Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Witam. Z jednym oknem pewnie będzie lepiej, lodówka w kącie jak na zdjećiu 3, zlew pod oknem. My mamy projekt indywidualny, ale można powiedzieć, że wzorowaliśmy sie na Agatce, zlikwidowaliśmy podcień w salonie, podnieśliśmy ściankę o dwa pustaki. Jak będzie zobaczymy w "praniu".
Pozdrawiamy




Ogólnie będzie wersja 1 z lodówką na krótkiej ścianie i większym jednym oknem. Jeżeli dam ją w rogu to nie mogę wstawić pod oknem zlewu bo lodówka nie będzie się otwierała icon_smile.gif

Czy macie jakieś fotki ze swojego domku? Jeśli tak to z chęcią je obejrzymy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Wymiary, jak w projekcie 800x1200:)




Czy są ogólnie jakieś standardy jeśli chodzi o wymiary okien (otworów okiennych)? Czy zamawiając okna do otworu 800x1200 sklep potraktuje je jako standard czy na "specjalne zamówienie" a tym samym na pewno będą droższe?
Napisano
Cytat

Witam Wszystkich Agatkowiczów.
Oto kilka fotek Agatki. Troszkę już nieaktualne ale może coś pomogą.
Pozdrawiam icon_smile.gif)




Super wykończenie icon_biggrin.gif Gratulujemy. O ile podniesiona ścianka kolankowa? Macie spiżarnię?
Napisano
Cytat

Super wykończenie icon_biggrin.gif Gratulujemy. O ile podniesiona ścianka kolankowa? Macie spiżarnię?


Witam,
Ściankę kolankową podnieśliśmy o 2 ytongi. Spiżarkę mamy w tym samym miejscu jak w projekcie, tylko wejście jest z korytarza a nie z kuchni.
Pozdrawiam i życzę powodzienia.Asia
Napisano
Cytat

u nas ocieplanie budynku na finiszu, parapety zewnętrzne osadzone, powoli bierzemy się za wykończeniówkę
[attachment=11922:1_025.JPG]
[attachment=11923:1_026.JPG]
[attachment=11924:1_027.JPG]



Jakie macie wymiary okna w kuchni?
Napisano
Cytat

Jakie macie wymiary okna w kuchni?




witam,

mam pytanko do tego okna w kuch 150x120: czy da się w kuch ustawić zlewozmywak w jego świetle?

tak aby okna swobodnie się otwierały , czy kran nie będzie wadził?
Napisano
Cytat

witam,

mam pytanko do tego okna w kuch 150x120: czy da się w kuch ustawić zlewozmywak w jego świetle?

tak aby okna swobodnie się otwierały , czy kran nie będzie wadził?



mam nadzieję, że nie ponieważ zlewozmywak zaplanowany jest właśnie pod oknem. Szafki maja wysokość z blatem 93cm i do okna zostaje jakieś 15cm. Gdyby jednak miał przeszkadzać to są już teraz krany z wyciąganą wlewką więc chyba nie powinno być problemu.
Napisano
Cytat

kuchnie będziemy mieć na koniec listopada więc jak już będzie zamontowana to dam znać czy jest problem z kranem
pozdrawiam




To może na razie jakieś zdjęcia ze środka w stanie obecnym icon_biggrin.gif
Napisano
witam,

jestem tu nowa... nawet nie wiem czy w dobrym miejscu wklejam pytanie icon_evil.gif icon_evil.gif
chciałam zapytać jakie i ile bloczkow fundamentowych idzie na agatkę z garażem 1 st.

mój problem polega na tym, ze w projekcie sa 38x25x14, a w składach przeważają 38x24x12 , pytanie czy te drugie są OK? czy ten 1 cm szerokosci muru musi być? I z jakiego betonu? B20, B15 ? icon_redface.gif

Zgóry dziękuje za odpowiedźicon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

witam,

jestem tu nowa, chciałam zapytać jakie i ile bloczkow fundamentowych idzie na agatkę z garażem 1 st.

mój problem polega na tym, ze w projekcie sa 38x25x14, a w składach przeważają 38x24x12 , pytanie czy te drugie są OK? czy ten 1 cm szerokosci muru musi być? I z jakiego betonu? B20, B15 ? icon_redface.gif

Zgóry dziękuje za odpowiedźicon_smile.gif


Ile na fundament to nie wiem,ale uważam ze w projekcie się pomylili bo nie spotkałem się (bynajmniej w mojej okolicy) z bloczkiem 25 cm szer, różnica między 38X24X14 a 38X24X12 polega że ten drugi jest o 2 cm niższy i automatycznie więcej ich trochę potrzeba. Co do tego 1 cm to nie ma znaczenia.A z betonu to B20 jest dobry tyle,że droższy niż z B15 ,jeden i drugi się nadaje, ja mam z B15 i jest ok.
Dopisałem:
Pomyliłem się w wymiarach bloczków ja kupowałem 38X25X12 a nie jak napisałem wyżej 38X24X12. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
ja właśnie murowałem z tych 38x24x12 i są dobre. Nie wiem z jakiego betonu mają być ale mają być klasy M5 a ja kupiłem klase M6. Najpierw musisz się dowiedzieć ile warstw ci wyjdzie, ja robiłem na 6 warstw i poszło mi 1100bloczków czyli na warstwę wychodzi jakieś 183 bloczki. Jeszcze na taras i płytę od wejścia pójdzie ci jakieś 250bloczków.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

M5 czy M6 to raczej oznaczenia klasy zaprawy nie bloczków, sprawdź to


No nie tak do końca,ja wg katalogu wyrobów tam gdzie dokonywałem zakupu M oznacza nazwę wyrobu a tym samym i wymiar bloczka i tak dla przykładu podam bloczek M4- 25X25X12 , M5 B10 - 25X25X12 , M6 B15 -38X25X12 , M9 pr.ręczna - 38X24X24
Napisano
no w końcu ktoś się pochwalił zdjęciami z wykończenia Agatki, brawo icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif
naprawdę super wnętrza, ciekawe rozwiązanie z drzwiami z wiatrołapu, kuchnia piekna
Napisano
Cytat

Witam. Przedstawiam parę zdjęć z wewnątrz naszej Agatki.Meble w kuchni jeszcze z folią na frontach jasnych.




Super wykończenie. Fajny pomysł z drzwiami do wiatrołapu. Gratulacje icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

na razie nie bardzo jest się czym chwalić bo są tylko (albo aż) zrobione tynki i wylane posadzki, ale jak chcesz to proszę bardzo icon_smile.gif
[attachment=12012:Obraz_474.jpg] [attachment=12013:Obraz_477.jpg]
[attachment=12014:a_012.JPG] [attachment=12015:Obraz_483.jpg]




Można wiedzieć jakie wymiary ma kuchnia?
Napisano
Czy ktoś z Was robił porównanie ile wyniesie wybudowanie Agatki w stanie surowym w wersji z garażem a ile bez garażu? Jaka jest różnica w kasie?
Napisano
Cytat

pytanie do Grzesia
jaka jest dlugosc zabudowy mebli na tej stronie z lodowka?



Długość zabudowy od strony lodówki to 2.86m mierząc od płytki.

Cytat

Mam pytanko: na jakiej wysokości macie blaty w kuchni?


Blat w kuchni jest na wysokości 86,5 cm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...