Skocz do zawartości

Wykonanie podjazdu z płyt ażurowych


Recommended Posts

Gość kerbonne
Napisano
Płyty ażurowe są dobrym pomysłem do wykonania drogi podmokłej.Niestety w moim przypadku kiedy mój podjazd do domu wynosi 150m jest to ogromny koszt.Postanowiłem w tym roku wykonać je samemu...Forma, kilka prętów zbrojeniowych, cement i piasek...Oczywiście potrzebny będzie jeszcze czas :)
Napisano
Estetyka tego rozwiązania mi osobiście nie odpowiada - beton to beton!

U siebie planuję wykonać drogę dojazdową (60m plus parking) z ekorastru.
W efekcie otrzymam powierzchnię, którą można ciekawie skomponować poprzez różne wypełnienia
a samego elementu prawie nie będzie widać. Zaleta to lekkość elementu i łatwa obróbka w przypadku konieczności docinania.

Myślę o wypełnieniu trawnikiem boków i środka, a dwa pasy pod koła żwirkiem. Robiłem coś podobnego aranżacyjnie ale z kostki granitowej i otoczaka - trawa ze żwirkiem chyba lepiej będzie pasowała mi do domu na tle lasu...

  • 1 rok temu...
Gość marian
Napisano
Podjazdy z płyt ażurowych są bardzo dobrym rozwiązaniem. W zeszłym roku wykonywałem taki podjazd samodzielnie i jestem z niego bardzo zadowolony:) W tym roku chciałbym wyłożyć parking przed firmą za pomocą geokratki. Orientujecie się może czy taka geokratka nadaje się pod teren nico podmokły?
  • 2 lata temu...
Gość grzyb
Napisano
Jakiej wielkości ten podjazd. To cena za metr?
  • 5 miesiące temu...
Gość Biała
Napisano
Czy utwardzenie z płyt ażurowych będzie podlegało podatkowi od nieruchomości jako budowla?
Napisano

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Napisano
2 godziny temu, rustin napisał:

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Zasadniczy wpływ na trwałość drogi będzie miał rodzaj użytego kruszywa na podbudowę. Na gruntach o małej nośności najlepiej nadaję się łamane kruszywo drogowe o uziarnieniu ciągły i odpowiednio zagęszczone. Przy grząskim podłożu wskazane jest ułożenie geowłókniny separującej podbudowę od gruntu.Płyty ażurowe nie wymagają okrawędziowania chroniącego przed rozjeżdżaniem się nawierzchni - żwirową trzeba ograniczyć krawężnikami.

Napisano
Alternatywą jest kostka brukowa, granitowa. Rozumiem, że tu w grę wchodzi zapewnienie mobilności pojazdów i wystarcza tylko pasy równe rozstawowi kół.
Tylko raczej duży większy koszt.

Bardzo mi zależy na odpowiedzi na moje trzy pytają.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Elfiko
Napisano

Kostka granitowa pewnie trwalsza ale. Plyry azurowe wchlaniaja wode, nie sa w zimie sliskie, tansze, szybciej sie nimi robi i wygladaja tez fajnie. Na pewno gorzej sie po nich chodzi jak po kostce ale ladnie zarastaj trawa tworzac zielony trawnik a nie chodnik z betonu.

  • 2 lata temu...
Gość wykonawca.
Napisano
hmmm. 116 zł za metr wychodzi za sam materiał, weżmy jeszcze firmę i sumka nie mała. Aczkolwiek wygląda to ok, no i lepsze dla wód gruntowych w okolicy. Gdyby każdy tak miał, może warzywka i owoce byłyby tańsze.
Napisano

Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.

Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2

plyta-azurowa-1880x1080.jpg

394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greeng

Napisano
Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.
Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2
plyta-azurowa-1880x1080.jpg
394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greengo-top-podjazd.jpg
Nie mogę znaleźć ani tej z pierwszego zdjęcia ani z drugiego. Jumbo wszystkie takie same, ale bardziej podobają mi się te krzyże, tylko zastanawiam się czy układać to na suchym betonie? Bo jednak powierzchnia takiego krzyża jest w sumie niewielka, chyba że na takim drobnym tłuczniu ubitym na płasko i piasek. Chodzi mi o to żeby cokolwiek wody przepuściło, bo mimo wszystko na suchym betonie raczej słabo. Parking mam na 8% spadku, także odprowadzenie będzie ok, ale teraz jest ubite bele co i woda stoi.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 3 lata temu...
Napisano
3 godziny temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

My robiliśmy akurat kostką, układało się szybko i sprawnie, tak naprawdę nie mieliśmy żadnych większych problemów, a jesteśmy w tym nowicjuszami.

 

Ale z kostki woda deszczowa spływa, natomiast płyty ażurowe ją przepuszczają. Nie widzisz różnicy?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
    • A  Smart wibratory sterowane zdalnie i inne tego typu akcesoria?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...