Skocz do zawartości

Kilka pytań dot. budowy ścian z silikatów


Recommended Posts

Witam,

zamierzam budować dom bliźniaczy z bloczków silikatowych 18cm + 20 cm styropianu (przynajmniej tak jest w projekcie). Ściany działowe też będą z silikatów - 15 cm.

1. Dom będzie piętrowy (2 pełne kondygnacje) więc jak mam poprowadzić instalacje wod-kan. Instalacja el. raczej mniej mnie martwi - mogę schować pod tynkiem lub w otworach montażowych bloczków. Instalacja podłogówki i WM też raczej OK - sufit podwieszany (no chyba, że jest inny sposób ?).
2. Instalacja odkurzacza centralnego - też w ścianach ? to zrobią się bardzo cienkie
4. Czy warto jest dać grubsze ocieplenie - czy to tylko sztuka dla sztuki. ? A jeśli tak to mniej-więcej o ile grubsze ?

To na razie z pytań standardowych tyle

I pytanie ekstra...

Czy przy WM stosuje się (w sensie - czy jest sens) klimatyzację, aby w lecie było przyjemniej ?
Link do komentarza
Cytat

Witam,

zamierzam budować dom bliźniaczy z bloczków silikatowych 18cm + 20 cm styropianu (przynajmniej tak jest w projekcie). Ściany działowe też będą z silikatów - 15 cm.

1. Dom będzie piętrowy (2 pełne kondygnacje) więc jak mam poprowadzić instalacje wod-kan. Instalacja el. raczej mniej mnie martwi - mogę schować pod tynkiem lub w otworach montażowych bloczków. Instalacja podłogówki i WM też raczej OK - sufit podwieszany (no chyba, że jest inny sposób ?).
2. Instalacja odkurzacza centralnego - też w ścianach ? to zrobią się bardzo cienkie
4. Czy warto jest dać grubsze ocieplenie - czy to tylko sztuka dla sztuki. ? A jeśli tak to mniej-więcej o ile grubsze ?

To na razie z pytań standardowych tyle

I pytanie ekstra...

Czy przy WM stosuje się (w sensie - czy jest sens) klimatyzację, aby w lecie było przyjemniej ?


Tego co nie uda się schować w ścianach ,trzeba na to budować dodatkowe kanały lub po montażu tych instalacji zabudować płytą gipsowo-kartonową
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Witam,

zamierzam budować dom bliźniaczy z bloczków silikatowych 18cm + 20 cm styropianu (przynajmniej tak jest w projekcie). Ściany działowe też będą z silikatów - 15 cm.


Czy przy WM stosuje się (w sensie - czy jest sens) klimatyzację, aby w lecie było przyjemniej ?


Cześc
Podaj nazwę tego projektu to popatrzymy co tam można zdziałać icon_biggrin.gif
Co do twoich pytań to powinieneś mieć projekt na te instalacje i ewentualnie na podstawie projektu można przeprowadzać drobne zmiany.
Pomyśl o GWC .
Link do komentarza
Cytat

Podaj nazwę tego projektu to popatrzymy co tam można zdziałać icon_biggrin.gif
Co do twoich pytań to powinieneś mieć projekt na te instalacje i ewentualnie na podstawie projektu można przeprowadzać drobne zmiany.
Pomyśl o GWC .



Projekt z grubsza oparty na Pago Pago pracowni Lipińskich

Pod linkiem jest karta projektu z danymi dot. m.in. ścian.

Nasz dom będzie poszerzony o metr z obu stron i pogłębiony o ok. 70 cm (znaczy garaż będzie bardziej wystawał przed frontem).

Usunięte będą okna okrągłe i szczytowe "ambonki" a także wejścia do kotłowni na szczytach.

Projekt będzie - obecnie projektant się męczy.
Po prostu chciałbym dowiedzieć się, jak w takich ścianach prowadzi się instalacje grubsze od kabli.
Bo na górę muszę poprowadzić wodę i kanalizację, podłogówkę, odkurzacz centralny i kanały wentylacji mech.
I tu mam zagwozdkę, bo wszystko to jest dość dużej średnicy w porównaniu do przewodów.
Link do komentarza
W zależności od szczegółowych rozwiązań projektu poprowadź instalacje w jednym, bądź większej ilości pionów na zewnątrz ściany (na zewnątrz czyli poza przekrojem, ale wewnątrz budynku) później obrobisz je płytą gipsową. Musisz pamiętać, że np pionowe podejście składające się z wentylacji mechanicznej, kanalizacji, wody i odkurzacza centralnego (zakładam, że objętość powierzchniowa to ok. 12x30 cm) obudowane gipsem zwiększy jeszcze objętość do ok. 4cm z każdej strony (profil plus gips), co w efekcie stworzy całkiem pokaźny występ ze ściany!
Link do komentarza
  • 4 lata temu...

Witam i pozdrawiam.

Jestem nowym uczestnikiem forum, dlatego na początku pragnę wszystkich serdecznie powitać.

Pomagam córce i zięciowi w budowie domu i wybudowałem im ścianki działowe z bloczków ytong interio.

Ponieważ pracowałem sam, wymyśliłem sobie, że zamiast schodzić co chwilę z rusztowania w celu przycięcia bloczka na wymiar małe szczeliny będę zostawiał i póżniej wypełnię je zaprawą murarską. Szczeliny mają szerokość 1-4 cm,bloczki były klejone na zaprawę cienkowarstwową. Mam pytanie do szanownych forumowiczów, czy te szczeliny muszę wypełniać zaprawą czy może to być piana montażowa :icon_cry:?

IMG_20170524_171937.jpg

IMG_20170524_172047.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl

Boże jedyny, nie można zostawiać takich szczelin!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Źle sobie wymyśliłeś, znaczy się dobrze dla Ciebie a niedobrze dla ściany. Czym kotwisz pustaki ze ścianki działowej do ściany nośnej?

Link do komentarza

 

2 minuty temu, mhtyl napisał:

Boże jedyny, nie można zostawiać takich szczelin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:icon_cry:Teraz to i tak już bez znaczenia, chciałem sobie ułatwić a okazało się, że to zaklejanie to jeszcze gorsze niż gdybym od razu docinał porządnie. Każda warstwa jest zakotwiona do ściany nośnej specjalnym płaskownikiem.

Link do komentarza
Gość mhtyl

Bo najpierw trzeba było poczytać, pooglądać w necie jak się muruje. Teraz zapewne nie będziesz rozbierał ściany, choć ja bym to zrobił i wymurował od początku tak jak należy. Te pustaki maja pióro-wpust co dodatkowa wzmacnia całą ściankę, nie robiąc na styk osłabiasz stabilność ścianki.

Link do komentarza
Gość mhtyl
9 minut temu, Wiesław62 napisał:

Czy jak porządnie wypełnię te szczeliny zaprawą murarską to trochę pomoże ?

Nie wiem, z takim czymś się jeszcze nie spotkałem i nie mogę powiedzieć czy to pomoże i potem będzie wszystko ok czy będzie pękać. Proponuje zapytać doradce regionalnego Ytonga, telefon znajdziesz w necie, ewentualnie daj zapytanie do experta firmowego od Ytonga tu na forum. 

Jeżeli już mowa o zaprawie to na pewno nie murarska cementowa, jedynie jak już to zaprawa do cienkich spoin  np Ytong tzw klej, a w szczeliny poupychaj cienkie kawałki, plastry bloczka ytonka wraz z klejem, taki zabieg może jeszcze uratować sytuację.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Scania postawiona prawidłowo, dopatrzyłem się tylko jednej fugi pionowej ze zbyt małym przesunięciem. co do pozostawionych szczelin to nie mają wpływu na nośność  (łączenia na pióro i wpust - spoin pionowych nie skleja się i tak pozostają niewypełnione zaprawą)    wypełnić czymkolwiek pianą montażową, zaprawą itd..

Link do komentarza
Gość mhtyl

Jak ona jest postawiona prawidłowo to ja jestem ... Po to są pióro-wpusty aby je się łączyło jak klocki lego, oczywiście, że w pionowej powierzchni pustaka się nie klei, ale te szczeliny sięgające do 4 cm to nie jest prawidłowo. Jak przyjdzie na takie dziury połatane pianką tynk to wtedy zaczną się jaja.

Link do komentarza
Gość stach

Przy działowych ściankach nie będzie to miało specjalnego znaczenia... Ścianka i tak ustoi, uniesie drzwi i szafki, zaklej dziury klejem "ytongowym" i będzie OK...

Tylko kołek, na którym powiesisz coś cięższego - jeśli trafisz na tę dziurę - może nie utrzymać...

Link do komentarza
Gość mhtyl

Jedno jest pewne i nie zaprzeczane, nie jest ta ścianka wybudowana zgodnie ze sztuką budowlaną, co do tego uważam że nie ma wątpliwości.

Drugą rzeczą jest teraz jak to naprawić, i uważam że tak jak wyżej napisałem, wypełnić klejem zaprawą do cienkich spoin) te szczeliny,  a z racji tego, że mają one nawet 4 cm szerokości to aby klej się miał czego trzymać i nie wypływał to powciskać odpowiednie kawałki docięte bloczków z betonu komórkowego , taka ściana będzie trzymała i nie ważne, można nawet kołkiem trafić będzie a raczej powinien trzymać.

Link do komentarza
Gość stach

Inna rzecz, że postawione przeze mnie ścianki z Ytonga nigdy nie wymagały tynkowania - były równiutkie i wystarczyło je z lekka zagipsować i wygładzić i  gotowe były do malowania... tutaj będzie konieczne tynkowanie...:bezradny:

Link do komentarza

Wydaje mi się, że ważne dla statyki tej ściany - ściany działowej, nie konstrukcyjnej -   jest głównie łączenie ze ścianą poprzeczną do niej (żeby sie nie wywróciła) . I dalej - Jesli poziome fugi były dobrze klejone, nie "oszczędnościowo" - to wystarczy w te pionowe pianka montażowa, lub jakiś klej montażowy z tuby, żeby łatwo było w te szpary wcisnąć... 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Szczeliny nie mają wpływu dla zastosowania technologi wykończenia ściany, można dać np. samą gładź, gładź z siatką   suchy tynk, tynk maszynowy itd.

7 minut temu, stach napisał:

Najlepiej świeżą gazetą - rozbierający będzie wiedział dokładnie, kiedy stawiałeś tę ścianę i co się działo w kraju :icon_mrgreen:

Ostatnio wyciągnąłem zza ościeżnicy kawał gazety przedwojennej w języku niemieckim, była bardzo krucha ale napisy w b. dobrym stanie.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, Redakcja napisał:

Polecam kilka wartościowych artykułów

Trzeba poczytać wieczorem :14_relaxed: ...

A teraz - ściany ażurowe są stabilne, jak każde inne (oczywiście  ażur w granicach rozsądku - tu ażur jest symboliczny).

Kwestią przy ścianach działowych jest ich stabilizacja pionowa - przeciwdziałanie ewentualnemu odchyleniu od pionu -  (zakładamy że są właściwie spojone w fugach poziomych). A więc należy je dobrze przewiązać lub zakotwić  w ścianach poprzecznych do nich, lub innych przegrodach, albo związać ze stropem lub inną konstrukcją nośną. 

Mamy przykłady ścian ażurowych w budynkach np. stodół  - i są stabilne - mimo że są o wiele wyższe i dluższe, niz ta przedmiotowa - oczywiście są grubsze (nośne) - ale ma to niezbyt duży wpływ na stabilność w pionie - znowu kłania się usztywnienie  poprzeczne i :14_relaxed: wieniec - oraz odpowiednio sztywna konstrukcja dachu.

Tak więc - wg mnie - fugi pionowe nie są elementem przesądzającym o stabilności ściany.

Link do komentarza
Gość mhtyl

zenek co Ty znowu pierd... o ścianach ażurowych, chłopie ogarnij się i nie rozpier... kolejnego tematu bo Redakcja wzorem poprzedniego tematu założy nowy tak jak w tamtym o pszczołach. To jest ścianka działowa i technologia budowania ścian z betonu komórkowego jest ścisłe określona przez producenta i na pewno nie przewiduje/dopuszcza przerw pionowych. A co z przenoszeniem odgłosów? przy takich szparach pionowych to jakie będzie wytłumienie?

A teraz mam pytanie do innych, czy jakbyście u siebie na budowie zobaczyli tak wymurowane ścianki to też byście byli tacy hepi? 

Tak jak napisał stach, wymurowane ścianki czy ściany z bk są tak równe że można kłaść na nie nawet płytki.

I jeszcze jedno, szczelin pionowych się nie muruje gdy są one na pióro-wpust, ale gdy bloczek jest docinany do wymiaru i nie ma pióro-wpustu wtedy należy dać kle na spoinę pionową.

Link do komentarza
3 godziny temu, mhtyl napisał:

A co z przenoszeniem odgłosów? przy takich szparach pionowych to jakie będzie wytłumienie?

Zamknięte powietrze między tynkiem będzie lepszym izolatorem odgłosow, a odpowiednia pianka też - ale nie ma to znaczenia, bo takie bloczki słabo tłumią.

3 godziny temu, mhtyl napisał:

A teraz mam pytanie do innych, czy jakbyście u siebie na budowie zobaczyli tak wymurowane ścianki to też byście byli tacy

A serio - problem jest taki, że go nie ma - facet zrobił szczeliny dla siebie, więc widzi to co zrobił. I nic sie nie stało.  I jeżeli lico tej ścianki jest rowne to i z plytkami nie będzie mial klopotu. Szkoda roztrząsać temat, ktory na to nie zasługuje. 

Po co gościa denerwować  -  jest OK - fugi zatka i będzie jeszcze bardziej OK. Oczywiście pod warunkiem że scianka jest odpowiednio z boku zamocowana. Finito! :14_relaxed: 

Link do komentarza
Gość mhtyl
11 minut temu, zenek napisał:

Zamknięte powietrze między tynkiem będzie lepszym izolatorem odgłosow, a odpowiednia pianka też - ale nie ma to znaczenia, bo takie bloczki słabo tłumią.

 

Jak będzie powietrze rozrzedzone to na pewno.

11 minut temu, zenek napisał:

 

A serio - problem jest taki, że go nie ma - facet zrobił szczeliny dla siebie, więc widzi to co zrobił. I nic sie nie stało.  I jeżeli lico tej ścianki jest rowne to i z plytkami nie będzie mial klopotu. Szkoda roztrząsać temat, ktory na to nie zasługuje. 

Po co gościa denerwować  -  jest OK - fugi zatka i będzie jeszcze bardziej OK. Oczywiście pod warunkiem że scianka jest odpowiednio z boku zamocowana. Finito! :14_relaxed: 

Słuchaj kotuś, piszesz aby pisać czy już Ci się udziela rozrzedzone powietrze. Gdyby nie było problemu to Wiesław62 nie fatygowałby się i nie zadał pytania tu na forum wraz ze zdjęciami.

Ścianka dla twojej informacji bo już drugi raz o tym wspominasz, jest dobrze zakotwiona do ściany nośnej.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
33 minuty temu, mhtyl napisał:

Gdyby nie było problemu to Wiesław62 nie fatygowałby się i nie zadał pytania tu na forum wraz ze zdjęciami.

Wiesław62 jest fajnym teściem, ktory pomógł corce i zięciowi budując ściankę działową, jak piszesz "dobrze zakotwioną".

I wystarczająco dobrze to ją zbudował, jak na amatora - niepotrzebnie sie wystraszył o te pionowe szczeliny - jest OK.

Link do komentarza
Gość mhtyl
5 minut temu, zenek napisał:

 

I wystarczająco dobrze to ją zbudował, jak na amatora - niepotrzebnie sie wystraszył o te pionowe szczeliny - jest OK.

Nie masz zielonego pojęcia co jest ok a co nie ok. U Ciebie to co nie jest ok jest ok i tu jest całe spiritus movens.

Link do komentarza
9 godzin temu, zenek napisał:

................

Kwestią przy ścianach działowych jest ich stabilizacja pionowa - przeciwdziałanie ewentualnemu odchyleniu od pionu -  (zakładamy że są właściwie spojone w fugach poziomych). A więc należy je dobrze przewiązać lub zakotwić  w ścianach poprzecznych do nich, lub innych przegrodach, albo związać ze stropem lub inną konstrukcją nośną. 

....................

związać ze stropem?

WTF!

odpuść sobie "doradzanie", lepiej już tylko filozofuj, a doradzanie zostaw tym co się na tym zają

Link do komentarza

a co do dziur, najlepiej wypełnić materiałem o podobnej kurczliwości/wytrzymałości - wtedy nie będzie problemów z pękaniem na szczelinach. ewentualnie czymś co wody nie pije; ot tak na luźno "myśląc"

Przed chwilą, zenek napisał:

A z czym wiążesz np ścianki gipsowe (konstrukcję) ? Poczytaj tego Neuferta aru - ty też widać krytykant , a dodatkowo przydupas innych krytykantów - ale póki nie doczytasz Neuferta  :wallbash:

Neuferta to ty poczytaj, bo masz tylko przebłyski wiedzy, czyli to co usłyszysz

pod stropem szczelinę wypełnia się pianą, obrabia akrylem, nie ma ścian konstrukcyjnych z gipsu :zalamka:

Link do komentarza
32 minuty temu, aru napisał:

 

a co do dziur, najlepiej wypełnić materiałem o podobnej kurczliwości/wytrzymałości - wtedy nie będzie problemów z pękaniem na szczelinach. ewentualnie czymś co wody nie pij

 

To najlepiej upchać pijakiem - na pewno wody się nie napije :14_relaxed: 

 

34 minuty temu, aru napisał:

nie ma ścian konstrukcyjnych z gipsu

Pisałem o konstrukcji dla ścianek gipsowych - chlopie - czytaj i zrozum... Neuferta też....

Link do komentarza
10 godzin temu, mhtyl napisał:

A co z przenoszeniem odgłosów? przy takich szparach pionowych to jakie będzie wytłumienie?

tu jest taki cytat  z BD: 

"Szczeliny i drążenia w cegłach i pustakach mogą być bardzo korzystne, ale tylko pod warunkiem, że stanowią je wąskie prostokątne otwory usytuowane prostopadle do płaszczyzny ściany działowej. Powinno być ich jak najwięcej w jednym rzędzie.

Włóknista struktura materiałów użytych do budowy ścian jest równie skutecznym sposobem tłumienia dźwięków. Zadowalające efekty uzyskuje się już przy 5 cm warstwie półtwardej wełny mineralnej stosowanej w ścianach szkieletowych. 

Obustronne, podwójne opłytowanie sprawia, że przegrody o masie 55–62 kg/m² mają podobną izolacyjność akustyczną co ściany murowane."

a tu link: https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/9529-izolacyjnosc-akustyczna-scian-dzialowych

 

Link do komentarza
Gość mhtyl

Czytałem mistrzuniu linki jakie Redakcja zapodała wcześniej? Więc nie bałamuć ludzi swoimi durnymi wywodami. Przeczytaj instrukcje stawiania ścian z bk a w tym przypadku z Ytonga i nie chrzan więcej takich głupot sprzecznych z wytycznymi producenta. Czy ty jesteś faktycznie takich ....? nie rozumiesz o czym było pytanie? Nie umiesz czytać ze zrozumieniem i nie czytasz tego co inni piszą do Ciebie to chociaż pisz na temat.

Link do komentarza

Dla jasności - dot. izolacyjności akustycznej.

Cytat

Szczeliny i drążenia w cegłach i pustakach mogą być bardzo korzystne, ale tylko pod warunkiem, że stanowią je wąskie prostokątne otwory usytuowane prostopadle do płaszczyzny ściany działowej. Powinno być ich jak najwięcej w jednym rzędzie.

W cegłach, np. takich:

1377258642klink.jpg

pustakach, np. takich:

 

146012-izol_akus_leier_th8pw_200.jpg

Szczeliny na przestrzał w ścianie/przegrodzie (nawet otynkowanej), nie "działają" tak samo - raczej odwrotnie - są "przewodnikiem" dźwięku (osłabiają tłumienność akustyczną całej przegrody)

 

Ps. Dlatego skrajnym objawem nieznajomości tematu jest stwierdzenie:

"Zamknięte powietrze między tynkiem będzie lepszym izolatorem odgłosow,..."

Dotyczy tych szczelin:

IMG_20170524_171937.jpg

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
50 minut temu, bajbaga napisał:

Szczeliny na przestrzał w ścianie/przegrodzie (nawet otynkowanej), nie "działają" tak samo - raczej odwrotnie

Spieramy się o detale - bo nawet nie wiemy, jakie szczeliny są w "tematowej" ścianie. A jak sie chce wytłumić dźwięki porządnie - to razem wiemy, że cienki bloczek z gipsu czy ceramiki ani betonu niewiele da! Więc błąd będzie w granicach błędu, czyli mało istotny 

Link do komentarza
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Przeczytaj instrukcje stawiania ścian z bk a w tym przypadku z Ytonga i nie chrzan więcej takich głupot sprzecznych z wytycznymi producenta.

Przeczytałem instrukcję. 

Powiem tak:  to ściana działowa, nie konstrukcyjna. Producent nie rozgranicza - wszędzie każe kleić poziomy i piony - ale gdybym był w położeniu Pana Wiesława - nie bałbym się destrukcji ścianki działowej.

15 godzin temu, joks napisał:

uzupełnij to klejem do glazury i nic wielkiego nie będzie się działo

Dobrze radzi. Ja bym doradził szczelne wypełnienie pianką montażową.

Dnia 24.05.2017 o 21:26, Wiesław62 napisał:

Mam pytanie do szanownych forumowiczów

A na przyszłość - Panie Wiesławie62 - trzeba czytać instrukcje, oglądnąć samouczki producenta przed robotą - i robić wg tego - uniknie pan niepotrzebnej nerwówki. 

Link do komentarza
5 minut temu, zenek napisał:

Przeczytałem instrukcję. 

Powiem tak:  to ściana działowa, nie konstrukcyjna. Producent nie rozgranicza - wszędzie każe kleić poziomy i piony ............

Tiiiiiaaaa.

Cytat

Bloczki Ytong Interio to niezwykła prostota wznoszenia ścian. Ich najważniejsze cechy to:

lekka odmiana betonu komórkowego Ytong PP3/0,5,

duże wymiary 599 x 399 mm, co zmniejsza zużycie elementów na m2,

łączenie na pióro i wpust - spoiny pionowe pozostają niewypełnione zaprawą,

proste i wygodne wykonawstwo,

bardzo krótki czas murowania,

możliwość dowolnej aranżacji wnętrza.

 

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, zenek napisał:

Spieramy się o detale - bo nawet nie wiemy, jakie szczeliny są w "tematowej" ścianie. 

Trzymajcie mnie bo mnie krew zaleje, do @#@$%@ jasne:wallbash:j, czytasz chłopie to co piszą ty walisz głupa. Jest wyraźnie napisane i to napisał sam autor pytania, że szczeliny są do 4 cm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ba, nawet jak nie czytasz bo jesteś niechluj to są fotki i widać wyraźnie na nich te szczeliny, chyba że wzrok też masz jakiś zwichrowany.

1 godzinę temu, zenek napisał:

Przeczytałem instrukcję. 

Powiem tak:  to ściana działowa, nie konstrukcyjna. Producent nie rozgranicza - wszędzie każe kleić poziomy i piony - 

 

:zalamka: Stiupit jesteś do potęgi N. Pokaz mi zdanie które mówi o tym. Jesteś olewatorem totalnym, olewasz Nas i innych wypisując takie brednie, obrażasz Nas i innych pisząc takie brednie pomimo tulu naprowadzających na właściwy trop uwag.

1 godzinę temu, bajbaga napisał:

Tiiiiiaaaa.

 

Rysiu masz plusa za ten cytat, ale dla mnie oczywista oczywistość od kiedy zapoznałem się z technologia murowania na tzw klej z pustakami na P+W.

Link do komentarza
Gość stach

Wyluzuj... taki jest zenek :bezradny:

Szczeliny poziome, pionowe, między cegłami, wewnątrz cegieł, jemu to wszystko jedno, czytał instrukcję montażu, czy tylko nagłówek instrukcji, jemu to wszystko jedno... taki jest zenek :bezradny:

Wyluzuj i odpuść sobie próby merytorycznej z nim rozmowy, bo Twoja merytoryka i jego merytoryka - to nie to samo... taki jest zenek :bezradny:

On czyta i zauważa tylko to, co on uważa za merytoryczne i do tego się odnosi, chociażby to było wyrwane z kontekstu i od doopy strony... taki jest zenek :bezradny:

Wyluzuj mehtylu - szkoda zdrowia i tych wykrzykników...

Najwyżej dostaniesz etykietkę krytykanta... taki jest zenek :bezradny:

Link do komentarza
Gość mhtyl

Ja z nim nie mam zamiaru dyskutować, bo dyskutować można z kimś kto słucha i wyciąga jakieś wnioski z całej dyskusji. Ja tylko prostuję jego brednie po to aby ktoś kto się nie zna nie wpakował się na minę.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...