Skocz do zawartości

budowa stolarni


Recommended Posts

Witaj MTW Orle przeczytaj od początku posty a nie tylko ostatni .Dla ciebie pisze więc czytaj powoli bo nie będę drugi raz tłumaczył.Chce postawić budynek 6m na 10m co daje 60m2. Z zewnątrz będzie wyglądał jak by stały 3 budynki obok siebie Retrofood miał wątpliwości co do pozwolenia więc opisałem jak załatwiłem zgłoszenie
Link do komentarza
dobrze że pisałeś powoli bo kiepsko dziś z czytaniem icon_smile.gif
czyli z tego co pamiętam zabudowa ogrodowa do 30m2 na każde 500 m2 działki
tylko za chiny nie rozumiem po ki grzyb chcesz mieszać drewno z gazobetonem ?
właściwości gazobetonu pod względem termo raczej nie są porównywalne z wełną

czyli nie bardzo rozumiem kombinację

a i ten żelbet jakoś mi tak tu troszkę nie pasuje z czegoś to tam wynikało
Link do komentarza
Cytat

czyli z tego co pamiętam zabudowa ogrodowa do 30m2 na każde 500 m2 działki



przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,

W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych

Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2, oraz, w zależności od potrzeb, odpowiednie szkice lub rysunki,

3. Do zgłoszenia budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 19 i 20, należy ponadto dołączyć projekt zagospodarowania działki lub terenu wraz z opisem technicznym instalacji, wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane.

4. W zgłoszeniu budowy, o której mowa w ust. 1 pkt 4, należy ponadto przedstawić projekt zagospodarowania działki lub terenu, wykonany przez projektanta po-siadającego wymagane uprawnienia budowlane.


A więc picu, picu na księżycu!

Dam se jaja włożyć w gilotynę, że łże jak pies.
Link do komentarza
Jakie termo, jaka wełna ? Kładę belkę na murku fundamentowym w poziomie,do której mocuje belki pionowo co metr,następnie na te belki kładę w poziomie belkę jako murłatę i spinam dachem.Konstrukcja szkieletowa jak stoi wypełniam ją pustakiem, powstają pełne ściany, konstrukcja powstała będzie pracować jak jedna całość. tylko ten murek fundamentowy myślę zrobić na 2 lub 3 bloczki bez ławy fundamentowej .A płyta żelbetowa wylana na całości rozwiązała by sprawę, bo na niej bym postawił ściany z samego bloczka Odpowiednio skręcona całość będzie ok
Link do komentarza
Cytat

przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,



To zastrzeżenie tylko dla 35m2 w zabudowie zagrodowej.

Natomiast przy jednorodzinnej jest zastrzeżenie, że ma być wolnostojący - a ponieważ ustawodawca nie zdefiniował tego pojęcia, to z reguły przyjmuje się, że wystarczy "przerwa" na obejście i umożliwiająca konserwację.
Link do komentarza
Sory już jestem no to od kogo zaczynamy może od tych jaj w gilotynie. Gdzie ja napisałem że to działka ogrodnicza?.Skąd u was takie wiadomości ? To jest działka budowlana na której stoi mój dom a obok mam budynek już 40 m2 i w tamtym roku zgłosiłem że chce postawić budynek gospodarczy.Ponieważ mam 40 m mogę postawić 60 m na zgłoszenie, oczywiście że musiałem wyrysować w którym miejscu chce go mieć ile od granicy i to wszystko. Z czego zbuduje urząd nie obchodzi kierownika nie muszę mieć. Piszecie że naciągane ok bo budynek powinien mieć nie więcej jak 25 na każde 500 i być wolno stojący u mnie będzie jeden przy drugim ot co. Dlatego podzielę na 2 i jakiś wąski tak z zewnątrz dla wyglądu
Link do komentarza
Cytat

25m2 parterowy lub 35m2 w zabudowie zagrodowej parterowy.
On tam naciąga prawo, aż piszczy - ale robi to świadomie znając zagrożenia.

Ps. Aż jestem ciekaw, jak rozwiąże "odbiór" geodezyjny.




oj tam oj tam a widzisz gdzie lewo do naciągania ??
a tak przy okazji nie było tam coś o trwałym związaniu z gruntem czy tez z brakiem takowego związania ?????
gdzieś mi dzwoni że tak powiem
i przy okazji nadal nie rozumiem czemuś się uparł na taką a nie inną konstrukcję ściany ???

Cytat

Dlatego podzielę na 2 i jakiś wąski tak z zewnątrz dla wyglądu


w środku też podziel przynajmniej optycznie
Link do komentarza
Cytat

oj tam oj tam a widzisz gdzie lewo do naciągania ??
a tak przy okazji nie było tam coś o trwałym związaniu z gruntem czy tez z brakiem takowego związania ?????
gdzieś mi dzwoni że tak powiem
i przy okazji nadal nie rozumiem czemuś się uparł na taką a nie inną konstrukcję ściany ???


Nie było mowy o związaniu z gruntem dałem mapke z wyrysowanym budynkiem a i odręcznie każdą elewacje musiałem. A jeśli chodzi o technologie to po prostu mam belki i pustaki tylko ciągle ten fundament mnie menczy
Link do komentarza
Cytat

Nie było mowy o związaniu z gruntem dałem mapke z wyrysowanym budynkiem a i odręcznie każdą elewacje musiałem. A jeśli chodzi o technologie to po prostu mam belki i pustaki tylko ciągle ten fundament mnie menczy



wiesz dla mnie ława i fundament są to było nie było elementy wiążące z gruntem
chyba że powstała jakaś odmienna interpretacja

Link do komentarza
Szponiasty - w wielu starostwach nikt nie wymaga takich detali. Ich interesuje odległość od granic, ewentualnie kształt dachu - wszak to tylko o 25m2 chodzi.
Jak zatytułował "budynek gospodarczy" to tak czy siak będzie podlegał inwentaryzacji geodezyjnej, a za powierzchnię zapłaci podatek.

Z tego co zrozumiałem dach ma pokryć całość co może być (ewentualnie) problemem, jak jakiś urzędnik "przypadkiem" go dojrzy.

Najlepsza by była płyta, ale jak pisał grucha nie dojedzie - czyli pozostaje zwykły fundament.
Najlepiej "zerżnąć" z jakiejś parterówki - bo obciążenia będą bardzo podobne.
Link do komentarza
Co po nie którzy na tym forum to tylko nabijają sobie posty dla reklamy, co to za powierzchnia 6x10, toż to prawie jak garaż na 2 auta, dach dwu spadowy (krokwie 8x15 lub 8x18) i przetrzyma 3 pokolenia, kiedyś budowano nie takie stodoły a krokwie były 10x10 bo nic innego nie było na tartaku. Wylej ławę tak jak ma być , potem fundament z bloczków 24cm i możesz stawiać co chcesz.
Link do komentarza
Cytat

witam jeśli chodzi o mnie to nie zależy mi na postach zadałem temat bo myślałem że ktoś coś fajnego podpowie. Robię następująco wykop co 2 metry, fundament punktowy,ściany z belek obitych deską i styropian 5cm z tynkiem mineralnym tak dla wyglądu. Myślę że wystarczy .



nie chodziło mi o Ciebie, tylko o tych fachmanów od wszystkiego, wiedza ich roznosi więc się muszą gdzieś wyszaleć bo w realu to ich nikt słuchać już nie chce
Link do komentarza
Cytat

Co po nie którzy na tym forum to tylko nabijają sobie posty dla reklamy,

Wylej ławę tak jak ma być , potem fundament z bloczków 24cm i możesz stawiać co chcesz.



A doczytał ? - to:

Cytat

tylko ten murek fundamentowy myślę zrobić na 2 lub 3 bloczki bez ławy fundamentowej .




Cytat

Najlepiej to bym wylał płytę żelbetonową ale kiepski dojazd dla gruszki




Cytat

Mi chodzi oto że nie chciałbym robić ławy fundamentowej po prostu wymyrować 2/3 warstwy bloczka betonowego i na tym postawić tylko czy to wystarczy



Tak więc może trochę pokory ?

Cytat

Robię następująco wykop co 2 metry, fundament punktowy,ściany z belek obitych deską i styropian 5cm z tynkiem mineralnym tak dla wyglądu. Myślę że wystarczy .



Tak sobie myślę, że jeśli na działce jest jakiś "znośny" grunt, to wystarczy ściana z bloczków (no może z 1,5 bloczka na grubość) - bez fundamentu punktowego - chyba, że chodzi o "dodatkowe zaktwienie" tej konstrukcji.


Można (zbytek ostrożności) uzbroić taką ściankę prętami.
Link do komentarza
dodatkowo nasunęło mi się że płyta onduline - lżejsza niż blacha - a spełni na sto procent swoje zadanie - a i groźnych obróbek nie potrzebuje jak kto narzędzi nie ma fachowych
I można ją sobie samemu połozyć z frajdą nawet - bo fajnie się ją robi i łatwo
I bez specjalistycznego sprzętu
Sam mam taka na moich 2 małych miniaturowych budolach w obrębie domu Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

[...] Robię następująco wykop co 2 metry, fundament punktowy, ściany z belek obitych deską i styropian 5cm z tynkiem mineralnym tak dla wyglądu. Myślę że wystarczy .



To w końcu możesz budować budynek powiązany z gruntem, czy nie, bo się pogubiłem...
Fundament punktowy... robi się takie rzeczy, ale... nie sądzisz, że należy w tej stopie zatopić kotwę łączącą słup z fundamentem? To zabezpieczy przed niekontrolowanymi ruchami konstrukcji - w końcu zastrzały usztywniające ścianę muszą mieć stabilne oparcie (bo chyba będziesz stężał konstrukcję zastrzałami?)!

Cytat

Witam chciałbym postawić budynek 6*10 m w taki sposób ze robię konstrukcje z drewna jak mur pruski tyle ze belki pionowe będę miały 5*25 cm .Pomiędzy belkami wypełnię bloczkiem komórkowym gr 12 cm. Pytanie jaki fundament zrobić myślę o bloczkach betonowych na 2 warstwy.


Poważnie myślisz o tych "belkach" 5x25 (sorry za cudzysłów, ale o ile wiem to ten wymiar nie mieści się w takim określeniu).
... chyba odpadam z dyskusji, bo nowoczesne budownictwo szkieletowe to nie moja domena, a i z murem pruskim niewiele ma wspólnego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...