Skocz do zawartości

Jaki Klej do styropianu - standardowy czy w piance?


Recommended Posts

Nie wiem co gorsze - upały czy styorpian "pochrobuszczony" od UV.
Siatkę kupiłem jakąś "lepszą".
Widzę w pogodzie, że od wtorku ochłodzenie lekkie idzie.
Czyli co - jednak po kawałku? Jaki jest mniej więcej czas schnięcia kleju, tak aby dało się jeszcze zatopić siatkę?
Link do komentarza
Cytat

korzystam z płyt z polistyrenu ekspandowanego (EPS) (niebieskie)


Też jest niebezpieczeństwo ,zaniechał bym klejenia w takie upały ,lub osłaniał bym do momentu całkowitego utwardzenia kleju ,to styropian mało czepliwy a jego ruchy w trakcie rozszerzania mogą powodować osłabienie połączeń klejonych .Ważne jest jeszcze żeby z godzinę przed przyklejaniem ,rozłożyć każdy płat styropianu oddzielnie ,w wysokiej temperaturze powiększy swoje rozmiary i w trakcie klejenia już nie będzie się tak rozszerzał .
Wyobraź sobie że położony na ścianie, a jeszcze nieosłonięty, styropian grafitowy(czarny), w słoneczny dzień, pod wpływem nagrzewa się właśnie od słoneczka , znacząco zwiększa swoje wymiary, co generuje naprężenia, przez które klej nie chwyta poprawnie płyt, co skutkuje tym, że płyty styropianu grafitowego, klejone metodą zupełnie wystarczającą dla styropianu białego, potrafią odpadać od ściany płatami. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Też jest niebezpieczeństwo ,zaniechał bym klejenia w takie upały ,lub osłaniał bym do momentu całkowitego utwardzenia kleju ,to styropian mało czepliwy a jego ruchy w trakcie rozszerzania mogą powodować osłabienie połączeń klejonych .Ważne jest jeszcze żeby z godzinę przed przyklejaniem ,rozłożyć każdy płat styropianu oddzielnie ,w wysokiej temperaturze powiększy swoje rozmiary i w trakcie klejenia już nie będzie się tak rozszerzał .
Wyobraź sobie że położony na ścianie, a jeszcze nieosłonięty, styropian grafitowy(czarny), w słoneczny dzień, pod wpływem nagrzewa się właśnie od słoneczka , znacząco zwiększa swoje wymiary, co generuje naprężenia, przez które klej nie chwyta poprawnie płyt, co skutkuje tym, że płyty styropianu grafitowego, klejone metodą zupełnie wystarczającą dla styropianu białego, potrafią odpadać od ściany płatami.



Całe szczęście, że w sobotę nie było takich upałów.
Kleiłem od strony zachodniej, gdy słońce było na południowym wschodzie.
Ale robiłem tak właściwie tylko dlatego, żeby mi słonko nie dopiekło a nie myślałem o styropianie.
Dzięki za oświecenie. icon_exclaim.gif
Link do komentarza
Cytat

Całe szczęście, że w sobotę nie było takich upałów.
Kleiłem od strony zachodniej, gdy słońce było na południowym wschodzie.
Ale robiłem tak właściwie tylko dlatego, żeby mi słonko nie dopiekło a nie myślałem o styropianie.
Dzięki za oświecenie. icon_exclaim.gif


Pamiętaj że mrozy tak jak upały szkodzą większości materiałom budowlanym w trakcie wznoszenia, budowy.
Czytaj zawsze (producent podaje) w jakich temperaturach co i z czym można łączyć budować .Blisko tych skrajnych podanych na opakowaniach ,najlepiej zaniechać .
Woda lub inny składnik , bardzo szybko odparuje a reakcja chemiczna nie dojdzie do końca ,lub przebiegać będzie burzliwie, szybkie skurcze , to powoduje spękania i osłabienia struktury tego materiału . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dodam jeszcze że jeżeli używasz płyt pistyrenowych ( styropian biały ) to ok , a nie przypadkiem neoporowych ( grafit ) bo te trzeba osłaniać przed działaniem niszczącym przez słońce. Konieczne jest stosowanie przez wykonawcę typowych siatek rusztowaniowych osłonowych.


Każdy styropian w dłuższej perspektywie niszczeje od słońca, ale tak jak napisałem wyżej - kilka dni to nie problem.

Przy styropianie grafitowym problemem któremu ma zaradzić siatka zacieniająca nie jest niszczenie materiału od promieni słonecznych, ale właśnie nagrzewanie się płyt i wynikająca z tego rozszerzalność, która powoduje zrywanie połączenia z klejem zapewniającym mocowanie do podłoża.
Link do komentarza
Cytat

Każdy styropian w dłuższej perspektywie niszczeje od słońca, ale tak jak napisałem wyżej - kilka dni to nie problem.

Przy styropianie grafitowym problemem któremu ma zaradzić siatka zacieniająca nie jest niszczenie materiału od promieni słonecznych, ale właśnie nagrzewanie się płyt i wynikająca z tego rozszerzalność, która powoduje zrywanie połączenia z klejem zapewniającym mocowanie do podłoża.


Problem jest przy graficie i innych odcieniach biały styro. da sobie radę .
Dodam ciekawostkę że np. takie klejenie na piankę PUR ,która też ma swoje potrzeby ,przez MrTomo najlepiej robić w dni zachmurzone ,czyli w pochmurnym i ciepłym dniu jest łatwiej wiązać piance bo jest większa wilgotność , bo pianki te wiążą utwardzają się wyłapując cząsteczki pary wodnej z powietrza.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...