Skocz do zawartości

Jak do czorta wypoziomować te drzwi?


Recommended Posts

Napisano
Mam takie coś:
Poziomy futryny i drzwi

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Nie mogę z nimi dojść do porozumienia...

Dołem się schodzą z futryną a górą "wyją" 2 cm
Coś nie tak z futrynami czy drzwi są "wypaczone"?
Chyba na początku tak nie było.

Nie wiem też czemu te zdjęcia raz są w poziomie raz pionie?

Gość mhtyl
Napisano
Po mojemu to drzwi się wypaczyły, są z drewna więc mają prawo (choć nie powinny jeżeli były prawidłowo zrobione).
Aby sprawdzić czy winne temu są drzwi czy futryna to weź te drzwi i przyłóż do innej futryny (zapewne masz w domu icon_biggrin.gif ) i na odwrót drzwi z innej futryny gdzie dobrze przylegają przyłóż do tej "felernej".
Napisano
Cytat

A futryna, to z drzwiami była wstawiana ?


Dobry trop , nie zawsze trzeba się sugerować poziomicą , może być tak że te drzwi zrobiły się w śmigło i w tedy można je wstawić ale nie do poziomicy , choć można wypionować tę stronę w futrynie gdzie są zawiasy aby same się w przyszłości nie otwierały albo same otwierały...
Napisano
Cytat

A futryna, to z drzwiami była wstawiana ?


Nie wiem ...

Cytat

... choć można wypionować tę stronę w futrynie gdzie są zawiasy aby same się w przyszłości nie otwierały albo same otwierały...


Tego się właśnie obawiałem

Cytat

... weź te drzwi i przyłóż do innej futryny (zapewne masz w domu icon_biggrin.gif ) i na odwrót drzwi z innej futryny gdzie dobrze przylegają przyłóż do tej "felernej".


Dobry pomysł
Napisano (edytowany)
Cytat

Mam takie coś:
Poziomy futryny i drzwi

[attachment=18762:Zdj_cie0032.jpg]
[attachment=18763:Zdj_cie0034.jpg]
[attachment=18764:Zdj_cie0035.jpg]
[attachment=18765:Zdj_cie0036.jpg]

Nie mogę z nimi dojść do porozumienia...

Dołem się schodzą z futryną a górą "wyją" 2 cm
Coś nie tak z futrynami czy drzwi są "wypaczone"?
Chyba na początku tak nie było.

Nie wiem też czemu te zdjęcia raz są w poziomie raz pionie?


A od strony zawiasów też jest pion na futrynie ?

Skrzydło drzwi się zdeformowało? z powodu naprężeń w drewnie,skrzydło jest zrobione z litego drewna .

Co teraz .
-można wymienić samo skrzydło na nowe
-można futryny osadzić skośnie pod takim kątem jak drzwi .
-można je trochę po prostować ,wyjąć szybę położyć drzwi na podłodze ,pod dwoma rogami dotykających teraz do podłogi podłożyć klocki drewniane ,a na te uniesione końce przeciwległe ,na skrzydle położyć dwa takie same ciężarki mogą to być książki ,żeby te końce delikatnie się przegięły . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie wiem ...



- a przed remontem (?) pasowały ?
- a może skrzydło nie z tej ościeżnicy ?


Nie bardzo widać, ale jeśli uszczelniano pianką, to może pianka "wypaczyła" ościeżnicę.
Napisano
Na 100% coś pracowało, bo w korytarzu tuż przy ościeżnicy z zawiasami pękła gresowa płytka - wzdłuż.
Przy drugiej tylko troszkę.
Futryny na pewno osadzane na piance.

Od strony zawiasów też jest pion.
Napisano (edytowany)
Cytat

Futryny na pewno osadzane na piance.

Od strony zawiasów też jest pion.


To iglaste ,sosna ,świerk ?
trafiło drewno z czubów do budowy tego skrzydła drzwiowego, dlatego masz zamiast drzwi śmigło . icon_confused.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Poszedłem na kompromis.
Wykręciłem dolny zawias (musiałem zrobić dziurę w ścianie aby dało się obrócić "dziada") o trzy obroty i jest prawie dobrze.
Temat uważam za rozwiązany.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Poszedłem na kompromis.
Wykręciłem dolny zawias (musiałem zrobić dziurę w ścianie aby dało się obrócić "dziada") o trzy obroty i jest prawie dobrze.
Temat uważam za rozwiązany.




Nie łapię po co robiłeś dziurę w ścianie? Daj fotkę tych zawias, bo wystarczy zdjąć skrzydło z ościeżnicy i kręcić zawiasami (albo w skrzydle albo w ościeżnicy ... albo wszystkimi jednocześnie icon_smile.gif ).
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nie łapię po co robiłeś dziurę w ścianie? Daj fotkę tych zawias, bo wystarczy zdjąć skrzydło z ościeżnicy i kręcić zawiasami (albo w skrzydle albo w ościeżnicy ... albo wszystkimi jednocześnie icon_smile.gif ).


A czytałeś cały temat? Bo chyba nie jeżeli nie łapiesz.
Przecież pisał, że regulował zawiasami, a że nie mógł go odkręcić to zrobił dziurę (pogłębić) aby mógł zawias się schować głębiej.
Napisano
Łoooops icon_smile.gif ... no to wtopa icon_smile.gif. Przyznam, że wcześniej śledziłem wątek ale gdzieś w połowie mi się urwał i myślałem, że jestem na bieżąco a dziura nie była zrobiona do pogłębienia tylko do obrotu kluczem icon_smile.gif. Mój błąd icon_mrgreen.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Poszedłem na kompromis.
Wykręciłem dolny zawias (musiałem zrobić dziurę w ścianie aby dało się obrócić "dziada") o trzy obroty i jest prawie dobrze.
Temat uważam za rozwiązany.




Cytat

a dziura nie była zrobiona do pogłębienia tylko do obrotu kluczem icon_smile.gif. Mój błąd icon_mrgreen.gif


Eeeeeee tam, ja nigdzie o kluczu się nie doczytałem, a z postu wynika, że ta dziura była potrzebna aby zawias głębiej się schował.
Napisano
Cytat

Eeeeeee tam, ja nigdzie o kluczu się nie doczytałem, a z postu wynika, że ta dziura była potrzebna aby zawias głębiej się schował.


Dokładnie tak
icon_biggrin.gif
Napisano
Nie, o kluczu nie było mowy, tylko moje zboczenie zawodowe w wyobraźni wzięło w garść ampula i zaczęło nim kręcić przy ścianie icon_smile.gif. I tak sobie myślałem jak u licha on chciał nim obrócić robiąc dziurę w ścianie.
Z resztą - to chyba mało istotne. Problem załatwiony a moja ciekawość zaspokojona.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...