Skocz do zawartości

Koniec Gwarancji i popsuta zmywarka...


Gość adiqq

Recommended Posts

Napisano
Witam
kilka dni temu(3-4 dni temu) zauważyłem że coś jest nie tak ze zmywarką, działa i myła dobrze ale wydawała dziwne odgłosy. Dzisiaj popsuła się kompletnie. Zaraz poszukałem wszystkich dokumentów - data zakupu 2.11.2010, gwarancja 24 miesiące od daty zakupu....czy zmienia coś w tej sytuacji, że usterkę zauważyłem kilka dni wcześniej a zgłoszę dopiero jutro tj. 5.11, czyli już po okresie gwarancji? tzn czy są jakieś szanse na naprawę w ramach gwarancji?
Napisano
Cytat

Witam
kilka dni temu(3-4 dni temu) zauważyłem że coś jest nie tak ze zmywarką, działa i myła dobrze ale wydawała dziwne odgłosy. Dzisiaj popsuła się kompletnie. Zaraz poszukałem wszystkich dokumentów - data zakupu 2.11.2010, gwarancja 24 miesiące od daty zakupu....czy zmienia coś w tej sytuacji, że usterkę zauważyłem kilka dni wcześniej a zgłoszę dopiero jutro tj. 5.11, czyli już po okresie gwarancji? tzn czy są jakieś szanse na naprawę w ramach gwarancji?


Znając polskie podejście do klientów to nie uwzględnią.Nawet jak masz sprzęt na gwarancji to tak będą kopać aby winę przypisać użytkownikowi. A co do zepsucia po gwarancji to ja miałem dwa takie przypadki ,że kilka dni po gwarancji sprzęt się zepsuł i guzik z pętelką po uznaniu gwarancji.
Chyba,że serwis orzeknie wadę fabryczną to wtedy nawet po okresie gwarancyjnym wymienią sprzęt czy naprawią.
Napisano
Oj, przeca usterka wystąpiła w okresie trwania gwarancji, czyli 31.10.2012r w godzinach wieczornych, a wolne dni nie pozwoliły zgłosić jej wcześniej – tej (takiej) wersji trzymałbym się uporczywie. icon_cool.gif
Napisano
Cytat

a nie masz w warunkach gw, że usterkę powinieneś zgłosić do 30 dni od jej wystąpienia?


nie, nie ma nic takiego, niestety....jedynie jest o terminie naprawy (14 dni, lub 30 w przypadku konieczności sprowadzeninia częsci od producenta) i że okres gwarancji dla użytkownika wynosi 24 miesiące od daty zakupu
Napisano
Cytat

Oj, przeca usterka wystąpiła w okresie trwania gwarancji, czyli 31.10.2012r w godzinach wieczornych, a wolne dni nie pozwoliły zgłosić jej wcześniej – tej (takiej) wersji trzymałbym się uporczywie. icon_cool.gif


To samo przyszło mi do głowy icon_biggrin.gif to jest najlepsze rozwiązanie.
Napisano (edytowany)
Cytat

Oj, przeca usterka wystąpiła w okresie trwania gwarancji, czyli 31.10.2012r w godzinach wieczornych, a wolne dni nie pozwoliły zgłosić jej wcześniej ? tej (takiej) wersji trzymałbym się uporczywie. icon_cool.gif



no tak właśnie było...tylko czy to coś zmienia...?!? Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Na tyle, że można na tym pojechać – ryzyko żadne, a może przynieść wymierne korzyści.
Na starej zasadzie, kupi, nie kupi, a potargować warto.
Jeśli na wejściu będą robili trudności, nie zawadzi wspomnieć o Federacji Konsumentów – taki mały, emocjonalny szantażyk.

W warunkach gwarancji zapewne jest napisane, że „należy zgłosić bezzwłocznie” – co uczyniłeś, bo ewentualna zwłoka wynikała tylko z tego powodu, że gwarant nie pracował, bo były dni wolne.


I ważne – do okresu gwarancji liczy się czas, do wystąpienia usterki, a nie jej zgłoszenia. Oczywiście w rozsądnym upływie czasu, a tu taki występuje + okoliczności dodatkowe, czyli wolne dni.
Napisano
Cytat

@ bajbaga a jesteś taki pewny że gwarant nie pracował 02.11.2012? Ja taki pewny tego bym nie był. Próbować może ale z tym dniem wolnym to nie jest takie oczywiste. icon_wink.gif



rybniczak, może będziesz wiedzieć? - autoryzowanym serwisem jest serwis AGD przy Skłodowskiej-Curie 7 icon_biggrin.gif na pewno wiesz gdzie....

Rysiu, a sam fakt, że ja nie mogłem w piątek/sobotę podjechać zgłosić usterkę jest argumentem? - no ale spróbować zawsze warto...no ale wpierw muszę podjechać do salonu w którym kupowałem sprzęt podbić gwarancję...
Napisano
Nie jest oczywiste, ale takie założenie mógł uczynić „poszkodowany” – to po pierwsze.

Po drugie można skorzystać z Ustawy konsumenckiej i dochodzić swoich roszczeń na jej podstawie, wobec sprzedawcy (potrzebny może być paragon lub F-ra) i tu ma okres zgłoszenia do 2 miesięcy (Art. 9 i 10 tejże), od czasu wystąpienia usterki.

Jak będą kłopoty z gwarantem, to droga „konsumpcyjna” jest otwarta. Jest to ścieżka niezależna, tyle, ze w takim przypadku odpowiada sprzedawca, a nie gwarant. Warto uświadomić o tym fakcie sprzedawcę, bo to może spowodować jego zaangażowanie w załatwienie sprawy przez gwaranta.


Ps. „Poszkodowany” również nie musiał akurat dysponować czasem, bo np. wyjechał (?).
Napisano
Cytat

rybniczak, może będziesz wiedzieć? - autoryzowanym serwisem jest serwis AGD przy Skłodowskiej-Curie 7 icon_biggrin.gif na pewno wiesz gdzie....

Rysiu, a sam fakt, że ja nie mogłem w piątek/sobotę podjechać zgłosić usterkę jest argumentem? - no ale spróbować zawsze warto...no ale wpierw muszę podjechać do salonu w którym kupowałem sprzęt podbić gwarancję...


Sprzęt powinieneś oddać tam gdzie go kupiłeś,a gwarancji podbijać nie musisz (możesz) bo ważne jest abyś miał paragon.
I może się okazać ,że sklep miał w tych dniach wolne ,to jest łatwe do sprawdzenia zarówno to czy serwis w tym dniu pracował.
Napisano
Cytat

Jeśli chce dochodzić z gwarancji, to gwarancja musi być podbita, bo zapewne (na 100%), jest to warunek gwarancyjny.


Kolega oddał piłę spalinowa na gwarancji tylko z paragonem i przyjęli, a karty podbitej nie miał a na podbicie karty też jest jakiś czas od daty zakupu.
Napisano
A mój kolega całe życie twierdzi, że w terenie zabudowanym obowiązuje minimalna prędkość 70km/h i przestrzega tego sumiennie – co więcej nie zapłacił nigdy mandatu. icon_mrgreen.gif

A tu dodatkowo jest sytuacja, kiedy usterka wystąpiła w ostatnim dniu gwarancji – gwarant, będzie szukał okazji aby nie uznać roszczeń.
Brak ważności karty gwarancyjnej, to podanie mu na tacy powodu do nieuznania roszczeń – ustawowo, zgodnie z prawem.
Napisano (edytowany)
Cytat

rybniczak, może będziesz wiedzieć? - autoryzowanym serwisem jest serwis AGD przy Skłodowskiej-Curie 7 icon_biggrin.gif na pewno wiesz gdzie....

Rysiu, a sam fakt, że ja nie mogłem w piątek/sobotę podjechać zgłosić usterkę jest argumentem? - no ale spróbować zawsze warto...no ale wpierw muszę podjechać do salonu w którym kupowałem sprzęt podbić gwarancję...



adiqq wiem gdzie(miałem naprawy gwarancyjne w tym serwisie) ale nie wiem czy coś Tobie to da. Wiem że jak ja głosiłem naprawy gwarancyjne to był na gwarancji telefon do producenta. Tam zgłaszałem z danymi sprzętu i po jakimś czasie kontaktowali się ze mną z serwisu na Skłodowskiej-Curie 7. Akurat mam znajomego co tam pracował i skontaktowałem się z nim, żeby się dowiedział czy serwis był czynny w piątek.Teraz czekam na odpowiedź icon_smile.gif

Edit: Rozmawiałem z tym znajomym i mi powiedział, żebyś zadzwonił jutro na serwis i przedstawił sytuacje. Jeśli to jest dzień, dwa po końcu gwarancji i były takie dni wolne jak teraz, to nie powinieneś mieć problemów. Jak masz mieć kontakt przez producenta to oni też powinni Ci doradzić co i jak. icon_smile.gif Edytowano przez rybniczak (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

@ bajbaga a jesteś taki pewny że gwarant nie pracował 02.11.2012? Ja taki pewny tego bym nie był. Próbować może ale z tym dniem wolnym to nie jest takie oczywiste. icon_wink.gif



Ale komunikacja miejska działała jak w dni wolne od pracy.
Napisano
Tylko mowa zdaje się i piątku 02-11-2012

Cytat

Kolega oddał piłę spalinowa na gwarancji tylko z paragonem i przyjęli, a karty podbitej nie miał a na podbicie karty też jest jakiś czas od daty zakupu.


Prawdopodobnie data na paragonie była traktowana jako data rozpoczęcia gwarancji.
Karta gwarancyjna nie wymagała podbicia, a tylko określała jej warunki.
Są firmy (produkty) które karty gwarancyjne (warunki gwarancji) mają do ściągnięcia ze strony producenta prze internet, a sam paragon jest dokumentem potwierdzającym zakup i datę jej rozpoczęcia.
Napisano
Cytat

Edit: Rozmawiałem z tym znajomym i mi powiedział, żebyś zadzwonił jutro na serwis i przedstawił sytuacje. Jeśli to jest dzień, dwa po końcu gwarancji i były takie dni wolne jak teraz, to nie powinieneś mieć problemów. Jak masz mieć kontakt przez producenta to oni też powinni Ci doradzić co i jak. icon_smile.gif



No właśnie w książeczce gwarancyjnej którą mam, jest adres serwisu na skłodowskiej, więc dlatego chciałem uderzać bezpośrednio do nich. No ale profilaktycznie najpierw pofatyguję się do sklepu po pieczątkę, nie jest daleko jedno od drugiego, powinienem po pracy zdążyć...
Napisano
No Adrian w nawiązaniu do naszej rozmowy ciekaw jestem jak sie uda i trzymam kciuki
Napisano (edytowany)
to na pewno jest bład czujnika wody - cały czas pracuje pompa odpompowująca wodę - awaria aqua stop
(przestaje dopiero po odłaczeniu zasilania, otwarcie drzwi nic nie zmienia, to samo wyłączenie przyciskiem)
..biorąc pod uwagę że mogę załatwić to poprzez serwis bez kosztów, to tam będę wpierw uderzać, dopiero potem w razie ewentualnego niepowodzenia, będę działać sam. Dam znać co i jak Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
No Ok możesz sobie pozwolic na poczekanie bo masz kanalize ja bym naprawił bo dodatkowe 120 zyla za szambo na tydzien by mnie ostudzilo skutecznie choć i tak pozostanie problem kto pomyje telery icon_razz.gif
Napisano
nie ukrywam, że kilkudzinny brak zmywarki dał nam się ostro we znaki icon_biggrin.gif
Napisano
Ojatam ojatam taki powrót do korzeni .... fajnie chociaż ci powiem ze jestem "perfekcyjnym panem domu" i mam ja dla ciebie Adianie poradę.... udaj sie proszę przy pomocy prywatnego/środka transportu do markietu najbliżeszego względem miejsca stacjonowania i kup proszę niezbędna ilość naczyń jednorazowego użytku z plaskiu i je wykorzystaj oszczędzisz sobie zmywania itd icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

No Ok możesz sobie pozwolic na poczekanie bo masz kanalize ja bym naprawił bo dodatkowe 120 zyla za szambo na tydzien by mnie ostudzilo skutecznie choć i tak pozostanie problem kto pomyje telery icon_razz.gif



Zamontuj biologiczną oczyszczalnię. icon_smile.gif Zobaczysz jakie oszczędności. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Prawdopodobnie data na paragonie była traktowana jako data rozpoczęcia gwarancji.
Karta gwarancyjna nie wymagała podbicia, a tylko określała jej warunki.
Są firmy (produkty) które karty gwarancyjne (warunki gwarancji) mają do ściągnięcia ze strony producenta prze internet, a sam paragon jest dokumentem potwierdzającym zakup i datę jej rozpoczęcia.


Przypomniało mi się teraz,że jak kupowałem w Casto szlifierkę to brakło kart gwarancyjnych i Pani z Obsługi klienta powiedziała ,że paragon zastępuje kartę gwarancyjną. Natomiast ze ściąganiem z netu gwarancji to popularne jest z zakupami elektronarzędzi i narzędzi spalinowych z allegro.
Napisano
Często jest tak, że dzień zapłaty za towar nie pokrywa się z dniem odbioru towaru (rzeczy).
Dla celów podatkowych (księgowych) stosowany jest termin:

Cytat

in loco magazyn dostawcy - za dzień sprzedaży dostawca przyjmuje dzień wydania towaru z magazynu, jeżeli na podstawie zawartej umowy nie ponosi kosztów transportu,



Wynika to też, z KC

Cytat

Art. 548.
§ 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.



Określenie dnia, w którym ryzyko utraty rzeczy przechodzi na nabywcę, można utożsamiać z dniem, w którym nabywca towaru nabywa prawo do rozporządzania nim jak właściciel. Jest to data sprzedaży.
Czyli gwarancja biegnie od tej chwili, czyli dnia wydania rzeczy.
Napisano
Cytat

adiqq i jak z ta naprawą icon_question.gif


Chyba jeszcze adiqq negocjuję warunki gwarancji icon_mrgreen.gif
Napisano
dzwonił dzisiaj pan z serwisu umówić się na termin....
ale teraz najlepsze - zmywarka się naprawiła - tzn chyba faktycznie dostało się trochę wody pod zmywarkę i czujnik "aqua stop" zwariował - teraz woda odparowała od letniej podłogi i znowu pracuje normalnie....
no ale fachowca wzywam, bo ta woda skądś się tam wzięła...
Napisano
Moim zdaniem zmywarka jest sprawna po prostu te substancje czyszczące rozpuszczają złogi kamienia i detergentów normalnych i się to pieni wtedy hyfrostat dopuszcza trochę wody a ze to wszystko na pusto chodzi to gdzieś się ulało i stad kałuża na podłodze zmywarki całe zatrzaśniecie aqustopu . Tak czy siak nie polecam tych cudactw 5 butelek najtańszego octu jest i 3 razy tańsze i nic się nie dzieje

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...