Skocz do zawartości

Brak wygrzewania posadzki-czyli dylemat inwestora"w gorącej wodzie kąpanego"


Recommended Posts

Napisano
Mam dość poważny problem.Muszę się jaknajszybciej wprowadzić do domu....a mam niewiele czasu.Zostało już niewiele do zrobienia aby zamieszkać jako -tako: położyć podlogi i zrobić łazienki.Posadzka wylana w połowie czerwca.W połowie lipca powinnam zacząć wygrzewać posadzki przed położeniem płytek, niestety.....czekamy na gaz icon_rolleyes.gif
Nie wiem kiedy nas podłączą.Wiem jakie mogą być konsekwencje układania podłóg na niewygrzanych wylewkach.Ale wpadłam na taki pomysł:co by było gdyby położyć na razie (tak gdzieś w sierpniu) same płytki i poczekac z układaniem paneli(zwykłe, nie drewno).Kiedy mielibyśmy gaz -moznaby zacząć powolne wygrzewanie.Czy wilgoć która ewentualnie zostałaby w posadzce dałaby radę "wyemigrować" w kierunku "gołej" powierzchni, bez okładziny nie robiąc szkody płytkom?Wiem że lepiej byłoby nie kombinować, ale sytuacja nas zmusza do szukania rozwiazań.
Napisano
Rozumiem, że ogrzewanie podłogowe.
Kupujesz lub pożyczasz, najprostszy kocioł elektryczny (nawet bojler), wpinasz w instalację ogrzewania i wygrzewasz.
Napisano
Cytat

Bojler (elektryczny) 2 - 3kW o pojemności 50 - 100l od 300 do 500zł.



dzięki za radę icon_smile.gif
Nie ma to jak Forumowicze moi niezawodni icon_biggrin.gif
Napisano
Ja w pewnym momencie grzałem dom (ale w nim nie mieszkałem, tylko wygrzewałem) na zwykłych butlach 11 kg. Koszt przerobienia pieca (inne dysze) minimalny, a nie ma to jak grzanie posadzki bezpośrednio. W butli mieści się z tego co pamiętam kilka m3 gazu. Ja zawsze podłączałem 2 butle co dawało tydzień utrzymywania temperatury 12-15 stopni zimą więc teraz powinno wystarczyć na dłużej.
Napisano
Cytat

Ja w pewnym momencie grzałem dom (ale w nim nie mieszkałem, tylko wygrzewałem) na zwykłych butlach 11 kg. Koszt przerobienia pieca (inne dysze) minimalny, a nie ma to jak grzanie posadzki bezpośrednio. W butli mieści się z tego co pamiętam kilka m3 gazu. Ja zawsze podłączałem 2 butle co dawało tydzień utrzymywania temperatury 12-15 stopni zimą więc teraz powinno wystarczyć na dłużej.



O takiej opcji juz czytałam, ale wolałabym nie kombinować nic przy nowym kotle(na dodatek drogim icon_cool.gif )
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Spotkałem się z opinią, że nie ma potrzeby, by wygrzewać podłogę tam gdzie będą płytki. Pod panele, parkiet, owszem.
Na ile można zaufać takim opiniom, nie wiem, ale jeśli płytki przykleisz klejem elastycznym, to... A z czasem wyschnie.

Na wszelki wypadek warto, choćby prądem.

Z instrukcji Kisan:
Cytat

W okresie rozruchu należy utrzymywać przez 3 doby temperaturę zasilania rów-
ną 25°C, następnie podwyższać co 5 stopni na dobę do temperatury maksymalnej.
Uruchomienie instalacji powinno nastąpić po okresie wiązania zaprawy (dla betonu
wynoszącym 20-28 dni



Z instrukcji Roth:
Cytat

Pierwsze uruchomienie instalacji ogrzewania podłogowego systemu mokrego, w których do wykonania warstwy grzewczej zastosowano jastrych cementowy może być przeprowa dzone po upływie co najmniej 21 dni procesu wiązania wylewki. Natomiast w przypadku stosowania jastrychu anhydrytowego jest to możliwe najwcześniej po 7 dniach, jeżeli jest to zgodne z wymaganiami producenta zastosowanej mieszanki. Instalację należy uruchamiać
przy temperaturze zasilania 25 °C. Proces wygrzewania posadzki przy tej temperaturze pro wadzić przez okres 3 dni. Następnie temperaturę zasilania czynnika grzewczego należy podnieść do maksymalnej przewidywanej w projekcie i utrzymywać ją przez okres kolejnych 4 dni.



Kan therm podaje podobnie (nie mogę skopiować)

I u żadnego producenta systemu nie ma wzmianki, że można pominąć etap wygrzewania.
Napisano
Dzięki za instrukcję.
Nie odważyłam się ryzykować bez wygrzewania.Suma sumarum nie udało mi się zrobic jakiejś innej prowizorki do wygrzania-mam na szczęście juz gaz,wodę, prąd podobno dziś.Zainstaluje kocioł docelowy i zrobie wszystko "po bożemu".Będę miała spokojną głowę.Pewnie gdyby chodziło tylko o jakieś małe powierzchnie może połozyłabym bez grzania.A u mnie cała powierzchnia domu jest w podłogówce-wolę to zrobić.Teraz tylko czekać na instalatora icon_smile.gif No ale jestesmy w plecy z robotami o jakiś miesiąc.
  • 6 lata temu...
Napisano (edytowany)

Witam,

 

wylewkę cementową robiłem w połowie czerwca tego roku. Mam ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni domu poza garażem i kotłownią. Dom z poddaszem użytkowym, ok. 178 m2.

Planuję w części domu na posadzkę położyć panele z specjalnym podkładem dedykowanym do ogrzewania podłogowego. Słyszałem, że zanim się położy panele należy wygrzać podłogę, czy jest to konieczne? Jeśli tak to w jaki sposób to przeprowadzić?

Edytowano przez kamien13 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Wygrzewanie służy do redukcji naprężeń w wylewce i i przy okazji osuszenia jastrychy. Standardowo robi się to przez tydzień stopniowo podnosząc temp zasilania. Przy układaniu podłóg drewnianych podkład musi być dostatecznie suchy - nie więcej niż 2% wilgotności dla betonu  i  0,5 % dla anhydrytu.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...