz Twoje zamierzenie (wielkość zjazdu, promień w zależności od rodzaju drogi i planowanej "przepustowości", dokładną lokalizację. Z tego co pamiętam to np. promień wejścia zjazdu w drogę nie może być większy od szerokości samej drogi - dzięki temu zjazd pokazany na zdjęciu sprawia problemy TIR'om, bo ograniczono zgodnie z tą zasadą szerokość zjazdu...

Jeśli to nie jest rów, to może się udać bez większych formalności (szczególnie jeśli ktoś odebrał źle wykonaną inwestycję - światłowód, z czym może się wiązać konieczność przebudowy tego odcinka, na nie kolidującą z Twoim zamierzeniem)... choć z drugiej strony unikałbym wykonania zjazdu bez pozwolenia na budowę - może nieść to ze sobą konsekwencje wynikające z PB!!!

Dostaniesz warunki od zarządcy - będziesz wiedział na czym stoisz!

edit: kursywa Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Cytat


Strawman wszystko cacy - może też bym oczyścił ten rów - ale gdzie są te kable ?!? - głowę daję że na mapce są w linii prostej - a jak są kładzione to widać na zdjęciach.



Masz argumenty do rozmowy z właścicielem "rowu" - albo to jest rów i wtedy raczej nie mają prawa tamtędy przebiegać instalacje/uzbrojenie terenu, albo to jest po prostu takie ukształtowanie terenu - wtedy zjazd jest dużo prostszy w wykonaniu (tylko podbudowa i nawierzchnia).




Cytat

A możesz mi dać jakąś podstawę prawną do sformowania odpowiedniego wniosku ?? Bo na gębę to ja se mogę..




Też mnie interesuje podstawa prawna takiego wniosku.

Ps. Dragon sprawdź na mapie, czy nie jest na niej zaznaczony "zjazd do pól".
Napisano (edytowany)
Cytat

Draagon, masz tu wszystko co i jak opisane Procedura uzyskania zezwolenia na budowę zzjazdu
Ważne jeszcze jest czy dla danego terenu obowiązuje MPZP czy nie.

Występujesz do zarządcy drogi z wnioskiem o wydanie warunków budowy zjazdu


Po kolei
Projekt zjazdu mam w Projekcie Budowlanym budynku - razem z ogrodzeniem. Nie ma opisanego technicznie jak ma to wyglądać - jest tylko w którym miejscu i jak szeroki ma być
Decyzja z Urzędu Gminy też jest w nim zawarta - i stoi jak byk, że mam dać przepust fi 40cm + szerokości i promienie skrętów
Nie ma MPZP.
Rowu też nie ma.. ( chyba to widać ?icon_smile.gif )
Ale za to mam 2 ( dwa ) kable - elektryczny i światłowód

I teraz tak:
Gdzie mam położyć ten "przepust" jak rowu nie ma
Sam sobie nie wykopię, bo na bank kable uszkodzę - na zdjęciach widać jak idealnie idą w linii prostej.

Zresztą wydaje mi się że 40cm przepustu wchodzi w kolizję z kablem elektrycznym teoretycznie położonym na 70cm głębokości - gdzie mam mieć jeszcze niezbędną "h" by dać chudy beton i utwardzenie + kostkę do tego ?
A z tego co widziałem to światłowód jeszcze płycej jest położony..

Więc co mam zrobić ?
Pismo do gminy o oczyszczenie "rowu" czy o zmianę decyzji ?
Cytat

W związku z decyzją 1111/1111 z dn...dotyczącą indywidualnego zjazdu z drogi gminnej na posesję w XXX obręb YYY i wydanym Pozwoleniem na Budowę nr z zawartym projektem drogi zjazdowej nr 000 wnoszę o oczyszczenie rowu znajdującego się w pasie drogi gminnej a przysypanego podczas prac ziemnych związanych z poprowadzeniem podziemnej sieci elektrycznej niskiego napięcia i telekomunikacyjnej... obecne warunki terenowe przedstawione na zdjęciach stanowiących załącznik do niniejszego pisma nie pozwalają na wykonanie zjazdu zgodnie z w/w decyzją nr 1111/1111


Dodam, że mi w ogóle nie zależy na tym rowie - wolę mieć płaski odcinek przy drodze - a nóż widelec może się kiedyś chodnika dorobię ?icon_smile.gif

I jak to z zajęciem pasa drogowego jest ?
Nic nie planuję zajmować tylko się doczepić do drogi. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Pismo do gminy o oczyszczenie "rowu" czy o zmianę decyzji ? Dodam, że mi w ogóle nie zależy na tym rowie - wolę mieć płaski odcinek przy drodze - a nóż widelec może się kiedyś chodnika dorobię ?icon_smile.gif


Wniosek o warunki do zarządcy drogi plus wizyta wyjaśniająca Twoje wątpliwości powinny załatwić problem.

Cytat

I jak to z zajęciem pasa drogowego jest?
Nic nie planuję zajmować tylko się doczepić do drogi.


Ale sprzęt będzie pracował na styku z jezdnią - to trzeba odpowiednio oznakować.
Samo zajęcie, to po prostu kasa w bonusie dla zarządcy drogi - można się dogadać korzystając np. z ich ekipy...
ale bywa różnie.
Napisano
Cytat

Wniosek o warunki do zarządcy ...............



icon_eek.gif
Przeca On już takie warunki posiada - zjazd został z zarządcą drogi uzgodniony.

Pisał o tym wyżej.

Dragon. Kup te zalecane #@$%^ "betonity". wkop je lekko w grunt, wykonaj zjazd i finito.

Jak będą robić przebudowę drogi lub "pogłębiać" odwodnienie drogi, to muszą na swój koszt również przebudować zjazd.

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Wniosek o warunki do zarządcy drogi plus wizyta wyjaśniająca Twoje wątpliwości powinny załatwić problem.


Nie pisz takich bzdur, wiesz że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele.
Cytat

Zjazd publiczny jest to określony przez zarządcę drogi zjazd co najmniej do jednego obiektu, w którym jest prowadzona działalność gospodarcza, a w szczególności do stacji paliw, obiektu gastronomicznego, hotelowego, przemysłowego handlowego lub magazynowego.
Zjazd indywidualny jest to określony przez zarządcę drogi zjazd do jednego lub kilku obiektów użytkowanych indywidualnie.
W celu uzyskania zezwolenia na budowę zjazdu , wnioskodawca powinien :
1.Uzyskać decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, którą wydaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta .

Organ wydający decyzję o zagospodarowaniu powinien przed jej wydaniem zasięgnąć opinii zarządcy drogi, o możliwości lokalizacji planowanej inwestycji ze względu na możliwość włączenia ruchu wywołanego tą zabudową do drogi, przesyłając następujące dokumenty:
a) informację, czy zagospodarowanie nieruchomości jest zgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
b) mapę z informacją o zagospodarowaniu działek sąsiednich,
c) informację o sposobie wykorzystania nieruchomości.
...


Cytat

Ale sprzęt będzie pracował na styku z jezdnią - to trzeba odpowiednio oznakować.
Samo zajęcie, to po prostu kasa w bonusie dla zarządcy drogi - można się dogadać korzystając np. z ich ekipy...
ale bywa różnie.


Jeżeli maszyny nie będą zajmować pasa jezdni, a na pewno nie będą bo nie ma takiej potrzeby to o czym tu mowa? Jakie oznakowanie? Przecież prac w nocy nie będzie wykonywał, a w dzień z daleka widać takie prace, no chyba że ktoś będzie chciał poboczem wyprzedzać icon_biggrin.gif
Samo zajęcie, to po prostu kasa w bonusie dla zarządcy drogi o jakie zajęcie chodzi? o wykonanie tego podjazdu przez ekipę zarządcy drogi? i jaki bonus? za co?
Napisano (edytowany)
Cytat

icon_eek.gif
Przeca On już takie warunki posiada - zjazd został z zarządcą drogi uzgodniony.

Pisał o tym wyżej.

Dragon. Kup te zalecane #@$%^ "betonity". wkop je lekko w grunt, wykonaj zjazd i finito.

Jak będą robić przebudowę drogi lub "pogłębiać" odwodnienie drogi, to muszą na swój koszt również przebudować zjazd.



A i dobra - to sobie tak zrobię. Ktoś zna w łódzkim firmę produkującą takie betonity ?? Ewentualnie z dostawą na terenie całego kraju.

Cytat

CYTAT(Strawman @ 8.02.2015, 13:21 ) *
Ale sprzęt będzie pracował na styku z jezdnią - to trzeba odpowiednio oznakować.
Samo zajęcie, to po prostu kasa w bonusie dla zarządcy drogi - można się dogadać korzystając np. z ich ekipy...
ale bywa różnie.



A o jakim sprzęcie mowa ? Przecież łopata to nie jest jakiś wymyślny sprzęt, a ja też się (jeszcze) do cyborgów nie zaliczam. Koparki ani spycharki do tego nie wezmę bo jeszcze coś mi wyciągnie z ziemi, chyba że lekko powierzchownie zgarnie krokodylem humus - ale to i tak w stronę działki a nie drogi będzie zbierał.

Zresztą o ile dobrze zrozumiałem treść pisma to za zgodę nic nie płacę
Tylko że w tym piśmie nie wynika w jakiej odległości od asfaltu mam dać ten przepust - a nie chciałbym być potem w dziale "piękna unijna droga a na niej 2 słupy..." że zrobie 3m od asfaltu a potem się okaże że rów zrobią/odkryją 30cm od asfaltu, albo chodnik położą icon_smile.gif
A co do fotek to sorry - ale na kompie są prawidłowo - horyzontem do góry - a po załączeniu wyszedł taki dzonk.. a nie mam możliwości kasowania zdjęć w swoim albumie, a pojemność ograniczona.

Cytat

Dla jasności - nie o jezdnię chodzi, tylko o pas drogowy.
A jakby nie patrzeć roboty będą w pasie drogowym prowadzone.



A i wszystko jasne - więc pojadę do gminy z tą decyzją i wystąpię o zgodę na zajęcie pasa, a przy okazji się dowiem czy aby na pewno chodnika mi nie położą. I nie na gębę tylko na piśmie niech mi to dadzą razem ze zgodą na zajęcie pasa.. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Z opłaty skarbowej zwolnienie.
Natomiast za zajęcie pasa drogowego pobierana jest opłata, ustalana jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego określonej uchwałą Rady Gminy (miasta, itp.).

Za bezprawne zajęcie pasa - kara w wys. 10 x stawka bazowa.

Warto wiedzieć.

Ps. Wniosek o zajęcie pasa drogowego, dostępny w gminie (trochę kwitów tam jest do dostarczenia).
Gość Strawman
Napisano
Cytat

icon_eek.gif
Przeca On już takie warunki posiada - zjazd został z zarządcą drogi uzgodniony.
Pisał o tym wyżej.


Przepraszam, ale nie zauważyłem załącznika.

Cytat

Tylko że w tym piśmie nie wynika w jakiej odległości od asfaltu mam dać ten przepust


Z pisma wynika, że ma być wykonany projekt przepustu... W nim będzie wszystko.

Cytat

A i wszystko jasne - więc pojadę do gminy z tą decyzją i wystąpię o zgodę na zajęcie pasa, a przy okazji się dowiem czy aby na pewno chodnika mi nie położą. I nie na gębę tylko na piśmie niech mi to dadzą razem ze zgodą na zajęcie pasa..

Ja bym nie występował o zgodę na zajęcie pasa drogowego tylko z wnioskiem o wyrażenie zgody na wykonanie prac w pasie drogowym...
Napisano
Cytat

Tylko że w tym piśmie nie wynika w jakiej odległości od asfaltu mam dać ten przepust - a nie chciałbym być potem w dziale "piękna unijna droga a na niej 2 słupy...



Teoretycznie chodzi o pas drogowy - czyli w ewentualnym odwodnieniu jezdni.
Jeśli "rów" jest na mapie - sprawa prosta. Odmierzysz od granicy "środek" rowu i git.

Cytat

Ja bym nie występował o zgodę na zajęcie pasa drogowego tylko z wnioskiem o wyrażenie zgody na wykonanie prac w pasie drogowym...



Jest coś takiego?
Bo moim zdaniem nie ma.
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Jest coś takiego?
Bo moim zdaniem nie ma.


Zajrzyj do pisma z Gminy - tak to właśnie określili icon_cool.gif
W odpowiedzi może pojawić się warunek - opłata za zajęcie pasa drogowego, ale nie musi!
U nas często nie ma, jeśli w grę wchodzi droga gminna icon_lol.gif

Napisano
Cytat

Zajrzyj do pisma z Gminy - tak to właśnie określili icon_cool.gif



Dzyń, dzyń. ............ icon_cool.gif

Kiedyś na płocie był napis "doopa" - chciałem pogłaskać i drzazga mi weszła. icon_mrgreen.gif

Na stronie gminy (tej gminy) jest: "Wniosek o zgodę na prowadzenie robót w pasie drogowym" klikasz w niego i co widzisz ?

I na podstawie wniosku o zajęcie pasa drogowego uzyskuje się decyzję administracyjną, zezwalającą na prowadzenie robót w pasie drogowym.

Podstawa prawna: art. 20 pkt 8, art. 40 ust. 1, 2 pkt 3 , ust. 3, ust. 6, ust. 11, ust. 13 i ust. 13a ustawy z dnia
21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 260)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego /Dz. U. Nr 140 poz. 1481/ + uchwała Rady danej Gminy.
Napisano
Jak opracujesz projekt (należy go uzgodnić w Urzędzie gminy). gdzie dostaniesz uzgodnieni lokalizacji zjazdu wraz z zatwierdzonym projektem. W projekcie będziesz napisane co masz zrobić. Jeżeli rzeczywiście masz mały rów nie zaszkodzi ci ci dać zwykłej PCV jak kolega pisał wcześniej, dać ją na piasku i zagęścić. następnie możesz zasypać teoretycznie gruzem średnio 200-400 za wywrotkę chyba, ze ktoś będzie chciał się pozbyć.
W warunkach od gminy powinieneś mieć napisane że należy wystąpić o zajęcie pasa drogowego w celu wykonania zjazdu (zielenieć może być pasem drogowym-chodzi ogółem o działkę drogową) są gminy gdzie np. odbiór zjazdu jest konieczny celem odebrania budynku.
Moim zdaniem koszt takiego zjazdu to w granicach 2-3 tyś.
2 rury w granicach 200zł
do tego wykonanie przyczółków dwóch - zrobisz sam będziesz potrzebował dwóch betoniarek, żeby zalać icon_biggrin.gif
no i zasypanie gruzem.
A to że za niedługo będą robić drogę, to moim zdaniem hehehe jest sens go robić?? Najpierw idź do gminy i zobacz projekt, zorientuj się czy jest przewidziany zjazd na twoją posesję. jeżeli jest przewidziany to powinni ci go zrobić. a nóż tam powstanie chodnik?? i co to wtedy oni ci tylko obniżą krawężnik i tyle
Napisano
Cytat

Najpierw idź do gminy i zobacz projekt, zorientuj się czy jest przewidziany zjazd na twoją posesję. jeżeli jest przewidziany to powinni ci go zrobić. a nóż tam powstanie chodnik?? i co to wtedy oni ci tylko obniżą krawężnik i tyle



Nie zrobią tylko naprawią, poprawią, zmodernizują przy okazji remontu drogi.
Jeśli zjazdu fizycznie nie będzie, to ominą (nawet jak będzie na mapach).
Zjazd wykonuje inwestor na własny koszt.
Napisano
Cytat

Nie zrobią tylko naprawią, poprawią, zmodernizują przy okazji remontu drogi.
Jeśli zjazdu fizycznie nie będzie, to ominą (nawet jak będzie na mapach).
Zjazd wykonuje inwestor na własny koszt.




skoro tak uważasz icon_smile.gif nie będę się kłócił. jeżeli w projekcie przebudowy drogi jest naniesiony zjazd mają go zrobić. jeśli nie to jest tak jak mówisz....
Napisano
A ja byłem w gminie - i jest wesoło... pokazałem zdjęcia zapytałem się o chodnik i...
Ten kabel wg projektu jest wkopany pośrodku rowu na głębokości 150cm. Własnym oczom nie wierzę icon_smile.gif
Mam robić wg decyzji a jak coś zerwę to nie moja wina...

przepust ma być 50cm od granicy mojej działki - może w elektryczny nie trafię

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...