Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
ewciaa48

Z czego budować??

Recommended Posts

Hm..
Możecie polecić z jakiego materiału budujecie?
Coś co nie jest drogie, a w miare dobre?icon_smile.gif
Zależy mi na małych kosztach ale bez przesady nie chce jakiegoś bubla...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zalamka.jpg

uzyj wyszukiwarki. temat kilkanascie razy walkowany w roznych watkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Hm..
Możecie polecić z jakiego materiału budujecie?
Coś co nie jest drogie, a w miare dobre?icon_smile.gif
Zależy mi na małych kosztach ale bez przesady nie chce jakiegoś bubla...


To może napisz co chcesz budować.
I jakie ściany znaczy się 1W, 2W czy 3W?
Projekt domku już masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasne że chce się najtaniej tylko czasem początkowa oszczędność odbija się czkawką. Ja osobiście polecę Ci do budowy ścian beton komórkowy a czy go ocieplisz czy nie to już inna sprawa, ogólnie można tego materiału nie ocieplać i tutaj masz oszczędność a sam materiał rodzimej produkcji, bloczki Termalica dają nawet (zgodnie z info producenta )U na poziomie 0,173 W/m2K, co czasem przy ociepleniu innych materiałów jest lepszym wynikiem. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo na ogrzewaniu i w perspektywie czasu inwestycja sie oplaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Temat wałkowany od zawsze icon_smile.gif
Każdy materiał jest dobry jak jest blisko dostępny.
Np w mojej okolicy tanio wychodzi suporeks i cegła max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

bloczki dają nawet (zgodnie z info producenta )U na poziomie 0,173 W/m2K, co czasem przy ociepleniu innych materiałów jest lepszym wynikiem.


Tyle że jest to wartość skończona dla rozwiązania 1W, a w przypadku ściany 2W ten wynik można, jak kto czuje taka potrzebę znacznie poprawić.
Ale jak pisze Draagon, w takim układzie każdy materiał będzie dobry, bo izolacja robi swoje - czyli izoluje, a materiał konstrukcyjny swoje - czyli....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tyle że jest to wartość skończona dla rozwiązania 1W



U mnie na wsi jest człowiek, który ocieplił dom z jednowarstwowego pustaka ceramicznego 44... Wyliczył sobie, że schodząc z U=0,3 do U= 0,2 oszczędzi miliony złotych na ogrzewaniu. Można i tak icon_smile.gif Teoretycznie i praktycznie nie ma przecież żadnego przeciwwskazania do docieplenia ściany jednowarstwowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Teoretycznie i praktycznie nie ma przecież żadnego przeciwwskazania do docieplenia ściany jednowarstwowej.


Co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif Taką nadgorliwością można więcej narobić szkód niż pożytku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif Taką nadgorliwością można więcej narobić szkód niż pożytku.



Z reguły przy tak grubej ścianie docieplenie będzie miało tylko kilka cm, co przy określonych warunkach (wilgotność powietrza + temperatura) spowoduje wykraplanie się wody do docieplenia. Mowa oczywiście cały czas pustakach ceramicznych. Kłania się duża paroprzepuszczalność pustaków ceramicznych - co oczywiście nie jest wadą, ale trzeba mieć to na uwadze przy docieplaniu. Przy styropianie woda zostanie na granicy muru i będzie go dodatkowo wychładzać, co spowoduje spadek izolacyjności termicznej. Dlatego w sytuacji, kiedy chcemy dać mniejszą warstwę docieplenia - czyli np. na dość grubą ścianę - lepiej jest zrobić docieplenie z wełny. Styropian też oczywiście można, ale grubszą o kilka cm warstwę.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana icon_smile.gif Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana icon_smile.gif Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.



Tak to wygląda w teorii, w praktyce trudno udowodnić, że materiał odpowiada za regulowanie wilgotności wnętrza. Nawet zakup hygrometru niewiele tu zmienia, bo zawsze można powiedzieć, że taki a nie inny wynik to zasługa wentylacji icon_smile.gif Ostatnio interesowałem się tym tematem, bo okazało się, że siostra w swoim domu ma mega problem z wilgotnością powietrza i wg "ekspertów" problemem jest mało przepuszczający wilgoć silikat i zbyt mała liczba okien. Teoria jakkolwiek dziwna, ale forsowana przez dwóch zapytanych o to projektantów domu. Przy ceramice problem byłby pewnie (teoretycznie...) mniej dokuczliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Projektujemy dom (projekt indywidualny), a nasz architekt jest gorącym orędownikiem pokrycia dachu blachą na rąbek stojący typu Ruuki - twierdzi, iż do dość nowoczesnej bryły właśnie takie pokrycie będzie najlepsze. Tym bardziej, iż ma być ono wywinięte na część elewacji budynku. My myśleliśmy jednak o rozwiązaniu bardziej typowym - dachówce ceramicznej lub betonowej.  Pogrzebałem, poszukałem (również na tym forum) i wnioski nie są zbyt ciekawe - większość wątków to żale osób niezadowolonych z powodu wysokiego hałasu. Nasz architekt twierdzi natomiast, iż jeśli blacha ta jest położona na pełne deskowanie i z membraną wyciszającą to nie sprawia żadnych problemów. I bądź tu człowieku mądry... Kto ma racje - internet czy też archtekt?   Dlatego też chciałbym poprosić o opinie osób, które użytkują dach z blachą na rąbek wykonaną na pełnym deskowaniu. Koniecznie i wyłącznie na pełnym deskowaniu, wiem że jeśli go nie ma to jest głośno.... Czy podczas deszczu da się spać spokojnie, czy też zakup takiego pokrycia daje Wam w kość ;-)   Mój dach ma powierzchnię ok. 175m2 i nachylenie 25 stopni, jest nad poddaszem użytkowym (z sypialniami). Generalnie dwuspadowy, jednak nad jednym z okien zaprojektowany jest niewielki wykusz dachowy z płaskim dachem nad nim. Jedyne okno dachowe jest w łazience, pozostałe pomieszczenia ich nie mają.   będę wdzięczny za Wasze opinie...
    • Przede wszystkim składasz wniosek o warunki techniczne (WT) przyłaczenia. I tam będzie wszystko wypisane dokładnie co i jak. Nie wiem jak teraz jest, ale kiedyś - jesli chodzi o prąd - to płaciłeś stała kwotę za 1kW przyłacza i dostawałeś za to skrzynkę z licznikiem w uzgodnionym miejscu. Nie wiem jak to teraz dokładnie wygląda.   Jeśli chodzi o wodę - to po uzgodnieniu przebiegu - musiałem wszystko jechać od  rurociągu w drodze. Sąsiad który budował się niedawno, miał już łatwiej, wpiął się do wodociągu który ja wybudowałem - ale dopiero wtedy, jak jak ja zgodziłem się odsprzedać PWiK. Gdybym się nie zgodził, to sąsiad nie mógł by się podłączyć do wodociągu. Kanalizacja - tutaj nie mam wiedzy...miałem studzienkę na działce. 
    • Postawienie skrzynki elektrycznej tuż przy słupie (2m) mnie kosztowało 900zl.   Z tego co zrozumiałem to oni muszą skrzynkę przed płotem postawić co by inkasent nie wchodził na teren posesji. A od skrzynki do domu lecisz już sam... tzn elektryk z uprawnieniami.    
    • Dziękuję za odzew. Bardziej się pytam czy place za postawienie studzienki przyłączeniowej daj my na to 5m od płotu. Oraz skrzynek z gazem i prądem a później dopiero lece od tego we własnym zakresie 100m bezpośrednio do domu. Czy muszę zapłacić im za 100m i skrzynki muszą stać obok domu.   Pamiętasz ile ciebie to kosztowało?    Wiem że wodę mogę pociągnąć już z jakiegoś domu ale one nie mają kanalizy. Pod mostkiem jest już przeciągnięta rura kanalizacyjna. Jest jakoś to ułatwione. 
    • jak już to chcesz zrobić, to zaciśnij zęby i rób od razu...tak będzie prościej pod względem pozwoleń...projektów... jak to rozbijesz na jakieś etapy, to tylko za "papierki|" zapłacisz więcej....   Znam ten ból, bo sam robiłem do działki około 100mb drogi i woda do tego...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...