Skocz do zawartości

Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .
Co możecie polecić na podstawie własnych doświadczeń ?
Z góry dziękuję za informacje i pomoc.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tu masz kilka typów do wyboru:
-stalowe z wypełnieniem z pianki (poliuretan)
-stalowe z wypełnieniem ze styropianu (polistyren)
-drewniane pełne
-drewniane z pianką
-hybrydy (MDF + wypełnienie z czegoś + MDF)

Do bloku polecam najczęściej stalówki z pianką ze względu na ich akustykę. Sama izolacja akustyczna może nie powala na kolana, ale za to nie rezonują tak jak drzwi ze styropianem lub drewniane.
Ceny różne takich stalówek ... od 1000zł z hakiem w górę. Przy okolicach 2000zł możesz się zatrzymać i kupując takie drzwi zapominasz o nich na kilka dobry lat.

Daj więcej informacji co chcesz kupić, jaki budżet itd to coś się podpowie dalej.

P.S. warto poczekać do stycznia 2015r. bo szykują się nowości i może gdzieniegdzie spadnie cena.
Napisano
Cytat

Tu masz kilka typów do wyboru:
-stalowe z wypełnieniem z pianki (poliuretan)
-stalowe z wypełnieniem ze styropianu (polistyren)
-drewniane pełne
-drewniane z pianką
-hybrydy (MDF + wypełnienie z czegoś + MDF)

Do bloku polecam najczęściej stalówki z pianką ze względu na ich akustykę. Sama izolacja akustyczna może nie powala na kolana, ale za to nie rezonują tak jak drzwi ze styropianem lub drewniane.
Ceny różne takich stalówek ... od 1000zł z hakiem w górę. Przy okolicach 2000zł możesz się zatrzymać i kupując takie drzwi zapominasz o nich na kilka dobry lat.

Daj więcej informacji co chcesz kupić, jaki budżet itd to coś się podpowie dalej.

P.S. warto poczekać do stycznia 2015r. bo szykują się nowości i może gdzieniegdzie spadnie cena.


Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Poczytałem - poszukałem ,chyba kupię na 90% .
Drzwi Tower + Mechaniczny próg opadający .
PS;Budżet: 2200 zł
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
To już taniej i solidniej jak zakupić Erkado model Herse. Tylko zwróć uwagę na zawiasy, bo to bardzo ciężkie skrzydło i czasem są z tym problemy.

A jeszcze lepszym wyjściem będzie zakupi stalówek o prostej konstrukcji z wypełnieniem z pianki lub tańsze o wypełnieniu ze styropianem.
Zrób sobie wycenę i będziesz mniej więcej wiedział ile Cię to wyjdzie:
http://wiked.pl/nowe-zamowienie (seria normal ze styropianem = tańsze lub seria premium z pianką = minimalnie droższe ... jedne i drugie na ościeżnicy pełnej czyli u nich "11", bo TERMO to będzie przesada do mieszkania w bloku i wyrzucone pieniądze).
+/- 200zł przy zakupie innej firmy jak Wikęd, bo mniej więcej w takich budżetach trzeba szukać drzwi stalowych, które nie sprawią Ci problemów przez kolejne lata. Oczywiście można dużo taniej lub dużo drożej ale ta cena to mniej więcej jest średnia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Poczytałem - poszukałem ,chyba kupię na 90% .
Drzwi Tower + Mechaniczny próg opadający .
PS;Budżet: 2200 zł



Dolicz jeszcze do tego 200 - 300 zł za montaż tych drzwi, mówię tu o kosztach w jakich zamyka się dobry montaż, bez niespodzianek przy późniejszym użytkowaniu. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dolicz jeszcze do tego 200 - 300 zł za montaż tych drzwi, mówię tu o kosztach w jakich zamyka się dobry montaż, bez niespodzianek przy późniejszym użytkowaniu. icon_smile.gif




Zależnie od regionu PL ale raczej trzeba liczyć bliżej 300+ jak 200zł za montaż. Przy drzwiach za 2000zł, te dodatkowe 100zł za montaż (+5% wartości drzwi) na prawdę warto wydać lub raczej zainwestować w swój święty spokój.
Napisano
Cytat

Witam
Jakie drzwi wejściowe do mieszkania w bloku?

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .
Co możecie polecić na podstawie własnych doświadczeń ?
Z góry dziękuję za informacje i pomoc.



A jeśli ubezpieczasz mieszkanie na wypadek włamania, to pomyśl, by spełniały też warunki które są zawarte w polisie ubezpieczeniowej
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A jeśli ubezpieczasz mieszkanie na wypadek włamania, to pomyśl, by spełniały też warunki które są zawarte w polisie ubezpieczeniowej


Litości, jakie warunki? Może jedno albo dwa T.U. mają jakieś ulgi z tytułu zastosowania drzwi anty.
A tak na marginesie to chłop już dawno drzwi kupił i wprawił, wiec porada dotycząca jego jest bardzo ,ale to bardzo nie na miejscu.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Mhtyl - a może to bardzo zamożny człowiek i co miesiąc wymienia drzwi i remontuje mieszkanie icon_smile.gif - rzecz jasna ubezpieczając je uprzednio od wszelkich boleści.
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Istotna informacja dla następnych, którzy będą mieć ten sam problem. Drzwi zewnętrzne w bloku nie muszą być odporne na promieniowanie ultrafioletowe (UV), podobnie jak na deszcz, śnieg itp. Takie są często nazywane np. zewnętrzne wewnątrzklatkowe. W przypadku drzwi zewnętrznych w domu. Odporność na UV i warunki atmosferyczne to warunek konieczny. Jeżeli producent drzwi zewnętrznych nic nie pisze o ich odporności na UV, to odporne prawdopodobnie nie są. Czyli tylko do bloków.
PS. Zabrakło w tym wątku drzwi z wypełnieniem z wełny mineralnej. Pod względem dźwiękochłonności to lepszy materiał niż styropian. Jednak dla drzwi jako całości krytycznym elementem często są uszczelki i ościeżnica. Trzeba szukać informacji o ich wskaźniku izolacyjności akustycznej (Rw).
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zależnie od regionu PL ale raczej trzeba liczyć bliżej 300+ jak 200zł za montaż. Przy drzwiach za 2000zł, te dodatkowe 100zł za montaż (+5% wartości drzwi) na prawdę warto wydać lub raczej zainwestować w swój święty spokój.



Podpisuję się rękoma i nogami. Warto, bo drzwi antywłamaniowe, a jak rozumiem takie interesują mieszkańca bloku, przez który może przewijać w ciągu doby naprawdę wiele osób będą bezpieczne na pełnię swoich możliwości tylko jeśli zostaną dobrze zamontowane. Często niestety pomija się ten aspekt przy zakupie drzwi, ale też i okien.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Istotna informacja dla następnych, którzy będą mieć ten sam problem. Drzwi zewnętrzne w bloku nie muszą być odporne na promieniowanie ultrafioletowe (UV), podobnie jak na deszcz, śnieg itp. Takie są często nazywane np. zewnętrzne wewnątrzklatkowe.



Otóż to. Klienci często decydują się na drzwi "zewnętrzne" do budynków i potem dziwią się, że okleina blaknie, odchodzi od blachy etc. W bloku nie ma już tego problemu i można wybierać do znudzenia. Trzeba jednak mieć pewność, że ekipa montażowa zrobi to prawidłowo.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Otóż to. Klienci często decydują się na drzwi "zewnętrzne" do budynków i potem dziwią się, że okleina blaknie, odchodzi od blachy etc. W bloku nie ma już tego problemu i można wybierać do znudzenia. Trzeba jednak mieć pewność, że ekipa montażowa zrobi to prawidłowo.




To oczywiste, ze nawet najlepsze drzwi można źle zamontować i wtedy pieniądze wywalone w błoto. Wracając do samych drzwi - rozumiem, trzeba się upewnić, że takie drzwi mogą być wystawione na wiatr, śnieg, różnice temperatury itd. i nadal po latach będa wyglądać jak nowe??
Napisano
Cytat

To oczywiste, ze nawet najlepsze drzwi można źle zamontować i wtedy pieniądze wywalone w błoto. Wracając do samych drzwi - rozumiem, trzeba się upewnić, że takie drzwi mogą być wystawione na wiatr, śnieg, różnice temperatury itd. i nadal po latach będa wyglądać jak nowe??



Tak właśnie trzeba zrobić, prosze jednak nie spodziewać się, że z upływem czasu drzwi nadal będą wyglądały jak nowe.

Cytat ze strony jednego z producentów drzwi, który udostępnił Klientom kilka porad.

"Opcje wyboru : zewnętrzne / wewnątrzlokalowe.

Drzwi w wersji zewnętrznej są odporne na czynniki zewnętrzne takie jak woda opadowa, ekstremalnie niskie i wysokie temperatury oraz bezpośrednie nasłonecznienie słoneczne.

Drzwi w wersji wewnątrzlokalowej są mniej odporne na niskie i wysokie temperatury niż drzwi w wersji "zewnętrznej" ale jednocześnie są sztywniejsze i mają nieznacznie lepszą dzwiękoszczelność

Te nieznaczne różnice wynikają z subtelnych, ale zmian konstrukcyjnych w skrzydłach obu typów drzwi i zastosowaniu różnych wypełnień termoizolacyjnych. Pianka termoizolacyjna o większej gęstości stosowana w drzwiach "wewnątrzlokalowych" ma co prawda nieco gorsze parametry termoizolacyjne, ale jednocześnie poprawia sztywność całego skrzydła drzwiowego i jego parametry akustyczne."

Jest nawet poradnik uszkodzeń powłoki lakierniczej drzwi zewnętrznych.


  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A czy mając wiatrołap albo daszek nad drzwi można się już o takie drzwi niby zewnętrzne pokusić?



Producent powinien wskazać warunki montażu drzwi. Coś jest na rzeczy ponieważ jeden z producentów drzwi podaje taki warunek przy drzwiach zewnętrznych.

Cytuję

"na zewnątrz budynku (obowiązkowe zastosowanie zadaszenia lub montaż we wnęce)".
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dnia 18.12.2014 o 16:30, Echo1 napisał:

Planuje wymienić drzwi - czy ktoś może mi doradzić , jakie drzwi wybrać,by w mieszkaniu było ciepło i cicho .

jeśli ciepłe i ciche, to z wypełnieniem wełny mineralnej (być może są inne wypenłienia, styropian nie wycisza), a dodatkowo możesz też dokupić tapicerkę, są takie gotowce, nawet ładne, takie "dyrektorskie". No i osadzić drzwi na piance, a między tynk a framugę możesz dodać jakąś sprężynującą taśmę - uszczelkę.

  • 7 miesiące temu...
Napisano

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko oferta na jednym z portali aukcyjnych użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

 

Edit Redakcja: na czerwono

  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 20.09.2017 o 12:17, Martyna Rozkoszek napisał:

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko na jednym z portali aukcyjnych oferta użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

Daszek, okap lub inna forma osłony drzwi jest podyktowana deklarowaną klasą wodoszczelności.
Klasyfikacja wodoszczelności okien i drzwi zewnętrznych podzielona jest na wyroby nieosłonięte (A) i wyroby osłonięte (B), stąd przy deklarowanej wodoszczelności drzwi np. w klasie 3B wg PN-EN 12208:2001 zalecenie stosowania zadaszenia.

Napisano
Dnia 20.09.2017 o 12:17, Martyna Rozkoszek napisał:

Większość producentów podaje, że do montażu i użytkowania drzwi zewnętrznych, potrzebny jest daszek lub inne zabezpieczenie drzwi. Sami będziemy za niedługo wymieniać drzwi drewniane na metalowe, bo drewniane totalnie sie u nas nie sprawdzają :( Nie chcemy też przepłacać, a drzwi metalowe są w fajnych cenach. Szczególnie wpadła mi w oko na jednym z portali aukcyjnych oferta użytkownika: stoldrewswd i chyba nie będę więcej szukać. Chociaż przejrzę jeszcze Wasze wcześniejsze wpisy :)

Ciekawa forma reklamy :) dobrze, że bez linkowania. Drzwi stalowe jako wejściowe do budynku...hmmm.... ciekawa alternatywa - zwłaszcza za 600 PLN (nazwa LAK). Mam jednak obawy związane z izolacyjnością termiczną takiego skrzydła. Wspomniany sprzedawca też nie podaje tego parametru w opisie.

Bez klamki widocznej na zdjęciu poglądowym, wypełnienie polistyrenem spienionym, wykończenie farbą podkładową, izolacyjność akustyczna Rw>27dB. Cóż, za taką cenę - dobre do piwnicy i jako przejściowe z wiatrołapu do garażu etc. Gratuluję wyboru i proponuję uważnie czytać oferty. :)

1 godzinę temu, Eva napisał:

Daszek, okap lub inna forma osłony drzwi jest podyktowana deklarowaną klasą wodoszczelności.
Klasyfikacja wodoszczelności okien i drzwi zewnętrznych podzielona jest na wyroby nieosłonięte (A) i wyroby osłonięte (B), stąd przy deklarowanej wodoszczelności drzwi np. w klasie 3B wg PN-EN 12208:2001 zalecenie stosowania zadaszenia.

Tak tak, wspominałem o tym wcześniej w krótszej formie. Pytajmy o to sprzedawców bo potem się dziwimy, że "okleina odłazi".

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Powiedz to tym w bloku, co malowali pokój.     Też pytałem grok-a i zalecał odwożenie do PSZOK-u (oczywiście, oddzielne postępowanie z brudami niebezpiecznymi), ale co drugie zdanie zalecał zapoznanie się z zasadami lokalnymi segregacji, bo mogą to regulować odmiennie. Do doopy więc z takimi zasadami, które w każdej gminie mogą być inne. Naprawdę, mam dość robienia doktoratu z segregacji odpadów przy każdej dupereli. Kiedy wreszcie producenci zaczną oznaczać wyroby i ich opakowania jakimiś kodami, żeby nie mieć wątpliwości w tym zakresie? To producent wie jakie materiały wchodzą w skład i co się z nimi da zrobić. Dlaczego ten obowiązek zrzuca na mnie i to bez wynagrodzenia?
    • Czemu, przecież nikt  Cię nie zmusza, żeby bujać się do  PSZOK z jedna para rękawic po malowaniu. Wrzucasz do reklamówki i leży w garażu, aż się uzbiera odpowiednia porcja odpadów do samodzielnego wywozu. Wywieziesz razem z tekstyliami, ale w osobnym worku, albo z meblami, elektroodpadami, oponami lub innymi odpadami, których nie odbierają na miejscu. Trzeba tylko w głowie sobie to zakodować.         
    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...