Skocz do zawartości

Głębokość fundamentu


Recommended Posts

Napisano
Witam Czy można zalać ławy fundamentowe pod dom mieszkalny jakieś 0,5m pod powierzchnią gruntu a następnie wymurować na tym ściany fundamentowe i obsypać to wkoło tak żeby wymagane 1,2 m znalazło się pod ziemią? Czy jest taka rzecz dozwolona i czy po takim obsypaniu (nad powierzchnią działki) zapewni, że ten fundament nie podmarznie? Chcę tak zrobić w celu podniesienia budynku nieco nad działkę a szkoda lać beton głęboko w ziemię bo to niepotrzebne koszty.
Napisano
geodeta powiedział mi ze jtak nie bede chciaj to on nie musi wytyczac punktu 0 Pozatym w projekcie caly dom jest zaprojektowany 30cm nad gruntem a w praktyce moja dzialka jest skosna wiec i tak niemozliwym jest posadowienie budynku na tej samej wysokosci w kazdym miejscu
Napisano
Cytat

Chcę tak zrobić w celu podniesienia budynku nieco nad działkę a szkoda lać beton głęboko w ziemię bo to niepotrzebne koszty.


Głęboko czy płytko koszty takie same . No chyba że jakieś koszty kopania ale to chyba tak małe że pomijalne .
Co z tego że zrobisz płytko ,zero i tak musisz wystawić na określoną wysokość by potem obsypać . Ale jak działka nierówna wtedy to ma sens , jednak koszty niezmienne .
Napisano
Demo co ty piszesz! Jeśli zrobię fundament tak jak pisaliśmy w poprzednich postach to on wszędzie będzie wysoki na te 1,2m i po obsypaniu go uzyskam strefę przemarzania (tak mi się wydaje). A jeśli posadowię go głębiej to w niższej części działki wyjdzie mi 1,2 m pod ziemią, ale w wyższej części działki wyjdzie mi już 1,2 m + różnica w terenie. Potem wyciągnąć to nad grunt i wychodzi o wiele więcej materiału i robocizny więcej. Innego rozwiązania nie widzę. Jeśli wy widzicie to proszę o rady.
Napisano (edytowany)
Cytat

Demo co ty piszesz!


No właśnie co ja piszę to piszę ale ty nic nie kumasz .

Pisząc głeboko miałem na myśli zgodnie z przepisami a ty pisałeś że chcesz wyżej i potem zasypiesz .
Napisałem też że jak działka nierówna to ma to sens a koszty i tak będą jednakie . Ludzie kochane no ,to tak trudno zrozumieć .
Nikt nie kopie w niższej części terenu na 1,2m , żeby w wysokiej wryć się na np.2 metry . A może ktoś tak robi , nie wiem .... ja tak nie robiłem i nie pisałem że tak bym zrobił . Jak nie kumasz o co biega to przeczytaj ze cztery razy wypij pifko potem znowu ze dwa i może w końcu nadejdzie olśnienie , czy jakoś tak . No.
Jak Ci geodeta nic nie narzuca to masz wolną łapkę i względy techniczne nie stoją na przeszkodzie o czym pisał nadredaktor .
Więc miłego kopania . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jak Ci geodeta nic nie narzuca to masz wolną łapkę i względy techniczne nie stoją na przeszkodzie o czym pisał nadredaktor .
Więc miłego kopania .



Chyba nie do końca tak jest. Poziom "zero" wynika z projektu zagospodarowania działki i jego zmiana jest kwalifikowana jako istotna. Konsekwencje wielokrotnie opisywane na tym forum.
Geodeta wytycza tylko te wielkości, które wskaże mu kierbud, a budować i tak trzeba zgodnie z projektem.
Napisano
Cytat

Chyba nie do końca tak jest. Poziom "zero" wynika z projektu zagospodarowania działki i jego zmiana jest kwalifikowana jako istotna. Konsekwencje wielokrotnie opisywane na tym forum.
Geodeta wytycza tylko te wielkości, które wskaże mu kierbud, a budować i tak trzeba zgodnie z projektem.


Tu chyba masz rację ,dokładnie nie wiem jak teraz jest . Dawniej to nikt tego nie przestrzegał za bardzo ,u mnie na przykład nikt mi żadnego zera nie wytyczał a jedynie obrys budowli . Teraz to jest chyba koniecznością ale wątpię czy przy odbiorze ktoś to sprawdza .
Napisano (edytowany)


Teoretycznie powinien być reper.
Praktycznie, przy działkach "niepłaskich", poziom 0 "wychodzi" jako poziom gruntu przed wejściem do budynku, bo od tego (niego ?) liczy się wysokość budynku - oczywiście przy zachowaniu innych wymagań, np. minimalnej odległości od gruntu.

poprawiłem babola icon_redface.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
No to jest raper na reperze. icon_biggrin.gif

Cytat

Teoretycznie powinien być reper.
Praktycznie, przy działkach "niepłaskich", poziom 0 "wychodzi" jako poziom gruntu przed wejściem do budynku, bo od tego (niego ?) liczy się wysokość budynku - oczywiście przy zachowaniu innych wymagań, np. minimalnej odległości od gruntu.



poprawiłem babola icon_redface.gif
Napisano
Geodeta mi powiedział, że przy odbiorze budynku nie sprawdza się wysokości posadowienia budynku. Ale tak jak napisałem wcześniej, działka jest pod spadem a budynek na całej powierzchni projektant zaprojektował 30cm nad gruntem. No więc jak teraz to posadowić skoro wykonanie poziomu ,,0" zgodnie z projektem jest niemożliwe.
Napisano
Chyba szukasz kwadratowych jaj icon_evil.gif

Przeczytaj dokładnie warunki zabudowy i to co w projekcie budowlanym.
Gdzie jest napisane, że po całym obrysie domu ma być 30cm ?
Te 30cm to od "uchwyconego" poziomu 0 - w tym przypadku od gruntu przed drzwiami wejściowymi (przez analogię par.6 Rozporządzenia w sprawie WT...)

Chcesz mieć wszędzie te 30cm? - wyrównaj teren i finito.

I po co zawracasz głowę, skoro opłacasz kierownika budowy ?
To on odpowiada za posadowienie budynku zgodnie z projektem.
Napisano
Cytat

Geodeta mi powiedział, że przy odbiorze budynku nie sprawdza się wysokości posadowienia budynku. Ale tak jak napisałem wcześniej, działka jest pod spadem a budynek na całej powierzchni projektant zaprojektował 30cm nad gruntem. No więc jak teraz to posadowić skoro wykonanie poziomu ,,0" zgodnie z projektem jest niemożliwe.



Zaprojektował budynek , w którym poziom zero jest 30 cm nad poziomem gruntu tam gdzie wyżej ?

Zakładam raczej , że tam gdzie niżej (jeśli w ogóle brał to pod uwagę) .

Podejrzewam , że w Twoim projekcie poziom gruntu względem poziomu zero nie jest dokładnie określony ( albo nawet wcale).
Należy zatem przyjąć ,że tam gdzie niżej - Musisz sie 'wkopać' na tyle głęboko , żeby przekroczyć granicę przemarzania.
Głębokość ta jest różna da różnych regionów kraju.
Obsypywanie też kosztuje , a bywa , że w przyszłości może rodzić problemy (np.osuwanie się po ulewach).
Puki co czytam wkoło to samo wacko.gif

...mniej - więcej brzmi tak :Czy jeśli mi się nie chce kopać to można przyjąć ,że nie trzeba kopać - bo można obsypać ?







Napisano (edytowany)
Stąd (załącznik) wnioskuję, że cały budynek ma być 30 cm nad gruntem (zaznaczyłem na czerwono) A zielonym kolorem zaznaczyłem jak mniej więcej wygląda spadek na działce. A co do tego czy rozumiem wasze poprzednie posty to - rozumiem więc spokojnie. Myślę, że lepiej zadać 3 razy to samo może i głupie pytanie niż zrobić coś źle i potem siebie uważać za głupka.

DSC01446.jpg

Edytowano przez toldipol (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak się pytasz i pytasz i nic nie łapiesz to weź fachowców .Jak się nie zna to się za to nie bierze, bo potem więcej wydasz na poprawki aniżeli od początku zleciłbyś to fachowcowi.
Napisano
Cytat

Jak się pytasz i pytasz i nic nie łapiesz to weź fachowców .Jak się nie zna to się za to nie bierze, bo potem więcej wydasz na poprawki aniżeli od początku zleciłbyś to fachowcowi.



a Ty nie mądruj sie już tak - tylko idź na jutro wódkę mrozić... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

a Ty nie mądruj sie już tak - tylko idź na jutro wódkę mrozić... icon_smile.gif


icon_biggrin.gif Już rozrobiona i się przegryza icon_lol.gif
Oj jutro bydzie ciężki dzień,a jeszcze cięższy pojutrze zalamka.jpg
Napisano
Tpldipol porusza bardzo istotną kwestię - brak korelacji PZD i Projektu Budowlanego i obu razem z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Jak do tego dodać nieśmiertelną formułkę "pierwotne ukształtowanie terenu nie ulegnie zmianie, w związku z czym nie zmienią się stosunki wodne na działce i jej sąsiedztwie" (lub coś w tym stylu) to okazuje się, że nie wiadomo jak budować. I nie jest to problem laika.
Proponuję ścisnąć za ... projektanta. Niejasności z PZD MUSI wyjaśnić.
Napisano
Cytat

Tpldipol porusza bardzo istotną kwestię - brak korelacji PZD i Projektu Budowlanego i obu razem z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Jak do tego dodać nieśmiertelną formułkę "pierwotne ukształtowanie terenu nie ulegnie zmianie, w związku z czym nie zmienią się stosunki wodne na działce i jej sąsiedztwie" (lub coś w tym stylu) to okazuje się, że nie wiadomo jak budować. I nie jest to problem laika.
Proponuję ścisnąć za ... projektanta. Niejasności z PZD MUSI wyjaśnić.



nigdy nie ma takiej pewności - dlatego nie wiem skąd taki zapis.
A że nigdy nie ma - to ja akurat wiem najlepiej (czytaj w stopce)

Napisano
Cytat

A co do tego czy rozumiem wasze poprzednie posty to - rozumiem więc spokojnie.


To mi ulżyło , więc wszystko jasne . Jak Twoja działka nie jest bagnem lub lotnymi piaskami to zrób tak jak sam pisałeś w swoim pierwszym pościku .
Napisano
Witam.

Podzczas adaptacji projektu budowlanego przez miejscowego projektanta zostaje naniesiona wysokość posadowienia budynku nad poziomem morza. Należy postawić ławy dokładnie na takiej wysokości jak w projekcie. Wytyczeniem zajmie się geodeta. Jeśli chce pan podnieść budynek o kilka bloczków to nie ma problemu. Jeśli zdecyduje się Pan posadowić ławy wyżej niż jest to opisane w projekcie, podejmuje Pan ryzyko na własną odpowiedzialność. Niemniej jednak jeśli zasypie Pan fundament do odopwiedniej głębokości to wszystko powinno działać. Ja wyniosłem fundament wysoko ponad grunt ale miałem takie wytyczne naniesione przez projektanta. Proszę obejrzeć jak to wygląda na mojej stronie w dziale fundament oraz na filmach dotyczących wykonania stanu zerowego.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Paweł Durski

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...