Skocz do zawartości

Czy ocieplać nieogrzewany budynek?


ctr_tomi

Recommended Posts

Napisano
Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
Napisano
Nic bym nie ocieplał. Jedynie co bym ocieplił to dach.
Na pewno sam tynk wyjdzie niż ocieplenie, bo po ociepleniu tez jakiś tynk musisz przecież położyć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli są jakieś prześwity to jednak zalecałby ocieplenie, choćby dlatego, żeby budynek uszczelnić. Ponieważ będzie on i tak przemarzał, to warstwa szczelnego styropianu spowoduje rzadsze występowanie tego zjawiska. Dodatkowo styropian stanowi barierę dla wilgoci i zabezpieczy bloczki przed zawilgoceniem.
e-rzecznik Knauf Therm
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?
Napisano
Cytat

Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.




Cytat

A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?


To było trzeba uważnie przeczytać post #1
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.



Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.


Mam odmienne zdanie.
A to na podstawie użytkowania przeze mnie murowanego garażu, a także budynku gospod., które są ogrzewane ciepłem ziemi. Nie mają izolowanych termicznie fundamentów ani podłogi, ale mają ocieplone ściany zewnętrzne oraz stropy 10-centymetrowym styropianem.
W budynku gospodarczym zimą utrzymuje się temp. 8-14 st. C (latem 17-21 st.), w garażu (zimą) temp. jest niższa (a to z uwagi na otwieranie dużej bramy wjazdowej), ale prawie zawsze powyżej zera.

Uważam, że auto lepiej przechowywać w temp. dodatnich. Choćby ze względu na kondycję i żywotność akumulatora, gęstość olejów, paliwa itp. (auta z byle jaką blachą mróz nie uchroni przed korozją icon_rolleyes.gif ).
A jeżeli ktoś prócz auta przechowuje w garażu jeszcze żywność (np. przetwory), to ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu tym bardziej ma sens (bo nie zamarzną).

Podobnie zamierzam zrobić podczas budowy mojego domu (w części nieogrzewanej) i budynku gospodarczego. Jeśli się mylę, to proszę o argumenty, bym mógł ewentualnie w porę się wycofać. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
moim zdaniem ocieplanie takiego garażu ma sens - z powodów które zostały wyliczone w poście powyżej

a jeśli garaż przylega do domu - to dodatkowo można ocieplić ścianę garaż-dom od strony garażu, żeby uniknąć strat ciepła Edytowano przez 3of5 (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Poza zaletami wynikającymi z ocieplenia - ocieplanie jest procesem łatwym, szybkim, mimo wszystko tanim (wystarczy umieć używać poziomnicy, pomachać pacą, zaciągnięcie na gładko drugiej warstwy po siatce - jeśli stanowi problem, można kogoś zatrudnić. Do tynku też trzeba. Gruntowanie i malowanie - też żadna filozofia.
Nie ma wykwitów, ściana jest równa.
A może za kilka lat będzie jakieś cudo grzewcze? Wtedy i tak będzie trzeba ocieplać.

Ja mam budynek około 100m2. Kilkakrotnie dobudowywany, często krzywy, ściany z zadołowaniem i tzw. cyckami. Część ścian - żużelak pustak a od środka cegła pełna czerwona, część cegła silikatowa - dwie warstwy. Ściany różne - kwadratowe i podłużne. Ale jakość trzeba temat ogarnąć.
Zamierzam go ocieplić styropianem 5cm lub 6cm. Zaciągnąć na gładko i pomalować. A jak mi się będzie chciało - obudować część frontową starą czerwoną cegłą - zamiast tynku. I wcale drogo nie wyjdzie.
Niestety jedna ściana jest granicą działki, więc muszę dodatkowo zaizolować fundament, bo mi sąsiadka kwiatki sadzi na ścianie, a woda pod fundamentami stoi. Do drugiej ściany sąsiad przystawił garaż. Nieużywany i bez okien, więc sobie nie ocieplę od zewnątrz. A trzecia ściana - na szczęście garaż innego sąsiada. Izolowany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...