Skocz do zawartości

Jaki Klej do styropianu - standardowy czy w piance?


Recommended Posts

Napisano
Nie wiem co gorsze - upały czy styorpian "pochrobuszczony" od UV.
Siatkę kupiłem jakąś "lepszą".
Widzę w pogodzie, że od wtorku ochłodzenie lekkie idzie.
Czyli co - jednak po kawałku? Jaki jest mniej więcej czas schnięcia kleju, tak aby dało się jeszcze zatopić siatkę?
Napisano (edytowany)
Dodam jeszcze że jeżeli używasz płyt pistyrenowych ( styropian biały )to ok , a nie przypadkiem neoporowych ( grafit ) bo te trzeba osłaniać przed działaniem niszczącym przez słońce. Konieczne jest stosowanie przez wykonawcę typowych siatek rusztowaniowych osłonowych. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

korzystam z płyt z polistyrenu ekspandowanego (EPS) (niebieskie)


Też jest niebezpieczeństwo ,zaniechał bym klejenia w takie upały ,lub osłaniał bym do momentu całkowitego utwardzenia kleju ,to styropian mało czepliwy a jego ruchy w trakcie rozszerzania mogą powodować osłabienie połączeń klejonych .Ważne jest jeszcze żeby z godzinę przed przyklejaniem ,rozłożyć każdy płat styropianu oddzielnie ,w wysokiej temperaturze powiększy swoje rozmiary i w trakcie klejenia już nie będzie się tak rozszerzał .
Wyobraź sobie że położony na ścianie, a jeszcze nieosłonięty, styropian grafitowy(czarny), w słoneczny dzień, pod wpływem nagrzewa się właśnie od słoneczka , znacząco zwiększa swoje wymiary, co generuje naprężenia, przez które klej nie chwyta poprawnie płyt, co skutkuje tym, że płyty styropianu grafitowego, klejone metodą zupełnie wystarczającą dla styropianu białego, potrafią odpadać od ściany płatami. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Też jest niebezpieczeństwo ,zaniechał bym klejenia w takie upały ,lub osłaniał bym do momentu całkowitego utwardzenia kleju ,to styropian mało czepliwy a jego ruchy w trakcie rozszerzania mogą powodować osłabienie połączeń klejonych .Ważne jest jeszcze żeby z godzinę przed przyklejaniem ,rozłożyć każdy płat styropianu oddzielnie ,w wysokiej temperaturze powiększy swoje rozmiary i w trakcie klejenia już nie będzie się tak rozszerzał .
Wyobraź sobie że położony na ścianie, a jeszcze nieosłonięty, styropian grafitowy(czarny), w słoneczny dzień, pod wpływem nagrzewa się właśnie od słoneczka , znacząco zwiększa swoje wymiary, co generuje naprężenia, przez które klej nie chwyta poprawnie płyt, co skutkuje tym, że płyty styropianu grafitowego, klejone metodą zupełnie wystarczającą dla styropianu białego, potrafią odpadać od ściany płatami.



Całe szczęście, że w sobotę nie było takich upałów.
Kleiłem od strony zachodniej, gdy słońce było na południowym wschodzie.
Ale robiłem tak właściwie tylko dlatego, żeby mi słonko nie dopiekło a nie myślałem o styropianie.
Dzięki za oświecenie. icon_exclaim.gif
Napisano
Rób odcinkami siatki dwumetrowymi, rozrabiaj 1/3 wiadra kleju, a przede wszystkim - wcześnie rano. Jak pamiętam moje ocieplanie - też w upały, to około 10-ej stop pracy.
A najlepiej odpuść do środy.
Napisano (edytowany)
Cytat

Całe szczęście, że w sobotę nie było takich upałów.
Kleiłem od strony zachodniej, gdy słońce było na południowym wschodzie.
Ale robiłem tak właściwie tylko dlatego, żeby mi słonko nie dopiekło a nie myślałem o styropianie.
Dzięki za oświecenie. icon_exclaim.gif


Pamiętaj że mrozy tak jak upały szkodzą większości materiałom budowlanym w trakcie wznoszenia, budowy.
Czytaj zawsze (producent podaje) w jakich temperaturach co i z czym można łączyć budować .Blisko tych skrajnych podanych na opakowaniach ,najlepiej zaniechać .
Woda lub inny składnik , bardzo szybko odparuje a reakcja chemiczna nie dojdzie do końca ,lub przebiegać będzie burzliwie, szybkie skurcze , to powoduje spękania i osłabienia struktury tego materiału . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dodam jeszcze że jeżeli używasz płyt pistyrenowych ( styropian biały ) to ok , a nie przypadkiem neoporowych ( grafit ) bo te trzeba osłaniać przed działaniem niszczącym przez słońce. Konieczne jest stosowanie przez wykonawcę typowych siatek rusztowaniowych osłonowych.


Każdy styropian w dłuższej perspektywie niszczeje od słońca, ale tak jak napisałem wyżej - kilka dni to nie problem.

Przy styropianie grafitowym problemem któremu ma zaradzić siatka zacieniająca nie jest niszczenie materiału od promieni słonecznych, ale właśnie nagrzewanie się płyt i wynikająca z tego rozszerzalność, która powoduje zrywanie połączenia z klejem zapewniającym mocowanie do podłoża.
Napisano
Cytat

Każdy styropian w dłuższej perspektywie niszczeje od słońca, ale tak jak napisałem wyżej - kilka dni to nie problem.

Przy styropianie grafitowym problemem któremu ma zaradzić siatka zacieniająca nie jest niszczenie materiału od promieni słonecznych, ale właśnie nagrzewanie się płyt i wynikająca z tego rozszerzalność, która powoduje zrywanie połączenia z klejem zapewniającym mocowanie do podłoża.


Problem jest przy graficie i innych odcieniach biały styro. da sobie radę .
Dodam ciekawostkę że np. takie klejenie na piankę PUR ,która też ma swoje potrzeby ,przez MrTomo najlepiej robić w dni zachmurzone ,czyli w pochmurnym i ciepłym dniu jest łatwiej wiązać piance bo jest większa wilgotność , bo pianki te wiążą utwardzają się wyłapując cząsteczki pary wodnej z powietrza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potrzebne jest lepsze zdjęcie. U góry tego rysunku coś jest dopisane. Czy nie ma nic więcej w opisie projektu oraz większej liczby rysunków? Nie jest to rozwiązanie typowe i nie bardzo wiadomo co projektant chciał osiągnąć i dlaczego. Innego zbrojenia ławy (dolnej części) tego fundamentu nie przewidziano? Bo jeżeli tak, to jest to dziwne rozwiązanie. 
    • Z zasady nie daje się tu obróbki węższej niż 50 cm. Blacha w koszu powinna mieć solidne podparcie. Albo zagęszcza się pod nią łaty, albo robi w tym miejscu kawałek pełnego deskowania. Dzięki temu można ją obciążyć opierając o nią końce dachówek. Koniec dachówki ma wówczas podparcie.  Najniżej położona dachówka, ta przy okapie nie powinna być tak mocno wysunięta ku środkowi blachy. W tym miejscu będzie spływać woda, musi mieć którędy płynąć. Taki kosz to trochę jak rynna.  Z jakiej blachy jest to zrobione? Powinna być aluminiowa, stalowej nie polecam. 
    • W moim pokoju położono taką podłogę bez podkładu. Ekipa nalegała, że nie jest on potrzebny. Teraz żałuję, że nie postawiłem na swoim. Był to mój pierwszy remont i nie miałem doświadczenia w eksploatacji takiej podłogi. 
    • Jeden budynek letniskowy do 70 m2 powierzchni zabudowy może przypadać na co najmniej 500 m2 powierzchni działki. Tak więc zapas jest tu duży, skoro działka ma 2000 m2. Jednak nie tylko powierzchnia ma tu znaczenie. W ustawie Prawo Budowlane stosowny zapis wygląda tak: Art. 29. 1. Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę, natomiast wymaga zgłoszenia, o którym mowa w art. 30, budowa: (…) 16) wolno stojących parterowych budynków rekreacji indywidualnej rozumianych jako budynki przeznaczone do okresowego wypoczynku, o powierzchni zabudowy: (…) b) powyżej 35 m2, ale nie więcej niż 70 m2 , przy rozpiętości elementów konstrukcyjnych do 6 m i wysięgu wsporników do 2 m – przy czym liczba tych budynków na działce nie może być większa niż jeden na każde 500 m2 powierzchni działki;   Do tego dochodzą jeszcze zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy. I to one mają tu pierwszeństwo. Na danej działce budowa takich domków (budynki rekreacji indywidualnej) może w ogóle nie być dopuszczona, albo ich liczba może być ograniczona.   
    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...