Skocz do zawartości

Złuszczona farba na suficie


Recommended Posts

Napisano
W łazience nad kabiną prysznicową na suficie łuszczy mi się z wilgoci farba. Czy jest jakaś sprawdzona metoda aby to miejsce odnowić w taki sposób aby "efekt" nie powrócił?
Napisano
Cytat

Zapewnić cyrkulację powietrza wentylacyjnego, ocieplić sufit.



Ani jedno ani drugie nie jest takie proste
Jest to mieszkanie w kamienicy i jedyną poprawą cyrkulacji powietrza jaką stosuję już od jakiegoś czasu, jest uchylenie okna w jednym z pomieszczeń podczas używana prysznica. Innego sposobu nie widzę.
A ocieplić sufit z powodu jak wyżej - kamienica- nie można ( powyżej jest strych używany przez wszystkich lokatorów)
Napisano
Cytat

Ani jedno ani drugie nie jest takie proste
Jest to mieszkanie w kamienicy i jedyną poprawą cyrkulacji powietrza jaką stosuję już od jakiegoś czasu, jest uchylenie okna w jednym z pomieszczeń podczas używana prysznica. Innego sposobu nie widzę.



Gdzie jest wentylacja? Sprawdzał ją ktoś? Co robi administrator budynku? Przecież zaniedbania w przeglądach są karalne!
Napisano
Cytat

Gdzie jest wentylacja? Sprawdzał ją ktoś? Co robi administrator budynku? Przecież zaniedbania w przeglądach są karalne!



wentylacja jest w łazience i w kuchni i działa bo była w tym roku sprawdzana
Kłopot jest z tym, że nie wyciąga wilgoci lub zbyt słabo ją usuwa dopóki nie uchyli się okna...
Napisano
Cytat

Kłopot jest z tym, że nie wyciąga wilgoci lub zbyt słabo ją usuwa dopóki nie uchyli się okna...


Wentylacja z grubsza polega na tym, że świeże powietrze musi jakoś z zewnątrz budynku napłynąć, żeby zużyte, zawilgocone mogło być usunięte przez kratki wyciągowe. Żeby w sposób niewymuszony mechanicznie, czyli grawitacyjnie mogła nastąpić wymiana powietrza, to oprócz możliwości wypływu przez kratkę ciągłego strumienia MUSI być możliwość ciągłego napływu świeżego powietrza, nie tylko okresowego, poprzez wietrzenie otwartym, uchylonym oknem, ale ciągłego, przez nawiewniki, rozszczelnione (np. usunięte fragmenty uszczelek) okna. itp wynalazki.
Jeśli masz zamknięte, mocno szczelne okna i szczelne, drzwi wejściowe, to nawet przy najdrożniejszych kanałach wentylacyjnch wyleci przez nie tylko taka ilość wilgotnego powietrza, która spowoduje podciśnienie w zamkniętym mieszkaniu i bez uzupełniania z zewnątrz nie ma możliwości wymuszenia przepływu przez te kanały, a więc wymiany powietrza i usuwania wilgoci icon_rolleyes.gif
Musisz więc popracować nad zapewnieniem CIĄGŁEGO DOPŁYWU powietrza.
A jeśli chodzi o ocieplenie sufitu, to masz możliwość samemu ten kawałek podłogi na strychu nad łazienką(plus metr zakładki), nawet na własny koszt ocieplić, np. twardym styropianem z 10 cm, na to płyta OSB i już masz cieplutko, a koszt niewielki - administrator, jeśli nawet nie pomoże, to na pewno nie będzie miał nic naprzeciw...
I przy dobrej wentylacji, przy ociepleniu sufitu, żadna farba nie będzie Ci się łuszczyć icon_lol.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Szanowny Panie,

należy zadbać o zapewnienie prawidłowej wentylacji w pomieszczeniu, gdyż przy podwyższonej wilgotności powietrza problem łuszczącej się farby będzie prawdopodobnie powracał. Proponuję więc częste wietrzenie i uchylanie okna oraz otwieranie drzwi do łazienki. Istotne jest dobre przygotowanie podłoża. Polecam zaimpregnować je jedną warstwą Gruntu Polimerowego Uniwersalnego GU40 ACRYL-PUTZ® http://www.sniezka.pl/pl/produkty/szpachlo...niwersalny.html Do pomalowania ścian w łazience proponuję wykorzystać farbę o zwiększonej odporności na wilgoć, np. Śnieżka Kuchnia-łazienka http://www.sniezka.pl/pl/produkty/farby-we...lazienka-2.html
Napisano
Skontaktuj się ze spółdzielnią lub jakimś zarządcą i poproś o przegląd wentylacji. Jeżeli nie będą nic w stanie zrobić to pozostaja domowe sposoby walki ze zbyt małą wentylacją - otwieranie okien i drzwi. Nawet przed naprawą, możesz poobserwować czy pozostaje tam wilgoć np przykładając papier do sufitu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...