Skocz do zawartości

Straszny Dwór - wypadek elektryka, czy ....!?


Recommended Posts

Przecież pisał że zastosował cennik mechanika icon_biggrin.gif

Cytat

Cennik usług

1. Usługa normalna Cena 100%
2. Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika. -- Dopłata --- +50%
3. Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika i komentuje. -- Dopłata --- +100%
4. Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika i w dodatku wie lepiej. -- Dopłata --- +200%
4. Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika i próbuje mu pomagać -- Dopłata ---+300%

Link do komentarza
Cytat

Co do fizola - nie chodzę na budowę w garniturze



tym bardziej dzisiaj - w Międzynarodowym Dniu Bez Krawata!


Cytat

Brak odpowiedniego nadzoru spowodował to co spowodował - FINITO.




zgadza się
Jak nasi rodzice budowali domy - inwestor zawsze czuwał.
I to z koleżankami czasem - bo wtedy to same wykonawcy niewychowane i brutale byli....

Link do komentarza
Kolejna manipulacja Irbis ..ów.
Tą asystą na budowie jest kierownik budowy(jako "doświadczony" jej bywalec powinieneś wiedzieć?).
Ale "doświadczonemu" wykonawcy lepiej przymknąć oko i akceptować brak projektu, brak nadzoru, naiwność inwestora kasować pieniążki i na forum intenetowym wytykać "poprzednikom" i "następnikom" ewentualne fuszerki. Będąc jednocześnie ich twórcą - bo budowa to nie jedna ścianka, tylko element wzajemnie współpracujących dopasowanych elementów.
Link do komentarza
Cytat

Kolejna manipulacja Irbis ..ów.
Tą asystą na budowie jest kierownik budowy(jako "doświadczony" jej bywalec powinieneś wiedzieć?).



eeeeeeeeeeeee
niekoniecznie

Kierownik jest obowiązkiem tylko.

Właściwym i dla bezpieczeństwa swojej budowy jest sprawujący nad nią nadzór inwestora.
Najlepiej własny za swoje pieniądze - zapłacony Inspektor.
Cała reszta - czyli wykonawca i kierownik to już niekoniecznie
Link do komentarza
Adasiu, a Ty czegoś w życiu dokonałeś? Bo odnoszę wrażenie, że facet nie posiadający wiedzy nawet o tym jak wkręca się wkręty w drewno... może sobie co najwyżej o budowie pofantazjować... ależ proszę bardzo - zapomniałeś jeszcze napisać, że biję staruszki, a dzieciom zabieram lizaki!

Jedno jest pewne - dowiedziałeś się jak te cholerne wkręty się wkręca... to teraz wydaje Ci się, że jesteś nie do zagięcia!!! No, i miałeś swoje 5 minut - próbując coś zmanipulować... zastanawia mnie tylko jedno - co? I tylko po to, aby zaistnieć? Chyba, że to urażona duma/ambicje...
Link do komentarza
Cytat

Kierownik jest obowiązkiem tylko.


Uff, a już myślałem, że naprawdę tracę kontakt z rzeczywistością, polską rzeczywistością

Cytat

Właściwym i dla bezpieczeństwa swojej budowy jest sprawujący nad nią nadzór inwestora.
Najlepiej własny, za swoje pieniądze - zapłacony Inspektor.
Cała reszta - czyli wykonawca i kierownik to już niekoniecznie


Najlepiej aby zakres jego obowiązków obejmował ciągły nadzór nad pracami, bo w przeciwnym wypadku:

Link do komentarza
A w sumie to chyba tyle co do meritum sprawy
Teraz pozostaje bić pianę lub\i robić osobiste wycieczki .
Sądzę że kwestię winy oraz odpowiedzialności panowie ustalili sami , w przeciwnym wypadku elektryk nie brałby się za naprawianie .
Czy kroki ptzez niego podjęte uchronią go przed kosztami totalnej demolki by Irbis oraz ponownym stawianiem działówek ,się zobaczy .
Link do komentarza
Bajbaga, niestety masz rację jeśli chodzi o teorię!
Nie biję się w swoją pierś, ale obiektywnie patrząc taka jest prawda.
Gdyby po wpuszczeniu "elektryka" na budowę ktoś patrzył mu na ręce non stop, to demolka zostałaby zatrzymana przy pierwszej próbie kucia w Silce - to oczywiste, ale od tego jest umowa spisywana pomiędzy wykonawcą a inwestorem, która w jakiś sposób zabezpiecza przed ekscesami nieodpowiedzialnych wykonawców.

Teraz zobaczmy co z tego wynika: ano nie był to wykonawca z choinki i na czarno!
Umowa (co prawda jego, ale niezbędne zapisy zawiera) podpisana, a z niej wynika sporo:
- odpowiedzialność za przestój
- odpowiedzialność za zniszczenia
- podstawa do wypowiedzenia umowy

Tragedia żadna się nie stała, poza pierwszym szokiem kiedy zobaczyłem efekt pracy "ekipy".

Teraz, zgodnie z zapisami w dzienniku budowy, należy doprowadzić do właściwego stanu ściany i skończyć instalację elektryczną.

Moim zdaniem opcje są dwie, z czego jedna nie mieści mi się w głowie, ale może inwestor będzie innego zdania, a to on rządzi na budowie:
- pierwsza: elektryk pokryje koszty przywrócenia stanu poprzedniego i rozstanie się z tą budową bogatszy o doświadczenie z Silką, instalację skończy inna firma;
- druga: elektryk pokryje koszty przywrócenia stanu poprzedniego i pod ścisłym nadzorem będzie kontynuował prace instalacyjne.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli myślisz o tym samym co ja... to myślimy o #54


Nie, myślałem o czymś bardziej oczywistym, ale zalecanym tylko w określonym przypadku
- już kilka razy ktoś to podnosił

Sposób rozmieszczenia bloków w ścianie zależy od długości ściany (od narożnika do narożnika).
Jeśli ściana nie dzieli się przez długość bloczka, to gdzieś musisz wstawić element uzupełniający.
Tu nieco przeszkadza fakt, że jednocześnie musisz zachować osiowość otworów na instalację elektryczną.
Odpada wstawianie krótszego elementu w narożniku, bo zmniejszałbyś wiązanie, a tam ono jest potrzebne najbardziej - im większe tym lepsze. Wstawienie gdzieś po środku rozbija misternie rozmieszczane otwory na instalację elektryczną, więc pozostaje umieszczenie możliwie daleko od narożnika, a jednocześnie w miejscu jak najmniej kolidującym z instalacją elektryczną. Ważne, aby zachować minimalne wiązanie, które w przypadku Silki E wynosi 8cm.

Nie znajduję tu naruszenia zaleceń twórcy systemu, tylko zwykły, codziennie występujący dylemat murarza na budowie - jak pogodzić wymogi konstrukcyjne z realiami i dodatkowymi ograniczeniami występującymi w tym konkretnym przypadku.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Nie znajduję tu naruszenia zaleceń twórcy systemu, tylko zwykły, codziennie występujący dylemat murarza na budowie - jak pogodzić wymogi konstrukcyjne z realiami i dodatkowymi ograniczeniami występującymi w tym konkretnym przypadku.




i właśnie tego powodu nie lubię silikatów
niby materiał odporny - trwały - nienasiąkliwy
tylko nie do końca
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Znalazłem stronę https://spednet.pl/pompy-ciepla-warszawa/ wygląda spoko, ale wiadomo – papier wszystko przyjmie, a w praktyce bywa różnie. Może ktoś z Was brał od nich albo zna jakieś inne pewne ekipy?   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...