Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Karolina1984

Zakup okien i drzwi- jakie firmy polecacie, na co zwrócić uwagę?

Recommended Posts

Kończymy właśnie stan surowy otwarty domu .

Przezimuje sobie ładnie - i właśnie ojciec mnie pogania, żebyśmy teraz kupowali okna i drzwi, bo podobno można zaoszczędzić kupując je w sezonie zimowym....


Myślimy o odkupieniu nieużywanych okien w niższych cenach, często są takie aukcje jak ludziom coś pozostawało. Ceny zachęcające.

Planujemy zwykłe okna , w bieli - więc kwestia dopasowania nie jest tak ważna.

Czy to dobry pomysł, czy zupełnie poroniony ?

Przyznam, że okna nie mogą być jakoś bardzo z górnej półki, bo nas nie stać na to.
Jaka firma ma dobrą jakość za dobrą cenę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz z domu zrobić cyrk?
Bo o ile pomysł z drzwiami jeszcze jest do przełknięcia to okna już całkowicie odpadają. Drzwi jeszcze dokupisz w jednym kolorze i fasonie bo wymiary są standardowe, ale o oknach zapomnij abyś kupiła okna z odzysku pasujące do wymiarów jakie masz w domku.
O kupieniu okien było trzeba pomyśleć przed stawianiem murów, wtedy otwory okienne zrobiłabyś pod wymiary okien już posiadających.
Ile masz tych okien i jakie są ich wymiary?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale ja na razie nie posiadam żadnych okien fizycznie (gdzie coś takiego napisałam ??? icon_eek.gif ).

To chociaż może JAKAKOLWIEK rada, co do taniej firmy. Czy warto wywalać kasę na okna 3 szybowe, czy wystarczą dwu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy warto wywalać kasę na okna 3 szybowe, czy wystarczą dwu ??


Warto. Gdzie nie potrzebujesz otwierać daj fixy - będzie taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale ja na razie nie posiadam żadnych okien fizycznie (gdzie coś takiego napisałam ??? icon_eek.gif ).

To chociaż może JAKAKOLWIEK rada, co do taniej firmy. Czy warto wywalać kasę na okna 3 szybowe, czy wystarczą dwu ??


Ale napisałaś, że masz SSO i chcesz kupić okna z "odzysku" a to mając już otwory okienne praktycznie jest nie wykonalne aby wszystkie okna były jednakowe.
Pytałaś czy to jest dobry pomysł, więc napisałem, może nie tak dosadnie ale w kontekście że to nie jest dobry pomysł.
Z tanich producentów jakie znam to polecam Drutex.
Aby odpowiedzieć, czy okna trzy szybowe są dobre trzeba więcej wiedzieć na temat domu, bo nie zawsze opłaca się trzy szybowe kupować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buduję dla córki,zięcia no i wnusi icon_smile.gif
Ten domek: http://z500.pl/projekt/95/Z102,funkcjonaln...la-dzialke.html
Budujęz kredytu za 200 tys zł z buforem w wysokości 20 tys zł. Nie dotykając się ręką do samej budowy jedynie kupując materiały. I nie ma zmiłuj się to musi wystarczyć i wystarczy.
Dlaczego o tym piszę.Ano dlatego że ilość pieniędzy decydowała o niektórych zakupach.
Między innymi o oknach.Bardzo długo myślałem nad tym ilu szybowy pakiet zastosować.Przekopałem pół internetu w tym fora, głównie to w którym teraz piszę.I zdecydowałem że okna będą dwuszybowe.
Nie umiem robić OZC ale przez porównania z wynikami innych forumowiczów i przeczytaniu artykułów o stratach i zyskach ciepła między trzema a dwiema szybami zdecydowałem jak wyżej.

1. koszty:
za swoje okna z kolorem dwustronnym u lokalnego wytwórcy wraz z montażem dałem 7900 zł.Gdybym chciał pakiet trzyszybowy musiałbym dopłacić 1500 zł.Wyczytałem w pewnym opracowaniu że ta suma "zwracałaby się" dzieciom przez 7-8 lat.Biorąc pod uwagę to że budowa jest na kredyt więc wszystko w perspektywie wieloletniej kosztuje podwójnie (bo odsetki) okres "zwrotu" wynosiłby około 15 lat.Więc wolę te pieniądze przeznaczyć na odrobinę lepsze wykończenie teraz.

2. zgadzam się z mhtylem że to czy okna trzy szybowe są dobre trzeba więcej wiedzieć na temat domu, bo nie zawsze opłaca się trzy szybowe kupować.Trzeba wiedzieć jak usytuowany jest dom.Jeśli masz duże przeszklenia skierowane na południe to lepsze są okna dwuszybowe ponieważ w skali roku zyski z ciepła słonecznego przeważają nad stratami.W innej sytuacji jest odwrotnie.
PS. Na priva wysłałem Ci link z adresem mojego "okniarza" Jesteś też spod Łodzi więc nie miałabyś daleko.Może skorzystasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przepraszam, że podaję tak mało informacji, nie zaglądam codziennie, bo niestety czasowo jestem póki co niedyspozycyjna jeszcze do wtorku ;) .

Dom z cegły porotherm 44 cm- grubej, ale- mamy zamiar go otynkować i w ogóle nie dawać póki co styropianu i nie kłaśc elewacji.

Nie wiem, jak to się sprawdzi długoterminowo, ale przez kilka pierwszych lat tak będziemy mieszkać, bo brakuje nam na wszystko- z tego tytułu rzeczy typu elewacja, dachówka czy balustrady- zrobimy na samym końcu.

Czy w takim wypadku okna 2- czy 3-szybowe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale po co ocieplać ścianę 1W?
Jeżeli Cie stać to kupuj trzy szybowe, cieplejsze i cichsze od dwu szybowego, ale jeszcze pozostaje usytuowanie domku wg stron świata.
A jeżeli już chcesz ocieplać ten domek to nie wiem czy wiesz, że okna montuje się inaczej w ścianie 1W i inaczej w 2W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dom z cegły porotherm 44 cm- grubej, ale- mamy zamiar go otynkować i w ogóle nie dawać póki co styropianu i nie kłaśc elewacji.

Nie wiem, jak to się sprawdzi długoterminowo, ale przez kilka pierwszych lat tak będziemy mieszkać...


Taki dom nie będzie spełniać wymogów normowych co do współczynnika przenikania ciepła ścian zewnętrznych, więc wychodzi że przez kilka lat zamierzacie mieszkać w budynku nieodebranym.
A to może trochę skomplikować życie.
O diametralnie innym osadzaniu okien w ścianie 1W w stosunku do ściany 2W wspomniał już mhtyl.
Sugerowanie żebyście jednak zmienili technologie budowy ścian jest już poniewczasie, bo piszesz (w innym wątku) że ściany już stoją, ale sugerowałbym raczej przesunięcie w czasie wykańczanie "pięterka" choć dom straci dla Was na romantyczności icon_lol.gif , a skupił się na dociepleniu ścian zewnętrznych i prawidłowym osadzeniu okien w takiej ścianie.
Późniejsze przeróbki czy konsekwencje płynące z niedoróbek mogą być bardzo kosztowne i upierdliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plan jest taki, że położymy instalacje, zabijemy dechami w ogóle schody na górę, bo nie będzie na wykończenie., może się uda pi razy oko zrobić podłogi i ściany, bez gładzi ale "jakoś" na dole, łazienkę i kuchnię- żeby się wprowadzić.

Raczej mamy zamiar zamieszkać bez elewacji, bez balustrad na balkonach i tarasie, jak się da to bez pokrycia dachu póki co czymś innym niż papą ;) .
Więc nie będzie na nic póki co :P . Oczywiście, że bez odbioru technicznego baaaardzo długo się będziemy bujać icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie zaryzykowałabym w domu montażu okien z odzysku, nawet (teoretycznie) nowych. Do garażu, czy budynku gosp. jak najbardziej, ale nie do domu. Z czasem bowiem, również poprzez leżakowanie, one tracą przecież swoje właściwości. Do tego brak gwarancji. Jak coś będzie nie tak, bujacie się z tym sami.
No i kwestia dopasowania (jedno oko X, drugie Y, a tzecie Z??? Wbrew pozorom okno od okna się różni).


Rozumiem, że tnicie koszty, ale zastanówcie się, czy na pewno warto w tym przypadku? By za kilka lat robić remont?

Mówi się, że "biedny 2 razy płaci i coś w tym jest. Nauczeni doświadczeniem (i oglądaniem każdego grosza przy wykańczaniu obecnego lokum), drugi raz tego błędu nie popełnimy. Po prostu nie stać nas na zakup rzeczy marnej jakości, bo to się za kilka lat zemści. Oszczędzać zamierzamy na rzeczach, które na tym nie ucierpią.



PS. wiele firm do końca roku ma promocję zimową. Ceny można wynegocjować naprawdę dobre. Problem tylko taki, że sporo z nich już jutro (19.12) pracuje ostatni dzień, potem remanenty i urlopy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hmm, czyli lepiej zupełnie nowe najtańsze dwukomorowe ??

Jakie firmy są dobre i tanie.... ojciec poleca oczywiscie swoje, ale on za okno potrafił 1000 zł płacić, więc tego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Hmm, czyli lepiej zupełnie nowe najtańsze dwukomorowe ??

Jakie firmy są dobre i tanie.... ojciec poleca oczywiscie swoje, ale on za okno potrafił 1000 zł płacić, więc tego ;)


Nie dwukomorowe, bo takich chyba od samego początku produkcji okien pcv nie było tylko dwu szybowe a pięcio-sześcio komorowe.
Zwróć się o wycenę do Drutex-a oraz innych lokalnych producentów, wtedy będziesz widziała jakie są ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zawsze myślałam, że Drutex to dobra firma, alsolutnie nie traktowałam jej jako taniej ;) .


Kolega kupował u nich okna w tamtym roku. Po wycenach od różnych producentów , najtańsza miał wycenę od Drutex-a. Juz mija prawie drugi rok i z okien jest zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam kolegów.to mój pierwszy post więcej przepraszam jak to nie w tym dziale napisze.otoz mam dylemat jaka wkrętarkę wybrać do mojej pracy ,otóż do skręcania szalunków,ław,ogólnie do budowania domu,nadproży,więźby dachowej nie będę robił , więc dużej mocy nie musi być.mam dylemat nad 3ma zestawami . Blaupunkt BP6310AC 2 aku.18v.2ah baterie.za360 druga to Dedra ded7040 jeden Aku 4ah.za 310zl. Trzecia to Yato YT-82780 za 270 z jednym Aku 18v 2 ah. Wrazie czego widziałem większe Aku można dokupić 4 ah. Nie mam kasy na Boscha czy jakieś ryobi za 600zl. Co myślicie o tych sprzętach ,wspomnę że chce w przyszłości dokupić szlifierkę i pilarkę tarczowa żeby chodziło wszystko na jednych Aku.
    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...