Skocz do zawartości

Ocieplenie sufitu


Recommended Posts

Napisano
Witam. Szykuje się do remontu 2 sypialni na poddaszu i przy okazji chciałbym zmiienić i ocieplić sufity. Aktualnie jest to sufit drewniany, boazeria nie chciałbym go zrywać a jedynie pokryć go jakimś materiałem typu płyty izolacyjne do malowania. Czy ktoś może coś polecić ma jakieś doświadczenia ? Nie wiem co wybrać by uzyskać efekt gładkiego sufitu do malowania o dobrej właściwości termicznej ?

Dzięki za pomoc .
Napisano
Przyklej styropian na to siatka i klej, normalnie jak na ścianę. Styropian do boazerii przykleisz jakimś dysperbitem który nie rozpuszcza styro.
Napisano
Cytat

Przyklej styropian na to siatka i klej, normalnie jak na ścianę. Styropian do boazerii przykleisz jakimś dysperbitem który nie rozpuszcza styro.



Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.
Napisano (edytowany)
Kleiłem sufit w łazience ale nie na boazerię, na beton, ale 3 cm XPS. Na poddaszu natomiast na boazerię 3 cm zwykły styropian a na niego płyty GK.
Clmapor XPS to nic innego jak polistyren ekstrudowany, a warstwy 4 czy 7 mm to trochę malizna. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.


Chyba lepiej przykręcić na kilka wkrętów do drewna twardy styropian np. 5 cm niech wisi ,a na niego dokręcić płyty gipsowo/kartonowe ,z folią paroszczelną .
Napisano
Cytat

Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.


To cudo tak jest reklamowane
Cytat

Mimo swojej niewielkiej grubości posiada właściwości izolacji termicznej takie same jak: 2 krotnie grubszy styropian, 20 razy grubsza ściana z cegły litej, czy 60 razy grubszy beton.


Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.
Żeby osiągnąć taki stosunek izolacyjności do grubości Climapor musiałby się legitymować współczynnikiem przenikania ciepła takim jak Aerogel (Aerożel)... a to niemożliwe.
Napisano
Cytat

To cudo tak jest reklamowane

Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.
Żeby osiągnąć taki stosunek izolacyjności do grubości Climapor musiałby się legitymować współczynnikiem przenikania ciepła takim jak Aerogel (Aerożel)... a to niemożliwe.


Sugestią się tym "ociepla" po założeniu zaraz się robi gorąco . icon_lol.gif
Napisano
Tak sobie myślę że każda bariera termiczna jest lepsza niż jej brak i chyba dość mocno można to odczuć, a tym bardziej jeżeli ściana czy sufit nie posiada żadnej izolacji po stronie zewnętrznej , tej nieogrzewanej. Ściana oddycha, icon_biggrin.gif pochłania z zazwyczaj słabo wentylowanej przestrzeni mieszkalnej wilgoć, więc tym samym staje coraz lepszym przewodnikiem ciepła.
Chyba więc w takich sytuacjach taką izolację dość mocno da się odczuć, nawet przy tak cienkiej warstwie, bo będzie stanowić barierę dla wilgoci i temperatury, takie dwa w jednym, he he .
Napisano
Cytat

To cudo tak jest reklamowane

Cytat


Mimo swojej niewielkiej grubości posiada właściwości izolacji termicznej takie same jak: 2 krotnie grubszy styropian, 20 razy grubsza ściana z cegły litej, czy 60 razy grubszy beton.



Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.



Bo to następny przykład marketingu dla debili.
W danych producenta lambda wynosi 0,035 - 0,038 W/m x K

Absorbcja wody przy długotrwałej dyfuzji (28 dni) 3% - dla porównania płyta g-k nie więcej (tak podaje producent) jak 5%
Napisano (edytowany)
Nie ma pomyłki - to jest przypadłość styropianu - każdego (często "pomijana")
np. styropian do stosowania w podwyższonej wilgotności :Zielone Płyty EPS-P …mają ≤ 5 %, a AQUA EPS-P 200 ma ≤3 .

Jakoś trudno mi było znaleźć takie dane dla "normalnego" styropianu :bezradny:

dopisałem:

Ten podany link odnosi się do innego "sposobu" badawczego (przewidzianego w normie). podane przykłady dotyczyły WD(V)3 (28 dni) natomiast w twoim producent opiera się na WD(V)5.

Podana wartość dla płyty g-k też zgodna z WD(V)3 - stąd porównanie Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...