Skocz do zawartości

Kominek z płaszczem - problem


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam następujący problem:
Kominek z płaszczem wodnym - wczoraj wieczorem napaliłem i zapomniałem, że zawór powrotny za pompą był zamknięty. Oczywiście woda się zagotowała, generlanie full pary wodnej, itd. W nocy szybko pobiegłem do piwnicy i otworzyłem zawór.
Sytuacja się uspokoiła, jednak teraz mam taki problem - na sterowniku otrzymuję wysokie temperatury w krótkim czasie a grzejniki są zaledwie letnie.
Sprawdziłem filtry, i pompę - wszystko w porządku tzn filtry czyste a pompa chodzi.
Co może być przyczynątakiego stanu rzeczy?
Czy możliwe jest że coś się zapchało w płaszczu?

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

A powietrze?


Też tak myślałem - ale nie bardzo mogę namierzyć odpowietrzniki, więc nie wiem jak to sprawdzić. Może spuścić całąwodę przez filtr i ponownie napełnić.

Napisano
Cytat

Też tak myślałem - ale nie bardzo mogę namierzyć odpowietrzniki, więc nie wiem jak to sprawdzić. Może spuścić całąwodę przez filtr i ponownie napełnić.


A może trzeba dolać wody do instalacji masz automat w naczynku ,czy się dopuszcza zaworem .
Napisano
Cytat

A może trzeba dolać wody do instalacji masz automat w naczynku ,czy się dopuszcza zaworem .


Jest automat - sprawdziłem, woda jest zgodnie z poziomem w naczyńku.
Napisano
Cytat

A nie masz zapowietrzonych np. kaloryferów? Wg mnie to podstawowa przyczyna, jakoś z parą się dostalo i powietrze i teraz blokuje przepływ.


Wszystkie odpowietrzyłem - więc chyba też nie
Napisano
Dzisiaj napaliłem mocno i kaloryfery zrobiły siętrochęcieplejsze - ale na sterowniku 100 stopni i alarm. Chyba musi byćcoś rzeczywiście zapowietrzone, tylko jak mam to odpowietrzyćnie demontując obudowy.
Napisano
Cytat

Dzisiaj napaliłem mocno i kaloryfery zrobiły siętrochęcieplejsze - ale na sterowniku 100 stopni i alarm. Chyba musi byćcoś rzeczywiście zapowietrzone, tylko jak mam to odpowietrzyćnie demontując obudowy.


Pompkę na najszybszy bieg .
Napisano
Cytat

Pompkę na najszybszy bieg .


Jest na maksa, ale coś musi być w płaszczu, bo rura nie jest gorąca przed pompą - czyli z płaszcza nie oddaje całej ciepłej wody - czy może być coś z naczyniem zbiorczym - jak mi sięta woda gotowała to trochę zrzuciło do piwnicy a potem parowało w salonie.
Chyba bez rozbiórki obudowy sięnie obejdzie
Napisano (edytowany)
Cytat

Jest na maksa, ale coś musi być w płaszczu, bo rura nie jest gorąca przed pompą - czyli z płaszcza nie oddaje całej ciepłej wody - czy może być coś z naczyniem zbiorczym - jak mi sięta woda gotowała to trochę zrzuciło do piwnicy a potem parowało w salonie.
Chyba bez rozbiórki obudowy sięnie obejdzie


Zawory zwrotne po zagotowaniu wody się zapiekły i pokrzywiły musisz wymienić ,jeżeli są pod obudową to trzeba rozebrać

Spróbuj jeszcze wymienić całą wódę w instalacji .Zalewaj tak żeby odpowietrzyć całość .Ale pewnie to nic nie pomoże ,zawory zwrotne do wymiany .
Kup z mosiężnymi bebechami :
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Spróbuj jeszcze wymienić całą wódę w instalacji .


Ooooooooo icon_exclaim.gif , jak wóda będzie wymieniana to z chęcią pomogę, może jeszcze Retro się skusi do pomocy icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Albo klapkowy - można zajrzeć i stawia mniejsze opory.


Tylko, że klapkowy musi być montowany w poziomie, a ze sprężynka jak pasuje, aby tylko kierunek przepływu był zgodny.
Napisano
OK, dzięki za podpowiedź - dzisiaj zrobiłem płukanie całej instalacji pod ciśnieniem - wyleciało trochę czarnego syfu.
Rozpalę wieczorem - jeżeli nadal będzie tak samo - biorę sie za demontaż obudowy.

Gdzie znajdująsięte zawory zwrotne?

Pytam bo obudowę mogę łątwo rozebrać do powiedzmy 1,2 m wyskości - potem zaczyna się kamień.
Napisano
Cytat

Gdzie znajdująsięte zawory zwrotne?

Pytam bo obudowę mogę łatwo rozebrać do powiedzmy 1,2 m wysokości - potem zaczyna się kamień.

Zdjęcia z rurami wklej to znajdziemy zawory . Szukaj blisko pompy .


Cytat

Ooooooooo icon_exclaim.gif , jak wóda będzie wymieniana to z chęcią pomogę, może jeszcze Retro się skusi do pomocy icon_lol.gif

icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Ooooooooo icon_exclaim.gif , jak wóda będzie wymieniana to z chęcią pomogę, może jeszcze Retro się skusi do pomocy icon_lol.gif



Na odwyku żem. Do poniedziałku co najmniej, ale chyba się przeciągnie...
Napisano
Cytat

Gdzie znajdująsięte zawory zwrotne?

Pytam bo obudowę mogę łątwo rozebrać do powiedzmy 1,2 m wyskości - potem zaczyna się kamień.


Poznasz je po kształcie, na pewno one nie maja pokrętła i jest na nich umieszczony symbol strzały pokazujący kierunek przepływu.

Cytat

Na odwyku żem. Do poniedziałku co najmniej, ale chyba się przeciągnie...


A to pech icon_cool.gif
Napisano
Witam,

Poniżej wklejam zdjęcie mojej instalacji, do awarii doszło ponieważ zawór zaznaczony w czerwonym kółku, pozostał zamknięty.

Proszę o wasze uwagi - co można ewentulanie jeszcze zrobić przed rozbiórką obudowy.

Dzisiaj zauważyłem że jak napalę w kominku i załaczy się pompa (55 C) to grzejniki przez moment są gorące, ale po chwili są letnie a temp. w płaszczu rośnie.

Pozdrawiam

photo hosting sites
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,

Poniżej wklejam zdjęcie mojej instalacji, do awarii doszło ponieważ zawór zaznaczony w czerwonym kółku, pozostał zamknięty.

Proszę o wasze uwagi - co można ewentulanie jeszcze zrobić przed rozbiórką obudowy.

Dzisiaj zauważyłem że jak napalę w kominku i załaczy się pompa (55 C) to grzejniki przez moment są gorące, ale po chwili są letnie a temp. w płaszczu rośnie.

Pozdrawiam

photo hosting sites


Mógłbyś opisać instalację cala zawinięta w izolacji i sprawdzić tą pompę zasilającą czy na pewno pompuje .
A przy kominku tez masz pompę czy tylko ta kolo tego zaworu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Pompa na pewno pompije - odkręciłem tą śrubkępośrodku i siękręci (działają wszystkie biegi). Innej pompy chyba nie mam - ale kominek jest zabudowany więc pewien nie jestem.
Napisano
Cytat

Pompa na pewno pompije - odkręciłem tą śrubkępośrodku i siękręci (działają wszystkie biegi). Innej pompy chyba nie mam - ale kominek jest zabudowany więc pewien nie jestem.


To nie daje pewności łopatki mogły się uszkodzić musisz zakręcić zawory wymontować sam napęd (4 śruby po bokach) i obejrzeć i włączyć na kilka sekund czy chodzi ,dopiero zamontować .

Do pompy jest podłączony przewód ten czarny i idzie do czego s tam co to jest ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Oto zawór - on się automatycznie otwiera jak poma się włącza. Czy za pompą jest jakiś zawór jeszcze?


W kółku masz zaznaczony zawór zwrotny .



To on mógł się pokrzywić ,trzeba tez zobaczyć
do jakich temperatur może pracować ten elektrozawór może się uszkodził poszczałeś przez niego ten wrzątek ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam ponownie,

Korzystając z dłuższego weekendu posprawdzałem ponownie cały układ, tzn: rozkręciłem pompę (wszystko w porządku), wymieniłem zawór zwrotny (stary był dobry), sprawdziłęm elektrozawór (ok), po czym rozpaliłem w kominku.
Objawy jednak nie ustąpiły, tzn temperatura na sterowniku brdzo szbko osiąga 100 stopni (załacza sięalaram) a grzejniki zaledwie ciepłe.
Mam pytanie - gdzie jest umieszczony czujnik temperatury w płaszczu? czy może być tak że jest w jednej z rur, która jest zapowietrzona?
Innym wytłumaczeniem jest uszkodzenie czyjnika - ale jak nie palę to wskazuje poprawnie 19-20 stopni.

Pozdrawiam
  • 7 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...