Skocz do zawartości

Wykonanie podjazdu z płyt ażurowych


Recommended Posts

Gość kerbonne
Napisano
Płyty ażurowe są dobrym pomysłem do wykonania drogi podmokłej.Niestety w moim przypadku kiedy mój podjazd do domu wynosi 150m jest to ogromny koszt.Postanowiłem w tym roku wykonać je samemu...Forma, kilka prętów zbrojeniowych, cement i piasek...Oczywiście potrzebny będzie jeszcze czas :)
Napisano
Estetyka tego rozwiązania mi osobiście nie odpowiada - beton to beton!

U siebie planuję wykonać drogę dojazdową (60m plus parking) z ekorastru.
W efekcie otrzymam powierzchnię, którą można ciekawie skomponować poprzez różne wypełnienia
a samego elementu prawie nie będzie widać. Zaleta to lekkość elementu i łatwa obróbka w przypadku konieczności docinania.

Myślę o wypełnieniu trawnikiem boków i środka, a dwa pasy pod koła żwirkiem. Robiłem coś podobnego aranżacyjnie ale z kostki granitowej i otoczaka - trawa ze żwirkiem chyba lepiej będzie pasowała mi do domu na tle lasu...

  • 1 rok temu...
Gość marian
Napisano
Podjazdy z płyt ażurowych są bardzo dobrym rozwiązaniem. W zeszłym roku wykonywałem taki podjazd samodzielnie i jestem z niego bardzo zadowolony:) W tym roku chciałbym wyłożyć parking przed firmą za pomocą geokratki. Orientujecie się może czy taka geokratka nadaje się pod teren nico podmokły?
  • 2 lata temu...
Gość grzyb
Napisano
Jakiej wielkości ten podjazd. To cena za metr?
  • 5 miesiące temu...
Gość Biała
Napisano
Czy utwardzenie z płyt ażurowych będzie podlegało podatkowi od nieruchomości jako budowla?
Napisano

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Napisano
2 godziny temu, rustin napisał:

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Zasadniczy wpływ na trwałość drogi będzie miał rodzaj użytego kruszywa na podbudowę. Na gruntach o małej nośności najlepiej nadaję się łamane kruszywo drogowe o uziarnieniu ciągły i odpowiednio zagęszczone. Przy grząskim podłożu wskazane jest ułożenie geowłókniny separującej podbudowę od gruntu.Płyty ażurowe nie wymagają okrawędziowania chroniącego przed rozjeżdżaniem się nawierzchni - żwirową trzeba ograniczyć krawężnikami.

Napisano
Alternatywą jest kostka brukowa, granitowa. Rozumiem, że tu w grę wchodzi zapewnienie mobilności pojazdów i wystarcza tylko pasy równe rozstawowi kół.
Tylko raczej duży większy koszt.

Bardzo mi zależy na odpowiedzi na moje trzy pytają.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Elfiko
Napisano

Kostka granitowa pewnie trwalsza ale. Plyry azurowe wchlaniaja wode, nie sa w zimie sliskie, tansze, szybciej sie nimi robi i wygladaja tez fajnie. Na pewno gorzej sie po nich chodzi jak po kostce ale ladnie zarastaj trawa tworzac zielony trawnik a nie chodnik z betonu.

  • 2 lata temu...
Gość wykonawca.
Napisano
hmmm. 116 zł za metr wychodzi za sam materiał, weżmy jeszcze firmę i sumka nie mała. Aczkolwiek wygląda to ok, no i lepsze dla wód gruntowych w okolicy. Gdyby każdy tak miał, może warzywka i owoce byłyby tańsze.
Napisano

Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.

Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2

plyta-azurowa-1880x1080.jpg

394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greeng

Napisano
Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.
Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2
plyta-azurowa-1880x1080.jpg
394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greengo-top-podjazd.jpg
Nie mogę znaleźć ani tej z pierwszego zdjęcia ani z drugiego. Jumbo wszystkie takie same, ale bardziej podobają mi się te krzyże, tylko zastanawiam się czy układać to na suchym betonie? Bo jednak powierzchnia takiego krzyża jest w sumie niewielka, chyba że na takim drobnym tłuczniu ubitym na płasko i piasek. Chodzi mi o to żeby cokolwiek wody przepuściło, bo mimo wszystko na suchym betonie raczej słabo. Parking mam na 8% spadku, także odprowadzenie będzie ok, ale teraz jest ubite bele co i woda stoi.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 3 lata temu...
Napisano
3 godziny temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

My robiliśmy akurat kostką, układało się szybko i sprawnie, tak naprawdę nie mieliśmy żadnych większych problemów, a jesteśmy w tym nowicjuszami.

 

Ale z kostki woda deszczowa spływa, natomiast płyty ażurowe ją przepuszczają. Nie widzisz różnicy?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...