Skocz do zawartości

Zakup okien i drzwi- jakie firmy polecacie, na co zwrócić uwagę?


Recommended Posts

Napisano
Kończymy właśnie stan surowy otwarty domu .

Przezimuje sobie ładnie - i właśnie ojciec mnie pogania, żebyśmy teraz kupowali okna i drzwi, bo podobno można zaoszczędzić kupując je w sezonie zimowym....


Myślimy o odkupieniu nieużywanych okien w niższych cenach, często są takie aukcje jak ludziom coś pozostawało. Ceny zachęcające.

Planujemy zwykłe okna , w bieli - więc kwestia dopasowania nie jest tak ważna.

Czy to dobry pomysł, czy zupełnie poroniony ?

Przyznam, że okna nie mogą być jakoś bardzo z górnej półki, bo nas nie stać na to.
Jaka firma ma dobrą jakość za dobrą cenę ?
Napisano

Chcesz z domu zrobić cyrk?
Bo o ile pomysł z drzwiami jeszcze jest do przełknięcia to okna już całkowicie odpadają. Drzwi jeszcze dokupisz w jednym kolorze i fasonie bo wymiary są standardowe, ale o oknach zapomnij abyś kupiła okna z odzysku pasujące do wymiarów jakie masz w domku.
O kupieniu okien było trzeba pomyśleć przed stawianiem murów, wtedy otwory okienne zrobiłabyś pod wymiary okien już posiadających.
Ile masz tych okien i jakie są ich wymiary?

Napisano
Ale ja na razie nie posiadam żadnych okien fizycznie (gdzie coś takiego napisałam ??? icon_eek.gif ).

To chociaż może JAKAKOLWIEK rada, co do taniej firmy. Czy warto wywalać kasę na okna 3 szybowe, czy wystarczą dwu ??
Napisano
Cytat

Czy warto wywalać kasę na okna 3 szybowe, czy wystarczą dwu ??


Warto. Gdzie nie potrzebujesz otwierać daj fixy - będzie taniej.
Napisano
Cytat

Ale ja na razie nie posiadam żadnych okien fizycznie (gdzie coś takiego napisałam ??? icon_eek.gif ).

To chociaż może JAKAKOLWIEK rada, co do taniej firmy. Czy warto wywalać kasę na okna 3 szybowe, czy wystarczą dwu ??


Ale napisałaś, że masz SSO i chcesz kupić okna z "odzysku" a to mając już otwory okienne praktycznie jest nie wykonalne aby wszystkie okna były jednakowe.
Pytałaś czy to jest dobry pomysł, więc napisałem, może nie tak dosadnie ale w kontekście że to nie jest dobry pomysł.
Z tanich producentów jakie znam to polecam Drutex.
Aby odpowiedzieć, czy okna trzy szybowe są dobre trzeba więcej wiedzieć na temat domu, bo nie zawsze opłaca się trzy szybowe kupować.
Napisano
Buduję dla córki,zięcia no i wnusi icon_smile.gif
Ten domek: http://z500.pl/projekt/95/Z102,funkcjonaln...la-dzialke.html
Budujęz kredytu za 200 tys zł z buforem w wysokości 20 tys zł. Nie dotykając się ręką do samej budowy jedynie kupując materiały. I nie ma zmiłuj się to musi wystarczyć i wystarczy.
Dlaczego o tym piszę.Ano dlatego że ilość pieniędzy decydowała o niektórych zakupach.
Między innymi o oknach.Bardzo długo myślałem nad tym ilu szybowy pakiet zastosować.Przekopałem pół internetu w tym fora, głównie to w którym teraz piszę.I zdecydowałem że okna będą dwuszybowe.
Nie umiem robić OZC ale przez porównania z wynikami innych forumowiczów i przeczytaniu artykułów o stratach i zyskach ciepła między trzema a dwiema szybami zdecydowałem jak wyżej.

1. koszty:
za swoje okna z kolorem dwustronnym u lokalnego wytwórcy wraz z montażem dałem 7900 zł.Gdybym chciał pakiet trzyszybowy musiałbym dopłacić 1500 zł.Wyczytałem w pewnym opracowaniu że ta suma "zwracałaby się" dzieciom przez 7-8 lat.Biorąc pod uwagę to że budowa jest na kredyt więc wszystko w perspektywie wieloletniej kosztuje podwójnie (bo odsetki) okres "zwrotu" wynosiłby około 15 lat.Więc wolę te pieniądze przeznaczyć na odrobinę lepsze wykończenie teraz.

2. zgadzam się z mhtylem że to czy okna trzy szybowe są dobre trzeba więcej wiedzieć na temat domu, bo nie zawsze opłaca się trzy szybowe kupować.Trzeba wiedzieć jak usytuowany jest dom.Jeśli masz duże przeszklenia skierowane na południe to lepsze są okna dwuszybowe ponieważ w skali roku zyski z ciepła słonecznego przeważają nad stratami.W innej sytuacji jest odwrotnie.
PS. Na priva wysłałem Ci link z adresem mojego "okniarza" Jesteś też spod Łodzi więc nie miałabyś daleko.Może skorzystasz.
Napisano
Przepraszam, że podaję tak mało informacji, nie zaglądam codziennie, bo niestety czasowo jestem póki co niedyspozycyjna jeszcze do wtorku ;) .

Dom z cegły porotherm 44 cm- grubej, ale- mamy zamiar go otynkować i w ogóle nie dawać póki co styropianu i nie kłaśc elewacji.

Nie wiem, jak to się sprawdzi długoterminowo, ale przez kilka pierwszych lat tak będziemy mieszkać, bo brakuje nam na wszystko- z tego tytułu rzeczy typu elewacja, dachówka czy balustrady- zrobimy na samym końcu.

Czy w takim wypadku okna 2- czy 3-szybowe??
Napisano
Ale po co ocieplać ścianę 1W?
Jeżeli Cie stać to kupuj trzy szybowe, cieplejsze i cichsze od dwu szybowego, ale jeszcze pozostaje usytuowanie domku wg stron świata.
A jeżeli już chcesz ocieplać ten domek to nie wiem czy wiesz, że okna montuje się inaczej w ścianie 1W i inaczej w 2W.
Napisano
Cytat

Dom z cegły porotherm 44 cm- grubej, ale- mamy zamiar go otynkować i w ogóle nie dawać póki co styropianu i nie kłaśc elewacji.

Nie wiem, jak to się sprawdzi długoterminowo, ale przez kilka pierwszych lat tak będziemy mieszkać...


Taki dom nie będzie spełniać wymogów normowych co do współczynnika przenikania ciepła ścian zewnętrznych, więc wychodzi że przez kilka lat zamierzacie mieszkać w budynku nieodebranym.
A to może trochę skomplikować życie.
O diametralnie innym osadzaniu okien w ścianie 1W w stosunku do ściany 2W wspomniał już mhtyl.
Sugerowanie żebyście jednak zmienili technologie budowy ścian jest już poniewczasie, bo piszesz (w innym wątku) że ściany już stoją, ale sugerowałbym raczej przesunięcie w czasie wykańczanie "pięterka" choć dom straci dla Was na romantyczności icon_lol.gif , a skupił się na dociepleniu ścian zewnętrznych i prawidłowym osadzeniu okien w takiej ścianie.
Późniejsze przeróbki czy konsekwencje płynące z niedoróbek mogą być bardzo kosztowne i upierdliwe.
Napisano
Plan jest taki, że położymy instalacje, zabijemy dechami w ogóle schody na górę, bo nie będzie na wykończenie., może się uda pi razy oko zrobić podłogi i ściany, bez gładzi ale "jakoś" na dole, łazienkę i kuchnię- żeby się wprowadzić.

Raczej mamy zamiar zamieszkać bez elewacji, bez balustrad na balkonach i tarasie, jak się da to bez pokrycia dachu póki co czymś innym niż papą ;) .
Więc nie będzie na nic póki co :P . Oczywiście, że bez odbioru technicznego baaaardzo długo się będziemy bujać icon_wink.gif
Napisano
Nie zaryzykowałabym w domu montażu okien z odzysku, nawet (teoretycznie) nowych. Do garażu, czy budynku gosp. jak najbardziej, ale nie do domu. Z czasem bowiem, również poprzez leżakowanie, one tracą przecież swoje właściwości. Do tego brak gwarancji. Jak coś będzie nie tak, bujacie się z tym sami.
No i kwestia dopasowania (jedno oko X, drugie Y, a tzecie Z??? Wbrew pozorom okno od okna się różni).


Rozumiem, że tnicie koszty, ale zastanówcie się, czy na pewno warto w tym przypadku? By za kilka lat robić remont?

Mówi się, że "biedny 2 razy płaci i coś w tym jest. Nauczeni doświadczeniem (i oglądaniem każdego grosza przy wykańczaniu obecnego lokum), drugi raz tego błędu nie popełnimy. Po prostu nie stać nas na zakup rzeczy marnej jakości, bo to się za kilka lat zemści. Oszczędzać zamierzamy na rzeczach, które na tym nie ucierpią.



PS. wiele firm do końca roku ma promocję zimową. Ceny można wynegocjować naprawdę dobre. Problem tylko taki, że sporo z nich już jutro (19.12) pracuje ostatni dzień, potem remanenty i urlopy.
Napisano
Cytat

Hmm, czyli lepiej zupełnie nowe najtańsze dwukomorowe ??

Jakie firmy są dobre i tanie.... ojciec poleca oczywiscie swoje, ale on za okno potrafił 1000 zł płacić, więc tego ;)


Nie dwukomorowe, bo takich chyba od samego początku produkcji okien pcv nie było tylko dwu szybowe a pięcio-sześcio komorowe.
Zwróć się o wycenę do Drutex-a oraz innych lokalnych producentów, wtedy będziesz widziała jakie są ceny.
Napisano
Cytat

Zawsze myślałam, że Drutex to dobra firma, alsolutnie nie traktowałam jej jako taniej ;) .


Kolega kupował u nich okna w tamtym roku. Po wycenach od różnych producentów , najtańsza miał wycenę od Drutex-a. Juz mija prawie drugi rok i z okien jest zadowolony.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...