bajbaga Napisano 7 grudnia 2014 Udostępnij #51 Napisano 7 grudnia 2014 Cytat Jak oddawałem aparat fotograficzny na gwarancji do sklepu to pani mnie poinformowała, że jeżeli uznają moja winę to zostanę o tym poinformowany, jeżeli to będzie wina producenta dostane sprzęt sprawny (nie powiedziała czy nowy czy po naprawie). Bo korzystałeś z gwarancji - czyli dostarczyłeś kartę gwarancyjną, itp.W przypadku "niezgodności" - wymagany jest tylko dowód zakupu (F-ra, paragon).Ps. A skłamać może każdy - sprzedawca też. Wtedy pozostaje droga sądowa, rzeczoznawcy, biegli, a przegrywający ponosi koszty - to jest zabezpieczenie dla obu stron.I taka uwaga.Jeśli ktoś chce podpisać jakąś umowę (o dzieło), bądź dokonać zakupu (czegoś), niech się wstrzyma.Od dna 25 grudnia wchodzą w życie nowe zasady sprzedaży i co ważne dotyczące także umów (o dzieło).Są one korzystniejsze dla konsumenta (inwestora).Wszelkie umowy zawarte przed tą datą, będą podlegały pod "stare" przepisy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 8 grudnia 2014 Udostępnij #52 Napisano 8 grudnia 2014 Cytat Może to i wkurzające z pozycji sprzedawcy, ale sprzedawca mimo ze jest stroną nie jest skazany na straty.Przy takim załatwianiu sprawy będzie występował regres odpowiedzialności za towar i sprzedawca ma prawo dochodzić poniesionych kosztów od producenta. I właśnie w tym zawiera się "duch" ochrony konsumenta. Ustawodawca wyszedł z założenia (i słusznie), że pojedynczy konsument (przysłowiowy Kowalski) jest (jako strona w "sporze") w zasadzie bezbronny w starciu z machiną prawniczą producenta. Wg. przepisów, teraz stroną jest sprzedawca, który w zasadzie dyktuje warunki rynku. Utracenie sprzedawcy, jest dla producenta bardzo dotkliwe - w przeciwieństwie do utraty "okazjonalnego" (pojedynczego) nabywcy. 1 Link do komentarza
autorushd Napisano 10 grudnia 2014 Autor Udostępnij #53 Napisano 10 grudnia 2014 Coś Praktiker nie dzwoni. Dziś co prawda nie będę miał czasu ale jutro chętnie ich odwiedzę. Link do komentarza
autorushd Napisano 12 grudnia 2014 Autor Udostępnij #54 Napisano 12 grudnia 2014 W czwartek byłem w Praktikerze. Oczywiście chciałem się dowiedzieć co z moja sprawą a konkretnie z moim młotem. Dostałem informację, że muszę czekać na telefon oraz wyślą mi odpowiedz listownie. Cieszy mnie to gdyż będę mógł ja wkleić na forum. Link do komentarza
autorushd Napisano 16 grudnia 2014 Autor Udostępnij #55 Napisano 16 grudnia 2014 Otrzymałem odpowiedz od Praktikera.Szczerze mówiąc trochę mnie podłamuje brak logicznego myślenia. Wytłuszczony czy jak kto woli pogrubiony tekst to są moje prawa a nie wybór marketu Podkreślony fragment dotyczy udowodnienia nadmiernych kosztów. Ale to market ma je udowodnić . Chętnie zobaczę jak oni maja to zrobić. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 grudnia 2014 Udostępnij #56 Napisano 16 grudnia 2014 To bardzo naciągane co pisze Praktiker.Nadmierne koszty to koszty przekraczające wartość towaru, a nie porównanie naprawy do wymiany.W myśl ustawy klient ma prawo wyboru sposób załatwienia reklamacji, a skoro sprzedawca stwierdza że to go naraża na nadmierne koszty, masz prawo przejść do następnego punktu w postępowaniu reklamacyjnym - odstąpienia od umowy, czyli żądania zwrotu gotówki (lub obniżenia ceny).Ale tu znowu prawo Tobie daje możliwość wyboru którą opcje wybierzesz. Link do komentarza
autorushd Napisano 16 grudnia 2014 Autor Udostępnij #57 Napisano 16 grudnia 2014 Trudno się z tobą nie zgodzić. Rozumuje dokładnie tak samo. A może przez te wszystkie lata logika się zmieniła? ;) A poważnie, to są jakieś żarty. Odpisując będę bazował na ich tłumaczeniach bo mi to zupełnie wystarczy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 grudnia 2014 Udostępnij #58 Napisano 16 grudnia 2014 Pani Agnieszka dała ciała - bez przyjemności. Chyba nie przeczytała co podpisuje, a podpisała i powołała się na [uprawnienia kupującego] których market nie dotrzymał.Przy czym, market nie musiał się zgodzić (formalnie) na akurat taki sposób załatwienia sprawy.Ja zaryzykowałbym, oparcie się na "paragrafie" (art. 8.3.) mówiącym o dotrzymaniu terminu (14 dniowego) powiadomienia o sposobie załatwienia tej reklamacji i ewentualnych negocjacjach.Ps. Market formalnie, nie zgłosił "protestu" co do sposobu załatwienia tej reklamacji (zaproponowanego przez nabywcę) - to jest punkt zaczepienia. Link do komentarza
autorushd Napisano 16 grudnia 2014 Autor Udostępnij #59 Napisano 16 grudnia 2014 (edytowany) jest to pierwsza odpowiedz Praktikera w formie pisemnej. Był jeden telefon ale chodziło tylko o informację abym wpadł do sklepu w celu zabrania naprawionego sprzętu.Jak przeczytałem list to w sumie się ucieszyłem. Sami się podkładają. Liczyłem na wywody prawne itp itd . Edytowano 16 grudnia 2014 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 grudnia 2014 Udostępnij #60 Napisano 16 grudnia 2014 Czyli sami sobie ukręcili bicz, bo reklamację składałeś pismem datowanym na 27.11.2014.Niedotrzymanie 14-dniowego terminu z ich strony skutkuje całkowitym uznaniem roszczenia, a ponieważ nie zostało ono zaspokojone możesz wystąpić z pismem o odstąpieniu umowy.PS.Możesz im jeszcze dopisać na samym dole jaki z Ciebie łaskawca i że nie będziesz dochodził poniesionych kosztów związanych z dostarczeniem przedmiotu do sklepu. Link do komentarza
autorushd Napisano 16 grudnia 2014 Autor Udostępnij #61 Napisano 16 grudnia 2014 Jani bo się jeszcze zdziwisz Link do komentarza
autorushd Napisano 17 grudnia 2014 Autor Udostępnij #62 Napisano 17 grudnia 2014 Mam jeszcze pytanie, ile czasu ma na reakcję/odpowiedź? Chodzi o to, że niedługo święta i czasu mało. Chciałbym to załatwić po świętach. Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 grudnia 2014 Udostępnij #63 Napisano 17 grudnia 2014 W zasadzie "natychmiast" lub "bez zbędnej zwłoki", ale można nadal bazować na art.8.3., czyli 14 dni - moim zdaniem, oczywiście.Ps. Na FM nie odpowiadam, bo tam za takie odpowiedzi (podpowiedzi) zostałem czasowo (chyba) zbananowany. Link do komentarza
autorushd Napisano 17 grudnia 2014 Autor Udostępnij #64 Napisano 17 grudnia 2014 Na mnie nie patrz. To nie ja . Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 grudnia 2014 Udostępnij #65 Napisano 17 grudnia 2014 Dyć wiem - to "główny bananowiec" A.P Link do komentarza
autorushd Napisano 21 grudnia 2014 Autor Udostępnij #66 Napisano 21 grudnia 2014 Jutro zostanie złożone następne pismo do Praktikera. mam nadzieję ze w końcu przestana mnie ignorować i wywiążą się z pisma reklamacyjnego. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 21 grudnia 2014 Udostępnij #67 Napisano 21 grudnia 2014 Dobrze napisane tylko zmieniłbym nagłówek jako wezwanie przed sądowe. Link do komentarza
autorushd Napisano 21 grudnia 2014 Autor Udostępnij #68 Napisano 21 grudnia 2014 Ja po prostu chce tylko dostać nowy młot. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 21 grudnia 2014 Udostępnij #69 Napisano 21 grudnia 2014 Tam gdzie powołujesz się na "spójnik" dołącz w treści nr. artykułu K.C. który uzasadnia prawnie (alternatywa wykluczająca) możliwość skorzystania ze znaczenia tego spójnika.I mają po zawodach Link do komentarza
Redakcja Napisano 22 grudnia 2014 Udostępnij #70 Napisano 22 grudnia 2014 Załączam plik z Ustawą o prawach konsumenta, która wchodzi w życie 25 grudnia 2015 r. ustawa_z_dnia_30_maja_2014r_o_prawach_konsumenta.pdf Link do komentarza
autorushd Napisano 23 grudnia 2014 Autor Udostępnij #71 Napisano 23 grudnia 2014 Pismo zostało już złożone osobiście. Link do komentarza
demo Napisano 24 grudnia 2014 Udostępnij #72 Napisano 24 grudnia 2014 Tu jest fajny opis zagadnienia niezgodności towaru z umowa i trybu reklamacyjnego.Myślę że bardzo łatwo sprzedawca może udowodnić że wada powstała już po zakupie i nie było jej w momencie zakupu, bo młot zapewne nosi jakieś ślady użytkowania (nawet zewnętrzne) i tym samym wchodzisz w tryb reklamacyjny a nie niezgodności z umową.http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html Link do komentarza
autorushd Napisano 25 grudnia 2014 Autor Udostępnij #73 Napisano 25 grudnia 2014 Sprzedawca nie zgłosił żadnych zastrzeżeń do moich roszczeń. Poza tym nie można sobie samemu zmieniać trybu reklamacji. Klient wybiera czy chce skorzystać z niezgodności czy z gwarancji. Link do komentarza
demo Napisano 25 grudnia 2014 Udostępnij #74 Napisano 25 grudnia 2014 (edytowany) Cytat Sprzedawca nie zgłosił żadnych zastrzeżeń do moich roszczeń. Nie zgłosił bo nie wiedział co ma zrobić, zrobi to biuro prawne w trakcie dalszego postępowania. Chyba że odpuszczą i nie będą się z tym ciaprać. Cytat Klient wybiera czy chce skorzystać z niezgodności czy z gwarancji. No niestety nie masz racji, jednak o tym decyduje stan faktyczny sprawy a nie co sobie wybierze klient.Przepisy dokładnie precyzują kiedy występuje stan niezgodny z umową i tryb reklamacji. Edytowano 25 grudnia 2014 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 25 grudnia 2014 Udostępnij #75 Napisano 25 grudnia 2014 Cytat Nie zgłosił bo nie wiedział co ma zrobić... Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności. - Stanisław Jerzy LecTo tak świątecznie bez zbędnych dywagacji Link do komentarza
autorushd Napisano 26 grudnia 2014 Autor Udostępnij #76 Napisano 26 grudnia 2014 Jani dobrze prawi. Jest określony czas na reakcję. Ten czas już minął. Wyśle też, że nie którzy nie rozumieją różnicy między nie zgodnościa towaru a gwarancją. Prawo się szybko zmienia, nawet wczoraj też coś zmienili. Jedno jest pewne gwarancja nie jest obowiązkowa i producent nie musi jej w ogóle dawać. Link do komentarza
autorushd Napisano 7 stycznia 2015 Autor Udostępnij #77 Napisano 7 stycznia 2015 Nowe rewelacje z Praktikera. Ich nieprofesjonalizm aż bije po oczach. Czas napisać do Rzecznika Praw Konsumenta. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #78 Napisano 7 stycznia 2015 Nie chcę krakać, ale wydaje mi się, że Praktiker ma rację.Oczywiście dalej będę śledził tok sprawy. Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #79 Napisano 7 stycznia 2015 Tylko w sytuacji, kiedy udowodni, że zawiadomił w terminie 14 dni od złożenia reklamacji, o (proponowanym, prze nich) sposobie jej załatwienia.Już pomijam, że idiotycznie i sami dla siebie, uprawiają czarny PR. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 stycznia 2015 Udostępnij #80 Napisano 7 stycznia 2015 No właśnie, jeśli udowodni, dlatego napisałem, że nie chce krakać Ale podoba mi się ostatnie zdanie "Oczywiście w zgłoszeniu reklamacyjnym zostały zapisane Pana żądania, ponieważ klient prawo zażądać nowego sprzętu a my mamy prawo się z tym żądaniem nie zgodzić Pomijając, że nie dopisali, że klient ma prawo to jeszcze kropki nie dali na końcu zdania to sama treść mnie śmieszy, że oni też mają prawo się nie zgodzić w końcu mamy demokrację w kraju, no nie Link do komentarza
autorushd Napisano 7 stycznia 2015 Autor Udostępnij #81 Napisano 7 stycznia 2015 Faktycznie jest to śmieszne. Szkoda ze nie czytają artykułów które sami podają do samego końca. Bo faktycznie, mogą się nie zgodzić ale pod pewnymi określonymi warunkami, a nie że im się nie chce. Bo z tego pisma tak wynika. Aby móc się nie zgodzić trzeba udowodnić ze koszty takiej operacji są niewspółmierne do przedmiotu sporu. Nie mogą tego udowodnić, bo te młoty leżą u nich na półce. Link do komentarza
autorushd Napisano 8 stycznia 2015 Autor Udostępnij #82 Napisano 8 stycznia 2015 Cytat Tylko w sytuacji, kiedy udowodni, że zawiadomił w terminie 14 dni od złożenia reklamacji, o (proponowanym, prze nich) sposobie jej załatwienia.Już pomijam, że idiotycznie i sami dla siebie, uprawiają czarny PR. Faktycznie. Złożyłem żądanie. Sklep w ciągu 14 dni nic mi nie odpisał, nie ustosunkował się do mojego żądania.IMO ustosunkowanie się do żądanie to nie jest poinformowanie klienta telefonicznie ze sprzęt został naprawiony. Uważam tak ponieważ żądanie było inne. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #83 Napisano 8 stycznia 2015 Masz załączniki pisz wezwanie przedsądowe za zwrotką i to będzie najszybciej. Link do komentarza
Policjant Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #84 Napisano 8 stycznia 2015 Ciekaw jestem jak dalej potoczy się sprawa. Będę śledził.. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 8 stycznia 2015 Udostępnij #85 Napisano 8 stycznia 2015 Cytat Ciekaw jestem jak dalej potoczy się sprawa. Będę śledził.. Wcale się nie dziwię, że piszesz, że będziesz śledził (patrząc na Twój nick) Sorki ale tak mi się skojarzyło Link do komentarza
iwanowpl Napisano 12 stycznia 2015 Udostępnij #86 Napisano 12 stycznia 2015 Bardzo dziwna sprawa. Choćby z uwagi na to, jak sprawa jest dmuchana w necie warto - z ich perspektywy - po prostu odpuścić. Ale jak lubią się szarpać - też ciekawi mnie dalszy bieg sprawy Link do komentarza
autorushd Napisano 21 stycznia 2015 Autor Udostępnij #87 Napisano 21 stycznia 2015 Dziś dostałem informacje od Miejskiego Rzecznika Konsumentów"Witam Szanowny Panie Podejmę interwencję w Pana sprawie. Oczywiście ma pan racje co do interpretacji art. 8 starej ustawy - konsument wybiera sposób załatwienia reklamacji ,a sprzedawca uznając reklamacje powinien się do Pana zwrócić , z pytaniem czy wyrazi Pan zgodę na inny sposób załatwienia reklamacji. PozdrawiamMaria BłaszczyńskaMRK Skierniewice" Link do komentarza
kozikowa83 Napisano 14 marca 2015 Udostępnij #88 Napisano 14 marca 2015 Sklep ma jednak prawo odmówić załatwienia sprawy wg Twoich upodobań. Po pierwsze kupiłeś towar dobrej jakości, działający. Usterka nie nastąpiła w dniu zakupu, a zatem przyjmuje się, że towar był pełnowartościowy w momencie zakupu, a zatem wg umowy. Po upływie 14 dni oddałeś towar, który po prostu się zepsuł. Gdyby naprawa nie byłaby możliwa do przeprowadzenia, wówczas oddano by pieniądze lub wymieniono towar na nowy. Jeśli towar udało się naprawić, musisz go przyjąć w takiej formie jaką Ci zaproponowano. Link do komentarza
demo Napisano 14 marca 2015 Udostępnij #89 Napisano 14 marca 2015 Drugi miesiąc prawie mija, a ja niczyja. Autorushd i jak pomógł co załatwić ten MRK ?. Link do komentarza
demo Napisano 24 marca 2015 Udostępnij #90 Napisano 24 marca 2015 Cytat Jeśli towar udało się naprawić, musisz go przyjąć w takiej formie jaką Ci zaproponowano. Człowiek budujący taki dom nic nie musi. A swoją drogą, że też chce się komuś mającemu tyle roboty z budową, jeszcze napierniczać o jakiś hammer taniochę. Link do komentarza
autorushd Napisano 13 maja 2015 Autor Udostępnij #91 Napisano 13 maja 2015 Witam, wiec dziś sprawa z Praktikerem została definitywnie załatwiona. Dostałem zwrot gotówki za młot Do rozwiązania mocno przyczynił się rzecznik praw konsumenta ze Skierniewic Pani Maria Błaszczyńska.Sami widzicie jak się chce to można wyegzekwować swoje prawa nawet z takim molochem jak Praktiker Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się