Skocz do zawartości

Obrobienie słupa


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Mam mały problem, otóż wykańczam sobie mieszkanie i nie wiem, jak obrobić słup jaki mam na środku jednego z pokoi. Kilka jego zdjęć:
http://scr.hu/0r1w/3x7gh
http://scr.hu/0r1w/nk6d4
http://scr.hu/0r1w/3a754
http://scr.hu/0r1w/slep5
http://scr.hu/0r1w/a473d


Chciałem go oczyścić i pomalować lakierem, ale z jednej strony jest strasznie wystrzępiony, więc czyszczenie odpada.. Co z nim można zrobić? Nie chcę go obudowywać płytą K-G bo to dużo roboty. Wyciąć go nie mogę bo podtrzymuje dach.
Co można z nim zrobić? Podsuńcie jakieś opcje
Napisano
Możesz obrobić boazerią(deskami)jak poprzednicy wspominali. Możesz też trochę wyobraźnię uruchomić i zrobić go ozdobnie z różnych materiałów.Przykładowo jak lubisz rośliny możesz go na lekki kwietnik adoptować. icon_smile.gif
Napisano
I chyba tak zrobię, podjadę do stolarza aby mi deski wyciął i obrobił na miarę i przykręcę.
Chyba, że któryś z Was ma jeszcze jakiś pomysł? słyszałem, że są półokrągłe kolumny gipsowe, że można dwie złożyć do kupy i takiego słupa w środek, ale szczerze mówiąc okrągła kolumna w środku nie bardzo by mi się widziała..
Napisano
możesz kupić przepiękne kątowniki
wypolerowane i poskładac i pomalować
Ale nie tanio
90zł kosztuje taki 12 na 12
i na 2.60wysoki
U Ciebie 4 sztuki
360zł
Bym kombinował jednak inaczej......
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Widziałem obite nadproża betonowe deskami - na pierwszy rzut oka wyglądały jak belki drewniane... na drugi z resztą też, mimo że z bliska się przyglądałem
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Ale offtopu narobiliście, czyli póki co najlepszą opcją są jednak deski?
Stan słupa jest "joko-taki" i nie moze być usunięty, podpiera dach
Napisano
Stary, drewniany słup wygląda oryginalnie, więc może warto go zachować bez żadnych zmian, jako element dekoracyjny pomieszczenia. Jeśli jednak zależy Panu na jego obrobieniu to, wbrew pozorom, dobrym rozwiązaniem będzie wykonanie obudowy z płyt kartonowo-gipsowych. Nie będzie to zabieg zbyt czasochłonny, a może przynieść ciekawy efekt końcowy. Do spoinowania płyt może Pan wykorzystać specjalną masę ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/40/acryl-putz-masa...owania-plyt-g-k Odradzam jednocześnie wszelkie próby podcinania słupa, gdyż może to osłabić jego wytrzymałość.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...