Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe od A do Z - części


zbiryp

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Najlepiej tyle, aby straty ciepła wyrażone w W/mK do garażu i kotłowni nie były większe niż przy ścianach zewnętrznych z uwzględnieniem różnicy temperatur po obu stronach przegród... czyli zdroworozsądkowe.

PS.
Teraz widzę że kotłownia jest wydzielona poza strefą mieszkalną i połączona z garażem, więc zwiększenie grubości izolacji pod podłogą przestaje mieć jakieś istotne znaczenie.
Ale połączenie izolacji ściany z izolacją podłogi dla uniknięcia mostka termicznego już będzie miało.


Czyli dawać styro pod podłogą w garażu (przy dociepleniu ściany pomiędzy garażem i częścią mieszkalną), czy też nie?
Cały problem - moim zdaniem - sprowadza się do tego, jaką temperaturę chcemy mieć w garażu. Oczywiście ważne jest to, żeby nie ogrzewać zbędnie garażu, gdzie jest pełno mostków. Mam w tej chwili garaż w bryle bloku, nieogrzewany, na wysokości pomiędzy parterem, a piwnicą. Nie wiem, jak jest izolowany, ale biorąc pod uwagę to, że jest to blok budowany w boomie, zapewne poszli po kosztach. W garażu tym, z tego co sobie przypominam, nigdy temperatura nie spadła poniżej zera. Biorąc to pod uwagę, domyślam się, że jak dobrze odizoluję garaż wewnątrz od części mieszkalnej, przy założeniu, że nie będę miał w nim żadnego ogrzewania, to izolacja zewnętrzna wystarczy do utrzymania dodatniej temperatury, a wewnętrzna wystarczy, aby niska temperatura w nieogrzewanym garażu nie miała znaczącego wpływu na ogrzewanie części mieszkalnej. Nasuwają mi się jednak pytania:
1. czy dawać styro w podłodze garażu?
2. jak grubo odizolować garaż od części mieszkalnej?
3. jak postąpić z kotłownią?
Napisano
Ja o kotłowni pisałem... myślałem że to jasne.

Garaż ocieplony "po ścianach" i grzejnik ziemny zapewnią dodatnią temperaturę w nim.
Ale to już wiesz z doświadczenia.
Tyle że Twój obecny garaż jako zagłębiony częściowo w gruncie ma większą powierzchnię przez którą ciepło gruntu go grzeje, lub jak wolisz ma mniejszą powierzchnię przez którą traci ciepło.
Napisano
Poruszałem temat ogrzewania z kierownikiem i wykonawcą. Zgodnie odradzali mi ogrzewanie podłogowe w garażu (powód - samochód źle to znosi????). Radzili mimo wszystko założyć grzejnik. Ja na to, czy może być niskotemperaturowy? Odpowiedź: jak najbardziej. Co wy na to?
Napisano
Cytat

Radzili mimo wszystko założyć grzejnik. Ja na to, czy może być niskotemperaturowy? Odpowiedź: jak najbardziej. Co wy na to?


Wydawało mi się że odpowiedź już padła.
Napisano
Jeśli w garażu ma stać tylko samochód, to nie warto go ogrzewać. Jeśli jednak będzie tam też warsztat/kącik majsterkowicza, a którego często korzystamy, to jest sens w ogrzewaniu garażu.
Grzejnik niskotemperaturowy jest większy niż standardowy i trzeba mieć na niego trochę miejsca?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie walczę z niczym, ani z nikim. Nawet z Tobą nie walczę. Bądź spokojny.
    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...