Skocz do zawartości

Z czego budować??


Recommended Posts

Napisano
Hm..
Możecie polecić z jakiego materiału budujecie?
Coś co nie jest drogie, a w miare dobre?icon_smile.gif
Zależy mi na małych kosztach ale bez przesady nie chce jakiegoś bubla...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Hm..
Możecie polecić z jakiego materiału budujecie?
Coś co nie jest drogie, a w miare dobre?icon_smile.gif
Zależy mi na małych kosztach ale bez przesady nie chce jakiegoś bubla...


To może napisz co chcesz budować.
I jakie ściany znaczy się 1W, 2W czy 3W?
Projekt domku już masz?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jasne że chce się najtaniej tylko czasem początkowa oszczędność odbija się czkawką. Ja osobiście polecę Ci do budowy ścian beton komórkowy a czy go ocieplisz czy nie to już inna sprawa, ogólnie można tego materiału nie ocieplać i tutaj masz oszczędność a sam materiał rodzimej produkcji, bloczki Termalica dają nawet (zgodnie z info producenta )U na poziomie 0,173 W/m2K, co czasem przy ociepleniu innych materiałów jest lepszym wynikiem. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo na ogrzewaniu i w perspektywie czasu inwestycja sie oplaci.
Napisano
Cytat

bloczki dają nawet (zgodnie z info producenta )U na poziomie 0,173 W/m2K, co czasem przy ociepleniu innych materiałów jest lepszym wynikiem.


Tyle że jest to wartość skończona dla rozwiązania 1W, a w przypadku ściany 2W ten wynik można, jak kto czuje taka potrzebę znacznie poprawić.
Ale jak pisze Draagon, w takim układzie każdy materiał będzie dobry, bo izolacja robi swoje - czyli izoluje, a materiał konstrukcyjny swoje - czyli....
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Tyle że jest to wartość skończona dla rozwiązania 1W



U mnie na wsi jest człowiek, który ocieplił dom z jednowarstwowego pustaka ceramicznego 44... Wyliczył sobie, że schodząc z U=0,3 do U= 0,2 oszczędzi miliony złotych na ogrzewaniu. Można i tak icon_smile.gif Teoretycznie i praktycznie nie ma przecież żadnego przeciwwskazania do docieplenia ściany jednowarstwowej.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Teoretycznie i praktycznie nie ma przecież żadnego przeciwwskazania do docieplenia ściany jednowarstwowej.


Co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif Taką nadgorliwością można więcej narobić szkód niż pożytku.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif Taką nadgorliwością można więcej narobić szkód niż pożytku.



Z reguły przy tak grubej ścianie docieplenie będzie miało tylko kilka cm, co przy określonych warunkach (wilgotność powietrza + temperatura) spowoduje wykraplanie się wody do docieplenia. Mowa oczywiście cały czas pustakach ceramicznych. Kłania się duża paroprzepuszczalność pustaków ceramicznych - co oczywiście nie jest wadą, ale trzeba mieć to na uwadze przy docieplaniu. Przy styropianie woda zostanie na granicy muru i będzie go dodatkowo wychładzać, co spowoduje spadek izolacyjności termicznej. Dlatego w sytuacji, kiedy chcemy dać mniejszą warstwę docieplenia - czyli np. na dość grubą ścianę - lepiej jest zrobić docieplenie z wełny. Styropian też oczywiście można, ale grubszą o kilka cm warstwę.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana icon_smile.gif Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana icon_smile.gif Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.



Tak to wygląda w teorii, w praktyce trudno udowodnić, że materiał odpowiada za regulowanie wilgotności wnętrza. Nawet zakup hygrometru niewiele tu zmienia, bo zawsze można powiedzieć, że taki a nie inny wynik to zasługa wentylacji icon_smile.gif Ostatnio interesowałem się tym tematem, bo okazało się, że siostra w swoim domu ma mega problem z wilgotnością powietrza i wg "ekspertów" problemem jest mało przepuszczający wilgoć silikat i zbyt mała liczba okien. Teoria jakkolwiek dziwna, ale forsowana przez dwóch zapytanych o to projektantów domu. Przy ceramice problem byłby pewnie (teoretycznie...) mniej dokuczliwy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...