Skocz do zawartości

płytki, brodzik, wanna, półki, murki


Olleo

Recommended Posts

Napisano
Siema,

żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to płytki montuje się na brodzik/wanne?

Chodzi mi o to:


Niewiele znalazłem na ten temat w sieci, ale głównie pierwszy wariant, choć nigdzie się nie podejmuje tematu np. wymiany brodzika/wanny w razie jakiegoś fakapu bez kucia płytek.

Wiem, jak robiłem z ojcem u siebie w mieszkaniu, ale my fachowcami nie jesteśmy, dlatego przyszedłem zapytać fachowców.


Taki śmieszny fakap znalazłem w poradnikach muratora. W pierwszym piszą o montażu brodzika i klejeniu płytek właśnie w takiej kolejności, czyli płytki dochodzą do góry brodzika już po jego zamontowaniu. W drugim w kolejności poradniku pokazują, jak prawidłowo kłaść silikon i ewidentnie na filmie widać, że brodzik został dostawiony do płytek już po ich wyklejeniu. Może w przypadku narożnego nie ma znaczenia, ale ja muszę zaplanować i wykonać wcześniej murki, więc muszę wiedzieć, czy wnęka na brodzik 120x80 ma mieć 120,5cm szerokości, czy 123,5cm.

Druga sprawa, to różnej maści półki i murki w łazienkach. Wiem, że do mniejszej "architektury" są teraz specjalne płyty "budowlane" (sturodur wzmocniony siatką zaciągniętą jakąś żywicą) i pewnie półeczki tym będę robił, ale do murków, jak na obrazkach poniżej chyba bym wolał użyć po prostu betonu komórkowego.





Jak widzicie, trochę tego jest i w przypadku tych większych połaci nie jestem pewien, czy beton komórkowy, to dobry pomysł. Ja wiem, że "fachowcy" zrobiliby to z płyt GK i konstrukcyjnie pewnie byłoby to najłatwiejsze i najpewniejszez, ale do mnie GK nie przemawia w łazience.

Sęk w tym, że niespecjalnie mogę kotwić ścianki tych konstrukcji do ścian, bo w tych miejscach idą piony, kable itd., a nie wiem, czy klej do BK, choć wytrzymały, zda egzamin?

Druga sprawa, że w tych szafkach pewnie by się przydały jakieś półki, a ścianki pionowe (prócz węgarka do drzwi szafek) mają być tylko z jednej strony i to chyba nie jest dobry pomysł poprzestać tylko na kleju, aczkolwiek akurat w tych ścianach pionów i kabli nie ma.

Trzecia sprawa, to półka nad pralką - tu już BK nie wystarczy, bo to ma ok. 1m długości i jakieś 0,9m głębokości. Jak takie coś wykonać?
Napisano
odnośnie robienia półeczek z betonu komórkowego zerknij może na system solbet smart, mój post na ten temat tu https://forum.budujemydom.pl/system-solbet-smart-t22378.html lub użyj google. te płyty konstrukcyjne o których piszesz są dość drogie.

co do montażu płytek i brodzika, myślę że oba z fachowego punktu widzenia są poprawne choć ja fachowcem nie jestem. bardziej to kwestia estetyczna i funkcjonalności. brodzik dostawiony do płytek, mniejszy problem z ewentualna wymiana na inny jednak bywa różnie z grubości silikonu, jeśli będzie źle położony, woda i para wodna spłyną pod brodzik. obecnie tak też mam u siebie, robili tzw fachowcy. teraz jednak przemawia za mną ten drugi sposób.

z obrazka rozumiem że półka nad pralką ma pełnić funkcję blatu. według uznania, można zastosować zwykły mdf odpowiednio zabezpieczony wilgoci nie naciągnie lub blat z klejonego drewna zalecany właśnie do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności, może być też aglomarmur.
Napisano
Cytat

odnośnie robienia półeczek z betonu komórkowego zerknij może na system solbet smart, mój post na ten temat tu https://forum.budujemydom.pl/system-solbet-smart-t22378.html lub użyj google. te płyty konstrukcyjne o których piszesz są dość drogie.


Dzieki za linka, poczytam w wolnej chwili. Wstepnie widze, ze chyba mozna zastosowac byle jakie plyty BK (byle trzymaly wymiar). Ciekawe, jak z dostepnoscia tego kleju.

Cytat

z obrazka rozumiem że półka nad pralką ma pełnić funkcję blatu. według uznania, można zastosować zwykły mdf odpowiednio zabezpieczony wilgoci nie naciągnie lub blat z klejonego drewna zalecany właśnie do pomieszczeń o podwyższonej wilgotności, może być też aglomarmur.


Zona chce ten blat wykonczony plytkami - ma wytrzymac minimum 30kg, ale powiedzmy z zapasem min. 50kg.
Napisano
możliwe że sklejenie bloczków klejem poliuretanowym następnie ułożenie na tym płytek w zupełności wystarczy pod takie obciążenie ale ciężka stwierdzić na 100%. może na bloczkach ułożyć zbrojenie z siatki zgrzewanej i dopiero klej i płytki. teoretycznie wzmocniłoby cała konstrukcję
Napisano
Wszystko zależy od tego... jak krzywe masz ściany i jak dużo miejsca icon_mrgreen.gif
Jeżeli masz mało miejsca w łazience dosłownie na cm - tak jak ja mam w swoim M-3 to liczysz każdy dostępny cm - i tu mam płytki nad wanną - zysk z jakieś 0,5cm - minus - silikon trzeba od czasu do czasu wymienić i wtedy jest problem bo ciężko wygrzebać zza wanny. No i odchodzi ci koszt płytek, których nigdy pewnie już nie zobaczysz - a jak płacisz za robotę i w dodatku "gubisz" te m2 płytek, które też swoje kosztują... . Chyba jedyny plus to taki że masz jakieś tam poczucie bezpieczeństwa, że woda nie wsiąka w gołe ściany - ale jak woda nie będzie miała gdzie odparować to i tak grzyb pewnie jakiś się wda.
Napisano
Cytat

Siema,

żeby rozplanować łazienke (szafeczki, duperelki, kraniki, wanny itp.) musze wiedzieć, jakie wymiary przyjąć. A do tego m.in. muszę wiedzieć, czy brodzik i wanne montuje się do płytek, czy to płytki montuje się na brodzik/wanne?

Chodzi mi o to:


Niewiele znalazłem na ten temat w sieci, ale głównie pierwszy wariant, choć nigdzie się nie podejmuje tematu np. wymiany brodzika/wanny w razie jakiegoś fakapu bez kucia płytek.

Wiem, jak robiłem z ojcem u siebie w mieszkaniu, ale my fachowcami nie jesteśmy, dlatego przyszedłem zapytać fachowców.


Taki śmieszny fakap znalazłem w poradnikach muratora. W pierwszym piszą o montażu brodzika i klejeniu płytek właśnie w takiej kolejności, czyli płytki dochodzą do góry brodzika już po jego zamontowaniu. W drugim w kolejności poradniku pokazują, jak prawidłowo kłaść silikon i ewidentnie na filmie widać, że brodzik został dostawiony do płytek już po ich wyklejeniu. Może w przypadku narożnego nie ma znaczenia, ale ja muszę zaplanować i wykonać wcześniej murki, więc muszę wiedzieć, czy wnęka na brodzik 120x80 ma mieć 120,5cm szerokości, czy 123,5cm.


Tylko sposób Nr 2 bezie poprawny, a czemu? Bo jeżeli za kilka lat przyjdzie ochota wymiany brodzika na inny niższy to czym zakleisz dziurę która zostanie tam gdzie nie ma płytek a jeżeli wyższy to go nie wciśniesz bo będziesz musiał odkuwać płytki.
Jeżeli robisz tą wnękę to musisz już na etapie budowy tej wnęki kupić brodzik i robić pod niego tzn równać kąty i wymiary do brodzika, wtedy będziesz miał gwarancje że robota zostanie wykonana prawidłowo.
I jeszcze jedno nie rób wnęki na styk do brodzika (mam na myśli już po położeniu płytek) zostaw luzu 2-3 mm i tam wciśniesz potem silikon.
Kładąc płytki musisz zostawić zapas na grubość płytki + klej (przeważnie wystarczy 1 cm).
Napisano
Cytat

Kładąc płytki musisz zostawić zapas na grubość płytki + klej (przeważnie wystarczy 1 cm).


Rozumiem, ze 1cm razem na obie strony?

A jak głęboką wnękę powiniennem wykonać, jeśli brodzik ma mieć 120x80, a od przodu ma być zabudowa szklana 60+60? Chodzi mi o mocowanie zabudowy szklanej.
Napisano
Cytat

Rozumiem, ze 1cm razem na obie strony?

A jak głęboką wnękę powiniennem wykonać, jeśli brodzik ma mieć 120x80, a od przodu ma być zabudowa szklana 60+60? Chodzi mi o mocowanie zabudowy szklanej.


Ten 1 cm na jedna stronę czyli 2 cm na obie strony.
Głębokość taka jak brodzika choć nie wiem jakie ma mocowanie ta zabudowa czy ona ma być wpuszczona do wewnątrz brodzika tak aby woda spływała do brodzika czy na zewnątrz. Choć bardziej to pierwsze rozwiązanie jest bardziej praktyczne. Musisz zobaczyć ją , tzn jak obudowę się montuje, wtedy będziesz wiedział co robić.

Z tym mocowaniem tej obudowa to czy mocujesz ja od czoła czy od boku, chyba wiesz co mam na myśli. Bo jeżeli od czoła to głębokość mogła by być o dwa centymetry mniejsza (grubość kafelki+klej+ obudowa).
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kończymy szalunki nadproży. Zabieramy się również za słupy podtrzymujące 5 metrowy podciąg w garażu. W końcu będzie widać zarys bramy garażowej. W tym odcinku zobaczycie też trochę gięcia strzemion i wiązania belek  
    • Komentarz dodany przez Andrzej: Witam, mam blachodachowke od Pruszyńskiego. Minela gwarancja i korozją pojawiła się na przetłoczeniach. Porażka!!!!
    • Szukasz pokrycia dachowego, które łączy w sobie nowoczesny design, trwałość i łatwość montażu? Jeśli tak, to zwróć uwagę na blachodachówkę modułową Płaska Plus. To rozwiązanie, które zdobywa serca inwestorów, architektów i ekip dekarskich – bo nie tylko świetnie wygląda, ale i gwarantuje funkcjonalność na długie lata. Przyjrzymy się jej bliżej: od estetyki i parametrów technicznych, przez montaż i konserwację, aż po gwarancje producenta. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/pokrycia-dachowe/56872-plaska-plus-od-pruszynski-idealna-blachodachowka-panelowa-do-nowoczesnych-domow
    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...