Skocz do zawartości

Ile za adaptacje projektu i reszte papierów??


Recommended Posts

  Cytat

Akurat z tą "Panią" umowa/umowy były spisane.
Problem polegał na tym że rzeczona nie miała żadnych uprawnień w zakresie w jakim świadczyła usługi.

Rozwiń  

Człowiek się uczy całe życie - pierwszy raz słyszę o obowiązku posiadania uprawnień do załatwiania w imieniu inwestora formalności związanych z uzyskaniem pozwolenia na budowę (i nie mam tu na myśli zrobienia projektu czy podjęcia się obowiązków kierownika budowy, lub inspektora nadzoru, które takich uprawnień wymagają).

  Cytat

że świat nie jest niestety czarno - biały, a odcienie szarości (nie mówię tu o szarej strefie) zajmują w nim całkiem pokaźną przestrzeń.

Rozwiń  

Ja właśnie w tej sprawie icon_biggrin.gif - pisanie, że "to co napisałeś (zlecenie profesjonaliście reprezentacji przed administracją) to dla mnie jakiś absurd" powinno mieć swoją przeciwwagę. W przeciwnym wypadku zakładamy pesymistycznie, że republika bananowa bez bananowców to zwykła rzecz icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
  Cytat

Nasze prawo? Czy brak znajomości prawa wśród osób które korzystały z usług tej "Pani" - zanim zapłacisz pieniążki powinieneś po pierwsze spisać umowę, po drugie sprawdzić czy usługa została wykonana!!! Jeśli dajesz kasę "jakiejś pani" za "ładne oczy", a później okazuje się że to była oszustka, to nie miej pretensji do prawa!

Rozwiń  

Jak ktoś chce oszukać to oszuka. Są oszustwa taki powiedziałbym "raczkujące" i takie "profesjonalne".
Nie pamiętam jak ta sprawa się nazywała , bo w necie na pewno coś by się znalazło na ten temat, ale nie mów że za oszustwo nie ma kary, że nie mam mieć pretensji do prawa tylko do siebie. A gdzie jest zaufanie? gdybym nie ufał ludziom to bym na drogę autem nie wyjechał bo bym się obawiał, że ktoś z przeciwka na mnie wjedzie.
Inwestor zastępczy jest dobry dla kogoś kto nie ma czasu a ma dużo pieniążków icon_biggrin.gif jest stare przysłowie które na prawdę jest prawdziwe w swojej treści - Czyjeś ręce lekkie ale nie pożyte.

  Cytat

Akurat z tą "Panią" umowa/umowy były spisane.
Problem polegał na tym że rzeczona nie miała żadnych uprawnień w zakresie w jakim świadczyła usługi.
Żeby się nie rozwodzić, sytuacja podobna tych gdzie instruktor nauki jazdy ma cofnięte uprawnienia i dalej szkoli kursantów.
Ci mimo że egzamin zdali przed komisją państwową nie mają ważnych uprawnień do kierowania pojazdem.

Rozwiń  

Ta Pani z tego co pamiętam, nawet nie odwiedzała potrzebnych rzędów i chyba podrabiała pieczątki, bo przy odbiorach domów okazywało się , że to samowola.
Link do komentarza
  Cytat

Jest w naszym prawie taka funkcja, którą określa się nazwą inwestor zastępczy, ale pełnić ją może nie "jakaś pani" tylko jest to normalna usługa realizowana na podstawie umowy, a osoba/firma podejmująca się owej funkcji odpowiada za wszystko, czego w umowie się podejmuje

Rozwiń  


Nie ma wymagań prawnych, ani prawo nie stanowi o funkcji ani obowiązkach inwestora zastępczego - w zasadzie jest to funkcja "finansowa" - o zakresie przewidzianym w zawartej (danej) umowie.

Za wszelkie poczynania inwestora zastępczego odpowiedzialność spoczywa na jego pracodawcy, czyli inwestorze.
Inwestor na drodze cywilnej może dochodzić swoich roszczeń, tylko z tytułu niewykonanej, bądź źle wykonanej umowy, oraz zwrotu kosztów, jakie poniósł w takim przypadku.

I takie wyjaśnienie. Odpowiedzialność prawna i zawodowa (i karna) dotyczy tylko osób posiadających uprawnienia budowlane (w danym zakresie).
Wykonywanie czynności "zawodowych", na które potrzebne są uprawnienia, nie podlega (np. w budowlance) ściganiu z urzędu (w trybie karnym).
To na inwestorze spoczywa obowiązek sprawdzenia, czy dane uprawnienia są, i czy są aktualne - nie mniej jednak można ścigać taka osobę w procesie cywilnym (dodam, że bardzo skutecznie).

Bardzo dobry przykład podał Jani - instruktor nie został ukarany, ale można wytoczyć proces cywilny szkole, bo to na szkole spoczywał obowiązek weryfikacji uprawnień "instruktora".
Link do komentarza
Tylko że problem się nawarstwia jak właścicielem szkoły jest ów jegomość bez uprawnień, a urzędnicy cała odpowiedzialność i skutki/koszty naprawy swoich błędów spychają na poszkodowanych (kursantów z legalnie zdanym egzaminem w WORD).
Zresztą podobne przykłady są znane jeśli idzie o inne placówki "oświatowe"


  Cytat

Człowiek się uczy całe życie - pierwszy raz słyszę o obowiązku posiadania uprawnień do załatwiania w imieniu inwestora formalności związanych z uzyskaniem pozwolenia na budowę (i nie mam tu na myśli zrobienia projektu czy podjęcia się obowiązków kierownika budowy, lub inspektora nadzoru, które takich uprawnień wymagają).

Rozwiń  

I właśnie tu idzie o przypadek, którego to niby nie masz na myśli.
Jest/było biuro, była spisana umowa... nie było uprawnień.
A finał taki jak napisał mhtyl.
Jak widzisz Twoje zdziwienie jest bezpodstawne icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Tylko że problem się nawarstwia jak właścicielem szkoły jest ów jegomość bez uprawnień, a urzędnicy cała odpowiedzialność i skutki/koszty naprawy swoich błędów spychają na poszkodowanych (kursantów z legalnie zdanym egzaminem w WORD).
Zresztą podobne przykłady są znane jeśli idzie o inne placówki "oświatowe"

Rozwiń  


Każdy osobno lub z pozwem zbiorowym może dochodzić przed sadem cywilnym, swoich roszczeń finansowych wobec właściciela szkoły (także tego biura) - pamiętając o tym, ze odpowiada on za swoją działalność gospodarczą (skutki) całym swoim majątkiem osobistym - nawet w przypadku zakończenia działalności.

Zawsze przypominam.
Jest taka instytucja jak rzecznik praw konsumenta (miejski lub powiatowy).
Warto skorzystać z ich usług, bo są bezpłatne, a sam rzecznik może wystąpić (i występuje) jako oskarżyciel publiczny.
Link do komentarza
  Cytat

I właśnie tu idzie o przypadek, którego to niby nie masz na myśli.
Jest/było biuro, była spisana umowa... nie było uprawnień.
A finał taki jak napisał mhtyl.
Jak widzisz Twoje zdziwienie jest bezpodstawne icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Chyba się nie rozumiemy - odnosiłem się konkretnie do tego fragmentu wpisu Michbryg'a:
  Cytat

Zero biegania, pisania do urzędów - kontakt tylko z "adapterem" a po kilku, kilkunastu tygodniach pisemko z pozwoleniem na budowę.

Rozwiń  

Dlatego jako przykład podałem funkcję "inwestora zastępczego", który ma te same obowiązki co inwestor i w zasadzie reprezentuje interesy inwestora, a w ramach ich realizacji nie są wymagane żadne uprawnienia budowlane, bo od tego zatrudnia kierownika budowy i projektanta, ewentualnie inspektora nadzoru. Stąd moje zdziwienie - jak najbardziej adekwatne icon_rolleyes.gif Zdarza mi się występować w takiej roli kiedy np. inwestor pracuje za granicą i nie ma możliwości osobiście koordynować budowy. Dostaję pełnomocnictwa, budżet, projekt i akt własności działki, a inwestor wpada raz na miesiąc sprawdzić postępy.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Nie jest to prawdą - komuna juz nie panuje.
Dodatkowy obowiązek niesie za sobą dodatkowe pieniądze - chyba, że w umowie i warunkach "płacowych" zostało to uwzględnione.

Rozwiń  

Bajbaga... czy dr inż. architekt Piotr Kmiecik to Ty???!!! To by sporo wyjaśniało...
Jeśli to jednak nie Ty, to powinieneś wystąpić z wnioskiem o odszkodowanie za naruszenie praw autorskich w tym artykule: Obowiązki (i prawa - dopisek mój) projektanta
a jednocześnie "oliwa zawsze na wierzch wypływa" - masz swoją odpowiedź na buńczuczne twierdzenie, że projektantowi należy się dodatkowa gratyfikacja za nadzór autorski:
cyt. za wpisem w wątku: Komentarz do artykułu Obowiązki (i prawa- dopisek mój) projektanta!
artykuł 20 ustęp 1 punkt 7 litera a i b mówi: "...sprawowanie nadzoru autorskiego na żądanie inwestora lub właściwego organu w zakresie:
a. stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem,
b. uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego"
czyli: ZROBIŁ PAN PROJEKT - PEŁNI PAN NADZÓR BO TAK WYNIKA Z USTAWY PRAWO BUDOWLANE (NIE MA ZA TO DODATKOWYCH OPŁAT
- ROZDZIAŁ 9 "PRZEPISY KARNE" ORAZ
- ROZDZIAŁ 10 ODPOWIEDZIALNOŚC ZAWODOWA W BUDOWNICTWIE, ARTYKUŁ 95 PUNKT 5:
"uchylają się od podjęcia nadzoru autorskiego lub wykonują niedbale obowiązki wynikające z pełnienia tego nadzoru").

To jest bliskie, a raczej identyczne z moją interpretacją ...
"Z racji autorstwa jest zobowiązany do nadzoru autorskiego, bez dodatkowej gratyfikacji... i tego radziłbym się trzymać!"
Link do komentarza
  Cytat

artykuł 20 ustęp 1 punkt 7 litera a i b mówi:

Rozwiń  


Nie ma takiego przepisu - jest art.20.1.4 - prostując dla jasności.

Co do reszty - tak interpretując, to równie dobrze można przyjąć, że projektant za darmo wykonuje projekt mając na uwadze, zapis art.20.1, już nie wspominając, że zgodnie z taką interpretacją każdy pełniący samodzielną funkcję techniczną w budownictwie nie może uzależniać jej od gratyfikacji finansowej.

Zwracam również uwagę na art.18.3. Co więcej, nadzór autorski nie musi być sprawowany akurat przez autora projektu budowlanego.
  Cytat

7 czerwca oraz 30 sierpnia 2011 roku (sygn. akt odpowiednio KIO 1103/11 oraz KIO 1805/11) Krajowa Izba Odwoławcza jednoznacznie stwierdziła, że o ile osobiste prawa autorskie do projektu budowlanego przysługują jego autorowi na zasadzie wyłączności, o tyle nadzór autorski może być sprawowany przez innego projektanta.

Rozwiń  


Co jest bardzo istotne w adaptacjach, gdzie projektant adaptujący nie jest autorem całości projektu.

I jeszcze jedna podstawowa sprawa - wynagrodzenie zależy od umowy a nie od PB - te sprawy reguluje KC:

  Cytat

art. 735.
§ 1 Jeśli ani z umowy, ani z okoliczności nie wynika, że przyjmujący zlecenie zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonane zlecenie należy się wynagrodzenie.
§ Jeżeli nie ma obowiązującej taryfy, a nie umówiono się o wysokość wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie odpowiadające wykonanej pracy.

Rozwiń  
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
I tytułem uzupełnienia.
Nie bardzo rozumiem w czym sprawa.

Inwestor podpisuje z projektantem umowę o wykonanie projektu budowlanego.
Jeśli chce aby projektant pełnił funkcję nadzoru autorskiego, to umieszczają taki zapis w umowie, określając sposób wynagrodzenia i sposobu wykonywania nadzoru autorskiego.

Tak jakoś mam uzasadnione podejrzenie, że chodzi o coś innego.
Chodzi (trywializując) o to jak wydymać projektanta.
Podpisuje się umowę tylko na wykonanie projektu budowlanego, a potem na zasadzie art.20.1.4 PB żąda się od niego aby za darmo wykonywał dodatkowe obowiązki nie wynikające z umowy.

Owszem projektant nie może odmówić, ale musi być nowa umowa na dodatkowe czynności, nie przewidziane w umowie pierwotnej, bo powołanie takiego nadzoru jest tylko w gestii inwestora, a nie wynika bezpośrednio z podstawowych obowiązków projektanta.

Reasumując - obowiązki projektanta wynikają z treści podpisanej umowy z inwestorem.
Link do komentarza
  Cytat

I tytułem uzupełnienia.
Nie bardzo rozumiem w czym sprawa.

Inwestor podpisuje z projektantem umowę o wykonanie projektu budowlanego.
Jeśli chce aby projektant pełnił funkcję nadzoru autorskiego, to umieszczają taki zapis w umowie, określając sposób wynagrodzenia i sposobu wykonywania nadzoru autorskiego.

Tak jakoś mam uzasadnione podejrzenie, że chodzi o coś innego.
Chodzi (trywializując) o to jak wydymać projektanta.
Podpisuje się umowę tylko na wykonanie projektu budowlanego, a potem na zasadzie art.20.1.4 PB żąda się od niego aby za darmo wykonywał dodatkowe obowiązki nie wynikające z umowy.

Rozwiń  

I tu mamy problem, bo jakoś nie spotkałem się z "wydymanym" w przedstawiony przez Ciebie sposób projektantem, a na co dzień spotykam się z sytuacją wręcz odwrotną, kiedy to projektant "dyma" naiwnych nabywców swego dzieła - to on jest profesjonalistą w dziedzinie i powinien przynajmniej zaproponować podpisanie umowy o wykonanie projektu! Zwykle zaś odbywa się to w sposób w jaki kupuje się bułki w piekarni - inwestor otrzymuje projekt, projektant należność, a o umowie ani słowa. To zamknęło by sprawę, ale po co sygnalizować możliwość problemów przed zawarciem transakcji... Dlatego zwróciłem uwagę na konieczność formalizowania umowy i zawierania w niej szczegółowych wymagań stawianych sobie przez obie strony nawzajem. Sytuacja przejrzysta i nie pozwalająca na "dymanie" żadnej ze stron.
Link do komentarza
Piszesz co piszesz, a odbiorcami takiej informacji są ludzie, którzy kupili projekt domu, typową przemysłówkę, za 1.000 - 2.000zł. Poszukali projektanta, który za adaptację weźmie też od 1.000 do 2.000zł

  Cytat

To jest bliskie, a raczej identyczne z moją interpretacją ...
"Z racji autorstwa jest zobowiązany do nadzoru autorskiego, bez dodatkowej gratyfikacji... i tego radziłbym się trzymać!"

Rozwiń  


Problemem nie jest to, że wydymany zostanie projektant, bo on ma dość ostre instrumenty (w tym prawne), aby postawić do pionu inwestora, lecz to, że tak pisząc, dajesz inwestorowi złudną nadzieję, że w kwocie za adaptację (projekt) jest zawsze nadzór autorski, a to może spowodować dość kosztowny "konflikt" dla inwestora.

I taka uwaga praktyczna (dla inwestora) - projektanta sprawującego nadzór autorski, można zmieniać (w trakcie trwania budowy) nieskończoną ilość razy.
Link do komentarza
  Cytat

Piszesz co piszesz, a odbiorcami takiej informacji są ludzie, którzy kupili projekt domu, typową przemysłówkę, za 1.000 - 2.000zł. Poszukali projektanta, który za adaptację weźmie też od 1.000 do 2.000zł

Rozwiń  

Hmm, myślę, że też i ci, którzy za projekt zapłacili 4.000 zł a za adaptację 7.000, a na poprawki błędów czekają aż łaskawie projektant znajdzie chwilę czasu!

  Cytat

Problemem nie jest to, że wydymany zostanie projektant, bo on ma dość ostre instrumenty (w tym prawne), aby postawić do pionu inwestora

Rozwiń  

Sądzisz, że inwestor nie ma instrumentów, aby do pionu postawić nierzetelnego projektanta?
Jedyna różnica między nimi, to taka, że projektant siedzi w temacie na co dzień, wie co jest grane i jeśli sprzedaje projekt bez umowy, robi to z premedytacją

  Cytat

tak pisząc, dajesz inwestorowi złudną nadzieję, że w kwocie za adaptację (projekt) jest zawsze nadzór autorski, a to może spowodować dość kosztowny "konflikt" dla inwestora.

Rozwiń  

Może czas na zmiany w prawie i zapisy mówiące, że jeśli projektant nie ma umowy z inwestorem, to tym samym godzi się na wszystkie domniemane przez inwestora (budującego jeden +- dom w życiu) obowiązki?
Temat pozwala inwestorom poznać zachowania i relacje pomiędzy projektantem i inwestorem indywidualnym (bo żaden instytucjonalny czy firma nie podchodzi do projektanta bez "kija" (czytaj: umowy!) na rynku projektowania. Reszta to kwestia wyciągnięcia wniosków.
Link do komentarza
  Cytat

Jedyna różnica między nimi, to taka, że projektant siedzi w temacie na co dzień, wie co jest grane i jeśli sprzedaje projekt bez umowy, robi to z premedytacją

Rozwiń  


Z premedytacją, to raczej inwestor postępuje, bo to inwestor nie ma zbyt wiele kasy i prosi go aby było bez F-ry bo to około (lub minimum) 30% taniej.

  Cytat

Może czas na zmiany w prawie i zapisy mówiące, że jeśli projektant nie ma umowy z inwestorem, to tym samym godzi się na wszystkie domniemane przez inwestora (budującego jeden +- dom w życiu) obowiązki?

Rozwiń  


icon_eek.gif

Jestem za, a zwłaszcza za takim zapisem dla wykonawców (choć to trudniej bo prawo wymaga formy pisemnej)- dymałbym ich bez wazeliny 25 godzin na dobę !!!!!

Pójdę dalej - a dlaczego nie rozszerzyć tego na wszystkie inne nacje, adwokatów, lekarzy, taryfiarzy, itp. - bo dlaczego tylko projektantów ?

Weź się zastanów nad tym co wypisujesz. icon_evil.gif

Życie jest brutalne, albo masz wiedzę albo kasę za którą zatrudniasz kogoś kto wiedzę posiada.
Jeśli nie masz ani jednego, ani drugiego, to albo się dokształcasz, albo płacisz frycowe.

Jest też trzecia opcja - korzystasz z internetu i wybierasz te (takie) porady, które ci pasują, bo są bliskie twoim oczekiwaniom w tym zakresie (np. taka jak ta na czerwono wyżej) - bez weryfikacji, ale wtedy dymają cię już wszyscy i to po kilka razy.

  Cytat

Sądzisz, że inwestor nie ma instrumentów, aby do pionu postawić nierzetelnego projektanta?

Rozwiń  


Jak zwykle rozmydlasz temat - nie piszę o nierzetelnych projektantach - to zupełnie inne zagadnienie.
Link do komentarza
  Cytat

Z premedytacją, to raczej inwestor postępuje, bo to inwestor nie ma zbyt wiele kasy i prosi go aby było bez F-ry bo to około (lub minimum) 30% taniej.

Rozwiń  

Spotykam się raczej z czymś odwrotnym - na prośbę o fakturę projektant podnosi cenę o wysokość podatku vat (pisałem o tym chyba wyżej...) co jest nielegalne!

  Cytat

Weź się zastanów nad tym co wypisujesz. border="0">
Życie jest brutalne, albo masz wiedzę albo kasę za którą zatrudniasz kogoś kto wiedzę posiada.
Jeśli nie masz ani jednego, ani drugiego, to albo się dokształcasz, albo płacisz frycowe.

Rozwiń  

Widzisz... ja się wychowałem na akcji "Niewidzialna Ręka", a Ty chyba na regule "Niewidzialna Ręka Rynku" - niby prawie to samo, a jednak całkiem co innego.

  Cytat

Jest też trzecia opcja - korzystasz z internetu i wybierasz te (takie) porady, które ci pasują, bo są bliskie twoim oczekiwaniom w tym zakresie (np. taka jak ta na czerwono wyżej) - bez weryfikacji, ale wtedy dymają cię już wszyscy i to po kilka razy.

Rozwiń  

Sądzę, że z treści wątku można wysnuć jedną radę - jeśli nie chcesz być oszukany, spisz umowę która określi dokładnie ile i za co płacisz. Nie zdziwisz się kiedy projektant zażyczy sobie dodatkowych gratyfikacji za nadzór autorski, drobne poprawki czy konsultacje.

  Cytat

Jak zwykle rozmydlasz temat - nie piszę o nierzetelnych projektantach - to zupełnie inne zagadnienie.

Rozwiń  

OOO? Bo mnie się wydawało, że piszemy wyłącznie o tych nierzetelnych!
Uczciwy projektant nie podniesie Ci ceny kiedy poprosisz o fakturę!
Uczciwy projektant przedstawi opcje zakresu swojej usługi i cenę każdej z nich przed sprzedażą projektu/adaptacji.

Nie wiesz z kim masz do czynienia zanim się nie sparzysz - temu służy umowa, aby nie czekać na niepomyślny obrót wypadków, a zabezpieczyć się przed nim. To Ty ustawiasz projektantów na pozycji oszustów, którzy korzystają z okazji
  Cytat

Życie jest brutalne, albo masz wiedzę albo kasę za którą zatrudniasz kogoś kto wiedzę posiada. Jeśli nie masz ani jednego, ani drugiego, to albo się dokształcasz, albo płacisz frycowe.

Rozwiń  

Jestem przekonany, że tylko niewielka część projektantów myśli w podobny sposób - znajdzie się takich jak w każdej profesji. Dlatego myślę, że nie warto nikogo gloryfikować, a podchodzić do życia pragmatycznie...
Link do komentarza
Dla Ciebie sprawa jest oczywista, dla mnie nie koniecznie. Popatrzmy na oficjalne zasady wyceny dokumentacji projektowej jakie przyjmuje Stowarzyszenie Architektów Polskich:
Cena projektu wg SARP nie obejmuje:
[...]
9. Cena autorskiego nadzoru technicznego, który powinien być integralną częścią projektu stanowi (dodatkowo) ok. 15% ceny projektu...

Moja interpretacja tego zapisu jest przekorna, bo sami autorzy sformułowali ją wyjątkowo dwuznacznie - uznaję, jak już podkreśliłeś wyżej, że w cenie projektu 15% wartości to koszt nadzoru. Oczywistym jest, że interpretacje mogą być różne i dlatego radzę przede wszystkim nie opierać się na domniemaniach, a zawierać każdorazowo dokładne warunki nabycia dokumentacji w umowie pomiędzy projektantem a inwestorem.

Zajęcia z logiki to podstawa: wewnętrzna sprzeczność - jak może nie zawierać się w cenie integralna część przedmiotu, za który cena jest ustalana?

Rozumiem z tego też, że projektant w przypadku kiedy inwestor rezygnuje z nadzoru autorskiego może mu te 15% z ceny projektu spuścić (a co! ).
Link do komentarza
Powiem tak, bredzisz Wać Pan - szukając usprawiedliwienia dla swoich teorii.
Nie prościej choć raz przyznać się do błędu ?

Nawet w tym co podajesz jak byk pisze o dodatkowym koszcie,

Wzór typowej umowy o nadzór autorski: http://www.swk.piib.org.pl/Aktyprawne/wzor...autorskiego.pdf

I co najważniejsze w inwestycjach typu 'kurnik' nie ma potrzeby żądania i dodatkowego płacenia za wykonanie nadzoru autorskiego przez projektanta, bo poza jednym wyjątkiem, tą samą funkcję wypełnia kierownik budowy, który wobec tak "skomplikowanego" projektu, sam ogarnia całość.

dopisałem:

Tu link do tego co napisał wyżej przytoczono (pkt.9) http://www.archiformaarchitekci.pl/akty11.html uważni czytelnicy sami ocenią jego "ważkość" dla potrzeb tego tematu.
Już pomijam to, że ten dokument ma na celu wyliczenie kosztów za licencję praw autorskich i dotyczy ustawy o ochronie praw autorskich - w zasadzie ważniejsze jest to, że nawet tam napisano, że nadzór autorski jest czynnością dodatkową za osobnym wynagrodzeniem.

Dloa tych, którym się nie chce czytać - wielce wymowny cytat z dokumentu na który Mistrz się powołuje:

  Cytat

SARP, przygotowując się do wykonywania obowiązków w zakresie organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, opracuje i podejmie starania o zatwierdzenie "Tabel wynagrodzeń za korzystanie z utworów objętych zbiorowym zarządzeniem" (zgodnie z art. 108 ust. 3 ustawy O prawie autorskim i prawach pokrewnych). Postanowienia tych tabel będą miały w stosunku do umów dotyczących utworów objętych zbiorowym zarządzeniem moc wiążącą w ten sposób, że postanowienia umowne nie będą mogły być dla twórców mniej korzystne niż postanowienia wynikające z tych tabel (art. 109 ww. ustawy). Do czasu wprowadzenia powyższych tabel określa się następujące tymczasowe zasady wyceny prac projektowych SARP:

Rozwiń  
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

I co najważniejsze w inwestycjach typu 'kurnik' nie ma potrzeby żądania i dodatkowego płacenia za wykonanie nadzoru autorskiego przez projektanta

Rozwiń  

Jakoś lekceważenie czy też nawet brak szacunku dla życiowych inwestycji nastraja mnie nieprzychylnie do interlokutora... Gdyby się okazało, że jest on architektem/projektantem tym bardziej wątpliwa postawa!

  Cytat

Już pomijam to, że ten dokument ma na celu wyliczenie kosztów za licencję praw autorskich i dotyczy ustawy o ochronie praw autorskich.

Rozwiń  

Gubi się Bajbaga, oj gubi...
Czyżbym w tej żonglerce słownej jednak trafił w czuły punkt?

Kolejna kwestia: sugerowanie, że nadzór autorski wymaga specjalnej umowy (bo wtedy wiadomo specjalne wynagrodzenie!!!) ma ustawić odbiorców usług w odpowiedniej pozycji? Jest to nieprawda! Wystarczy włączyć zapis o nadzorze autorskim do umowy o nabycie projektu - projektanci jak wszystkie inne profesje funkcjonują w określonych realiach, które się zmieniają - czasem na niekorzyść. Od kilkunastu lat w taki sposób podpisuję umowy o nadzór autorski i nie zauważyłem nawet cienia sprzeciwu.

Być może nie trafiam na artystów typu Bajbagi...
Link do komentarza
  Cytat

Jakoś lekceważenie czy też nawet brak szacunku dla życiowych inwestycji...........

Rozwiń  


To nie brak szacunku, tylko stwierdzenie faktów, poparte zapisami prawa budowlanego - ze względu ma mało skomplikowany proces "powstania" takiej budowy.

Kończę, bo trudno mi polemizować z osobnikiem nie rozróżniającym prawa budowlanego od prawa autorskiego i rozmydlającego każde stwierdzenie.

I dynda mi, wahaniami o dużej amplitudzie, to co sobie o mojej osobie, domniema autor postu powyżej.



A do inwestorów - nie ma nic za darmo.
Jeśli zażądacie nadzoru autorskiego, nikt tego wam nie zrobi za darmo (wbrew temu co wypisuje ten osobnik).
Cena zostanie ujęta w umowie o wykonanie ......, albo na podstawie odrębnej umowy.

Nadzór autorski można zlecić każdemu projektantowi, a nie tylko autorowi danego projektu budowlanego i w każdej chwili trwania budowy.
W kurnikach, takie powołanie na etapie projektowania, wydaje się, w większości przypadków, zbyteczne - jak będzie taka potrzeba można w każdej chwili to uczynić.
Życzę trafnych wyborów.

Link do komentarza
  Cytat

To nie brak szacunku, tylko stwierdzenie faktów, poparte zapisami prawa budowlanego - ze względu ma mało skomplikowany proces "powstania" takiej budowy.

Rozwiń  

Nie przekonuje mnie takie tłumaczenie się (winny się tłumaczy!) w obliczu błędów nagminnie popełnianych przez projektantów przy projektach typu "kurnik" (inwestor indywidualny to nie instytucja, która "zmieli" projektanta w przypadku błędów czy niedbalstwa!)

  Cytat

Kończę, bo trudno mi polemizować z osobnikiem

Rozwiń  

Ja myślę, że trudno! Osobnik ten nie jest anonimowy, nie ukrywa swoich intencji ani profesji, opiera się na ogólnie dostępnych źródłach i podaje je umożliwiając interpretację czytającym. Brak odwagi cywilnej czy może misja marketingowa (ochrona interesów korporacji) w przypadku anonimowego interlokutora mają swoją wymowę.

  Cytat

nie rozróżniającym prawa budowlanego od prawa autorskiego

Rozwiń  

Co ma do rzeczy prawo autorskie w przypadku kiedy inwestor kupuje projekt budowlany w celu realizacji domu??!! A może nagle się okaże, że każesz inwestorom płacić za projekt budowlany, a dodatkowo za prawa autorskie do projektu wg którego chcą wybudować dom...
Ośmieszasz się, ale anonimowo, to można... prawda!
To jest przykład rozmydlania meritum, dla zdezawuowania innych wypowiedzi, więc małe wyjaśnienie KOMENTARZ IZBY GOSPODARCZEJ PROJEKTOWANIA ARCHITEKTONICZNEGO do zasad wyceny dokumentacji projektowej jakie przyjmuje Stowarzyszenie Architektów Polskich:

"Cena dokumentacji projektowej określona w ZWPP SARP (czyli to opracowanie na którym oparłem swoją interpretację i które mówi o integralności nadzoru autorskiego z całością projektu - dopisek mój) dotyczy rozliczeń za kompletną dokumentację, dokonywanych między klientem a pracownią lub biurem projektowym" koniec cytatu.

A do inwestorów - warto negocjować (w czasach kryzysu szczególnie)!
Pamiętajcie o umowie na podstawie której odbywały się będą Wasze relacje z projektantem - nadzór autorski to integralna część projektu, więc upewnijcie się, że jest wliczony w cenę jaką oferuje wam projektant, w końcu wydajecie sporą kasę za projekt! Projektant też człowiek - jeśli może coś sprzedać z niewielkim rabatem (te 15%) albo nie sprzedać wcale....

  Cytat

Cena zostanie ujęta w umowie o wykonanie ......, albo na podstawie odrębnej umowy.

Rozwiń  

ale odrębna umowa tylko w przypadku nadzoru autorskiego sprawowanego przez innego architekta - tracicie tu kartę przetargową jaką jest kasa za nabycie projektu...!

Życzę znalezienia się w gąszczu przepisów i nie ulegania presji korporacji, bo one też są częścią rynku.
Link do komentarza
  Cytat

Życzę znalezienia się w gąszczu przepisów ...................

Rozwiń  


W ramach edukacji.

Ten cytat na którym opierasz cały swój wywód pochodzi z opracowania przygotowanego na potrzeby Ustawy o prawie autorskim a konkretnie art.108.3.

Po drugie zacytuj ile i jak oblicza się dla takich potrzeb cenę dokumentacji projektowej - dopowiem:
  Cytat

4. Podstawą wyceny dokumentacji projektowej jest spodziewany koszt budowy projektowanego obiektu, oszacowany rzetelnie i w uzgodnieniu z inwestorem. W podstawie wyceny należy uwzględnić wszystkie te i tylko te składniki, które maja odpowiedniki w projekcie...................

Rozwiń  


Czyli dla kurników, zgodnie z pkt.17 wynosi to nie mniej niż 6% kwoty wyliczonej wg. pkt.4.

A mając na uwadze :
  Cytat

Cena nadzoru autorskiego, stanowiącego dodatkowo 15% ceny dokumentacji projektowej określonej wg ZWPP SARP, powinna być podzielona na części odpowiadające poszczególnym etapom budowy i zapłacona zgodnie z postępem robót. Z uwagi na długi okres trwania czynności nadzoru, cena ta powinna być waloryzowana.

Rozwiń  


Przy średniej cenie kosztu budowy kurnika 300.000zł, wychodzi na to, że koszt dokumentacji projektowej ma być nie mniejszy niż 18.000zł a koszt nadzoru nie mniejszy niż 2.700zł

A przypominam o zapisie:

  Cytat

Postanowienia tych tabel będą miały w stosunku do umów dotyczących utworów objętych zbiorowym zarządzeniem moc wiążącą w ten sposób, że postanowienia umowne nie będą mogły być dla twórców mniej korzystne niż postanowienia wynikające z tych tabel (art. 109 ww. ustawy). Do czasu wprowadzenia powyższych tabel określa się następujące tymczasowe zasady wyceny prac projektowych SARP:

Rozwiń  



I wszystko niby jasne - tyle, że dotyczy to sytuacji, kiedy ktoś inny chce skorzystać z danego prawa autorskiego, co jest bardzo jasno określone w pkt.1.i 2.
  Cytat

1.Zasady wyceny dokumentacji projektowej, zwane w skrócie ZWPP SARP, służą wyłącznie do określenia cen dokumentacji projektowej zawierającej utwór architektoniczny lub architektoniczno-urbanistyczny.

2.Cena dokumentacji projektów określona wg ZWPP SARP uwzględnia prawo do korzystania z utworu w zakresie licencji niewyłącznej na jednym określonym polu eksploatacji (np. zastosowanie w jednej realizacji). Cena projektu wg ZWPP SARP nie obejmuje wynagrodzenia za udzielone dodatkowe prawa określone w umowie i wymaga indywidualnego uwzględnienia stosownie do zakresu udzielonego prawa oraz korzyści wynikających z korzystania z utworu (por. ust. 6).

Rozwiń  


Czyta się całość, a nie wybiera to co niby pasuje w danej chwili.

Tak to jest jak miesza się pojęcie prawa autorskiego (ustawa o prawie autorskim) z pojęciem nadzoru autorskiego (ustawa Prawo Budowlane).

dopisałem:

Warto pamiętać, że nadzór autorski jest osobistym prawem projektanta jako twórcy dzieła (ustawa o prawach autorskich i PB art.21), a obowiązek tylko w przypadkach wskazanych w art.20.1.4 PB. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Bajbaga ... tak namieszaliśmy, że potencjalny inwestor będzie mniej wiedział na temat po przeczytaniu tego wątku niż przed. Aby kwestię jednak uprościć myślę, że zgodzisz się z jednym - zakup projektu to nie zakup bułek w piekarni i należy dokonywać go na podstawie umowy spisanej na tę okoliczność, a jeśli chcemy skorzystać z nadzoru autorskiego to warto ująć to w tej umowie.
Link do komentarza
  Cytat

Bajbaga ... tak namieszaliśmy, że potencjalny inwestor będzie mniej wiedział na temat po przeczytaniu tego wątku niż przed. Aby kwestię jednak uprościć myślę, że zgodzisz się z jednym - zakup projektu to nie zakup bułek w piekarni i należy dokonywać go na podstawie umowy spisanej na tę okoliczność, a jeśli chcemy skorzystać z nadzoru autorskiego to warto ująć to w tej umowie.

Rozwiń  



Taka uwaga - nie zakup projektu, bo to raczej dotyczy projektów typowych, co jednocześnie jest najbardziej rozpowszechnionym sposobem.
Ale przy zlecaniu wykonania projektu budowlanego (z adaptacją lub bez) - i owszem.

I nic nie mieszałem - raczej prostowałem niezbyt trafne "odnośniki".

dopisałem:

  Cytat

...... to warto ująć to w tej umowie.

Rozwiń  


Nie tyle warto, co należy - nie zapominając o art.41.4. PB (w ewentualnych sporach, dość istotne) Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Bajbaga ... tak namieszaliśmy, że potencjalny inwestor będzie mniej wiedział na temat po przeczytaniu tego wątku niż przed.

Rozwiń  

Jak dla mnie to Ty mieszałeś i po przeczytaniu tego bełtu zastanawiam się o co Tobie właściwie chodzi ????.
Jedyne co mi przychodzi do głowy i leży u podstaw tej goownogadki, to chyba tylko to że przemawia przez Ciebie frustracja związana z tym że nie jesteś projektantem tylko wykonawcą - czyli fizolem. icon_razz.gif
Trzeba było się uczyć a nie kamieniami na szkołę ciepać icon_lol.gif
Irbis, luuuuuzik. icon_biggrin.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Jak dla mnie to Ty mieszałeś i po przeczytaniu tego bełtu zastanawiam się o co Tobie właściwie chodzi ????.

Rozwiń  

A wyjaśnienie jest bardzo proste - to popyt kształtuje rynek - inwestorzy mają to za co chcą zapłacić.
A, że z reguły chcą mało płacić i projektantowi, i wykonawcy to psy gryzą się o kość.

PS bajbaga, Irbis Strzecharstwo bez obrazy o te psy, to nic osobistego - tak mi pasowało literacko.
Link do komentarza
  Cytat

PS bajbaga, Irbis Strzecharstwo bez obrazy o te psy, to nic osobistego - tak mi pasowało literacko.

Rozwiń  


icon_mrgreen.gif nie może być osobiste, bo może i psem jestem (na baby) ale akurat ta kość nie moja icon_mrgreen.gif

  Cytat

A wyjaśnienie jest bardzo proste - to popyt kształtuje rynek - inwestorzy mają to za co chcą zapłacić.

Rozwiń  


Tyle, że stwarza się iluzję, że za mniej można więcej - a to nie jest dobre.
Link do komentarza
  Cytat

A wyjaśnienie jest bardzo proste - to popyt kształtuje rynek - inwestorzy mają to za co chcą zapłacić.
A, że z reguły chcą mało płacić i projektantowi, i wykonawcy to psy gryzą się o kość.

Rozwiń  

Ha, gdybyż to było takie proste, to można by powiedzieć, że nie ma problemu
Jak przeczytasz moje wpisy na forum, to przekonasz się, że nawet niezłe laurki potrafię wypisywać projektantom za ich profesjonalizm Doskonały projekt budynku krytego strzechą

Cała przyjemność po mojej stronie, kiedy projekt jest przemyślany, konsekwentny, że już nie wspomnę o zwykłej staranności czy czytelności. Zawsze w takim przypadku bardzo dobrze układają się relacje pomiędzy mną i architektem, a nie zdarzyło się aby inwestor był ze współpracy niezadowolony.
Bez żadnych podchodów projektant jest w takich przypadkach do dyspozycji inwestora/wykonawcy w rozsądnym zakresie i nikt nie czuje się, jak to napisał Bajbaga, "dymany"!

Całkiem inaczej ma się rzecz w przypadku Jaśnie Pana Projektanta, który aby poprawić swój błąd raczy wyznaczyć mi termin audiencji za dwa tygodnie, w trakcie których znajduję kilka kolejnych błędów, ale Jaśnie Pan nie był przygotowany do omówienia nowych kwestii, więc kolejne dwa tygodnie oczekiwania.
Kiedy lekko zniesmaczony zwracam uwagę inwestorowi na rosnące koszty (bo przestój nie z mojej winy) słyszę, że w zasadzie żadnej umowy z projektantem nie ma, 10000 za projekt z ręki do ręki i tyle.

No, można iść na wojnę, ale wydaje mi się, że warto też uczulić innych inwestorów na możliwość takiego rozwoju wypadków i wskazać możliwość zabezpieczenia się przed nią.

Demo... co do moich wyimaginowanych frustracji - istnieje takie zjawisko w psychologii jak projekcja...
Polega ono z grubsza rzecz ujmując na przypisywaniu innym własnych poglądów/zachowań/cech. Jeśli jesteś w stanie to kontrolować uważaj, bo jest to prosta droga do paranoi. Ale loozik - zawsze możesz liczyć na skuteczną pomoc

Adam_50 można wbijając sztylet w serce wołać "przyjacielu", a można też twórczo zrugać przyjaciela Nie znaczy to, że aspiruję do miana Twojego przyjaciela, ale tak mi literacko pasowało
Link do komentarza
  Cytat

No, można iść na wojnę, ale wydaje mi się, że warto też uczulić innych inwestorów na możliwość takiego rozwoju wypadków i wskazać możliwość zabezpieczenia się przed nią.

Rozwiń  

Wg mnie mogła by to być sensowna wskazówka dla zainteresowanych , tylko taka mała dygresja - inwestor płacący "z ręki do ręki" 10000,00 dobrze wie co robi.
Cieszę się, że Panowie właściwie odebrali moje intencje i nie obrazili się moim wpisem.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Ten przykład podałem tylko dlatego, aby nie można go zbyć tradycyjnym: usługa za psie pieniądze, a wymagania królewskie! Zajrzyj do wątku Baszki jak się buja z adapterem i napisz, że to całkiem inna sytuacja i w zasadzie jej problem, bo "albo masz wiedzę albo kasę za którą zatrudniasz kogoś kto wiedzę posiada. Jeśli nie masz ani jednego, ani drugiego, to [...] płacisz frycowe". Z tego co pamiętam dokładnie tak samo projekt do ręki, kasa do kieszeni (no prawda - znacznie mniejsza) i pewnie "doskonale wiedziała co robi"...
Link do komentarza
  Cytat

i w zasadzie jej problem, bo "albo masz wiedzę albo kasę za którą zatrudniasz kogoś kto wiedzę posiada. Jeśli nie masz ani jednego, ani drugiego, to [...] płacisz frycowe". Z tego co pamiętam dokładnie tak samo projekt do ręki, kasa do kieszeni (no prawda - znacznie mniejsza) i pewnie "doskonale wiedziała co robi"...

Rozwiń  
świadomość

Dokładnie tak, ale miała i ma tego świadomość.


I nie zapominaj, że ten do poprawki jest jej kierbudem
Link do komentarza
Gość Leszek4
Irbis, Twoja z Bajbagą dyskusja była bardzo ciekawa i pouczająca (pomimo jawnego i dość ostrego sporu!).
Każdy, kto uważnie śledził, mógł wyciągnąć odpowiednie (przydatne!) wnioski z wypowiedzi Was obu.

PS. Proponowałbym ignorować zaczepki w stylu "żal ci, bo jesteś fizolem", bo ich poziom "broni" wyrażanej w nich głupoty sam za siebie... icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
  Cytat

Bajbaga nie jest wyrocznią, co wykazałem w innym wątku (coś o zabudowie siedliskowej bodaj)

Rozwiń  


To prawda.

Błądzę i nie tylko w tym jednym temacie popełniłem babola.

Sprawdziłem, poprawiłem, przyznałem się do błędu, przeprosiłem.

Co do tej sprawy, przytaczałem przepisy w brzmieniu z 2013r z opublikowanych aktów jednolitych, źródło ISAP Sejm RP, a nie tak jak wcześniej z Lex-sa bo mnie, co najmniej dwukrotnie, zawiódł.
Link do komentarza
Co tu narzekać degustując Rivanera w miejscu jego powstawania!
Tylko te telefony od projektantów ściągają na ziemię - jeśli się na czymś nie znasz to pytasz tego, kto posiada wiedzę, a nie tego, który oczytał się banałów w Google i uważa, że posiadł wszystkie rozumy.

Jak widzisz drogi Demo, na frustracje nie pomogę... bo muszę kilka projektów ogarnąć a przy okazji chwila oddechu.

  Cytat

Co do tej sprawy, przytaczałem przepisy w brzmieniu z 2013r z opublikowanych aktów jednolitych, źródło ISAP Sejm RP, a nie tak jak wcześniej z Lex-sa bo mnie, co najmniej dwukrotnie, zawiódł.

Rozwiń  
Tak to bywa, jak opiera się na teoretycznych źródłach. I ja nie jestem nieomylny, dlatego raczej piszę na podstawie stosowanej praktyki.
Link do komentarza
  Cytat

  Cytat


Co do tej sprawy, przytaczałem przepisy w brzmieniu z 2013r z opublikowanych aktów jednolitych, źródło ISAP Sejm RP, a nie tak jak wcześniej z Lex-sa bo mnie, co najmniej dwukrotnie, zawiódł.

Rozwiń  


Tak to bywa, jak opiera się na teoretycznych źródłach. I ja nie jestem nieomylny, dlatego raczej piszę na podstawie stosowanej praktyki.

Rozwiń  


A jakie źródło, zapisów prawnych, spełnia kryterium nie teoretycznych źródeł ?

Praktyka wykonawcy budowlanego, nie jest prawem, ani nie stanowi jego wykładni.

To, że na ograniczeniu do 40km/h jedziesz 60km/h nie oznacza, ze tak stanowi prawo i tak można i że się tak zaleca, bo nikt jeszcze cię nie złapał.
Link do komentarza
  Cytat

Praktyka wykonawcy budowlanego, nie jest prawem, ani nie stanowi jego wykładni.

Rozwiń  

Twoje zdanie! Moje doświadczenie mówi, że kiedy od lat swobodnie negocjuję z projektantem zakres usługi i wynagrodzenie, to zapis prawny nie ma tu żadnego znaczenia poza informacyjnym, nawet w przypadku nadzoru autorskiego. Jeszcze nie zdarzyło mi się, aby projektant zawarł w umowie odrębną stawkę za nadzór! Dobrze płacę, to powinien coś w bonusie dorzucić!
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Wy tu gadu gadu a w Opolu i okolicach ceny za adaptację i resztę papierów od 2000 do nawet 4000-5000zł. Otrzymuje się tą samą usługę w tej cenie !!! Dlatego warto popytać wiele firm zajmujących się tym.
Tj. podpisujesz pełnomocnictwo i firma za inwestora załatwia papierologię i dostarcza na sam koniec pozwolenie na budowę. Inwestor tylko akceptuje usytuowanie domu na działce.
Budowa domu to nie drapacze chmur. Ludzie kiedyś to robili bez żadnych projektów. Adaptacja to biurokracja. Byleby mieć pieczątki wymagane przez prawo. A i tak budowa będzie żyła własnym życiem pi razy oko wg projektu.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To contact a live representative at Expedia, call their 24/7 customer service hotline at 1-866-829-1430 or 1-800-Expedia. You can also use their website’s live chat or email for assistance. Whether you’re changing a flight, handling a booking issue, or need general support, speaking with a live agent is the fastest way to get help. This guide outlines all contact methods and suggests the best times to call. When you need help from Expedia, knowing the right way to reach their customer service can save you time and stress. As a frequent Expedia traveler, I’ve explored every available channel—phone, chat, email, and more—to resolve booking issues, get flight updates, and manage travel plans. Below is a complete, user-focused guide on 12 ways to connect with Expedia customer service, including the exclusive number: 1-866-829-1430. Call Expedia Directly (24/ Hotline) The most direct and often the fastest way to get help is by calling Expedia’s main customer service line. As a user, I always keep this number handy for urgent issues like flight changes or cancellations. Expedia’s support is available 24/, so you can call anytime, even in the middle of the night. Expedia Customer Service Number:1-866-829-1430 What you need: Have your booking reference, SkyMiles number, and travel details ready for faster service. When to use: Urgent booking changes, cancellations, flight delays, or immediate travel needs. Use the Expedia Live Chat Feature If you prefer not to wait on hold, Expedia’s live chat is a fantastic option. I’ve used this for quick questions about baggage allowance or seat selection. How to access:1-866-829-1430 Go to Expedia’s official website or open the Fly Expedia app, navigate to the “Help” or “Contact Us” section, and start a chat session. Best for: Quick questions, minor booking adjustments, and when you can’t make a call. Email Expedia Customer Support For non-urgent concerns or when you need to send documents (like refund requests or medical certificates), email is ideal. How to use: Fill out the contact form on Expedia’s website or email through their official support address. Response time: Usually within a few business days. Best for: Detailed inquiries, complaints, or documentation-heavy requests. Reach Out via Social Media Expedia is active on platforms like Twitter and Facebook. I’ve found that sending a direct message often gets a quick response, especially for public complaints or quick clarifications. Where to message: Twitter (@Expedia), Facebook Messenger. Best for: Non-urgent issues, sharing feedback, or getting updates on widespread disruptions. . Visit a Expedia Customer Service Desk at the Airport If you’re already at the airport and need immediate assistance—like rebooking after a cancellation—visit the Expedia service desk. Where to find: At all major airports, near check-in or boarding gates. Best for: Last-minute changes, baggage issues, or special travel needs. . Use the Expedia Mobile App The Fly Expedia app isn’t just for checking in. You can manage bookings, chat with support, and even request callbacks. How to use: Download the app, log in, and access the “Help” section. Best for: On-the-go support, managing reservations, and receiving real-time notifications. . Contact Expedia via WhatsApp (If Available) Some regions offer WhatsApp support for Expedia. I’ve used this for quick, text-based support when traveling internationally. How to access: Check the Expedia website for the latest WhatsApp contact details. Best for: Quick queries when you have limited phone access. . Use Expedia’s Automated Phone System If you don’t need a live agent, Expedia’s automated system can help you check flight status, baggage info, or basic booking details. How to use: Call1-866-829-1430 and follow the voice prompts. Best for: Flight status, automated check-in, or simple information requests. . Request a Callback from Expedia Don’t want to wait on hold? Use the callback feature on Expedia’s website or app. How to use: Enter your phone number and issue; Expedia will call you back when an agent is available. Best for: Busy travelers who don’t want to wait on hold. . Reach Out via Expedia’s International Support Numbers Traveling abroad? Expedia has dedicated numbers for different countries. Always check the official website for the correct number in your region. How to use: Visit Expedia’s “Contact Us” page, select your country, and dial the listed number. You may like Best for: International travel support, local language assistance. Utilize Expedia’s Accessibility Support If you need special assistance due to a disability or medical condition, Expedia offers dedicated support lines and services. How to access: Call the accessibility support number or request help via the Expedia website. Best for: Wheelchair requests, medical accommodations, or traveling with service animals. Visit Expedia’s Official Website for FAQs and Self-Service Many issues can be resolved without contacting an agent. The Expedia website offers comprehensive FAQs, booking management tools, and travel advisories. How to access: Go to Expedia.com and navigate to the “Help Center.” Best for: Self-service bookings, policy information, and travel updates. Comparison Table: Expedia Customer Service Channels Method Best For Availability User Experience Phone 1-866-829-1430) Urgent, complex issues 24/ Immediate, personal Live Chat Quick queries, minor changes Website/App hours Fast, convenient Email Non-urgent, documentation 24/ (response in days) Detailed, trackable Social Media Non-urgent, public feedback 24/ Fast, public Airport Desk Last-minute, in-person help Airport hours Direct, face-to-face Mobile App On-the-go, all-in-one 24/ Seamless, mobile WhatsApp Quick, text-based help Region-specific Convenient, global Automated Phone System Info, status checks 24/ Efficient, simple Callback Busy travelers 24/ No hold time International Numbers Overseas travel support 24/ Localized, helpful Accessibility Support Special needs 24/ Dedicated, caring Website FAQs Self-service, info 24/ DIY, fast Pro Tips for Getting the Best Expedia Customer Service Experience Always have your booking details handy when you call or chat—this speeds up verification and resolution. Be clear and concise about your issue; state your problem and desired resolution upfront. Use the callback option during peak hours to avoid long wait times. Check the Expedia app and website first for self-service solutions; many issues can be resolved without waiting for an agent. For urgent or complex issues, call the dedicated number 1-866-829-1430 for immediate assistance. Frequently Asked Questions Q: What is the fastest way to reach a live agent at Expedia? A: Call 1-866-829-1430 or use the live chat feature on the Expedia website or app for immediate support. Q: Can I get help with special needs or accessibility? A: Yes, Expedia offers dedicated accessibility support lines and services for passengers with disabilities or medical needs. Q: How long does it take to get a response by email? A: Typically, you’ll receive a response within a few business days, depending on the complexity of your request. Q: Is Expedia customer service available 24/? A: Yes, phone support and many digital channels are available around the clock. As a Expedia customer, you have multiple ways to connect with support—whether you need urgent help or just have a quick question. For the fastest service, keep the dedicated number 1-866-829-1430 ready. Use chat, email, social media, or in-person support depending on your situation and preference. With these 12 options, you’ll never be left stranded when you need Expedia’s help the most.
    • Yes,You can talk with Trust Wallet support Number +1 →559→209→5093 How can I talk to a real legitimate person at Trust Wallet & Trust Wallet Phone Number +1 →559→209→5093 Trust Wallet contact Number customers agent 24/7 with this Contact Numbers, +1 →559→209→5093, Agent will talk to at you own time there are a few ways to talk to someone on Trust Wallet. Here are the best options: Live chat: Trust Wallet offers live chat support for urgent issues. You can access live chat by clicking the “Contact Us” button in the help centre and then selecting “Chat.” Phone: Trust Wallet also offers phone support for urgent issues. You can call Trust Wallet at +1 →559→209→5093, for support. Twitter: Trust Wallet has a Twitter support team that can answer your questions and help you troubleshoot problems. You can tweet to Trust Wallet at @Trust WalletSupport. Facebook: Trust Wallet also has a Facebook support team that can answer your questions and help you troubleshoot problems. Please note that Trust Wallet's customer support hours are Monday through Friday, 9:00 AM to 5:00 PM PST. If you contact Trust Wallet outside of these hours, you may not receive a response immediately. Learn more about Trust Wallet Trust Wallet’s customer service team is dedicated to providing excellent and reliable services to its customers. The company has a team of experienced professionals available to answer all customer inquiries. Customers can contact the Trust Wallet Customer Support team 24*7 +1 →559→209→5093 , either through the online contact form, email, phone, or live chat. Trust Wallet support also provides a knowledge base which has detailed answers to common questions and a list of FAQs. Trust Wallet values customer satisfaction and prioritises providing a safe, secure and seamless user experience. It's important to note that the phone Number is only for reporting suspicious activity and locking your account1. If you have other issues, it’s best to use the ticket system or +1 →559→209→5093 , I hope this helps!How do I contact Trust Wallet support? 24*7 Helpline USA FAQ’s How do I contact Trust Wallet by phone? Call +1 →559→209→5093 ,get 24*7 access to Trust Wallet support Number. Click on " Trust Wallet(@) Live Chat" to start from the Business Suite in the upper right corner. Click on the "Business Settings" option in the scroll down column. In the "Help" submenu, click +1 →559→209→5093 ,or +1 →559→209→5093 , and then "Help Center". Can I talk to a live person at Trust Wallet? However, if you have any issues with your Trust Wallet account, you can talk to a real person on Trust Wallet Support through their Number 24 hours +1 →559→209→5093- (quick response). Can you speak to anyone on Trust Wallet? Yes, on Trust Wallet at +1 →559→209→5093, you can start a conversation with other members. Just find the person you want to connect with and click on their profile. From there, you can send private messages. Can I call Meta Trust Wallet? If you're experiencing technical issues or need to report something on Trust Wallet, please use the "Report a Problem" feature. Call Meta's only phone Number, which includes Trust Wallet, Trust Wallet, and Oculus: +1 →559→209→5093,(for quick support). What happens when my Trust Wallet account is hacked? In general, the signs are unauthorised changes to the account, strange messages or friend requests, links to applications that have not been connected to the account, or other unauthorised activities. Another sign that your account has been hacked is if you can no longer access your account. How do I contact Trust Wallet directly for support? Trust Wallet support agent Number Trust Wallet operates two phone Numbers with area codes in Palo Alto, California: +1 →559→209→5093 , How do I talk to someone with Trust Wallet? Follow these steps to chat directly with someone on Trust Wallet. • Dial Trust Wallet customer service Numbers at+1 →559→209→5093, • After the call is connected, select the service language for the conversation. • Track IVR to contact a live person. • Press 1 for account related issues. • Press 2 for settings related issues. • Press 3 to connect to the business. • Press 4 for everything. • Press 5 for technical support. • You can select an option to connect to a specific department, otherwise press 5. • Stay on the phone, and shortly, someone from the Trust Wallet team will join you. • Chat with them, and you can share issues to get real-time responses. Can I contact Trust Wallet about my account being hacked? My Trust Wallet account has been hacked or someone is using it without my permission. If you're concerned about the security of your Trust Wallet account, visit https://www.facebook.com/hacked for help. How can I contact Trust Wallet? People can contact Trust Wallet Support by calling +1 →559→209→5093 , Does Trust Wallet have a live phone Number? Trust Wallet phone support makes it harder to connect with a real person. The only phone Number for the Trust Wallet, which includes Trust Wallet, Instagram, and Oculus, is-+1 →559→209→5093. Can I talk to someone who lives on Trust Wallet? You can definitely contact someone live on Trust Wallet for help.                       
    • To reach a live person at Delta Airlines® customer service for support, you can call their 24/7 Delta Airlines® Phone number hotline at +1-8=>|62-955=>|1510. OTA (Live Person) or 1-800-Delta Airlines® +1-8=>|62-955=>|1510. You can also use the live chat feature on their website or reach out to them via email. Speaking with a live representative at Delta Airlines® is straightforward. Whether you're dealing with booking issues, need to make changes to your travel plans, or have specific inquiries, reaching out to a live agent can quickly resolve your concerns. This guide explains the steps to contact Delta Airlines® customer service via phone and provides tips on the best times to call to minimize wait times.   Why Contact a Live Person at Delta Airlines®?   There are many reasons why speaking to a live person might be the best route to resolving your issue. Common scenarios include: Flight changes or cancellations: If your plans have changed, you need live assistance at Delta Airlines® +1-8=>|62-955=>|1510 with adjusting or canceling your flights, or you’re dealing with flight cancellations and delays.   Booking clarification: Sometimes you need more details or help to understand the specifics of your Delta Airlines® booking +1-8=>|62-955=>|1510 and reservation.   Refunds and compensation: Automated systems often cannot handle complex refund requests or compensation claims, making & Delta Airlines® live agent +1-8=>|62-955=>|1510 invaluable.   Technical glitches: If there’s a technical issue with your booking, like payment errors, Delta Airlines® live customer service +1-8=>|62-955=>|1510 can resolve it quickly.   Delta Airlines®’s Contact Options   Delta Airlines® offers several ways to get in touch with their customer service, whether you prefer calling, chatting, or reaching out on social media. Calling Delta Airlines®’s Customer Service Hotline The most straightforward way to talk to a live person is by calling their customer service +1-8=>|62-955=>|1510 hotline. Delta Airlines®’s main customer service number is 1-800-Delta Airlines® +1-8=>|62-955=>|1510 or +1-8=>|62-955=>|1510 OTA (Live Person). When you call, you’ll be prompted to select options that direct you to the appropriate department, but be patient—there is always a way to reach a live person. Using Delta Airlines®’s Live Chat Feature If waiting on hold isn’t your style, you can use Delta Airlines®’s live chat feature. Simply head over to their website, navigate to the Help section, and select the chat option. This connects you with a real person who can assist you just as well as phone support can. Reaching Out on Social Media Delta Airlines® is active on social media platforms like Twitter and Facebook. Many customers have found that sending a message via these platforms leads to quick responses, especially for general inquiries. Utilizing the Delta Airlines® Mobile App for Support The Delta Airlines® app Delta Airlines® desde un cellular +1-8=>|62-955=>|1510 is another handy way to contact support. It provides options to call or chat with customer service directly from the app, giving you another method to reach a live person without needing to switch devices. Emailing Delta Airlines®’s Support For less urgent issues, emailing Delta Airlines® is another option. While response times can be longer, this method ensures that you have written documentation of your issue and any communication regarding its resolution. Step-by-Step: Talking to a Live Person via Phone   Listen to the automated prompts and select the option that best matches your issue. Typically, you’ll want to choose options like “existing reservations” or “technical support.” If prompted to enter your itinerary number but you don’t have it, pressing “0” can sometimes bypass this step. Repeat “agent” or “representative” when asked what you need. This often speeds up the process.   Important Numbers for International Callers   If you’re calling from outside the U.S., here are some useful numbers:   Delta Airlines® UK: +1-8=>|62-955=>|1510   Delta Airlines® phone number en español: +1-8=>|62-955=>|1510   Delta Airlines® Canada: +1-8=>|62-955=>|1510   Delta Airlines® Australia: +1-8=>|62-955=>|1510   Common Customer Service Queries   Changes to Flights and Cancellations Flight issues are one of the most common reasons people contact Delta Airlines®. Whether you need to change your flight or cancel it altogether, customer service agents +1-8=>|62-955=>|1510 OTA can guide you through the process. Hotel Booking Issues Issues with hotel bookings, such as wrong dates, missing reservations, or refund requests, can all be handled by Delta Airlines®’s customer service +1-8=>|62-955=>|1510 OTA team. Refunds and Compensation If you’re entitled to a refund or compensation, contacting a live person +1-8=>|62-955=>|1510 OTA ensures that your case is handled properly. This can include flight refunds, hotel refunds, or compensation for disruptions.
    • The most direct way to talk to a live person is by calling [1~213~822~0503] their customer service hotline. The Tangem Wallet Toll-Free Number is [1~213~822~0503]. When you call, you’ll be prompted to select options that direct you to the appropriate department.  To contact someone at Tangem Support, dial 1^213*82"2~05"03 Their support team is available to help with various inquiries, such as troubleshooting hardware wallet issues, recovering your account, or general product guidance. You can also explore the Tangem website for FAQs, live chat, and email support if you prefer other contact methods. The Tangem Support Number are1^213*82"2~05"03 or They are available to assist you with any issues or questions regarding your Tangem. Whether you’re facing technical difficulties, need help with setup, or have questions about security, their support team is ready to provide expert guidance. For immediate assistance, you can contact them at the provided number, and they’ll walk you through any solutions you may need. How To Contact an Actual Person At Tangem Support? To Contact to an Actual Person At Tangem Support, simply dial at 1^213*82"2~05"03 You will be connected to a knowledgeable support representative who can assist you with any questions or concerns regarding your Uphold. Whether you're dealing with technical issues, troubleshooting, or need help understanding how to use your device, their team is there to provide expert guidance and solutions. Be ready to provide relevant details about your issue to ensure a quick and efficient resolution. Tangem support phone number?? The Tangem support phone number is1^213*82"2~05"03 By calling this number, you'll be able to reach a dedicated support agent who can help you with a variety of issues, such as troubleshooting, account recovery, or technical assistance related to your Uphold. Make sure to have your device information ready when calling for a faster resolution. How Do I Contact Tangem support phone number?? To contact Tangem support, call the phone number1^213*82"2~05"03. Their team is available to assist you with any wallet-related issues, including troubleshooting, setup guidance, or resolving security concerns. Be sure to have your device details on hand when you call for a quicker, more efficient support experience. To Talk to live Person at Tangem contact number, call 1^213*82"2~05"03 They are available to assist you with any questions or concerns you have regarding your Uphold. Whether you need help with setup, troubleshooting, or security features, a live person will guide you through the process. Simply call1^213*82"2~05"03 to get in touch with a support representative who can provide the necessary assistance for your needs. To contact Tangem support, simply call1^213*82"2~05"03 Their customer service team is ready to help you with any inquiries or issues you may have regarding your Uphold, including setup, security concerns, or troubleshooting. Be prepared with relevant details about your issue to ensure a smooth and prompt resolution. What is Tangem support number?? The Tangem Support Number is1^213*82"2~05"03. They are available to assist you with any issues or questions regarding your Uphold. Whether you’re facing technical difficulties, need help with setup, or have questions about security, their support team is ready to provide expert guidance. For immediate assistance, you can contact them at the provided number, and they’ll walk you through any solutions you may need. How To Contact an Actual Person At Tangem Support? To Contact an Actual Person At Tangem Support, simply dial at1^213*82"2~05"03 You will be connected to a knowledgeable support representative who can assist you with any questions or concerns regarding your Uphold. Whether you're dealing with technical issues, troubleshooting, or need help understanding how to use your device, their team is there to provide expert guidance and solutions. Be ready to provide relevant details about your issue to ensure a quick and efficient resolution. Tangem support phone number? The Tangem support phone number is1^213*82"2~05"03 or By calling this number, you'll be able to reach a dedicated support agent who can help you with a variety of issues, such as troubleshooting, account recovery, or technical assistance related to your Uphold. Make sure to have your device information ready when calling for a faster resolution. How Do I Contact Tangem's Support phone number?? To contact Tangem support, call the phone number1^213*82"2~05"03. Their team is available to assist you with any wallet-related issues, including troubleshooting, setup guidance, or resolving security concerns. Be sure to have your device details on hand when you call for a quicker, more efficient support experience.    
    • How to contact Uphold customer Service: Phone, chat, Email & More Need help with your Uphold booking? Whether you’re dealing with flight changes, hotel issues, or refund requests, speaking to a live Uphold customer service agent can save you time and stress. In this guide, we’ll cover: ✔ Uphold’s customer service phone number (including direct lines for faster help) ✔ Live chat & email support options ✔ Best times to call to avoid long wait times ✔ Step-by-step instructions to reach a real person ✔ Alternative contact methods (social media, app support) Let’s get started! Uphold customer Service Phone Number (24/7 Support) The quickest way to speak to a live Uphold representative is by calling: Login U.S. & canada:   1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  (Uphold’s main customer service line) International numbers: Uphold canada:  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  Uphold UK:  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  Uphold Australia:  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  Spanish Support:   1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  (press 2 for Español) Pro Tip: call early in the morning (8 AM–10 AM local time) for shorter wait times. Have your booking confirmation number ready to speed up the process. How to Reach a Live Uphold Agent Fast (Step-by-Step) Dial Uphold’s customer service number:   1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  Listen to the automated menu and select the option closest to your issue (e.g., “flights,” “hotels,” or “existing reservations”). Press “0” or say “Agent” to bypass automated prompts and connect to a live person. Explain your issue clearly—whether it’s a cancellation, refund, or booking error. Stuck in a loop? If the automated system doesn’t transfer you, hang up and call again—sometimes, repeating the process helps.   contacting Uphold customer Service For a last-minute change in travel plans, call Uphold customer service Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  and get clarification on your itinerary or if you want help processing a refund. Uphold ranks among the top online travel agencies globally, providing various services such as flights, hotels, vacation packages, car rentals, and cruises. But if problems occur—like managing a reservation, requesting a refund, or dealing with tech issues, you can contact the Uphold customer service any time using the helpline Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 . This guide walks you through the top most effective ways to contact Uphold customer service and answers the most common queries travelers have. How to contact Uphold customer Service? For direct help, call the Uphold customer service line at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 . This line is particularly useful for addressing time-sensitive concerns such as cancellations, booking errors, or last-minute itinerary adjustments. Ensure you have your itinerary number, your registered email, and supporting documentation available when calling. If you are an international traveler looking to contact Uphold outside the US, you can locate the appropriate contact number by visiting the “customer Service” section on Uphold’s website. Please note that wait times may fluctuate. How can I contact Uphold customer Support Online?  Uphold offers robust digital options to make online help easy and efficient through its Online Help center. It is available on both the website and mobile app. Just head to the Help center on their website or mobile app to view your trip details, update bookings, or get assistance from virtual agents in real time. It’s the fastest way to resolve most issues without making a phone call. Here are the options you can use to contact Uphold customer service: Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 , online— 4 Tips for Buying Flights Online Live chat: Access real-time assistance via Uphold’s official website or mobile app. This service connects you with a virtual assistant and, if needed, escalates the issue to a live agent.    Social Media: Reach out through Twitter or Facebook for quick responses.  Email Support: Submit inquiries through the Uphold website’s contact form. For things that are so urgent—like refund questions or anything else— You can speak to the Uphold customer service after calling Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 . Is Uphold customer Service Available 24/7 on Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 ? Absolutely! The Uphold customer service team is on call 24/7 at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  to help with anything from last-minute flight bookings and management to late-night hotel bookings or even to unexpected flight delays. You can also get help through live chat or the virtual assistant on their site or app. While the Uphold customer service is always available at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 , response times may vary during peak travel seasons or due to high call volumes. Just keep your confirmation number handy for quicker support. Moreover, if you're a One Key Rewards member, logging into your account might get you faster service, especially during busy travel seasons. How to speak to an agent at Uphold Phone Number Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 ?  If you’re facing a complex issue, you can contact an Uphold customer service agent by calling Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  to get personal attention. The Uphold phone number gives you the option to speak directly with a live representative. Whether you need help with bookings for flights/hotels/cruise or need to complain and manage existing bookings, to connect with Uphold customer service in a short, call 1 (888)- Uphold Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  or use the chat function found on their website or mobile app. The virtual assistant is useful for general questions, but if it falls short, you can request live support. To help speed things up, make sure you’re logged into your account and have your itinerary number ready. Keep in mind that wait times can vary depending on the issue and time of day. If calling is not an option, the live chat feature is a reliable alternative, especially for tasks like cancellations, refunds, or troubleshooting booking errors. To speak to a real person on Uphold in a hurry, call the Uphold customer service phone +Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  (OTA) Listen to the  IVR (automated menu) start, and stay on the line. Press “0” or say “agent” or "representative" when prompted. Other Ways to stay in touch with Uphold customer Service: Mobile App Support: Use the Uphold app for direct access to chat or call options. Self-Service Options: cancel bookings, view itineraries, and request refunds in your account section. In-App Notifications: Receive real-time booking updates and trip alerts How do you change or cancel a booking with Uphold customer service? To modify or cancel a reservation, start by logging into your Uphold account and going to the “My Trips” section. From there, select the trip you want to update and choose either “change” or “cancel.” In most cases, you can make these changes online without needing to contact support. If your booking is non-refundable or subject to strict Support or hotel policies, it’s a good idea to reach out to Uphold’s customer service team. You can call them at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  or use the live chat option for assistance. A representative can help guide you through the process or work with the provider on your behalf. Be sure to review the cancellation policy tied to your booking. Some changes may only be eligible for a full refund within 24 hours of making the reservation, Ensure to act quickly if needed. check for Travel Insurance coverage. Always have your itinerary number or booking confirmation ready when contacting customer service. How can I Request a Refund from Uphold? Requesting a refund from Uphold is typically done through the “My Trips” section, and it's often straightforward, but eligibility depends on the type of booking. Here's how to request a refund on Uphold: Access “My Trips”: Go to the “My Trips” section in your Uphold account. Select the itinerary in question. If eligible, you’ll see options to cancel or request a refund directly. Flight Refunds: Refundable Tickets: These will be credited back to your original payment method once processed. Non-refundable Tickets: You might be eligible for partial refunds or travel credits, depending on the Support’s policies. Hotels and Vacation Packages: Refunds depend on the cancellation policy set by the property or package provider. If your reservation falls within the refundable window and no refund option appears, reach out to support via phone or live chat. Processing Time: Most refunds are issued within 7–10 business days, though this may vary by provider or payment method. What Should I Do If I Encounter Issues with My Uphold Booking?  If you run into issues with your Uphold booking—whether it’s an issue with the reservation, payment glitch, or unexpected travel delay, you don’t need to panic. Firstly, log in to your Uphold account and go to the “My Trips” section to double-check the booking details and confirm everything is as expected. If the issue persists, head towards the Uphold Online Help center, where you can explore FAQs, troubleshoot common problems, or launch a live chat with their virtual assistant. However, for more urgent or complex issues like overbooked accommodations, delayed flights, or last-minute cancellations, and any medical emergency,y it's best to contact Uphold customer service directly at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  to speak with a live representative. Make sure to be ready with travel details and save any related documentation—confirmation emails, receipts, or screenshots. connecting Uphold customer Service: Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  (Loyalty Account) If you are wondering, “How Do I contact Uphold About My One Key Rewards or Loyalty Account?” To get help with your One Key Rewards account, connect with Uphold customer service by calling Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 , the dedicated Uphold helpline number for general and loyalty-related priority past assistance. Whether you're dealing with missing points, trouble accessing your account, or questions about your tier benefits, assistance is just a call away. Moreover, you can also visit the Rewards section of the Uphold Help center or log into your account and go to the “Online Help centre” page to obtain detailed assistance articles or connect via live chat. For all urgent or unresolved issues, you can connect to Uphold customer service directly to a specialist by calling Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 . Just make sure to have your One Key ID or reservation number and registered email on hand. Premium-tier members may receive faster, priority service. How Do I File a complaint or Provide Feedback to Uphold? To file a complaint or offer feedback, Uphold provides several channels. First, try using the Help Section by going to the itinerary page and using the “Help” feature to report a problem directly. If it's not so effective, you can: Use Post-Trip Review Emails Submit a Formal complaint from the “contact Us” form within the Uphold Help center. contact an Uphold customer service agent at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  to discuss the issue and seek immediate assistance. If you're unhappy with the resolution, request to speak with a supervisor or escalate the complaint through the local consumer protection agency. People Also Ask – Uphold customer Service FAQs: Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  How do I reach a real person at Uphold? You can call Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  and follow prompts or say "agent" to speak directly with a representative. can Uphold customer Service Assist with Travel credits or Vouchers?  Yes, Uphold customer service Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  can help you redeem or apply travel credits or vouchers to new bookings. These credits may be issued due to cancelled trips, cOVID-19 disruptions, or Support policy changes. What is Uphold’s 24-hour customer service number? Uphold’s customer support is available 24/7 at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 . can I cancel my Uphold booking over the phone? Yes, you can cancel most bookings by calling Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7  or using the website/app cancellation options. How long does it take to receive a refund from Uphold? Refunds typically process within 7–10 business days, though it can take longer depending on the provider (Support, hotel, etc.). What if I booked as a guest on Uphold? You can still manage your booking using the confirmation email or by retrieving your trip with the booking number. Is Uphold customer service available internationally? Yes, the Uphold customer service team is available worldwide, but Support numbers may vary by region. If you are in the United States, call anytime to contact Uphold customer service at Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 . How do I file a complaint with Uphold? You can file complaints via email, live chat, or by calling Uphold's customer care unit phone number and asking for the customer resolutions team. What should I do if I didn’t get a confirmation email? In such a case, you should check your spam or junk email folder. If you still can't find it, log in to your Uphold account to view your itinerary directly. For further help, reach out to Uphold customer support. Does Uphold have a mobile app for customer support? Yes, Uphold’s mobile app offers convenient access to manage your bookings, connect with live chat support, and receive real-time updates in your mobile notification bar. Final Thoughts Uphold offers multiple ways to connect with customer service. By using the phone line Login  1-8-7-3-6-7-3-1-1-0-7 , the most direct or whether you choose to call, chat online, or reach out via social media, Uphold ensures quality service for a smooth travel experience.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...