Skocz do zawartości

wjazd na dzialke


adamx32

Recommended Posts

Napisano
witam , staram sie o wjazd na działke (budowe mostka) z drogi publicznej ,dostałem juz pozwolenie na budowe w projekcie jest określona szerokosc wjazdu która wynosi 7,5 m, prosze mi powiedziec czy moge troszeczke ten wjazd zrobic szerszy ? dokładnie o 40 cm czy ta szerokosc bedzie dokładnie sprawdzana ? kto przyjejzdza na odbior mostka ?
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Panie Bajbaga inwestor powinien w tego typu kwestiach konsultować się ze swoim projektantem.Projektant na podstawie
posiadanej dokumentacji danej sprawy i kierując się prawem budowlanym powinien określić jako to jest zmiana. Na odbiór mostka ma prawo przyjechać nadzór budowlany.
Napisano
Cytat

Szerokość będzie sprawdzana dokładnie. Na odbiór mostka przyjeżdża urząd miasta i gminy, wydział gospodarki nieruchomościami.


I przecina wstęgę dużymi złotymi nożycami a potem wszyscy biesiadują przy wspólnym stole icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Panie Bajbaga inwestor powinien w tego typu kwestiach konsultować się ze swoim projektantem.Projektant na podstawie
posiadanej dokumentacji danej sprawy i kierując się prawem budowlanym powinien określić jako to jest zmiana. Na odbiór mostka ma prawo przyjechać nadzór budowlany.




Dokładnie tak!
Napisano
Cytat

Panie Bajbaga inwestor powinien w tego typu kwestiach konsultować się ze swoim projektantem.Projektant na podstawie
posiadanej dokumentacji danej sprawy i kierując się prawem budowlanym powinien określić jako to jest zmiana. Na odbiór mostka ma prawo przyjechać nadzór budowlany.



W każdej kwestii dotyczącej zmian, w zatwierdzonym projekcie (każdym), szefem wszystkich szefów jest projektant, a jego "decyzja" jest wiążąca zarówno dla inwestora, jak i dla nadzoru.
Napisano
Co ma wydział nieruchomości do odbioru mostka, oświeć mnie bo chyba ja jeszcze niedouczony i mało wiedzący.
Zaproszony mógł być jakiś urzędnik z wydziału nieruchomości na wódeczkę jak jakiś znajomy lub ktoś z rodziny mostek se zrobił. icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
podstawą do określenia rozwiązanie jest włąśnie podanie typu drogi - bez tego całą dyskusję zdominuja przytyki jak ten powyżej. Mimo, że śmieszny icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Gość mhtyl
Napisano
No szczególnie po takich postach jak Twój to dyskusja nabiera kolorów icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
U nas niestety tak z urzędami jest, że nie ma co wychodzić przed szereg dopóki sie nie ma wszystkich pozwoleń itd, a przy wjazdach na działkę to już w ogóle bywa wesoło - ja bym nie ryzykowała z robieniem chocby wykopu dopóki nie miałabym na stole kompletu papierów (sąsiedzi czuwają, a wielu w Polsce niestety donoszących jest więc trzeba mieć sie na baczności).
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam.
Potrafi mi ktoś powiedzieć jak wygląda sytuacja z wjazdem na działkę z drogi gminnej po nowelizacji prawa budowlanego ? Chodzi mi jakie potrzebuję pozwolenia, czy muszę robić projek, czy muszę mieć kierownika budowy ?.
Bardzo będę wdzięczny za odpowiedz.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Potrafi mi ktoś powiedzieć jak wygląda sytuacja z wjazdem na działkę z drogi gminnej po nowelizacji prawa budowlanego ? Chodzi mi jakie potrzebuję pozwolenia, czy muszę robić projek, czy muszę mieć kierownika budowy ?.
Bardzo będę wdzięczny za odpowiedz.




??

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...