Skocz do zawartości

Pompa ciepła + kominek z płaszczem


Recommended Posts

Napisano
Witam
Chciałbym podłączyć pompę ciepła wraz z kominkiem.Główne źródło ciepła ma dawać pompa kominek ma być wspomaganiem jak będą wyższe mrozy,Pompa ciepła to daikin altherma 11kw. Do tej instalacji chciałbym dać zbiornik wody użytkowej 300 litrów plus bufor 200l.Czy ktoś ma taką już instalację?Jak ją podłączył.Czy w rozdzielaczach mam dwa takie muszę mieć dwa zestawy mieszające.Czy lepiej jest umieścić zestaw mieszający za buforem.Proszę o jakieś porady i wskazówki
Napisano
Jesteś człowiekiem malej wiary. Dobrze dobrana PCi nie będzie potrzebowała wsparcia w "największe mrozy".
A jeśli już to wystarczy prosty, normalny kominek, ewentualnie z rozprowadzeniem ogrzanego powietrza.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Witam
Chciałbym podłączyć pompę ciepła wraz z kominkiem.Główne źródło ciepła ma dawać pompa kominek ma być wspomaganiem jak będą wyższe mrozy,Pompa ciepła to daikin altherma 11kw. Do tej instalacji chciałbym dać zbiornik wody użytkowej 300 litrów plus bufor 200l.Czy ktoś ma taką już instalację?Jak ją podłączył.Czy w rozdzielaczach mam dwa takie muszę mieć dwa zestawy mieszające.Czy lepiej jest umieścić zestaw mieszający za buforem.Proszę o jakieś porady i wskazówki



takich instalacji się nie praktykuje - chyba że sie inwestor uprze....bo jest to niepotrzebna komplikacja układu i dodatkowe koszty
Sama PC bez problemu da rade, kominek jak już faktycznie musi być, to zwykły - jako awaryjne źródlo ciepła
nie piszesz nic o szczegółach instalacji, kluczową sprawą jest tutaj czy sama podłogówka, czy instalacja mieszana.
Trzeba mieć świadomość, że pompy ciepła najlepiej współpracują z sama podgłogówką....pracują wtedy najekonomiczniej
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Rozwiązanie ze wspomaganiem ogrzewania pompą ciepła ma jedynie sens przy zamontowaniu pompy typu powietrze-woda. Jednak oba źródła ciepła nie mogą pracować równocześnie w tym samym obiegu - zupełnie inne temperatury zasilania. W takiej konfiguracji instalacje należy rozdzielić - podłogówka z pompy a grzejniki z kominka.



przyznam że też jestem zaskoczony....
Napisano
W całym domu mam już podłogówkę.A pompę ciepła muszę podłączyć z kominkiem bo już mam kominek.Muszę wiedzieć jak to spiąć bo co instalator to inna opinia.Czy pompa ma ładować bufor czy odrazu zbiornik na wodę a później podłogówkę.I czy zawór mieszający musi być przy rozdzielaczach.Może ma ktoś taką instalację potrzebował bym jakiś schemat.Z góry dziękuje
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W całym domu mam już podłogówkę.A pompę ciepła muszę podłączyć z kominkiem bo już mam kominek.Muszę wiedzieć jak to spiąć bo co instalator to inna opinia.Czy pompa ma ładować bufor czy odrazu zbiornik na wodę a później podłogówkę.I czy zawór mieszający musi być przy rozdzielaczach.Może ma ktoś taką instalację potrzebował bym jakiś schemat.Z góry dziękuje



kolega ma coś podobnego - początkowo grzał prądem + kominek z płaszczem - całość spięta przez bufor oczywiście. Od początku planował włączenie do całości PC. Teraz używa tylko PC - zresztą w kominku pali tak samo często jak ja, czyli 3 razy w roku icon_razz.gif
jeśli chodzi o CWU, to nie ma problemu wrzucić zawór 3D lub 4D (w zależności od potrzeby)
CWU nie puszcza się przez bufor, bo wtedy musisz tam stale utrzymywać wyższą temperaturę co generuje niepotrzebne straty i PC pracuje z mniejszym COP (na CO potrzebujesz 30-35C, CWU>40)
Napisano
Cytat

Witam
Chciałbym podłączyć pompę ciepła wraz z kominkiem.Główne źródło ciepła ma dawać pompa kominek ma być wspomaganiem jak będą wyższe mrozy,Pompa ciepła to daikin altherma 11kw. Do tej instalacji chciałbym dać zbiornik wody użytkowej 300 litrów plus bufor 200l.Czy ktoś ma taką już instalację?Jak ją podłączył.Czy w rozdzielaczach mam dwa takie muszę mieć dwa zestawy mieszające.Czy lepiej jest umieścić zestaw mieszający za buforem.Proszę o jakieś porady i wskazówki

dlaczego ludzie sobie tak komplikują proste rzeczy?
Napisano (edytowany)
Jeśli już koniecznie chcesz podłączyć ten kominek do Althermy i musisz icon_smile.gif, to masz kilka możliwości.
Jeśli nie masz bufora, to:
1. dla c.o. możesz wykorzystać wymiennik płytowy na zasilaniu,
2. dla cwu dokupić EKSOLHW + płytkę do sterowania temperaturą

jeśli chcesz bufor to możesz:
1. Zakupić prosty bufor, czyli "garnek z dziurami". ładujesz go równolegle z kominka i Althermy, przy czym pomiędzy kominkiem w układzie otwartym musisz wstawić wymiennik płytowy
2. Zakupić bufor z wężownicą i Altherma ładuje wtedy bufor bezpośrednio, a kominek ładuje go przez wężownicę
Za buforem musisz mieć dodatkową pompę c.o. i zawór mieszający ręczny lub sterowany automatycznie z jakiegoś sterownika. niestety niezależnie od Althermy
Przy buforze cwu tak samo ładujesz poprzez EKSOLHW + płytka
zawór 3dr cwu jest zawsze przed buforem
pzdr Edytowano przez karbon (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja generalnie odradzam zawsze łączenie kominka z płaszczem z pompą ciepła. Podnosi to koszty instalacji (zarówno kominka jak i PC) a z doświadczenia naszych byłych klientów, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie wiem, że po 1-2 sezonach entuzjazm palenia w kominku opada do zera icon_wink.gif.
Napisano
Cytat

Ja generalnie odradzam zawsze łączenie kominka z płaszczem z pompą ciepła. Podnosi to koszty instalacji (zarówno kominka jak i PC) a z doświadczenia naszych byłych klientów, którzy zdecydowali się na takie rozwiązanie wiem, że po 1-2 sezonach entuzjazm palenia w kominku opada do zera icon_wink.gif.


Nie we wszystkich przypadkach, ale masz rację... w zdecydowanej większości przypadków tak się właśnie kończy icon_smile.gif
Inna sprawa, co to za bufor o pojemności 200l (0,2m3)?
"Buforek" o takiej pojemności dla kominka z PW to będzie taki "trochę większy czajnik" do zagotowania.
Napisano
Z moich doświadczeń wynika że bez żadnego problemu można włączyć kominek z płaszczem bez żadnego bufora, oczywiście przy 100% podłogówki. Przy grzejnikach bym się nie odważył.
Podłogówka "łyka" wszystko co się jej poda, w rozsądnych granicach rzecz jasna.

Problemem jest tylko sterowanie, a to praktycznie eliminuje taki układ jaki ja stosowałem (wymaga indywidualnie napisanego programu do konkretnej instalacji).

Przy standardowej pompie większości producentów pozostaje ten nieszczęsny dodatkowy baniak w kotłowni i nieszczęsne mieszacze...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z moich doświadczeń wynika że bez żadnego problemu można włączyć kominek z płaszczem bez żadnego bufora, oczywiście przy 100% podłogówki. Przy grzejnikach bym się nie odważył.
Podłogówka "łyka" wszystko co się jej poda, w rozsądnych granicach rzecz jasna.

Problemem jest tylko sterowanie, a to praktycznie eliminuje taki układ jaki ja stosowałem (wymaga indywidualnie napisanego programu do konkretnej instalacji).

Przy standardowej pompie większości producentów pozostaje ten nieszczęsny dodatkowy baniak w kotłowni i nieszczęsne mieszacze...



Bufor chroni podłogówkę przed zbyt wysokim parametrem kominka, więc przy kominku z płaszczem wodnym jest wymagany. Potwierdzi Ci to większość producentów i instalatorów
Napisano
Cytat

Bufor chroni podłogówkę przed zbyt wysokim parametrem kominka, więc przy kominku z płaszczem wodnym jest wymagany. Potwierdzi Ci to większość producentów i instalatorów


Tak, potwierdzą wszyscy bo chronią swoją d...
I mają rację, bo nie wiedzą kto będzie instalował, czy ktoś rozsądny, mniej rozsądny czy techniczny debil. prawda?

Tak podchodzą do sprawy wszyscy wielcy producenci, dając do pompy ciepła i podłogówki bufor i do tego mieszacz, nie będę mówić żebyś sprawdził bo dobrze wiesz o tym.

Pisałem o moich obserwacjach, i są one takie jak moje wnioski: wcale nie trzeba stosować bufora przy pompie ciepła z kominkiem z płaszczem bo przy sensownie wykonanej instalacji nie grozi przekroczenie dopuszczalnej temperatury zasilania.
A zanim zbliży się zasilanie do na przykład 50*C, to użytkownik się ugotuje i przestanie dokładać do kominka lub będzie musiał otworzyć wszystkie okna i drzwi...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...