Skocz do zawartości

Blacha dachowa. Połysk czy mat.


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Firmy nie znam co ją podałaś, ale mat jest bardziej wytrzymalszy i grubsza ma powlokę w stosunku do połysku.
Jeżeli chodzi o zwykłą powłokę z połyskiem kontra mat.
Napisano
Cytat

Firmy nie znam co ją podałaś, ale mat jest bardziej wytrzymalszy i grubsza ma powlokę w stosunku do połysku.
Jeżeli chodzi o zwykłą powłokę z połyskiem kontra mat.




Połysk tej blachy, którą chcę kupić ma 25 lat gwarancji, 0.5 mm grubość blachy i jest to nowy wyrób o nazwie Germania. W macie ma 15lat gwarancji i takie same parametry. Dlatego mam dylemat, którą wybrać. Czy to prawda, że połysk z czasem zniknie? Może ktoś ma dach pokryty blachodachówką z połyskiem. Proszę o poradę ;)))))
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Blacha pochodzi z firmy Blachotrapez. Połysk tej blachy, którą chcę kupić ma 25 lat gwarancji, 0.5 mm grubość blachy i jest to nowy wyrób o nazwie Germania. W macie ma 15lat gwarancji i takie same parametry. Dlatego mam dylemat, którą wybrać. Jeśli to ta sama marka to czemu różnica w gwarancji o 10 lat? Czy to prawda, że połysk z czasem zniknie? Może ktoś ma dach pokryty blachodachówką z połyskiem. Proszę o poradę ;)))))


Jeżeli w połysku ma 25 lat gwarancji to powłoka na pewno jest grubsza niż w macie .
Porównaj najzwyklejszą blachę w połysku do matu, ma pewno mat będzie droższy, chyba że firma takiej nie posiada.
No chyba ,że teraz się pozmieniało cenowo w blachach.

No zajrzałem i różnica bierze się w grubości powłoki.
W połysku to
Cytat

Powłoka SUPERIOR HB - nowa, wytrzymała powłoka w klasie PREMIUM POŁYSK

z domieszką akrylu i lakieru poliestrowego - grubość powłoki 50 mikronów


W macie to
Cytat

PladurŸ Wrinkle - mat gruboziarnisty, z kolorami wg znanych wzorców, system powlekania 2- warstwowy, grubość powłoki min. 35 mikronów


Porównaj blachę z powłoka Pladur RAL Premium w połysku ma grubość powłoki 35 mikronów i ta blacha zapewne będzie tańsza niż mat.
Po prostu porównujesz dwa materiały z różnych półek "jakościowych", dlatego taka różnica.
Sądzę, że teraz wiesz dlaczego tak się dzieje icon_biggrin.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja bym wybrała połysk. Ze względu na dłuższą gwarancje


Tylko mała uwaga, w tym przypadku to dwa różne pokrycia (grubość warstwy ozdobnej) w macie jest ona cieńsza , natomiast w połysku grubsza i dlatego cena jest większa i gwarancja dłuższa.

Cytat

Ja bym wybrała połysk. Ze względu na dłuższą gwarancje


Tylko mała uwaga, w tym przypadku to dwa różne pokrycia (grubość) w macie jest ona cieńsza , natomiast w połysku grubsza i dlatego cena jest większa i gwarancja dłuższa.
Napisano
Cytat

Połysk tej blachy, którą chcę kupić ma 25 lat gwarancji, 0.5 mm grubość blachy i jest to nowy wyrób o nazwie Germania. W macie ma 15lat gwarancji i takie same parametry. Dlatego mam dylemat, którą wybrać. Czy to prawda, że połysk z czasem zniknie? Może ktoś ma dach pokryty blachodachówką z połyskiem. Proszę o poradę ;)))))



Jeżeli w jednym i drugim przypadku jest to farba a ta z połyskiem ma dłuższą gwarancję, to z całą pewnością ja bym brał połysk. Jego dodatkową zaletą jest to, że brudzi się znacznie mniej niż powierzchnia matowa, natomiast połyskowość zanika bardzo powoli przez lata, zmieniając się stopniowo w satynę i dalej w mat. Na rynku można spotkać blachy pokrywane specjalnymi tworzywami, które są bardzo trwałe, są one w macie bo to wynika ze specyfiki pokrycia i wtedy mat jest uzasadniony chociaż znacznie więcej się brudzi.
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...