Skocz do zawartości

Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .
Co możecie polecić na podstawie własnych doświadczeń ?
Z góry dziękuję za informacje i pomoc.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tu masz kilka typów do wyboru:
-stalowe z wypełnieniem z pianki (poliuretan)
-stalowe z wypełnieniem ze styropianu (polistyren)
-drewniane pełne
-drewniane z pianką
-hybrydy (MDF + wypełnienie z czegoś + MDF)

Do bloku polecam najczęściej stalówki z pianką ze względu na ich akustykę. Sama izolacja akustyczna może nie powala na kolana, ale za to nie rezonują tak jak drzwi ze styropianem lub drewniane.
Ceny różne takich stalówek ... od 1000zł z hakiem w górę. Przy okolicach 2000zł możesz się zatrzymać i kupując takie drzwi zapominasz o nich na kilka dobry lat.

Daj więcej informacji co chcesz kupić, jaki budżet itd to coś się podpowie dalej.

P.S. warto poczekać do stycznia 2015r. bo szykują się nowości i może gdzieniegdzie spadnie cena.
Napisano
Cytat

Tu masz kilka typów do wyboru:
-stalowe z wypełnieniem z pianki (poliuretan)
-stalowe z wypełnieniem ze styropianu (polistyren)
-drewniane pełne
-drewniane z pianką
-hybrydy (MDF + wypełnienie z czegoś + MDF)

Do bloku polecam najczęściej stalówki z pianką ze względu na ich akustykę. Sama izolacja akustyczna może nie powala na kolana, ale za to nie rezonują tak jak drzwi ze styropianem lub drewniane.
Ceny różne takich stalówek ... od 1000zł z hakiem w górę. Przy okolicach 2000zł możesz się zatrzymać i kupując takie drzwi zapominasz o nich na kilka dobry lat.

Daj więcej informacji co chcesz kupić, jaki budżet itd to coś się podpowie dalej.

P.S. warto poczekać do stycznia 2015r. bo szykują się nowości i może gdzieniegdzie spadnie cena.


Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Poczytałem - poszukałem ,chyba kupię na 90% .
Drzwi Tower + Mechaniczny próg opadający .
PS;Budżet: 2200 zł
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
To już taniej i solidniej jak zakupić Erkado model Herse. Tylko zwróć uwagę na zawiasy, bo to bardzo ciężkie skrzydło i czasem są z tym problemy.

A jeszcze lepszym wyjściem będzie zakupi stalówek o prostej konstrukcji z wypełnieniem z pianki lub tańsze o wypełnieniu ze styropianem.
Zrób sobie wycenę i będziesz mniej więcej wiedział ile Cię to wyjdzie:
http://wiked.pl/nowe-zamowienie (seria normal ze styropianem = tańsze lub seria premium z pianką = minimalnie droższe ... jedne i drugie na ościeżnicy pełnej czyli u nich "11", bo TERMO to będzie przesada do mieszkania w bloku i wyrzucone pieniądze).
+/- 200zł przy zakupie innej firmy jak Wikęd, bo mniej więcej w takich budżetach trzeba szukać drzwi stalowych, które nie sprawią Ci problemów przez kolejne lata. Oczywiście można dużo taniej lub dużo drożej ale ta cena to mniej więcej jest średnia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Poczytałem - poszukałem ,chyba kupię na 90% .
Drzwi Tower + Mechaniczny próg opadający .
PS;Budżet: 2200 zł



Dolicz jeszcze do tego 200 - 300 zł za montaż tych drzwi, mówię tu o kosztach w jakich zamyka się dobry montaż, bez niespodzianek przy późniejszym użytkowaniu. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dolicz jeszcze do tego 200 - 300 zł za montaż tych drzwi, mówię tu o kosztach w jakich zamyka się dobry montaż, bez niespodzianek przy późniejszym użytkowaniu. icon_smile.gif




Zależnie od regionu PL ale raczej trzeba liczyć bliżej 300+ jak 200zł za montaż. Przy drzwiach za 2000zł, te dodatkowe 100zł za montaż (+5% wartości drzwi) na prawdę warto wydać lub raczej zainwestować w swój święty spokój.
Napisano
Cytat

Witam
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .
Co możecie polecić na podstawie własnych doświadczeń ?
Z góry dziękuję za informacje i pomoc.



A jeśli ubezpieczasz mieszkanie na wypadek włamania, to pomyśl, by spełniały też warunki które są zawarte w polisie ubezpieczeniowej
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A jeśli ubezpieczasz mieszkanie na wypadek włamania, to pomyśl, by spełniały też warunki które są zawarte w polisie ubezpieczeniowej


Litości, jakie warunki? Może jedno albo dwa T.U. mają jakieś ulgi z tytułu zastosowania drzwi anty.
A tak na marginesie to chłop już dawno drzwi kupił i wprawił, wiec porada dotycząca jego jest bardzo ,ale to bardzo nie na miejscu.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Mhtyl - a może to bardzo zamożny człowiek i co miesiąc wymienia drzwi i remontuje mieszkanie icon_smile.gif - rzecz jasna ubezpieczając je uprzednio od wszelkich boleści.
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Istotna informacja dla następnych, którzy będą mieć ten sam problem. Drzwi zewnętrzne w bloku nie muszą być odporne na promieniowanie ultrafioletowe (UV), podobnie jak na deszcz, śnieg itp. Takie są często nazywane np. zewnętrzne wewnątrzklatkowe. W przypadku drzwi zewnętrznych w domu. Odporność na UV i warunki atmosferyczne to warunek konieczny. Jeżeli producent drzwi zewnętrznych nic nie pisze o ich odporności na UV, to odporne prawdopodobnie nie są. Czyli tylko do bloków.
PS. Zabrakło w tym wątku drzwi z wypełnieniem z wełny mineralnej. Pod względem dźwiękochłonności to lepszy materiał niż styropian. Jednak dla drzwi jako całości krytycznym elementem często są uszczelki i ościeżnica. Trzeba szukać informacji o ich wskaźniku izolacyjności akustycznej (Rw).
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zależnie od regionu PL ale raczej trzeba liczyć bliżej 300+ jak 200zł za montaż. Przy drzwiach za 2000zł, te dodatkowe 100zł za montaż (+5% wartości drzwi) na prawdę warto wydać lub raczej zainwestować w swój święty spokój.



Podpisuję się rękoma i nogami. Warto, bo drzwi antywłamaniowe, a jak rozumiem takie interesują mieszkańca bloku, przez który może przewijać w ciągu doby naprawdę wiele osób będą bezpieczne na pełnię swoich możliwości tylko jeśli zostaną dobrze zamontowane. Często niestety pomija się ten aspekt przy zakupie drzwi, ale też i okien.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Istotna informacja dla następnych, którzy będą mieć ten sam problem. Drzwi zewnętrzne w bloku nie muszą być odporne na promieniowanie ultrafioletowe (UV), podobnie jak na deszcz, śnieg itp. Takie są często nazywane np. zewnętrzne wewnątrzklatkowe.



Otóż to. Klienci często decydują się na drzwi "zewnętrzne" do budynków i potem dziwią się, że okleina blaknie, odchodzi od blachy etc. W bloku nie ma już tego problemu i można wybierać do znudzenia. Trzeba jednak mieć pewność, że ekipa montażowa zrobi to prawidłowo.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Otóż to. Klienci często decydują się na drzwi "zewnętrzne" do budynków i potem dziwią się, że okleina blaknie, odchodzi od blachy etc. W bloku nie ma już tego problemu i można wybierać do znudzenia. Trzeba jednak mieć pewność, że ekipa montażowa zrobi to prawidłowo.




To oczywiste, ze nawet najlepsze drzwi można źle zamontować i wtedy pieniądze wywalone w błoto. Wracając do samych drzwi - rozumiem, trzeba się upewnić, że takie drzwi mogą być wystawione na wiatr, śnieg, różnice temperatury itd. i nadal po latach będa wyglądać jak nowe??
Napisano
Cytat

To oczywiste, ze nawet najlepsze drzwi można źle zamontować i wtedy pieniądze wywalone w błoto. Wracając do samych drzwi - rozumiem, trzeba się upewnić, że takie drzwi mogą być wystawione na wiatr, śnieg, różnice temperatury itd. i nadal po latach będa wyglądać jak nowe??



Tak właśnie trzeba zrobić, prosze jednak nie spodziewać się, że z upływem czasu drzwi nadal będą wyglądały jak nowe.

Cytat ze strony jednego z producentów drzwi, który udostępnił Klientom kilka porad.

"Opcje wyboru : zewnętrzne / wewnątrzlokalowe.

Drzwi w wersji zewnętrznej są odporne na czynniki zewnętrzne takie jak woda opadowa, ekstremalnie niskie i wysokie temperatury oraz bezpośrednie nasłonecznienie słoneczne.

Drzwi w wersji wewnątrzlokalowej są mniej odporne na niskie i wysokie temperatury niż drzwi w wersji "zewnętrznej" ale jednocześnie są sztywniejsze i mają nieznacznie lepszą dzwiękoszczelność

Te nieznaczne różnice wynikają z subtelnych, ale zmian konstrukcyjnych w skrzydłach obu typów drzwi i zastosowaniu różnych wypełnień termoizolacyjnych. Pianka termoizolacyjna o większej gęstości stosowana w drzwiach "wewnątrzlokalowych" ma co prawda nieco gorsze parametry termoizolacyjne, ale jednocześnie poprawia sztywność całego skrzydła drzwiowego i jego parametry akustyczne."

Jest nawet poradnik uszkodzeń powłoki lakierniczej drzwi zewnętrznych.


  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A czy mając wiatrołap albo daszek nad drzwi można się już o takie drzwi niby zewnętrzne pokusić?



Producent powinien wskazać warunki montażu drzwi. Coś jest na rzeczy ponieważ jeden z producentów drzwi podaje taki warunek przy drzwiach zewnętrznych.

Cytuję

"na zewnątrz budynku (obowiązkowe zastosowanie zadaszenia lub montaż we wnęce)".
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dnia 18.12.2014 o 16:30, Echo1 napisał:

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .

jeśli ciepłe i ciche, to z wypełnieniem wełny mineralnej (być może są inne wypenłienia, styropian nie wycisza), a dodatkowo możesz też dokupić tapicerkę, są takie gotowce, nawet ładne, takie "dyrektorskie". No i osadzić drzwi na piance, a między tynk a framugę możesz dodać jakąś sprężynującą taśmę - uszczelkę.

  • 7 miesiące temu...
Napisano

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko oferta na jednym z portali aukcyjnych użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

 

Edit Redakcja: na czerwono

  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 20.09.2017 o 12:17, Martyna Rozkoszek napisał:

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko na jednym z portali aukcyjnych oferta użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

Daszek, okap lub inna forma osłony drzwi jest podyktowana deklarowaną klasą wodoszczelności.
Klasyfikacja wodoszczelności okien i drzwi zewnętrznych podzielona jest na wyroby nieosłonięte (A) i wyroby osłonięte (B), stąd przy deklarowanej wodoszczelności drzwi np. w klasie 3B wg PN-EN 12208:2001 zalecenie stosowania zadaszenia.

Napisano
Dnia 20.09.2017 o 12:17, Martyna Rozkoszek napisał:

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko na jednym z portali aukcyjnych oferta użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

Ciekawa forma reklamy :) dobrze, że bez linkowania. Drzwi stalowe jako wejściowe do budynku...hmmm.... ciekawa alternatywa - zwłaszcza za 600 PLN (nazwa LAK). Mam jednak obawy związane z izolacyjnością termiczną takiego skrzydła. Wspomniany sprzedawca też nie podaje tego parametru w opisie.

Bez klamki widocznej na zdjęciu poglądowym, wypełnienie polistyrenem spienionym, wykończenie farbą podkładową, izolacyjność akustyczna Rw>27dB. Cóż, za taką cenę - dobre do piwnicy i jako przejściowe z wiatrołapu do garażu etc. Gratuluję wyboru i proponuję uważnie czytać oferty. :)

1 godzinę temu, Eva napisał:

Daszek, okap lub inna forma osłony drzwi jest podyktowana deklarowaną klasą wodoszczelności.
Klasyfikacja wodoszczelności okien i drzwi zewnętrznych podzielona jest na wyroby nieosłonięte (A) i wyroby osłonięte (B), stąd przy deklarowanej wodoszczelności drzwi np. w klasie 3B wg PN-EN 12208:2001 zalecenie stosowania zadaszenia.

Tak tak, wspominałem o tym wcześniej w krótszej formie. Pytajmy o to sprzedawców bo potem się dziwimy, że "okleina odłazi".

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...