Skocz do zawartości

Jaki jest koszt budowy domu energooszczędnego?


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Chyba się nie zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że w domu, co „energooszczędny” się zowie, garaż jest odizolowany od reszty domu. Więc nawet gdyby wrot nie było w nim wcale, to nie powinno mieć to większego znaczenia.

Dlatego to chyba nie moje warunki użytkowania są tutaj „naciągane”... icon_wink.gif

Od wielu lat używam dużego garażu ogrzewanego jedynie ciepłem ziemi, ogaconego 10-cioma centymetrami lichawego styropianu i bramą rolowaną, której parametry izolacyjności cieplnej są nieco lepsze od blachy. I co? – Nawet w największe mrozy temp. nie spadła tam poniżej zera. Dlatego nie widzę żadnego argumentu do zaprzątania portfela super ciepłymi bramami w domach, które z założenia powinny być od takich garaży odizolowane.



Chętnie zobaczę zdjęcie budynku.
Napisano
Cytat

Chętnie zobaczę zdjęcie budynku.


A ja najchętniej, to bym dzisiaj poszedł na piwo. I tak zrobię, bo za chwilę jeszcze zapomnę, jak ten cudny napój smakuje. Idziemy? icon_biggrin.gif
Notebene - piwko ma w takim garażu świetną temperaturę do spożycia niemal o każdej porze roku, aczkolwiek latem jest nieco gorzej... icon_mrgreen.gif

Wrzucam fotkę chałupy sprzed m-ca i rzut parteru. To jest dom z poddaszem nieużytkowym. icon_smile.gif

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

A ja najchętniej, to bym dzisiaj poszedł na piwo. I tak zrobię, bo za chwilę jeszcze zapomnę, jak ten cudny napój smakuje. Idziemy? icon_biggrin.gif
Notebene - piwko ma w takim garażu świetną temperaturę do spożycia niemal o każdej porze roku, aczkolwiek latem jest nieco gorzej... icon_mrgreen.gif

Wrzucam fotkę chałupy sprzed m-ca i rzut parteru. To jest dom z poddaszem nieużytkowym. icon_smile.gif

[attachment=23350:ocieplanie_domu.jpg]

[attachment=23349:A_1_rzut_parteru.jpg]



Tak - w tym przypadku wszystko sie zgadza - budynek parterowy, garaż odizolowany od bryły.
Są jednak projekty bardziej rozbudowane - budynki z poddaszem, piętrem etc. Wtedy nie jest już tak uniwersalenie.

I oczywiście się zgadzam, że skoro taniej wyjdzie ocieplenie przegród sąsiadujących z bryłą garażu, niż brama garażowa "ciepła", to rachunek jest prosty.

Napisano
Cytat

I oczywiście się zgadzam, że skoro taniej wyjdzie ocieplenie przegród sąsiadujących z bryłą garażu, niż brama garażowa "ciepła", to rachunek jest prosty.



Nie o koszt chodzi, tylko o efekt/skutek
Napisano
Cytat

I oczywiście się zgadzam, że skoro taniej wyjdzie ocieplenie przegród sąsiadujących z bryłą garażu, niż brama garażowa "ciepła", to rachunek jest prosty.


Taniej nie wyjdzie. Ale jeśli dom ma się kwalifikować jako "energooszczędny" (a o takich tutaj piszemy), to - moim zdaniem - nawet najlepszą super-hiper ciepłą bramą tego nie zapewnisz, jeśli nie oddzielisz strefy zimnej (garaż) od ciepłej (dom).
Więc jaki jest sens do takiego namawiania: icon_rolleyes.gif icon_wink.gif

Cytat

Często zapominamy jednak o tak istotnej kwestii jak drzwi/bramy garażowe o odpowiedniej izolacyjności termicznej.

W ujęciu domu energooszczędnego lub pasywnego bramy garażowe bez dobrej izolacyjności termicznej mogą się stać najsłabszym ogniwem całego zamierzenia.

Napisano
Cytat

Taniej nie wyjdzie. Ale jeśli dom ma się kwalifikować jako "energooszczędny" (a o takich tutaj piszemy), to - moim zdaniem - nawet najlepszą super-hiper ciepłą bramą tego nie zapewnisz, jeśli nie oddzielisz strefy zimnej (garaż) od ciepłej (dom).
Więc jaki jest sens do takiego namawiania: icon_rolleyes.gif icon_wink.gif



Nie namawiam tylko krążymy teraz wokół tematu i czytam właśnie, że Pan delikatnie poszedł "innym korytarzem".

Skoro ściany garażu ma Pan ocieplone to teraz wystarczy jedną przegrodę zasłonić bramą o niskim U.

Bo tak zaraz dojdziemy do wniosku, że ocieplenie ścian garażu, które nie graniczą z bryłą budynku też nie ma sensu.

Nie przywiązujmy się do definicji i norm zużycia domu Energooszczędnego tylko najzwyczajniej oszczędzajmy energię.

Są na rynku bramy, których U = 0,39 [W/m2K].
Napisano
Cytat

Nie namawiam tylko krążymy teraz wokół tematu i czytam właśnie, że Pan delikatnie poszedł "innym korytarzem".

Skoro ściany garażu ma Pan ocieplone to teraz wystarczy jedną przegrodę zasłonić bramą o niskim U.

Bo tak zaraz dojdziemy do wniosku, że ocieplenie ścian garażu, które nie graniczą z bryłą budynku też nie ma sensu.

Nie przywiązujmy się do definicji i norm zużycia domu Energooszczędnego tylko najzwyczajniej oszczędzajmy energię.

Są na rynku bramy, których U = 0,39 [W/m2K].


Panie Olku, chodzi mi o to, że - moim zdaniem - akurat "ciepłota" bramy garażowej, jest ostatnim elementem, który powinien wziąć pod uwagę ktoś planujący sobie garaż w bryle domu.
Zamiast informacji o "ciepłocie" bramy garażowej powinien być świadomy, że jeżeli z takim garażem będzie sąsiadowała łazienka, to zimą garaż może być super-ciepły, a w łazience piździć. Pomimo bramy garażowej o U = 0,39 [W/m2K].

Pozdrawiam!
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Tu nie polemizuję na temat "ekspertów" i ich opinii na temat innych "ekspertów"

I dlaczego akurat mam zrezygnować z ocieplenia tak dużej części elewacji -> patrz biała brama


Ano dlatego,że to nie ma sensu,gdyż jak Leszek zauważył to garaż w bryle powinien być bardzo dobrze odizolowany od części mieszkalnej a nie garaż ma być izolowany.
Garaż jeśli nie stanowi warsztatu pracy nie powinien być ogrzewany i żadne straty ciepła na siłę nie powinny występować.
Już dokładniej wyjaśniłem w czym bezsens występuje jeśli chodzi o "ocieplenie" garażu ?

Żeby nie edytować "ocieplenie" super,hiper drogą i ciepłą bramą garażową.
Napisano
Cytat

Są na rynku bramy, których U = 0,39 [W/m2K].



można, tylko po co? takie bramy są pewnie pieruńsko drogie (ktoś wie ile taka może kosztować?)
chyba dużo prościej ten garaż odizolować od domu, a od dołu nie dawać styropianu
Gość arturo72
Napisano
Cytat

można, tylko po co? takie bramy są pewnie pieruńsko drogie (ktoś wie ile taka może kosztować?)
chyba dużo prościej ten garaż odizolować od domu, a od dołu nie dawać styropianu


Ponownie 100% racji icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

A tak w ogóle, to na takie rozwiązanie w tej sprawie, jakie teraz u siebie mam, naprowadził mnie nasz Animus.
Nasz forumowy. Ślę ukłony. icon_biggrin.gif


Zauważyłem,że Animus lekko się "nawrócił" także na FM ;)

Jednak warto było poświęcić się dla innych icon_biggrin.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja też jestem za wydzieleniem, w sensie izoacji cieplnej, garażu od reszty budynku. Najbezpieczniej niech styka się poprostu tylko z jedną, normalnie ocieploną ścianą zewnętrzną domu. Kiedy mamy nad nim pomieszczenia mieszkalne, to sprawa sie komplikuje i nawet docieplenie stropu nad garażem nie eliminuje problemu, bo zostają mostki cieplne.
A tak, jak dostawimy garaż, to nawet nieocieplony i nieogrzewany, będzie nam osłaniał budynek. To wówczas taki bufor, podobnie jak nieogrzewany strych.
Napisano
Taka mała ciekawostka. O ile pamiętam, przy sporządzaniu świadectwa charakterystyki energetycznej takiego przylegającego do izolowanej ściany zewnętrznej, nieogrzewanego garażu w ogóle się nie uwzględnia. Tak, jakby go wcale nie było. Chociaż sam zdrowy rozsądek podpowiada, że straty ciepła przez tę akurat ścianę domu będą mniejsze. W końcu to przestrzeń zawsze o nieco wyższej temperaturze niż to co na zewnątrz i na naszą ścianę nie działa wiatr.
Taki kolejny przyczynek, żeby z dużą rezerwą odnosić się do związku świadectw energetycznych z rzeczywistością icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Taka mała ciekawostka. O ile pamiętam, przy sporządzaniu świadectwa charakterystyki energetycznej takiego przylegającego do izolowanej ściany zewnętrznej, nieogrzewanego garażu w ogóle się nie uwzględnia. Tak, jakby go wcale nie było. Chociaż sam zdrowy rozsądek podpowiada, że straty ciepła przez tę akurat ścianę domu będą mniejsze. W końcu to przestrzeń zawsze o nieco wyższej temperaturze niż to co na zewnątrz i na naszą ścianę nie działa wiatr.
Taki kolejny przyczynek, żeby z dużą rezerwą odnosić się do związku świadectw energetycznych z rzeczywistością icon_smile.gif




Czy mowa o tej wykładni??
"Ministerstwo Infrastruktury zajęło w tej sprawie stanowisko z dnia 26 stycznia 2009 r. określając jednoznacznie, że dla nieogrzewanego garażu dobudowanego do budynku mieszkalnego nie ma konieczności wykonywania Certyfikatu Energetycznego (pismo MI).

Również dla garaży wolnostojących o powierzchni do 50m2 - nie ma obowiązku sporządzania Certyfikatu Energetycznego."

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy mowa o tej wykładni??
"Ministerstwo Infrastruktury zajęło w tej sprawie stanowisko z dnia 26 stycznia 2009 r. określając jednoznacznie, że dla nieogrzewanego garażu dobudowanego do budynku mieszkalnego nie ma konieczności wykonywania Certyfikatu Energetycznego (pismo MI).

Również dla garaży wolnostojących o powierzchni do 50m2 - nie ma obowiązku sporządzania Certyfikatu Energetycznego."



To wszystko zalezy od obecnej interpretacji i algorytmu wyliczeń. Liczby to liczby na papierze a o kosztach ogrzewania dowiemy się po sezonie grzewczym i wtedy możecie Swoje domy nazywać nawet Hiper-energooszczędnymi. Siadamy na wiosnę z kartką i ołówkiem i liczymy wydatki po zimie.

I to cała prawda o energooszczędności. Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

I to cała prawda o energooszczędności.



Cała prawda to ta, która zmusi cię po kolejnym sezonie do wymiany okien, ocieplenia gołych murów, wymiany starego kotła przewymiarowanego na nowy o wyższej sprawności, wymianę intalacji c.o. etc.

I wtedy zrozumiesz, że nie masz na to pieniędzy bo właśnie wydałeś je w zimie na dogrzanie Twojego niby "energooszczędnego" domu. A wystarczyło się nad tym zastanowić przed zimą. icon_cool.gif

I to cała prawda o energooszczędnosci icon_cool.gif

Tylko teraz najważniejsze - nie wszystko na raz - bo Ci na chleb zabraknie i "ciepły kąt" będzie Twoim ostatnim zmartwieniem

Gość arturo72
Napisano
Cytat

Cała prawda to ta, która zmusi cię po kolejnym sezonie do wymiany okien, ocieplenia gołych murów, wymiany starego kotła przewymiarowanego na nowy o wyższej sprawności, wymianę intalacji c.o. etc.

I wtedy zrozumiesz, że nie masz na to pieniędzy bo właśnie wydałeś je w zimie na dogrzanie Twojego niby "energooszczędnego" domu. A wystarczyło się nad tym zastanowić przed zimą. icon_cool.gif

I to cała prawda o energooszczędnosci icon_cool.gif

Tylko teraz najważniejsze - nie wszystko na raz - bo Ci na chleb zabraknie i "ciepły kąt" będzie Twoim ostatnim zmartwieniem


Zgadzam się po całości.
Dodam też w ten deseń,że domu nie budujemy na rok czy dwa ale na trochę dłużej a ceny energii czy to węgla czy gazu czy prądu nie będą taniały z roku na rok a wręcz przeciwnie pomimo tego,że akurat teraz mamy dołek.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zgadzam się po całości.
Dodam też w ten deseń,że domu nie budujemy na rok czy dwa ale na trochę dłużej a ceny energii czy to węgla czy gazu czy prądu nie będą taniały z roku na rok a wręcz przeciwnie pomimo tego,że akurat teraz mamy dołek.



Mamy dołek z cenami paliw na szczęście. Już za kilka lat poprzeczka pójdzie wyżej i budynków ocieplonych już bardziej nie ocieplimy natomiast będzie okazja do szukania kolejnych oszczędności przez modernizację systemów grzwczych.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Mamy dołek z cenami paliw na szczęście. Już za kilka lat poprzeczka pójdzie wyżej i budynków ocieplonych już bardziej nie ocieplimy natomiast będzie okazja do szukania kolejnych oszczędności przez modernizację systemów grzewczych.



Zanim Inwestor zostanie prawidłowo uświadomiony - a pewno uświadamianie zacznie się rok przed upływem terminu, pójdzie po najmniejszej linii oporu i dołoży jeszcze z 10 cm styropianu do tego, co w projekcie, tak na wszelki wypadek.
Nie chcę się zakładać, ale większość z Budowniczych wciąż myśli, że energooszczędność domu to jak najgrubsza izolacja ścian.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...