rustin Napisano 24 czerwca 2013 #1 Napisano 24 czerwca 2013 Czy jest wogóle sens wkładać pieniądze w deskowanie i papę na dach dwuspadowy w małym domku z poddaszem? Dachu jest ok 180m a pokryty będzie trapezówką,ewentualnie blachodachówką.
Gość mhtyl Napisano 24 czerwca 2013 #2 Napisano 24 czerwca 2013 Cytat Czy jest wogóle sens wkładać pieniądze w deskowanie i papę na dach dwuspadowy w małym domku z poddaszem? Dachu jest ok 180m a pokryty będzie trapezówką,ewentualnie blachodachówką. A co planujesz na poddaszu?Sens zawsze jest tylko wszystko zależy co i jak,rozumiesz trzeba wybrać co lepsze wybrać w zależności od potrzeb.
rustin Napisano 24 czerwca 2013 Autor #3 Napisano 24 czerwca 2013 Cytat A co planujesz na poddaszu?Sens zawsze jest tylko wszystko zależy co i jak,rozumiesz trzeba wybrać co lepsze wybrać w zależności od potrzeb. Poddasze będzie normalnie zamieszkałe tzn są tam 3 sypialnie,łazienka itp. nie ukrywam ,że koszta są bardzo ważne.
Gość mhtyl Napisano 24 czerwca 2013 #4 Napisano 24 czerwca 2013 Cytat Poddasze będzie normalnie zamieszkałe tzn są tam 3 sypialnie,łazienka itp. nie ukrywam ,że koszta są bardzo ważne. Lepsze jest pełne deskowanie w twoim przypadku ,bo pokrycie masz z blachy.Ja dałem membrane ale pokryłem dach dachówka ceramiczną. Jak dobrze ocieplisz poddasze to zarazem i wygłuszysz i będziesz miał zimą cieplej a latem chłodniej na poddaszu. Porównując koszta - pełne deskowanie a dodatkowa grubość wełny to wełna wyjdzie Ci taniej.Czyli ja dałbym membrane + co najmniej 30 cm wełny.
solange63 Napisano 24 czerwca 2013 #5 Napisano 24 czerwca 2013 (edytowany) wazne jeszcze, jaki kat nachylenia ma ten dach, ale domyslam sie, ze skoro poddasze uzytkowe to kat jest znaczny i nie wymaga warstwy wodoszczelnej. Edytowano 24 czerwca 2013 przez solange63 (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 24 czerwca 2013 Autor #6 Napisano 24 czerwca 2013 Cytat wazne jeszcze, jaki kat nachylenia ma ten dach, ale domyslam sie, ze skoro poddasze uzytkowe to kat jest znaczny i nie wymaga warstwy wodoszczelnej. Jest to ten domek , tylko mamy odbicie lustrzanehttp://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...6-ewa-ii-a.html
Gość mhtyl Napisano 24 czerwca 2013 #7 Napisano 24 czerwca 2013 Cytat Jest to ten domek , tylko mamy odbicie lustrzanehttp://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...6-ewa-ii-a.html Czyli spokojnie możesz dać membrane jak chcesz zejść z kosztów a w zamian daj jak już pisałem wyżej grubsza izolacje z wełny. Do ocieplenia nie powinieneś mieć więcej niż około 80m2 przy tym dachu.Więc koszt na pewno będzie niższy stosując grubsze ocieplenie do pełnego deskowania.
Irbis Strzecharstwo Napisano 25 czerwca 2013 #8 Napisano 25 czerwca 2013 W Twoim przypadku wybór sposobu realizacji dachu to kwestia tego czy ma to być solidna inwestycja czy budowa tymczasowego lokum dla rodziny. Musisz pamiętać, że membrana dachowa, to materiał o określonej trwałości w czasie, na pewno dużo niższej niż papa na deskowaniu. Ewentualna wymiana w przyszłości membrany będzie się wiązała co najmniej z demontażem pokrycia. Zanim zauważysz taką konieczność zamoknie ocieplenie z wełny (mniejsza skuteczność), drewniane elementy konstrukcji zostaną poddane okresowemu działaniu wilgoci (grzyb) i tak naprawdę może skończyć się na generalnym remoncie dachu włącznie. Jeśli ma to być tymczasowa siedziba to zdążysz sprzedać domek, zanim wystąpią problemy...
rustin Napisano 25 czerwca 2013 Autor #9 Napisano 25 czerwca 2013 Cytat W Twoim przypadku wybór sposobu realizacji dachu to kwestia tego czy ma to być solidna inwestycja czy budowa tymczasowego lokum dla rodziny. Musisz pamiętać, że membrana dachowa, to materiał o określonej trwałości w czasie, na pewno dużo niższej niż papa na deskowaniu. Ewentualna wymiana w przyszłości membrany będzie się wiązała co najmniej z demontażem pokrycia. Zanim zauważysz taką konieczność zamoknie ocieplenie z wełny (mniejsza skuteczność), drewniane elementy konstrukcji zostaną poddane okresowemu działaniu wilgoci (grzyb) i tak naprawdę może skończyć się na generalnym remoncie dachu włącznie. Jeśli ma to być tymczasowa siedziba to zdążysz sprzedać domek, zanim wystąpią problemy... Nie ma to być tymczasowe rozwiązanie tylko dom na stałe , do śmierci Czyli jak zwykle zdania podzielone.Mam pytanie w domkach tego typu jak wrzuciłem robicie stropodach z połówek pustaków? czy z płyty? Ja mam zamiar z płyty , wiadomo dlaczego.
Irbis Strzecharstwo Napisano 25 czerwca 2013 #10 Napisano 25 czerwca 2013 Przyznam, że nie do końca rozumiem o czym piszesz - stropodach kojarzy mi się jakoś z płaskim dachem, a w projekcie do którego link podałeś jest dach dwuspadowy... i poddasze?!Dalej: co to znaczy strop z połówek pustaków??? Jaki to jest strop z płyty??? Z jakiej płyty??? Dlaczego "wiadomo dlaczego" należy robić strop z tej "płyty"Jak widzisz musisz chyba bardziej szczegółowo opisać pytanie 1
rustin Napisano 25 czerwca 2013 Autor #11 Napisano 25 czerwca 2013 Cytat Przyznam, że nie do końca rozumiem o czym piszesz - stropodach kojarzy mi się jakoś z płaskim dachem, a w projekcie do którego link podałeś jest dach dwuspadowy... i poddasze?!Dalej: co to znaczy strop z połówek pustaków??? Jaki to jest strop z płyty??? Z jakiej płyty??? Dlaczego "wiadomo dlaczego" należy robić strop z tej "płyty"Jak widzisz musisz chyba bardziej szczegółowo opisać pytanie Wstępnie jestem umówiony z majstrami , że na suficie nad poddaszem będą płyty gipsowe czy jakieś takie, przykręcone do krokiew itd , tak to zrozumiałem jest to opcja tańsza. Druga opcja to wymurowanie z połówek pustaków sufity. A jak sie robi w takim domu jak w tym linku?
Irbis Strzecharstwo Napisano 25 czerwca 2013 #12 Napisano 25 czerwca 2013 Cytat Wstępnie jestem umówiony z majstrami , że na suficie nad poddaszem będą płyty gipsowe czy jakieś takie, przykręcone do krokiew itd , tak to zrozumiałem jest to opcja tańsza. Druga opcja to wymurowanie z połówek pustaków sufity. A jak sie robi w takim domu jak w tym linku? Strop nad poddaszem rozumiem będzie drewniany: do konstrukcji drewnianej powinien być przykręcony stelaż metalowy lub z łat drewnianych aby zmniejszyć naprężenia na połączeniach płyt. Jeśli przestrzeń nad stropem nie będzie ocieplona to w strop pakujesz, dokładnie tak jak w dach: nad płytą gipsową, folię paroizolacyjną (z której można ewentualnie zrezygnować w sypialniach - jeśli będziesz miał tam dobrą wentylację), ocieplenie (na przykład z wełny mineralnej - nie pali się). Ważne są szczeliny wentylacyjne pomiędzy ociepleniem a deskowaniem z papą.Co do stropu z lekkiego betonu komórkowego nie robiłem tego nigdy więc nie podpowiem Ci jak to powinno być zrobione... 1
Gość mhtyl Napisano 25 czerwca 2013 #13 Napisano 25 czerwca 2013 Cytat Wstępnie jestem umówiony z majstrami , że na suficie nad poddaszem będą płyty gipsowe czy jakieś takie, przykręcone do krokiew itd , tak to zrozumiałem jest to opcja tańsza. Druga opcja to wymurowanie z połówek pustaków sufity. A jak sie robi w takim domu jak w tym linku? To Ty masz jeszcze w tym domu jakiś stryszek nad poddaszem?Ty napisz jak to wygląda bo coś albo źle zrozumiałeś majstra albo majster do kitu. A czego te pustaki miały by się trzymać na krokwiach czy na suficie? Cytat Strop nad poddaszem rozumiem będzie drewniany: do konstrukcji drewnianej powinien być przykręcony stelaż metalowy lub z łat drewnianych aby zmniejszyć naprężenia na połączeniach płyt. Jeśli przestrzeń nad stropem nie będzie ocieplona to w strop pakujesz, dokładnie tak jak w dach: nad płytą gipsową, folię paroizolacyjną (z której można ewentualnie zrezygnować w sypialniach - jeśli będziesz miał tam dobrą wentylację), ocieplenie (na przykład z wełny mineralnej - nie pali się). Ważne są szczeliny wentylacyjne pomiędzy ociepleniem a deskowaniem z papą. A po co tam strop nad poddaszem,widziałeś projekt?przecież tam nic się nie zmieści,chyba że myszy Cytat Co do stropu z lekkiego betonu komórkowego nie robiłem tego nigdy więc nie podpowiem Ci jak to powinno być zrobione... Typowy strop z betonu komórkowego na pewno nie robi się z bloczka czy z połówek bloczka, są to specjalne pustaki stropowe z bk lub płyta stropowa z bk. Strop z bk niczym się nie różni od pozostałych stropów pod względem budowy,jedyna różnica to materiał i cena ,która jest wyższa od pozostałych.Jak ktoś bardzo chce zobaczyć jak to wygląda to znajdzie w necie bez problemu.
rustin Napisano 26 czerwca 2013 Autor #14 Napisano 26 czerwca 2013 Cytat To Ty masz jeszcze w tym domu jakiś stryszek nad poddaszem?Ty napisz jak to wygląda bo coś albo źle zrozumiałeś majstra albo majster do kitu. A czego te pustaki miały by się trzymać na krokwiach czy na suficie?A po co tam strop nad poddaszem,widziałeś projekt?przecież tam nic się nie zmieści,chyba że myszy Typowy strop z betonu komórkowego na pewno nie robi się z bloczka czy z połówek bloczka, są to specjalne pustaki stropowe z bk lub płyta stropowa z bk. Strop z bk niczym się nie różni od pozostałych stropów pod względem budowy,jedyna różnica to materiał i cena ,która jest wyższa od pozostałych.Jak ktoś bardzo chce zobaczyć jak to wygląda to znajdzie w necie bez problemu. Coś pewnie pomieszałem. Teraz mieszkam w domu piętrowym , gdzie sufit jest z połówek pustaka robiony, co prawda jest tam strych a nie poddasze Myślałem o tym dlatego, że jakby kiedyś robić dach tzn remont to wtedy jest jakby z pustaka wszystko przykryte tzn poddasze a tak tylko płytami Projekt mam ale nie wiem gdzie patrzeć , zapytam majstra dokładnie.bo po to chodziło chyba o to aby strop nad poddaszem nie był drewniany jak Irbis pisze , tylko z pustaków.
Jani_63 Napisano 26 czerwca 2013 #15 Napisano 26 czerwca 2013 Technologia budowy domu Ewa II w/g biura projektowego Cytat Ściany działowe: szkieletowe. Ściany wewnętrzne nośne: bloczki gazobetonowe 24cm. Ściany zewnętrzne: bloczki gazobetonowe 24cm + ocieplenie 12cm. Dach: drewniany. Pokrycie dachu: dachówka ceramiczna. Strop: gęstożebrowy Teriva I. Dostępna wersja Ewa z innym rozwiązaniem zadaszenia nad wejściem oraz z kotłownią na gaz lub opał stały. http://moj.extradom.pl/grupa/projekt-domu-...37/galeria.aspx
Irbis Strzecharstwo Napisano 26 czerwca 2013 #16 Napisano 26 czerwca 2013 Cytat Technologia budowy domu Ewa II w/g biura projektowego:"Ściany działowe: szkieletowe. Ściany wewnętrzne nośne: bloczki gazobetonowe 24cm. Ściany zewnętrzne: bloczki gazobetonowe 24cm + ocieplenie 12cm. Dach: drewniany. Pokrycie dachu: dachówka ceramiczna. Strop: gęstożebrowy Teriva I" Znaczy, biuro projektowe uznało, że ocieplenie dachu jest zbędne?Co do stropu nad poddaszem, to służyć on ma zapewne wyłącznie zmniejszeniu kosztów ocieplenia dachu, a przy okazji tworzy przestrzeń dla ulokowania np. rekuperatora, bo chodzić tam w pozycji stojącej to tylko krasnal będzie mógł.Ja zwykle od góry obijam go również deską (deski przybijane do konstrukcji drewnianej). Strop z betonu komórkowego nad poddaszem, to chyba nieporozumienie (na czym miałby leżeć??? bo chyba nie na ściankach działowych w konstrukcji szkieletowej) 1
rustin Napisano 26 czerwca 2013 Autor #17 Napisano 26 czerwca 2013 Nie wiem teraz już samTutaj jest chyba o tym mowa.http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...zy-z-p%C5%82yty
Gość mhtyl Napisano 26 czerwca 2013 #18 Napisano 26 czerwca 2013 Cytat Nie wiem teraz już samTutaj jest chyba o tym mowa.http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...zy-z-p%C5%82yty Nie rozumiem po co sobie życie utrudniasz?Rób tak jak w projekcie bo jak zaczniesz kombinować to sam siebie zapędzisz w kozi róg.Wracając do pytania tematu to jeżeli Ci zależy na zbiciu kosztów to daj membranę a jak chcesz dobrze to daj pełne deskowanie. Podsumowując ,jedno i drugie rozwiązanie się stosuje i tak na prawdę nie słyszałem aby ktoś narzekał na membranę i mam tu na myśli praktyków a nie teoretyków co coś poczytają i potem dorabiają głupie teorie.
rustin Napisano 26 czerwca 2013 Autor #19 Napisano 26 czerwca 2013 Cytat Nie rozumiem po co sobie życie utrudniasz?Rób tak jak w projekcie bo jak zaczniesz kombinować to sam siebie zapędzisz w kozi róg.Wracając do pytania tematu to jeżeli Ci zależy na zbiciu kosztów to daj membranę a jak chcesz dobrze to daj pełne deskowanie. Podsumowując ,jedno i drugie rozwiązanie się stosuje i tak na prawdę nie słyszałem aby ktoś narzekał na membranę i mam tu na myśli praktyków a nie teoretyków co coś poczytają i potem dorabiają głupie teorie. Czyli robić na stelażu jak na tym foto http://img.extradom.pl/spolecznosc/foto/41...t$nurek234Nie wiem jak , ale myślałem , że da się zrobić to murowane poddasze a nie jak na fotce z takich stelaży i płyt i tak coś mi murarz mówił , ze może zrobić ale , że mnie to wyjdzie z 12 tyś więcej. Kolega ma tak jak na tym zdjęciu czyli podwieszany czy jak to się nazywa i mówi ,że chyba teraz robił by murowany. Bo jak kiedyś przyjdzie zmieniać dach np krokwie to wszystko trzeba wywalać , włącznie z tym sufitem bo przecież jest on przykręcony do krokwi i wszystko bedzie na wierzchu i od nowa robić a tak jak jest murowany to nie ma tego problemu.To ja już nic nie rozumiem
Gość mhtyl Napisano 26 czerwca 2013 #20 Napisano 26 czerwca 2013 Cytat Czyli robić na stelażu jak na tym foto http://img.extradom.pl/spolecznosc/foto/41...t$nurek234Nie wiem jak , ale myślałem , że da się zrobić to murowane poddasze a nie jak na fotce z takich stelaży i płyt i tak coś mi murarz mówił , ze może zrobić ale , że mnie to wyjdzie z 12 tyś więcej. Kolega ma tak jak na tym zdjęciu czyli podwieszany czy jak to się nazywa i mówi ,że chyba teraz robił by murowany. Bo jak kiedyś przyjdzie zmieniać dach np krokwie to wszystko trzeba wywalać , włącznie z tym sufitem bo przecież jest on przykręcony do krokwi i wszystko bedzie na wierzchu i od nowa robić a tak jak jest murowany to nie ma tego problemu.To ja już nic nie rozumiem To z jakiego drewna On ten dach robił,że już myśli o wymianie krokwi?Ty faktycznie lubisz sam siebie gnębić Takiego czegoś jak na tej fotce nie zrobisz murowanego! to są skosy!Żeby takie coś zrobić musisz robić szalunek,zbrojenie i lać beton a i tak na całość na zewnątrz musisz dać drewno,i nie mów ,że ze stelażami wyjdzie Ci 12 tys więcej niż lany czy jak to pozywasz murowany.Jeszcze raz Ci powiem rób tak jak projekt przewiduje a będziesz zdrowszy i weselszy oraz cieszył się budową zamiast się zamartwiać
rustin Napisano 26 czerwca 2013 Autor #21 Napisano 26 czerwca 2013 Cytat To z jakiego drewna On ten dach robił,że już myśli o wymianie krokwi?Ty faktycznie lubisz sam siebie gnębić Takiego czegoś jak na tej fotce nie zrobisz murowanego! to są skosy!Żeby takie coś zrobić musisz robić szalunek,zbrojenie i lać beton a i tak na całość na zewnątrz musisz dać drewno,i nie mów ,że ze stelażami wyjdzie Ci 12 tys więcej niż lany czy jak to pozywasz murowany.Jeszcze raz Ci powiem rób tak jak projekt przewiduje a będziesz zdrowszy i weselszy oraz cieszył się budową zamiast się zamartwiać 12 tyś więcej jakbym chciał murowany czy jakoś tak Dzięki za rady, zrobię jak w projekcie
Gość mhtyl Napisano 26 czerwca 2013 #22 Napisano 26 czerwca 2013 http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&am...ZWU&cad=rjaTu sobie trochę poczytasz o skosach lanych a,to takie małe naprowadzenie na temat a resztę to już sam sobie poszukaj.Ten temat co Ci zapodałem linka to takie naprowadzenie na trop
Irbis Strzecharstwo Napisano 27 czerwca 2013 #23 Napisano 27 czerwca 2013 Cytat Nie wiem teraz już samTutaj jest chyba o tym mowa.http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...zy-z-p%C5%82yty Pod podanym linkiem masz rozważania nad wyższością ścianek poddasza murowanych nad szkieletowymi lub odwrotnie.W Twoim przypadku zaprojektowano ścianki szkieletowe, do nich dopasowana jest wytrzymałość stropu nad parterem.Zmiana sposobu wykonania ścianek musiałaby się wiązać z ponownym obliczeniem nośności stropu. Ewentualnie zamiast ścianek obłożonych samymi płytami gipsowymi wypełnionymi wełną mineralną zastosowałbym dodatkowo (pod płytę gipsową) płytę OSB - to usztywnia ścianę, czyni ją mniej podatną na uszkodzenia i zapewnia lepszą dźwiękochłonność. Na skosy powinieneś dać podwójną płytę gipsową - kuchnia i łazienka płyta zielona (o zwiększonej odporności na wilgoć)!
Slav. Napisano 10 września 2013 #24 Napisano 10 września 2013 Cytat Podsumowując ,jedno i drugie rozwiązanie się stosuje i tak na prawdę nie słyszałem aby ktoś narzekał na membranę i mam tu na myśli praktyków a nie teoretyków co coś poczytają i potem dorabiają głupie teorie. Jakiś czas temu w tv leciał program. Ludzie opowiadali o swoich doświadczeniach z kunami, które harcowały na ich poddaszach. Był podany przykład, gdzie w wełnie znaleziono małą spiżarnie. Ogólnie mała demolka i spore koszta. Nie wiem jak były wykonane te poddasza ale obstawiał bym na folie lub membranę, bo one raczej nie są odporne na mechaniczne uszkodzenia.
Gość mhtyl Napisano 10 września 2013 #25 Napisano 10 września 2013 Cytat Jakiś czas temu w tv leciał program. Ludzie opowiadali o swoich doświadczeniach z kunami, które harcowały na ich poddaszach. Był podany przykład, gdzie w wełnie znaleziono małą spiżarnie. Ogólnie mała demolka i spore koszta. Nie wiem jak były wykonane te poddasza ale obstawiał bym na folie lub membranę, bo one raczej nie są odporne na mechaniczne uszkodzenia. Deski też nie są odporne na zawzięte kuny . Widziałem jak dziurę w deskach wygryzły aby dostać się do kurnika.
Witand - pokrycia dachowe Napisano 11 września 2013 #26 Napisano 11 września 2013 Folia jako krycie wstępne to nieporozumienie ale kto bogatemu zabroni. Skoro dach ma być do śmierci to nasz inwestor planuje krótkie życie. Żywotność folii i blachodachówki to szacunkowo 20 lat. Życzę rozsądnych i trafnych wyborów. Pozdrawiam.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się