Skocz do zawartości

Budowa Domu - dwurodzinny - Wyzwolenia


Recommended Posts

Powiem tak. Kwestia likwidacji mostka hmmm w sumie nie rozwazalem. Muszę się zastanowić. Kwestie osadzenia cegły myślałem żeby je osądzić na styrodurze. Np. Pod oknem zwykłą 15 a pod samym parapetem chciałem dac z 5 cm. Styroduru. rozwazalem też danie takich plastikowych katowniczkow np. Trzech ( rogi i środek) i na to jedna listewke jako.formę dodatkowego podparcia. Ale do tego mam chwilę czasu. Muszę przysiasc do tego. Poprostu widziałem takie rozwiązanie i prezentuje się wręcz rewelacyjnie przy kasztanowej dachowce.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Niewykluczone, że taki parapet z cegły zazwyczaj montuje się na ścianie trójwarstwowej.
Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada. Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący. I ten mostek termiczny będzie niebagatelny.

Mnie też kiedyś zachwycały takie parapety. Na szczęście nie pasowały do bryły mojego domu. icon_smile.gif

A i tak wkopałem się z płytkami klinkierowymi jako parapetami. Najlepiej dać zwykłe monolityczne parapety.
Moim zdaniem parapet kłuje w oczy tylko inwestora, do tego wyłącznie na etapie montażu okien, elewacji i takie tam.
Jestem mądry po szkodzie. A Animus ostrzegał...

Monolityczne - miałem na myśli całe w jednym kawałku blachy, plastiku czy z czego tam jeszcze parapety robią.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada.
Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący.


Wykonuje się specjalne podpory z nierdzewki, mocowane do ściany.... nie załatwia to jednak kwestii "mostka"

Cytat

A i tak wkopałem się z płytkami klinkierowymi jako parapetami. Najlepiej dać zwykłe monolityczne parapety.


Dlaczego zaraz zwykłe - widziałeś parapety w Domu w Aksamitkach? Jednolity kompozyt, tanie i niezniszczalne rozwiązanie.



Cytat

Można wykonać z płytek klinkierowych ostrych [...]
Przy odpowiednim położeniu, efekt będzie taki jak przy cegle.


I taki o jakim pisał post wyżej PeZet..., choć niezaprzeczalnie mostka można się w ten sposób pozbyć!


Link do komentarza
Cytat

Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada. Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący. I ten mostek termiczny będzie niebagatelny.


MOWO system





a dokładnie wykorzystanie go jako podbudowy parapetu... choć stworzony został do czego innego. icon_biggrin.gif

Profile PR007 i PR009 mają λ ≤ 0,07W/mK
Link do komentarza
No dobra a co z listkiem? Rozwiazaliscie mi jeden problem :-) został mostek. A jest jakaś zaprawa izolacyjna? Żeby te cegły położyć i złączyć nią. No jak dam chociaż 2cm styropianu? W moim przypadku pomiędzy"oknem i taśmą" a cegła. Ja to muszę zrobić hehe żonie się podoba :-) już się nie wymigam
Link do komentarza
Cytat

żonie się podoba :-) już się nie wymigam


To faktycznie przegwizdane. To co Jani_63 cudownie opisał ukazując prostotę rozwiązania (ba, trzeba wiedzieć, że jest rozwiązanie, szapoba) to właśnie likwiduje mostek temiczny, bo jest ciepłą podpórką trójkątną. PR007 lub 009 kleisz do ściany, ewentualnie kołkujesz, potem robisz ocieplenie, a na koniec kładziesz cegiełki uszczelniając fugi między nimi iżby wilgoć nie wlazła. A i tak jest duże prawdopodobieństwo ze będzie włazić między cegły.

A jeśli nie o to pytasz, to ja nie rozumiem pytania.
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

No dobra a co z listkiem? Rozwiazaliscie mi jeden problem :-) został mostek. A jest jakaś zaprawa izolacyjna? Żeby te cegły położyć i złączyć nią. No jak dam chociaż 2cm styropianu? W moim przypadku pomiędzy"oknem i taśmą" a cegła. Ja to muszę zrobić hehe żonie się podoba :-) już się nie wymigam


PeZet'cie - powstaje mostek pomiędzy parapetem z cegły, a ścianą do której on przylega (grubość ok 15cm, bo spadek i zaprawa...) Parapet powinien zmieścić się pod ramą okna... więc posłużyłbym się XPSem - a konkretnie okna postawił na na profilu z XPS - 15x15cm. Przed nim parapet na profilach MOWO, albo na metalowym wsporniku. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wstawki z gazobetonu - lepsze niż z cegły, niż z betonu, niż stawianie na piance. Od biedy ujdą, choć to kiepskie rozwiązanie.

Nie jest elastyczny.
Chłonie wilgoć.




PeZet ogładałem ostatnio u ciebie urzadzenie do ciecia styropianu icon_biggrin.gif ehhehe chyba zrobie sobie icon_biggrin.gif. ta podpórka jest super. kwestia co dać pomiędzy oknem a cegłą. pomysle icon_biggrin.gif miłej niedzieli icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

No dziś mi robią wylewki icon_biggrin.gif zdjęcia wrzucę później. Chciałem się pochwalić icon_biggrin.gif chyba udało mi się żonę udało przekonać z pełnej cegły klinkirowej na takie cienkie parapety klinkierowe icon_biggrin.gif ale to będzie w etapie późniejszym icon_biggrin.gif


Przemyśl jeszcze parapety o dokładnie takiej samej estetyce, ale trwalsze i chyba tańsze - z kompozytu. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

kompozytowe tzn.? mówisz o zewnętrznych?


Tak - o zewnętrznych. Coś jak na zdjęciu:



a tu po zakończeniu montażu:




Cytat

aktualizacja zdjęć

Hmm, teraz to już za późno, ale dylatację obwodową masz pojedyncza - jakiej grubości?
1cm byłoby ok - czyli 2x5mm... Dylatacje odcinające robiłeś?
Link do komentarza
Gość Strawman
Cytat

mówisz dookoła pokoju. hmm nie wiem icon_biggrin.gif dawali taką taśmę dylatacyjną biała. ale jakiej grubości. chyba 0,5.

Ten wspomniany przeze mnie 1cm to w pomieszczeniach gdzie jest ogrzewanie podłogowe. Dodatkowo, co najmniej w przejściach (drzwi), dylatacje odcinające z peszlem osłonowym na każdej rurce....
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Dawno mnie nie było bo ciągły wirrr pracy na budowie. a i zdjęć nie umiem zrzucić bo problem z połączeniem ale mniejsze o to po wylewkach przyszedł czas na balustrady aby nikt nie wypadł pozwole sobie zaznaczyć, że roboty własnej domowej tj. mojego taty

balustrady wewnętrzne narazie icon_biggrin.gif



DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
i tak za ciosem prace postępowały czyli zabudowa kart-gips pod rurę spiro do okapu w kuchni na dole, czy też kafelki w kotłowni. Proszę o wyrazy zrozumienia, wszytko robione po raz pierwszy własnymi rękami icon_biggrin.gif


ja narazie to są roboty wakacyjne icon_biggrin.gif więc narazie nadrabiam zaległości

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dziękuję Solange icon_biggrin.gif jest bardziej zaawansowane icon_biggrin.gif bo wczoraj się wprowadziłem icon_biggrin.gif nadrabiam zaległości zdjęciowe icon_biggrin.gif

a więc dalej poddasza icon_biggrin.gif wyzwaniem dla mnie było zrobienia stelaży do okna, jak to "kuwa" obrobić, od czego zacząć. w sklepach multum systemów, które kosztują fortunę. więc wujek Youtube udzielał korków i skleciłem kilka opcyi icon_biggrin.gif. Wrzucę swoje zdjęcie :PP heheh podczas okładania wełny. Poddasze zajęło mi dokładnie 2 tygodnie tj. ułożenie wełny (łącznie ze strychem), przykręcanie grzybków, foli, płyt itd..... Robiłem to z moim ojcem, żeby nie było, że wszystko przypisuje sobie. oczywiscie to było bez obróbki gibsem, to mnie dopiero czekało.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
i kolejna porcja, malowanie, ustawianie kuchni itp icon_biggrin.gif, z pomalowanych pokoi mam tylko zrobione zdjęcia pokoju Zosi (na jeszcze nienarodzonej córci :DDD). dwie kuchnie icon_biggrin.gif bo an dole i na górze icon_biggrin.gif (jasna dół) ciemna górna - moja). Ps. w pokoju zosi na dzisiejszy juz sa panele ułożone i mebelki, wózki są ustawione icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...