Skocz do zawartości

Głębokość fundamentu


Recommended Posts

Napisano
Witam Czy można zalać ławy fundamentowe pod dom mieszkalny jakieś 0,5m pod powierzchnią gruntu a następnie wymurować na tym ściany fundamentowe i obsypać to wkoło tak żeby wymagane 1,2 m znalazło się pod ziemią? Czy jest taka rzecz dozwolona i czy po takim obsypaniu (nad powierzchnią działki) zapewni, że ten fundament nie podmarznie? Chcę tak zrobić w celu podniesienia budynku nieco nad działkę a szkoda lać beton głęboko w ziemię bo to niepotrzebne koszty.
Napisano
geodeta powiedział mi ze jtak nie bede chciaj to on nie musi wytyczac punktu 0 Pozatym w projekcie caly dom jest zaprojektowany 30cm nad gruntem a w praktyce moja dzialka jest skosna wiec i tak niemozliwym jest posadowienie budynku na tej samej wysokosci w kazdym miejscu
Napisano
Cytat

Chcę tak zrobić w celu podniesienia budynku nieco nad działkę a szkoda lać beton głęboko w ziemię bo to niepotrzebne koszty.


Głęboko czy płytko koszty takie same . No chyba że jakieś koszty kopania ale to chyba tak małe że pomijalne .
Co z tego że zrobisz płytko ,zero i tak musisz wystawić na określoną wysokość by potem obsypać . Ale jak działka nierówna wtedy to ma sens , jednak koszty niezmienne .
Napisano
Demo co ty piszesz! Jeśli zrobię fundament tak jak pisaliśmy w poprzednich postach to on wszędzie będzie wysoki na te 1,2m i po obsypaniu go uzyskam strefę przemarzania (tak mi się wydaje). A jeśli posadowię go głębiej to w niższej części działki wyjdzie mi 1,2 m pod ziemią, ale w wyższej części działki wyjdzie mi już 1,2 m + różnica w terenie. Potem wyciągnąć to nad grunt i wychodzi o wiele więcej materiału i robocizny więcej. Innego rozwiązania nie widzę. Jeśli wy widzicie to proszę o rady.
Napisano (edytowany)
Cytat

Demo co ty piszesz!


No właśnie co ja piszę to piszę ale ty nic nie kumasz .

Pisząc głeboko miałem na myśli zgodnie z przepisami a ty pisałeś że chcesz wyżej i potem zasypiesz .
Napisałem też że jak działka nierówna to ma to sens a koszty i tak będą jednakie . Ludzie kochane no ,to tak trudno zrozumieć .
Nikt nie kopie w niższej części terenu na 1,2m , żeby w wysokiej wryć się na np.2 metry . A może ktoś tak robi , nie wiem .... ja tak nie robiłem i nie pisałem że tak bym zrobił . Jak nie kumasz o co biega to przeczytaj ze cztery razy wypij pifko potem znowu ze dwa i może w końcu nadejdzie olśnienie , czy jakoś tak . No.
Jak Ci geodeta nic nie narzuca to masz wolną łapkę i względy techniczne nie stoją na przeszkodzie o czym pisał nadredaktor .
Więc miłego kopania . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jak Ci geodeta nic nie narzuca to masz wolną łapkę i względy techniczne nie stoją na przeszkodzie o czym pisał nadredaktor .
Więc miłego kopania .



Chyba nie do końca tak jest. Poziom "zero" wynika z projektu zagospodarowania działki i jego zmiana jest kwalifikowana jako istotna. Konsekwencje wielokrotnie opisywane na tym forum.
Geodeta wytycza tylko te wielkości, które wskaże mu kierbud, a budować i tak trzeba zgodnie z projektem.
Napisano
Cytat

Chyba nie do końca tak jest. Poziom "zero" wynika z projektu zagospodarowania działki i jego zmiana jest kwalifikowana jako istotna. Konsekwencje wielokrotnie opisywane na tym forum.
Geodeta wytycza tylko te wielkości, które wskaże mu kierbud, a budować i tak trzeba zgodnie z projektem.


Tu chyba masz rację ,dokładnie nie wiem jak teraz jest . Dawniej to nikt tego nie przestrzegał za bardzo ,u mnie na przykład nikt mi żadnego zera nie wytyczał a jedynie obrys budowli . Teraz to jest chyba koniecznością ale wątpię czy przy odbiorze ktoś to sprawdza .
Napisano (edytowany)


Teoretycznie powinien być reper.
Praktycznie, przy działkach "niepłaskich", poziom 0 "wychodzi" jako poziom gruntu przed wejściem do budynku, bo od tego (niego ?) liczy się wysokość budynku - oczywiście przy zachowaniu innych wymagań, np. minimalnej odległości od gruntu.

poprawiłem babola icon_redface.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
No to jest raper na reperze. icon_biggrin.gif

Cytat

Teoretycznie powinien być reper.
Praktycznie, przy działkach "niepłaskich", poziom 0 "wychodzi" jako poziom gruntu przed wejściem do budynku, bo od tego (niego ?) liczy się wysokość budynku - oczywiście przy zachowaniu innych wymagań, np. minimalnej odległości od gruntu.



poprawiłem babola icon_redface.gif
Napisano
Geodeta mi powiedział, że przy odbiorze budynku nie sprawdza się wysokości posadowienia budynku. Ale tak jak napisałem wcześniej, działka jest pod spadem a budynek na całej powierzchni projektant zaprojektował 30cm nad gruntem. No więc jak teraz to posadowić skoro wykonanie poziomu ,,0" zgodnie z projektem jest niemożliwe.
Napisano
Chyba szukasz kwadratowych jaj icon_evil.gif

Przeczytaj dokładnie warunki zabudowy i to co w projekcie budowlanym.
Gdzie jest napisane, że po całym obrysie domu ma być 30cm ?
Te 30cm to od "uchwyconego" poziomu 0 - w tym przypadku od gruntu przed drzwiami wejściowymi (przez analogię par.6 Rozporządzenia w sprawie WT...)

Chcesz mieć wszędzie te 30cm? - wyrównaj teren i finito.

I po co zawracasz głowę, skoro opłacasz kierownika budowy ?
To on odpowiada za posadowienie budynku zgodnie z projektem.
Napisano
Cytat

Geodeta mi powiedział, że przy odbiorze budynku nie sprawdza się wysokości posadowienia budynku. Ale tak jak napisałem wcześniej, działka jest pod spadem a budynek na całej powierzchni projektant zaprojektował 30cm nad gruntem. No więc jak teraz to posadowić skoro wykonanie poziomu ,,0" zgodnie z projektem jest niemożliwe.



Zaprojektował budynek , w którym poziom zero jest 30 cm nad poziomem gruntu tam gdzie wyżej ?

Zakładam raczej , że tam gdzie niżej (jeśli w ogóle brał to pod uwagę) .

Podejrzewam , że w Twoim projekcie poziom gruntu względem poziomu zero nie jest dokładnie określony ( albo nawet wcale).
Należy zatem przyjąć ,że tam gdzie niżej - Musisz sie 'wkopać' na tyle głęboko , żeby przekroczyć granicę przemarzania.
Głębokość ta jest różna da różnych regionów kraju.
Obsypywanie też kosztuje , a bywa , że w przyszłości może rodzić problemy (np.osuwanie się po ulewach).
Puki co czytam wkoło to samo wacko.gif

...mniej - więcej brzmi tak :Czy jeśli mi się nie chce kopać to można przyjąć ,że nie trzeba kopać - bo można obsypać ?







Napisano (edytowany)
Stąd (załącznik) wnioskuję, że cały budynek ma być 30 cm nad gruntem (zaznaczyłem na czerwono) A zielonym kolorem zaznaczyłem jak mniej więcej wygląda spadek na działce. A co do tego czy rozumiem wasze poprzednie posty to - rozumiem więc spokojnie. Myślę, że lepiej zadać 3 razy to samo może i głupie pytanie niż zrobić coś źle i potem siebie uważać za głupka.

DSC01446.jpg

Edytowano przez toldipol (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak się pytasz i pytasz i nic nie łapiesz to weź fachowców .Jak się nie zna to się za to nie bierze, bo potem więcej wydasz na poprawki aniżeli od początku zleciłbyś to fachowcowi.
Napisano
Cytat

Jak się pytasz i pytasz i nic nie łapiesz to weź fachowców .Jak się nie zna to się za to nie bierze, bo potem więcej wydasz na poprawki aniżeli od początku zleciłbyś to fachowcowi.



a Ty nie mądruj sie już tak - tylko idź na jutro wódkę mrozić... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

a Ty nie mądruj sie już tak - tylko idź na jutro wódkę mrozić... icon_smile.gif


icon_biggrin.gif Już rozrobiona i się przegryza icon_lol.gif
Oj jutro bydzie ciężki dzień,a jeszcze cięższy pojutrze zalamka.jpg
Napisano
Tpldipol porusza bardzo istotną kwestię - brak korelacji PZD i Projektu Budowlanego i obu razem z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Jak do tego dodać nieśmiertelną formułkę "pierwotne ukształtowanie terenu nie ulegnie zmianie, w związku z czym nie zmienią się stosunki wodne na działce i jej sąsiedztwie" (lub coś w tym stylu) to okazuje się, że nie wiadomo jak budować. I nie jest to problem laika.
Proponuję ścisnąć za ... projektanta. Niejasności z PZD MUSI wyjaśnić.
Napisano
Cytat

Tpldipol porusza bardzo istotną kwestię - brak korelacji PZD i Projektu Budowlanego i obu razem z rzeczywistym ukształtowaniem terenu. Jak do tego dodać nieśmiertelną formułkę "pierwotne ukształtowanie terenu nie ulegnie zmianie, w związku z czym nie zmienią się stosunki wodne na działce i jej sąsiedztwie" (lub coś w tym stylu) to okazuje się, że nie wiadomo jak budować. I nie jest to problem laika.
Proponuję ścisnąć za ... projektanta. Niejasności z PZD MUSI wyjaśnić.



nigdy nie ma takiej pewności - dlatego nie wiem skąd taki zapis.
A że nigdy nie ma - to ja akurat wiem najlepiej (czytaj w stopce)

Napisano
Cytat

A co do tego czy rozumiem wasze poprzednie posty to - rozumiem więc spokojnie.


To mi ulżyło , więc wszystko jasne . Jak Twoja działka nie jest bagnem lub lotnymi piaskami to zrób tak jak sam pisałeś w swoim pierwszym pościku .
Napisano
Witam.

Podzczas adaptacji projektu budowlanego przez miejscowego projektanta zostaje naniesiona wysokość posadowienia budynku nad poziomem morza. Należy postawić ławy dokładnie na takiej wysokości jak w projekcie. Wytyczeniem zajmie się geodeta. Jeśli chce pan podnieść budynek o kilka bloczków to nie ma problemu. Jeśli zdecyduje się Pan posadowić ławy wyżej niż jest to opisane w projekcie, podejmuje Pan ryzyko na własną odpowiedzialność. Niemniej jednak jeśli zasypie Pan fundament do odopwiedniej głębokości to wszystko powinno działać. Ja wyniosłem fundament wysoko ponad grunt ale miałem takie wytyczne naniesione przez projektanta. Proszę obejrzeć jak to wygląda na mojej stronie w dziale fundament oraz na filmach dotyczących wykonania stanu zerowego.

Pozdrawiam i życzę powodzenia. Paweł Durski

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...