Polyana Napisano 27 lutego 2010 Udostępnij #1301 Napisano 27 lutego 2010 Wiosna juz za oknami, czy ktos ruszyl z robota, ja walcze o przyłącza, dla zainteresowanych, znalazlam ciekawe zapisy dot. rekompensaty ze poniesione koszty wybudowanych wodociagow ) kliknij na llink http://www.rp.pl/artykul/193329.html Link do komentarza
marcin1monika1 Napisano 28 lutego 2010 Udostępnij #1302 Napisano 28 lutego 2010 Cytat Wiosna juz za oknami, czy ktos ruszyl z robota, ja walcze o przyłącza, dla zainteresowanych, znalazlam ciekawe zapisy dot. rekompensaty ze poniesione koszty wybudowanych wodociagow ) kliknij na llink http://www.rp.pl/artykul/193329.html Rozwiń Witamy Wiosnę widać!!! U nas na budowie w poniedziałek zalewamy wieniec pod murłatę , za tydzięń wchodzą dachowcy. Mamy wyceny na okna ,no i tak : na profilu Veka lub Brugman Arte , okucia Roto j,ednostronny złoty dąb (barwiony w masie) opcja 1:15 okien na p. Veka 8900 z mont. , w tym łukowe (1900), lub opcja 2:15 okien na p. Brugman Arte 8240 ( w tym łukowe 1740) z mont., brama Wiśniowski 3000 z 2 pilotami i mont. to raczej niedrogo jak czytałem wcześniejsze posty Link do komentarza
Marek i Renatka Napisano 1 marca 2010 Udostępnij #1303 Napisano 1 marca 2010 Część Wszystkim!My ruszyliśmy z pracami już dwa tygodnie temu jak tylko zaczęła się odwilż.Rozprowadziliśmy instalację elektryczną ,jutro robimy kanalizację za dwa tygodnie okna nam będą montować parę dni później zalewamy chudziaka potem instalacja centralnego ogrzewania .Ocieplanie poddasza i tynkowanie w kwietniu , końca robót nie widać !brak kasy w portfelu powoli tak :-)ale niedługo zamieszkamy w tym domku. Link do komentarza
animus Napisano 1 marca 2010 Udostępnij #1304 Napisano 1 marca 2010 Cytat Część Wszystkim!My ruszyliśmy z pracami już dwa tygodnie temu jak tylko zaczęła się odwilż.Rozprowadziliśmy instalację elektryczną ,jutro robimy kanalizację za dwa tygodnie okna nam będą montować parę dni później zalewamy chudziaka potem instalacja centralnego ogrzewania .Ocieplanie poddasza i tynkowanie w kwietniu , końca robót nie widać !brak kasy w portfelu powoli tak :-)ale niedługo zamieszkamy w tym domku. [attachment=4467:Obraz_027.jpg] Rozwiń uwaga na złomiarzy, instalacja przed oknami i drzwiami ? Link do komentarza
tata dilera Napisano 2 marca 2010 Udostępnij #1305 Napisano 2 marca 2010 Cytat jak rozwiazaliscie wentylacje okapu kuchennego?wiem ze bylo pisane ale moze macie jakies nowe rozwiazania Rozwiń u mnie jak na zdjęciu, przed i po. Link do komentarza
Marek i Renatka Napisano 2 marca 2010 Udostępnij #1306 Napisano 2 marca 2010 Cytat uwaga na złomiarzy, instalacja przed oknami i drzwiami ? Rozwiń Mogę sobie na coś takiego pozwolić bo moja działka znajduję się daleko od miasta i praktyczne nikt tam się nie kręci . Mam tylko jednego sąsiada który ma na wszystko oko za dnia i w nocy . Na takim uboczu nie przejedzie żaden samochód tak aby go nie zauważyć lub nie usłyszeć. Ewentualnym złodziejom nie kalkulowałoby się do mnie przyjeżdżać. Tylko żebym nie wykrakał Link do komentarza
goliaty Napisano 3 marca 2010 Udostępnij #1307 Napisano 3 marca 2010 wlasnie myslalem tak samo,poprowadzic rure spiro do komina wentylacyjnego i zabudowac.super dzieki!!!!!!!!!! Link do komentarza
pabblo3 Napisano 3 marca 2010 Udostępnij #1308 Napisano 3 marca 2010 Jak czegoś nie wiadomo to oczywiście na forum Ktoś zamontował w swojej agatce okna, drzwi i bramę garażową w kolorze białym? Bardzo proszę chociaż o jedno zdjęcie Link do komentarza
Justyna i Tomek Napisano 3 marca 2010 Udostępnij #1309 Napisano 3 marca 2010 Witam serdecznie wszystkich Agatkowiczów My od poniedziałku ruszyliśmy z tynkami wreszcie coś się dzieje. Alee radość !! Wreszcie coś się dzieje na budowie... Niech ta zima już ucieknie jak najdalej !! Pozdrawiam !! Link do komentarza
magnolia_5 Napisano 4 marca 2010 Udostępnij #1310 Napisano 4 marca 2010 Cytat \Niech ta zima już ucieknie jak najdalej !! Rozwiń Święte słowa!!!! niech ucieka jak najszybciej, bo u nas geodeta czeka, żeby zrobić "inwentaryzację powykonawczą"... Link do komentarza
goliaty Napisano 6 marca 2010 Udostępnij #1311 Napisano 6 marca 2010 mam pewien problem nie wem gdzie umiescic wodomierz czy w lazience czy w kotlowni ??????????????macie moze jakies pomysly z gory dziekuje Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 6 marca 2010 Udostępnij #1312 Napisano 6 marca 2010 Umiejscowienie wodomierza wydaję sie być oczywiste-kotłownia. Po co wpuszczać osobę spisującą stan do naszej łazienki ??Ja tego problemu nie miałem, mam wodomierz w studzience na zewnątrz. Link do komentarza
Marek i Renatka Napisano 6 marca 2010 Udostępnij #1313 Napisano 6 marca 2010 Cytat Umiejscowienie wodomierza wydaję sie być oczywiste-kotłownia. Po co wpuszczać osobę spisującą stan do naszej łazienki ??Ja tego problemu nie miałem, mam wodomierz w studzience na zewnątrz. Rozwiń Z tego co ja się orientuję to kiedyś można było wodomierz umiejscawiać tam gdzie nam to odpowiadało-łazienka , kotłownia , garaż,piwnica itp. , itd. ale teraz jest to obwarowane jakimś przepisem i wodomierz musi być w studzience. Nie wiem tylko czy jest to przepis ogólnokrajowy czy też zależy od wodociągów w danym powiecie czy też gminie które wydają decyzję o przyłączeniu się do wodociągu. My musimy mieć wodomierz w studzience ? Teraz kwestia tylko jakiej ... Kolega w ubiegłym roku robił takie przyłącze do swojego domu( fakt w innej gminie niż moja) i wodociągi narzuciły mu że studzienka musi być z PCV koszt takiej to 1800 zł ( dostał też ofertę sprzedaży takowej przez wodociągi ) Koszt studzienki betonowej składającej się z trzech kręgów i włazu to 350zł . Link do komentarza
tata dilera Napisano 6 marca 2010 Udostępnij #1314 Napisano 6 marca 2010 Cytat Z tego co ja się orientuję to kiedyś można było wodomierz umiejscawiać tam gdzie nam to odpowiadało-łazienka , kotłownia , garaż,piwnica itp. , itd. ale teraz jest to obwarowane jakimś przepisem i wodomierz musi być w studzience. Nie wiem tylko czy jest to przepis ogólnokrajowy czy też zależy od wodociągów w danym powiecie czy też gminie które wydają decyzję o przyłączeniu się do wodociągu. My musimy mieć wodomierz w studzience ? Teraz kwestia tylko jakiej ... Kolega w ubiegłym roku robił takie przyłącze do swojego domu( fakt w innej gminie niż moja) i wodociągi narzuciły mu że studzienka musi być z PCV koszt takiej to 1800 zł ( dostał też ofertę sprzedaży takowej przez wodociągi ) Koszt studzienki betonowej składającej się z trzech kręgów i włazu to 350zł . Rozwiń u mnie wodę podłączał zakład gminny i wodomierz założyli w kotłowni, zaraz za głównym zaworem. Mam 2 wodomierze (1 do podlewania ogrodu - nie płaci się wtedy za ścieki) i zastanawiam się czy w takim przypadku u Ciebie w studzience będą 2 wodomierze? Wodę podłączali mi pół roku temu. Link do komentarza
quba8 Napisano 6 marca 2010 Udostępnij #1315 Napisano 6 marca 2010 Witam,My dopiero przymierzamy się do budowy Naszej Agatki z garażem jednostanowiskowym dlatego chcielibyśmy się zapytać kogoś kto budował swój dom z Porotherm 25 P+W oraz Ytong 24cm ile zużył bloczków do postawienia swojego domu?Wiem, że w projekcie jest Ytong 36,5cm więc czy musieliście wprowadzic jakieś zmiany w projekcie aby wykonać ściany z wyżej wymienionych bloczków?Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź Link do komentarza
Polyana Napisano 7 marca 2010 Udostępnij #1316 Napisano 7 marca 2010 guba8 znow ktos nie zna zasad funkcjonawania forum, musisz je przeczytac od poczatku tam jest wszystko. Pisali o tym agata i sebastia post z 23.05.2008 i pozniej i madzia.blue, bernas i inni , no musisz na poczatek przeczytac cale forum. duzo tego ale warto Link do komentarza
quba8 Napisano 7 marca 2010 Udostępnij #1317 Napisano 7 marca 2010 Polyana, Faktycznie przejrzałem całe Forum i znalazłem post uzytkownika Agatka i Sebastian, ktorzy napisali, ze zakupili 2480 szt. Porotherm 25 P+W Czy uważacie że jest sens płacić za Porotherm Wienerberger ok. 1 zł wiecej za sztuke czy lepiej kupić jego odpowiednik typu Poroton lub Leier?Pytam inwestorów, którzy wykonali swoje domy z wyzej wymienionych materiałów,Pozdrawiam Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 7 marca 2010 Udostępnij #1318 Napisano 7 marca 2010 My wybudowaliśmy z Porotonu firmy Winerberger. Moje zdanie jest takie, że jak kupisz coś firmowego napewno będzie lepsze, a co może być lepszego w cegle ?? a np. to, że trzyma wymiarów. To tylko jeden przykład ale widziałem na budowie co znaczy towar, czyli jakaś cegła z Czech. Link do komentarza
Andrzej Ś. Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1319 Napisano 9 marca 2010 Cytat guba8 znow ktos nie zna zasad funkcjonawania forum, musisz je przeczytac od poczatku tam jest wszystko. Pisali o tym agata i sebastia post z 23.05.2008 i pozniej i madzia.blue, bernas i inni , no musisz na poczatek przeczytac cale forum. duzo tego ale warto Rozwiń Link do komentarza
Andrzej Ś. Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1320 Napisano 9 marca 2010 Proszę się zastanowić dobrze nad pustakiem Porotherm 25P+W ,bo według mnie jest to pustak do ścian wewnętrznych nośnych. Dlatego nie rozumiem ludzi, którzy z tego pustaka murują ściany zewnętrzne. ( w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian). My wydudowaliśmy Agatkę z Porothermy 30P+W i jesteśmy bardzo zadowoleni. Ociepliliśmy styropianem 12cm i w tych mrozach temp. spadała 1, 2 stopnie dziennie w domu. ( jeszcze nie zamieszkanym ) Pustaka 25 wykorzystaliśmy na ściany nośne a działowe 11,5 - super z niego się muruje. Pozdrawiamy wszystkich murujących nam zostało już tylko wykończenie . Beata i Andrzej z Rzeszowa Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1321 Napisano 9 marca 2010 co to znaczy "w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian" ??? Link do komentarza
jętka Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1322 Napisano 9 marca 2010 Też jestem ciekawa jak autor wybrnie z tego stwierdzenia Link do komentarza
Krecik Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1323 Napisano 9 marca 2010 Cytat Proszę się zastanowić dobrze nad pustakiem Porotherm 25P+W ,bo według mnie jest to pustak do ścian wewnętrznych nośnych. Dlatego nie rozumiem ludzi, którzy z tego pustaka murują ściany zewnętrzne. ( w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian). My wydudowaliśmy Agatkę z Porothermy 30P+W i jesteśmy bardzo zadowoleni. Ociepliliśmy styropianem 12cm i w tych mrozach temp. spadała 1, 2 stopnie dziennie w domu. ( jeszcze nie zamieszkanym ) Pustaka 25 wykorzystaliśmy na ściany nośne a działowe 11,5 - super z niego się muruje. Pozdrawiamy wszystkich murujących nam zostało już tylko wykończenie . Beata i Andrzej z Rzeszowa Rozwiń "Ściana zewnętrzna nośna z dociepleniem lub wewnętrzna nośna." - ze strony producenta 25P+W. Twój pustak jest tylko 5 cm grubszy, ale nie oznacza to, że 25 to mało bo można dac 15 cm styropianu. Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1324 Napisano 9 marca 2010 Już chyba wiem co biega Chodzi o to, że komory w 25 są ustawione w poprzek do zewnętrzej ściany cegły a w 30 jest wzdłużnie. Natomiast nie sądzę, żeby to miało wpływ aż taki jak napisali Beata i Andrzej. Wydaje mi się to kolejnym mitem gdzieś wymyślonym i puszczonym w świat. Docieplając śnianę styropianem np. 12 cm. starannie zagradzamy drogę dziadkowi mrozowi, więc nie ma prawa przebić się przez tą warstwę do cegły. Link do komentarza
Jobo Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1325 Napisano 9 marca 2010 Witam. Jesteśmy na etapie wyboru projektyu i ten nam się bardzo podoba. Jednak zanim ostatecznie się zdecydujemy mam pytanie. Czy budował ktoś na podkarpaciu i czy byłaby możliwość zobaczenia domku? I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że u Was już pracę dość zaawansowane, czy mogę zapytać ile wyszedł koszt stanu surowego zamkniętego? Dziękuję za odpowiedzi i pozrawiam. Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1326 Napisano 9 marca 2010 Jobo nie obraź sie ale jesteś kolejnym pytającym a nie czytającym. Przeczytaj od a-z ten temat a sie dowiesz, jeśli nie wystarczy ci informacji wtedy zapytaj. Link do komentarza
Jobo Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1327 Napisano 9 marca 2010 Przepraszam za literówki Link do komentarza
Jobo Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1328 Napisano 9 marca 2010 Niby czytałam ale interesuję mnie aktualne koszty a nie sprzed 2 lub 3 lat. Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1329 Napisano 9 marca 2010 o i to już lepsze pytanie. Ceny kształtują się bardzo różnie. Ja wydałem sporo ale są tacy co wydali mniej lub mało. Ja za stan surowy z dachem na gotowo (okna dachowe, rynny, obróbki blach.) z ociepleniem fundamentów styrodurem wydałem 185 tyś. Następnie wydałem prawie 22 tyś. na okna i bramę garażową. A następnie instalacje, tynki wylewki i samo wykańczanie to wychodzi koszmarną kase, zależy oczywiście czego używa sie do wykańczania. Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1330 Napisano 9 marca 2010 acha, stan surowy skończyłem w lipcu 2008. Link do komentarza
Jobo Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1331 Napisano 9 marca 2010 Dzięki za odpowiedź. Trochę duże te Twoje koszty. Ale w 2008 roku materiały były chyba droższe niż teraz więc jestem dobrej myśli. Link do komentarza
agata_i_sebastian Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1332 Napisano 9 marca 2010 Moje są wysokie, ale wiem, że inny budowali za zdecydowanie mniej. Ja na materiałach nie oszczędzałem, na całą budowę kupowałem tylko i wyłącznie cement "jedynkę" a można użyć "dwójki" lub jeszcze tańszego z przesypowni. Mogłem położyć na dach blachę a nie dachówkę, mogłem kupić okna jakieś tam za 9 tyś. a ja na same okna wydałem 18,5 tyś. Więc sam widzisz, że można wybudować za mniejszą kase. Całość u mnie wyjdzie sporo, koszty podniosły się o rekuperator, pompę ciepła. Link do komentarza
magnolia_5 Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1333 Napisano 9 marca 2010 Dokładnie. Koszty budowy zależą w głównej mierze od użytych materiałów, ale także trochę od cen wykonawców. Nam wyszło pewnie z 60 tys. mniej niż agata_i_sebastian ale przede wszystkim bez garażu, za to z piwnicą, ściana z suporexu, okna też 18,5 tys, ale bez rekuperatora i innych bajerów... Link do komentarza
quba8 Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1334 Napisano 9 marca 2010 Witam,Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne cenyJa narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,Pozdrawiam Link do komentarza
magnolia_5 Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1335 Napisano 9 marca 2010 Cytat Witam,Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne cenyJa narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,Pozdrawiam Rozwiń Za ten zakres robót ( w tym piwnica pod całością), ściana z gazobetonu w ubiegłym sezonie daliśmy połowę tego, co żąda ta Twoja firma. Wiadomo, że z cegły byłoby trochę drożej Link do komentarza
quba8 Napisano 9 marca 2010 Udostępnij #1336 Napisano 9 marca 2010 Magnolia, dziekuje za odpowiedź, dodam tylko, ze dom bedzie budowany z cegły Porotherm 25 P+W lub jego tanszego odpowiednika, w cenie zawarty jest takze oplacenie kierownika budowy, ktory podobno jest na budowie dwa razy dzienniePozdrawiam Link do komentarza
marcin1monika1 Napisano 10 marca 2010 Udostępnij #1337 Napisano 10 marca 2010 Cytat Witam,Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne cenyJa narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,Pozdrawiam Rozwiń Witam Wydaje się to dosyć drogo , ceny jakie kształtują się z roboty murarskie takiego domu to około 6 -7 tys za kondygnację ,czyli 6 x 3 daje 18 -21 tys bez dachu Pozdrawiam Link do komentarza
Czapi Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1338 Napisano 11 marca 2010 Cytat Witam Wydaje się to dosyć drogo , ceny jakie kształtują się z roboty murarskie takiego domu to około 6 -7 tys za kondygnację ,czyli 6 x 3 daje 18 -21 tys bez dachu Pozdrawiam Rozwiń Zgadza się-np. w mazowieckim za te roboty średnio, około 18-19 tys bez dachu , z kominami..ale słyszałam też o takich x 2....kwota wzrasta im budowa bliżej Warszawy.Ja mieszkam ok.60 km od W-wy. Link do komentarza
jętka Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1339 Napisano 11 marca 2010 Cytat Zgadza się-np. w mazowieckim za te roboty średnio, około 18-19 tys bez dachu , z kominami..ale słyszałam też o takich x 2....kwota wzrasta im budowa bliżej Warszawy.Ja mieszkam ok.60 km od W-wy. Rozwiń Czapi a z której strony stolicy się budujecie? My mamy od południa 100km do Warszawy. Cena jaką ostatnio usłyszałam za stan surowy (parterówki z kominami, bez więźby) wynosiła odpowiednio do metrażu - 100zł/m2 domu. Z tym, że jest to cena podana przez osobę pracującą na czarno z uwzględnieniem 1 pomocnika. Firma wzięłaby odpowiednio więcej. Link do komentarza
Czapi Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1340 Napisano 11 marca 2010 No ja tak na południowy wschód-w kierunku Lublina.Dwa lata temu jedna ekipa proponowała po 5tys za kondygnację,ale wszystkie inne elementy(schody,kominy) wyceniali osobno,ale jak -tego nie wiem.Dlatego szukałam ekipy,która zrobiłaby wszystko -razem z dachem,ale mało takich.Najczęsciej robią mury,kominy i koniec.Ekipa do dachu-znajomy męża(ale bez ulgi dla nas) wycenił razem z ich materiałami i robocizną na 25tys.(deski do czoła,blachodachówka).Wydaje mi się,ze to bardzo tanio. Link do komentarza
mirek68 Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1341 Napisano 11 marca 2010 U mnie stan surowy otwarty domu 175 tys (potoherm 30, dachówka sirius RUUPCERAMIAKa), okna 16 tys (promocja w październiku za te same okna miałem zapłacić 20 tys) tynki obliczono na 17 tys. Elektryki i systemów zabezpieczeń i hydrauliki nie będę podawał bo robiona po znajomości i trochę może wycudowana. Link do komentarza
Czapi Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1342 Napisano 11 marca 2010 175 tys za stan surowy otwarty to trochę drogo-no ale i materiały masz te droższe.A ile w takim razie robocizna tego stanu otwartego(mury +dach)? Link do komentarza
katasiak Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1343 Napisano 11 marca 2010 Cytat Witam. Jesteśmy na etapie wyboru projektyu i ten nam się bardzo podoba. Jednak zanim ostatecznie się zdecydujemy mam pytanie. Czy budował ktoś na podkarpaciu i czy byłaby możliwość zobaczenia domku? I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że u Was już pracę dość zaawansowane, czy mogę zapytać ile wyszedł koszt stanu surowego zamkniętego? Dziękuję za odpowiedzi i pozrawiam. Rozwiń My jesteśmy obecnie na etapie tynków, do tej pory łącznie z elektryką Agatka kosztowała nas około 92000 w tym 10000 okna. Link do komentarza
marcin1monika1 Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1344 Napisano 11 marca 2010 Cytat My jesteśmy obecnie na etapie tynków, do tej pory łącznie z elektryką Agatka kosztowała nas około 92000 w tym 10000 okna. Rozwiń katasiakMożna prosić o namiary, gdzie kupiliście Wasze kolumny i ile kosztowały Link do komentarza
katasiak Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1345 Napisano 11 marca 2010 Cytat katasiakMożna prosić o namiary, gdzie kupiliście Wasze kolumny i ile kosztowały Rozwiń Kolumny kupilismy w Górnie za 560zł. To najtańsze jakie znaleźlismy o takim kształcie. Link do komentarza
Asia i Robert Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1346 Napisano 11 marca 2010 Mnie stan surowy otawarty ( w tym okna połaciowe Velux) wyniósł ok. 170 tys. Budowałem z Silki 24 cm, dachówka Robena, kominy na gotowo. Co prawda buduję we Wrocławiu i robocizna kosztowała mnie ok. 62 tys. i z tego co wiem to normalna cena u nas. Ja rozpocząłem budowę we wrześniu i trafiłem na dobre ceny materiałów, bo już można zauważyć podwyżki ( cenę podniosła już Xella, podrożała również dachówka Rupp Ceramiki). Sprzedawca w hurtowni powiedział, że ok 1 rok wcześniej zapłaciłbym 1/3 lub 1/2 więcej za materiały. (więc chyba mnie sie udało). Radzę się spieszyc z budową bo mozna jeszcze kupic materiały z zimy po dobrych cenach. Link do komentarza
RUDEUS Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1347 Napisano 11 marca 2010 Pogoda fatalna, nie można robić tynków.... Dlatego jedyne co mi pozostaje to pozdrowić wszystkich Agatkowiczów i życzyć nam wszystkim ciepłych dni... Link do komentarza
quba8 Napisano 11 marca 2010 Udostępnij #1348 Napisano 11 marca 2010 Faktycznie zima jak narazie nie chce puścić więc pewnie na budowach nic sie nie dzieje,Dlatego chciałbym zapytac czy moze ktos kto ma zamiar zaczynac budowe w tym sezonie robił wycene materiału?Chodzi mi o Porotherm i Thermopor, Dostałem cene z firmy budowlanej na Porotherm 5,45 zł za sztuke plus 1000zł transport z rozładunkiem przy zamowieniu 2480 szt. oraz Thermopor 4,05zł za sztuke plus 1000zł przy takiej samej ilości,Transport z rozładunkiem do miejscowości Radom,Czy uwazacie ze sa to ceny jeszcze zimowe i beda powoli rosły gdy zacznie sie sezon zimowy?Czy warto płacić prawie 1,50zł wiecej od sztuki za Porothorm? Jak każdy pewnie wie różnią się one współczynnikiem przenikania ciepła, tylko czy przy ociepleniu styropianem 15 lub 20 cm czy naprawde warto?Pozdrawiam i zycze powodzenia w nadchodzącym sezonie budowlanym Link do komentarza
marcin1monika1 Napisano 12 marca 2010 Udostępnij #1349 Napisano 12 marca 2010 Cytat Kolumny kupilismy w Górnie za 560zł. To najtańsze jakie znaleźlismy o takim kształcie. Rozwiń Dięki za inf., dzwoniłem i rzeczywiście ten producent ma kolumny beczkowe z podstawami po 290 szt.(są ponadtto na allegro) Link do komentarza
gacior79 Napisano 13 marca 2010 Udostępnij #1350 Napisano 13 marca 2010 92000 to naprawe niezle,a my zastanawialismy sie czy nasze fundusze starcza,dzieki wypowiedzi katasiak rozjasnilo sie nam,teraz projekt jest w trakcie adaptacji wiec czekamy,pozdrawiam wsystkich budowniczych Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się