Skocz do zawartości

Wykonanie podjazdu z płyt ażurowych


Recommended Posts

Gość kerbonne
Napisano
Płyty ażurowe są dobrym pomysłem do wykonania drogi podmokłej.Niestety w moim przypadku kiedy mój podjazd do domu wynosi 150m jest to ogromny koszt.Postanowiłem w tym roku wykonać je samemu...Forma, kilka prętów zbrojeniowych, cement i piasek...Oczywiście potrzebny będzie jeszcze czas :)
Napisano
Estetyka tego rozwiązania mi osobiście nie odpowiada - beton to beton!

U siebie planuję wykonać drogę dojazdową (60m plus parking) z ekorastru.
W efekcie otrzymam powierzchnię, którą można ciekawie skomponować poprzez różne wypełnienia
a samego elementu prawie nie będzie widać. Zaleta to lekkość elementu i łatwa obróbka w przypadku konieczności docinania.

Myślę o wypełnieniu trawnikiem boków i środka, a dwa pasy pod koła żwirkiem. Robiłem coś podobnego aranżacyjnie ale z kostki granitowej i otoczaka - trawa ze żwirkiem chyba lepiej będzie pasowała mi do domu na tle lasu...

  • 1 rok temu...
Gość marian
Napisano
Podjazdy z płyt ażurowych są bardzo dobrym rozwiązaniem. W zeszłym roku wykonywałem taki podjazd samodzielnie i jestem z niego bardzo zadowolony:) W tym roku chciałbym wyłożyć parking przed firmą za pomocą geokratki. Orientujecie się może czy taka geokratka nadaje się pod teren nico podmokły?
  • 2 lata temu...
Gość grzyb
Napisano
Jakiej wielkości ten podjazd. To cena za metr?
  • 5 miesiące temu...
Gość Biała
Napisano
Czy utwardzenie z płyt ażurowych będzie podlegało podatkowi od nieruchomości jako budowla?
Napisano

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Napisano
2 godziny temu, rustin napisał:

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Zasadniczy wpływ na trwałość drogi będzie miał rodzaj użytego kruszywa na podbudowę. Na gruntach o małej nośności najlepiej nadaję się łamane kruszywo drogowe o uziarnieniu ciągły i odpowiednio zagęszczone. Przy grząskim podłożu wskazane jest ułożenie geowłókniny separującej podbudowę od gruntu.Płyty ażurowe nie wymagają okrawędziowania chroniącego przed rozjeżdżaniem się nawierzchni - żwirową trzeba ograniczyć krawężnikami.

Napisano
Alternatywą jest kostka brukowa, granitowa. Rozumiem, że tu w grę wchodzi zapewnienie mobilności pojazdów i wystarcza tylko pasy równe rozstawowi kół.
Tylko raczej duży większy koszt.

Bardzo mi zależy na odpowiedzi na moje trzy pytają.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Elfiko
Napisano

Kostka granitowa pewnie trwalsza ale. Plyry azurowe wchlaniaja wode, nie sa w zimie sliskie, tansze, szybciej sie nimi robi i wygladaja tez fajnie. Na pewno gorzej sie po nich chodzi jak po kostce ale ladnie zarastaj trawa tworzac zielony trawnik a nie chodnik z betonu.

  • 2 lata temu...
Gość wykonawca.
Napisano
hmmm. 116 zł za metr wychodzi za sam materiał, weżmy jeszcze firmę i sumka nie mała. Aczkolwiek wygląda to ok, no i lepsze dla wód gruntowych w okolicy. Gdyby każdy tak miał, może warzywka i owoce byłyby tańsze.
Napisano

Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.

Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2

plyta-azurowa-1880x1080.jpg

394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greeng

Napisano
Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.
Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2
plyta-azurowa-1880x1080.jpg
394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greengo-top-podjazd.jpg
Nie mogę znaleźć ani tej z pierwszego zdjęcia ani z drugiego. Jumbo wszystkie takie same, ale bardziej podobają mi się te krzyże, tylko zastanawiam się czy układać to na suchym betonie? Bo jednak powierzchnia takiego krzyża jest w sumie niewielka, chyba że na takim drobnym tłuczniu ubitym na płasko i piasek. Chodzi mi o to żeby cokolwiek wody przepuściło, bo mimo wszystko na suchym betonie raczej słabo. Parking mam na 8% spadku, także odprowadzenie będzie ok, ale teraz jest ubite bele co i woda stoi.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 3 lata temu...
Napisano
3 godziny temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

My robiliśmy akurat kostką, układało się szybko i sprawnie, tak naprawdę nie mieliśmy żadnych większych problemów, a jesteśmy w tym nowicjuszami.

 

Ale z kostki woda deszczowa spływa, natomiast płyty ażurowe ją przepuszczają. Nie widzisz różnicy?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...