Skocz do zawartości

Ocieplenie sufitu


Recommended Posts

Napisano
Witam. Szykuje się do remontu 2 sypialni na poddaszu i przy okazji chciałbym zmiienić i ocieplić sufity. Aktualnie jest to sufit drewniany, boazeria nie chciałbym go zrywać a jedynie pokryć go jakimś materiałem typu płyty izolacyjne do malowania. Czy ktoś może coś polecić ma jakieś doświadczenia ? Nie wiem co wybrać by uzyskać efekt gładkiego sufitu do malowania o dobrej właściwości termicznej ?

Dzięki za pomoc .
Napisano
Przyklej styropian na to siatka i klej, normalnie jak na ścianę. Styropian do boazerii przykleisz jakimś dysperbitem który nie rozpuszcza styro.
Napisano
Cytat

Przyklej styropian na to siatka i klej, normalnie jak na ścianę. Styropian do boazerii przykleisz jakimś dysperbitem który nie rozpuszcza styro.



Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.
Napisano (edytowany)
Kleiłem sufit w łazience ale nie na boazerię, na beton, ale 3 cm XPS. Na poddaszu natomiast na boazerię 3 cm zwykły styropian a na niego płyty GK.
Clmapor XPS to nic innego jak polistyren ekstrudowany, a warstwy 4 czy 7 mm to trochę malizna. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.


Chyba lepiej przykręcić na kilka wkrętów do drewna twardy styropian np. 5 cm niech wisi ,a na niego dokręcić płyty gipsowo/kartonowe ,z folią paroszczelną .
Napisano
Cytat

Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.


To cudo tak jest reklamowane
Cytat

Mimo swojej niewielkiej grubości posiada właściwości izolacji termicznej takie same jak: 2 krotnie grubszy styropian, 20 razy grubsza ściana z cegły litej, czy 60 razy grubszy beton.


Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.
Żeby osiągnąć taki stosunek izolacyjności do grubości Climapor musiałby się legitymować współczynnikiem przenikania ciepła takim jak Aerogel (Aerożel)... a to niemożliwe.
Napisano
Cytat

To cudo tak jest reklamowane

Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.
Żeby osiągnąć taki stosunek izolacyjności do grubości Climapor musiałby się legitymować współczynnikiem przenikania ciepła takim jak Aerogel (Aerożel)... a to niemożliwe.


Sugestią się tym "ociepla" po założeniu zaraz się robi gorąco . icon_lol.gif
Napisano
Tak sobie myślę że każda bariera termiczna jest lepsza niż jej brak i chyba dość mocno można to odczuć, a tym bardziej jeżeli ściana czy sufit nie posiada żadnej izolacji po stronie zewnętrznej , tej nieogrzewanej. Ściana oddycha, icon_biggrin.gif pochłania z zazwyczaj słabo wentylowanej przestrzeni mieszkalnej wilgoć, więc tym samym staje coraz lepszym przewodnikiem ciepła.
Chyba więc w takich sytuacjach taką izolację dość mocno da się odczuć, nawet przy tak cienkiej warstwie, bo będzie stanowić barierę dla wilgoci i temperatury, takie dwa w jednym, he he .
Napisano
Cytat

To cudo tak jest reklamowane

Cytat


Mimo swojej niewielkiej grubości posiada właściwości izolacji termicznej takie same jak: 2 krotnie grubszy styropian, 20 razy grubsza ściana z cegły litej, czy 60 razy grubszy beton.



Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.



Bo to następny przykład marketingu dla debili.
W danych producenta lambda wynosi 0,035 - 0,038 W/m x K

Absorbcja wody przy długotrwałej dyfuzji (28 dni) 3% - dla porównania płyta g-k nie więcej (tak podaje producent) jak 5%
Napisano (edytowany)
Nie ma pomyłki - to jest przypadłość styropianu - każdego (często "pomijana")
np. styropian do stosowania w podwyższonej wilgotności :Zielone Płyty EPS-P …mają ≤ 5 %, a AQUA EPS-P 200 ma ≤3 .

Jakoś trudno mi było znaleźć takie dane dla "normalnego" styropianu :bezradny:

dopisałem:

Ten podany link odnosi się do innego "sposobu" badawczego (przewidzianego w normie). podane przykłady dotyczyły WD(V)3 (28 dni) natomiast w twoim producent opiera się na WD(V)5.

Podana wartość dla płyty g-k też zgodna z WD(V)3 - stąd porównanie Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Te terminy odpadają na 100%  latamy na Winobranie we Wrześniu z Pawłem.      Nic nie zamknął nawet jest gorzej przekaż dalej  Najleosza odpowiedź 
    • Uwaga. My z @coolibeer  jak najbardziej. Pozdrawiamy z lotniska w Oslo   
    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...