Skocz do zawartości

Wykonanie podjazdu z płyt ażurowych


Recommended Posts

Gość kerbonne
Napisano
Płyty ażurowe są dobrym pomysłem do wykonania drogi podmokłej.Niestety w moim przypadku kiedy mój podjazd do domu wynosi 150m jest to ogromny koszt.Postanowiłem w tym roku wykonać je samemu...Forma, kilka prętów zbrojeniowych, cement i piasek...Oczywiście potrzebny będzie jeszcze czas :)
Napisano
Estetyka tego rozwiązania mi osobiście nie odpowiada - beton to beton!

U siebie planuję wykonać drogę dojazdową (60m plus parking) z ekorastru.
W efekcie otrzymam powierzchnię, którą można ciekawie skomponować poprzez różne wypełnienia
a samego elementu prawie nie będzie widać. Zaleta to lekkość elementu i łatwa obróbka w przypadku konieczności docinania.

Myślę o wypełnieniu trawnikiem boków i środka, a dwa pasy pod koła żwirkiem. Robiłem coś podobnego aranżacyjnie ale z kostki granitowej i otoczaka - trawa ze żwirkiem chyba lepiej będzie pasowała mi do domu na tle lasu...

  • 1 rok temu...
Gość marian
Napisano
Podjazdy z płyt ażurowych są bardzo dobrym rozwiązaniem. W zeszłym roku wykonywałem taki podjazd samodzielnie i jestem z niego bardzo zadowolony:) W tym roku chciałbym wyłożyć parking przed firmą za pomocą geokratki. Orientujecie się może czy taka geokratka nadaje się pod teren nico podmokły?
  • 2 lata temu...
Gość grzyb
Napisano
Jakiej wielkości ten podjazd. To cena za metr?
  • 5 miesiące temu...
Gość Biała
Napisano
Czy utwardzenie z płyt ażurowych będzie podlegało podatkowi od nieruchomości jako budowla?
Napisano

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Napisano
2 godziny temu, rustin napisał:

Mam ok 40m drogi do zrobienia, teraz mokry. Drogę trzeba podnieść od stanu obecnego ok 30-40cm. Miałem plan zrobić korytowanie, podbudowę wraz z podniesieniem terenu drogi i wysypanie kamyk.
1. Czy przy płytach ażurowych które układa się tylko pasy na 'koła ' samochodu, nie będzie problemu z podniesieniem tej drogi?
2. Które rozważenie będzie tańsze?
3. Które rozważenie będzie lepsze?

Zasadniczy wpływ na trwałość drogi będzie miał rodzaj użytego kruszywa na podbudowę. Na gruntach o małej nośności najlepiej nadaję się łamane kruszywo drogowe o uziarnieniu ciągły i odpowiednio zagęszczone. Przy grząskim podłożu wskazane jest ułożenie geowłókniny separującej podbudowę od gruntu.Płyty ażurowe nie wymagają okrawędziowania chroniącego przed rozjeżdżaniem się nawierzchni - żwirową trzeba ograniczyć krawężnikami.

Napisano
Alternatywą jest kostka brukowa, granitowa. Rozumiem, że tu w grę wchodzi zapewnienie mobilności pojazdów i wystarcza tylko pasy równe rozstawowi kół.
Tylko raczej duży większy koszt.

Bardzo mi zależy na odpowiedzi na moje trzy pytają.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Elfiko
Napisano

Kostka granitowa pewnie trwalsza ale. Plyry azurowe wchlaniaja wode, nie sa w zimie sliskie, tansze, szybciej sie nimi robi i wygladaja tez fajnie. Na pewno gorzej sie po nich chodzi jak po kostce ale ladnie zarastaj trawa tworzac zielony trawnik a nie chodnik z betonu.

  • 2 lata temu...
Gość wykonawca.
Napisano
hmmm. 116 zł za metr wychodzi za sam materiał, weżmy jeszcze firmę i sumka nie mała. Aczkolwiek wygląda to ok, no i lepsze dla wód gruntowych w okolicy. Gdyby każdy tak miał, może warzywka i owoce byłyby tańsze.
Napisano

Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.

Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2

plyta-azurowa-1880x1080.jpg

394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greeng

Napisano
Przy okazji podrzucę zdjęcie i dodam, ze dawno temu znajomy wydzierał teren z podmokłej łąki. Utwardzał, nawoził tłuczeń, potem żwir, znowu utwardzał i na to kładł np. takie płyty JUMBY. To było jednak prawie 30 lat temu i wniosek jest taki .Wszystko da się zrobić. Obecnie znalazłem jumby o wymiarach 90x60x 10 cm za 25.5 na OLX plus oczywiscie transport.
Teraz fotka z ażurami. Ja bym osobiście wybrał opcję nr. 2
plyta-azurowa-1880x1080.jpg
394069-ad2b-1100x0-sc2x04_polbruk-greengo-top-podjazd.jpg
Nie mogę znaleźć ani tej z pierwszego zdjęcia ani z drugiego. Jumbo wszystkie takie same, ale bardziej podobają mi się te krzyże, tylko zastanawiam się czy układać to na suchym betonie? Bo jednak powierzchnia takiego krzyża jest w sumie niewielka, chyba że na takim drobnym tłuczniu ubitym na płasko i piasek. Chodzi mi o to żeby cokolwiek wody przepuściło, bo mimo wszystko na suchym betonie raczej słabo. Parking mam na 8% spadku, także odprowadzenie będzie ok, ale teraz jest ubite bele co i woda stoi.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • 3 lata temu...
Napisano
3 godziny temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

My robiliśmy akurat kostką, układało się szybko i sprawnie, tak naprawdę nie mieliśmy żadnych większych problemów, a jesteśmy w tym nowicjuszami.

 

Ale z kostki woda deszczowa spływa, natomiast płyty ażurowe ją przepuszczają. Nie widzisz różnicy?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...