vip42 Napisano 26 października 2012 Udostępnij #1 Napisano 26 października 2012 (edytowany) Witampróbuję znaleźć technologię, w której chciałbym wybudować swój dom. Bardzo podobają mi się pustaki styropianowe i możliwości, które oferują. Dla projektu Z10 koszt postawienia ścian zewnętrznych o U=0,15 (z nadprożami i wieńcem) w tej technologii wynosi ok 31 tys zł brutto za kształtki i ok 6tys zł za beton (21 m3) + zbrojenie. czy za ok 35 tys zł (brutto) razem z robocizną (ok.235-240 zł/m2) postawię ściany o zbliżonym U w innej technologii? Edytowano 26 października 2012 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vip42 Napisano 30 października 2012 Autor Udostępnij #2 Napisano 30 października 2012 (edytowany) zero sugestii? Edytowano 30 października 2012 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 30 października 2012 Udostępnij #3 Napisano 30 października 2012 a jak to policzyłeś? Link do komentarza
vip42 Napisano 30 października 2012 Autor Udostępnij #4 Napisano 30 października 2012 Cytat a jak to policzyłeś? chodzi o nieścisłość w rachunku? Jest specjalna ponieważ przy takiej różnicy cenowej (ok 5 tys zł) zdecydowałbym się na kształtki.Podpowiesz (z orientacyjnymi kwotami) inne rozwiązania? Link do komentarza
Draagon Napisano 30 października 2012 Udostępnij #5 Napisano 30 października 2012 (edytowany) Czy pod pojęciem "innej technologii" rozumiesz np suporex + 20cm styro ? Na razie wyszło mi ok 1/3 twojej kwoty - ( m2 ok 65zł sam materiał) ale czeka mnie jeszcze ocieplenie - i co najważniejsze - nie płacę za robociznę.Więc wydaje mi się, że niewiele zaoszczędzisz zmieniając na "inną technologię". Edytowano 31 października 2012 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 30 października 2012 Udostępnij #6 Napisano 30 października 2012 bardziej mi chodzi o to, że policzyłeś to, to i dasz radę w innym kształcie chyba to nie problem, kilka telefonów do hurtowni i wykonawców i wiesz wszystkokwestia co kto lubino i cena 240pln/m2 nie jest jakaś specjalna (rzekłbym - z tych wyższych) ale ja w tym nie siedzę Link do komentarza
vip42 Napisano 31 października 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 31 października 2012 W tym sęk, że nie wiem co się składa na koszt ścian w "murowanej" technologii. Koszt pełnej ściany łatwo policzyć (ilość bloczków na 1m2 x cena + zaprawa) ale nadproża, słupy wzmacniające, wieńce i inne szczegóły mogą sporo przedrażać a nie mam pojęcia jak bardzoJeśli chodzi o wyliczenia "klocków" to dostałem dokładne wyliczenia od producenta (kształtki, beton...) Link do komentarza
Barbossa Napisano 31 października 2012 Udostępnij #8 Napisano 31 października 2012 jakie słupy wzmacniające?czy wydaje Ci się, że nadproże będzie znacząco droższe od samej ściany?będziesz odliczał pow. nadproża od pow. ściany i dodawał koszt nadproża do ceny ściany? można i tak, ale czy cena zmieni się znacząco? łe tamofertę masz razem z wieńcem?koszt wieńca powinien być w koszcie stropu,jeżeli jednak jest zawarty w tych klocach to licz pow. ścian z wieńcem, podziel koszt (cenę oferty) przez tę powierzchnię => cena za 1m2 ściany (można tak przyjąć bez jakiegoś uszczerbku na dokładności, chyba, że kloce na wieniec to klasa sama w sobie i kosztują krocie, o niebo więcej niż kloc ścienny)a w innej technologii policz pow. ścian uwzględniając otwory w świetle, pomijając sprawy nadprożowe, nie licząc z wieńcem, wyjdą wartości gotowe do porównania,podane gotowe kalkulacje przez innych nie będą tu zbyt miarodajne do porównaniainne ceny materiałów w hurtowni, za robociznę,moim zdaniem to wymaga Twojego (niewielkiego) wysiłku 1 Link do komentarza
vip42 Napisano 31 października 2012 Autor Udostępnij #9 Napisano 31 października 2012 planuję strop drewniany, więc wieniec nie będzie ze stropema słupy wzmacniające (może inaczej się to nazywa) widzę na co drugiej budowie z BK Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 października 2012 Udostępnij #10 Napisano 31 października 2012 Cytat planuję strop drewniany, więc wieniec nie będzie ze stropema słupy wzmacniające (może inaczej się to nazywa) widzę na co drugiej budowie z BK Nie wiem co widziały Twoje oczy ale mi się wydaje,że chodzi Ci o "słupy" łączące wieniec stropowy z wieńcem kolankowym albo wzmacniają ścianę kolankową. Link do komentarza
vip42 Napisano 1 listopada 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 1 listopada 2012 dokładnie coś takiego, tylko że również na ścianach parterowych Link do komentarza
przemty Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #12 Napisano 1 listopada 2012 Cytat dokładnie coś takiego, tylko że również na ścianach parterowych trochę ogladam ostatnimi czasy budowy w okolicy oraz dzienniki userów i jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem na scianach parterowychmozesz pokazac to na zdjeciu? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #13 Napisano 1 listopada 2012 Cytat dokładnie coś takiego, tylko że również na ścianach parterowych Na ścianach parterowych to tez widziałem ale jak ktoś budował jakiś warsztat gdzie ściana była bardzo wysoka,i aby się nie przełamała to dawają te slupy żelbetonowe.Powinny być one połączone ze zbrojeniem z ławą fundamentową . Link do komentarza
vip42 Napisano 1 listopada 2012 Autor Udostępnij #14 Napisano 1 listopada 2012 faktycznie ostatnimi czasy same budynki handlowo-usługowe obok stawiają i co drugi ma takie słupy, teraz już wiem że chodzi o ich wysokośća wracając do głównego tematu - wychodzi na to, że ściana murowana z ociepleniem wyjdzie sporo taniej od tej z klockówczy ocieplenie (styro ok 20 cm) musi czy nie musi być kołkowane? Bo raz czytam że tylko dla wielu kondygnacji stosować kołkowanie, a gdzie indziej że zawsze. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #15 Napisano 1 listopada 2012 Tu wszystko zależy od siły ssącej wiatru.W domku na wzgórzu na jakimś wygwizdowie to bym kołkował, ale dla normalnych warunków ograniczenie się tylko do płyt krawędziowych i stref około okiennych całkowicie wystarczy.Niektórzy w ogóle nie używają kołków szczególnie przy zastosowaniu kleju poliuretanowego - pianki klejącej do styropianu.Dużo zależy od miejsca w którym domek będzie stał, a właściwie od Twojego podejścia, czy dmuchać na zimne czy nie. 2 Link do komentarza
kn89 Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #16 Napisano 1 listopada 2012 Polecam ta stronke http://thermomur.neostrada.pl/ramka.html i tam zakladke koszt budowy, jest wyliczony koszt budowy sciany w kilku technologiach sprawdzalem je i generalnie sie zgadzaja ceny do tych w rzeczywistosci.Mam taki sam problem jak Ty nie wiem czy budowac z bloczkow czy z czegos tradycyjnego. Z moiich rozmow z osobami ktore w budowaly ze "styropianu" winika ze sa zadowoleni i chetnie by wybudowali z tego jeszcze raz. A z kolei Ci " tradycjonalisci" twierdza ze styropian jest gowniany.... Wiem napewno ze ze styropianu duzo szybciej postawisz i mozesz to zrobic sam a jak wezwiesz ekipe to tez wezma za robocizne mniej Link do komentarza
vip42 Napisano 1 listopada 2012 Autor Udostępnij #17 Napisano 1 listopada 2012 (edytowany) Cytat Polecam ta stronke http://thermomur.neostrada.pl/ramka.html i tam zakladke koszt budowy, jest wyliczony koszt budowy sciany w kilku technologiach sprawdzalem je i generalnie sie zgadzaja ceny do tych w rzeczywistosci. znam tę stronę, przekłamuje w kosztach ścian murowanych (np BK+styro)Zastanawiam się czy klocki TH250 (16 tys zł) można docieplić, bo taniej jest dołożyć 15 cm styro (ok 5-6 tys) zamiast brać TH400 (31 tys zł)Może być problem z przyklejeniem styro do styro? Edytowano 1 listopada 2012 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 1 listopada 2012 Udostępnij #18 Napisano 1 listopada 2012 Można bez problemu. Klej poliuretanowy doskonale się do tego nadaje.Nawet pewien zacny forumowicz tak zrobił u siebie dokładając dodatkową warstwę styro, jak mnie pamięć nie myli na element podstawowy 250mm A co się tyczy stronki i zakładki na niej, to typowe że w materiałach marketingowych się manipuluje produktami konkurencji.W przypadku BK nie jest potrzebny do ocieplenia styropian FS20, styropian fasadowy o takich parametrach cieplnych można kopić znacznie taniej, a i z kołków można zrezygnować.W sumie cena materiałów na 1m2 ściany wyjdzie znacznie niższa.Uzyskany współczynnik przenikania ciepła dla ściany z BK+13 styropian lambda 0,037W/mK (taką lambdę ma FS20) też będzie znacznie niższy i nie będzie wynosił U=0,28W/mK jak sugerują,tylko U=0,21-0,22W/mK w zależności od rodzaju użytej spoiny dla najpopularniejszego BK odmiany 600 Link do komentarza
tokio04 Napisano 28 stycznia 2013 Udostępnij #19 Napisano 28 stycznia 2013 stawiałem 10 lat temu budynek ok.150m powierzchni użytkowej, ciepło jest jak w uchu, ostatni rachunek za gaz za m-c grudzień to ok 600pln.http://youtu.be/tUMrNVgMQfE Link do komentarza
IamLW Napisano 23 lipca 2013 Udostępnij #20 Napisano 23 lipca 2013 Cytat Można bez problemu. Klej poliuretanowy doskonale się do tego nadaje.Nawet pewien zacny forumowicz tak zrobił u siebie dokładając dodatkową warstwę styro, jak mnie pamięć nie myli na element podstawowy 250mm A co się tyczy stronki i zakładki na niej, to typowe że w materiałach marketingowych się manipuluje produktami konkurencji.W przypadku BK nie jest potrzebny do ocieplenia styropian FS20, styropian fasadowy o takich parametrach cieplnych można kopić znacznie taniej, a i z kołków można zrezygnować.W sumie cena materiałów na 1m2 ściany wyjdzie znacznie niższa.Uzyskany współczynnik przenikania ciepła dla ściany z BK+13 styropian lambda 0,037W/mK (taką lambdę ma FS20) też będzie znacznie niższy i nie będzie wynosił U=0,28W/mK jak sugerują,tylko U=0,21-0,22W/mK w zależności od rodzaju użytej spoiny dla najpopularniejszego BK odmiany 600 Wydaje mi się, że BK to słuszne rozwiązanie, znacząco zyskał na popularności i skarg nie słychać.Oczywiście to kwestia projektu, jednak przy BK odmiany 500 można zejść z U poniżej 0,2 W/m2K co pozwala nam myślec o domu energooszczędnym. 500 to 3MPa, na ogół wystarczająca wartość. Link do komentarza
vip42 Napisano 24 lipca 2013 Autor Udostępnij #21 Napisano 24 lipca 2013 a niema problemów z łączeniem BK i styro? Bo jak zwykle różnie mówią/piszą... że do BK to tylko wełna bo przepuszcza parę, a przy styro to wszystko (lub prawie wszystko) zostaje w BK, a do styro to tylko ceramika... Link do komentarza
IamLW Napisano 29 lipca 2013 Udostępnij #22 Napisano 29 lipca 2013 Nie ma problemów.Za grzyby, pleśnie i wykwity odpowiada sprawna wentylacja! Często ludzie w blokach wzywają specjalistów bo pozamykali okna i zatkali w nich szczeliny wentylacyjne oraz zakleili wentylację tłumacząc, że chcieli mieć ciepło - a potem dziwią się, że coś się pojawia na ścianie. Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #23 Napisano 31 lipca 2013 Tak ale.. Bardzo ważne jest aby warstwa ściany z gazobetonu/betonu komórkowego/suporexu/belixu itd przed ociepleniem była sucha , w przypadku zastosowania tak nasiąkliwego materiału i po oklejeniu styropianem suszenie może trwać bardzo długo .Czy gazobeton jest najlepszym materiałem do budowania ścian ocieplanych styropianem ? Tu wielu wykonawców ma wątpliwości ale decyduje KLIENT i cena czyni cuda Link do komentarza
Barbossa Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #24 Napisano 31 lipca 2013 czyli pokutuje mit oddychających scian i tyle Link do komentarza
Kominki Bielawski Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #25 Napisano 31 lipca 2013 Kolego przeczytaj dokładnie co napisałem.Zawilgocenie przegród budowlanych jest najczęstszą przyczyną pojawienia się grzybów , nie są to zdrowi i mile widziani goście w domach .Akurat gazobeton zawilgocony i pozostawiony pomiędzy styropianem a tynkiem gipsowym pokrytym przed malowaniem gruntem jest dobrym środowiskiem do rozwoju wszelkiej maści grzybów. Link do komentarza
bajbaga Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #26 Napisano 31 lipca 2013 Cytat Akurat gazobeton zawilgocony i pozostawiony pomiędzy styropianem a tynkiem gipsowym pokrytym przed malowaniem gruntem jest dobrym środowiskiem do rozwoju wszelkiej maści grzybów. Tylko gazobeton ? Link do komentarza
Barbossa Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #27 Napisano 31 lipca 2013 Cytat Kolego przeczytaj dokładnie co napisałem.Zawilgocenie przegród budowlanych jest najczęstszą przyczyną pojawienia się grzybów , nie są to zdrowi i mile widziani goście w domach .Akurat gazobeton zawilgocony i pozostawiony pomiędzy styropianem a tynkiem gipsowym pokrytym przed malowaniem gruntem jest dobrym środowiskiem do rozwoju wszelkiej maści grzybów. Kolegoakurat wszelkiej maści grzyby rozwijają się na powierzchni przegród (w wierzchniej warstwie grubości kilku milimetrów, zwłaszcza gipsowej) i nie ma znaczenia z jakiego materiału są wykonane, bo każde mogą być mokre Link do komentarza
so_slow Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #28 Napisano 31 lipca 2013 Cytat Tak ale.. Bardzo ważne jest aby warstwa ściany z gazobetonu/betonu komórkowego/suporexu/belixu itd przed ociepleniem była sucha , w przypadku zastosowania tak nasiąkliwego materiału i po oklejeniu styropianem suszenie może trwać bardzo długo .Czy gazobeton jest najlepszym materiałem do budowania ścian ocieplanych styropianem ? Tu wielu wykonawców ma wątpliwości ale decyduje KLIENT i cena czyni cuda Ceramika ma stosunkowo niską nasiąkliwość, a jak się buduje w technologii suchej zaprawy np. z Porothermu to praktycznie nie ma w ogóle wilgoci w ścianie. To jest dobra opcja dla wszystkich obawiających się grzyba i pleśni pod ociepleniem Link do komentarza
Jani_63 Napisano 31 lipca 2013 Udostępnij #29 Napisano 31 lipca 2013 Zapomniałeś tylko napisać że ta opcja nie działa w przypadku podtopień, które to ostatnio coraz częściej się zdarzają, jak zawilgocenia w trakcie budowy.A za odprowadzenie nadmiaru wilgoci z przegrody odpowiada wentylacja. Link do komentarza
vip42 Napisano 9 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #30 Napisano 9 sierpnia 2013 czyli nie grozi połączeniu BK ze styro odspojenie pod wpływem wilgoci (wilgoć z wnętrza)? Link do komentarza
so_slow Napisano 14 sierpnia 2013 Udostępnij #31 Napisano 14 sierpnia 2013 Cytat Zapomniałeś tylko napisać że ta opcja nie działa w przypadku podtopień, które to ostatnio coraz częściej się zdarzają, jak zawilgocenia w trakcie budowy.A za odprowadzenie nadmiaru wilgoci z przegrody odpowiada wentylacja. W przypadku podtopień nie działa żadna opcja, bo to sytuacja ekstremalna. Zapewniam cię że łatwiej jest jednak o zawilgocenie podczas budowy... Wentylacja oczywiście sobie poradzi prędzej czy później. Ale to jak szybko ściana będzie miała swoje nominalne parametry i poziom wilgoci zależy głównie od tego, jak dużo wilgoci my sami do niej wprowadzimy. Stąd mój wpis a propos dryfixa... Link do komentarza
vip42 Napisano 18 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #32 Napisano 18 sierpnia 2013 stwierdzenie że po podtopieniu jest wilgoć w ścianie to tak jakby ktoś napisał że na poddaszu sa przeciągi gdy wiatr zedrze dach...sytuacje ekstremalne nie podlegają normom Link do komentarza
IamLW Napisano 6 września 2013 Udostępnij #33 Napisano 6 września 2013 Dokładnie! Jakieś katastroficzne wizje się tutaj pojawiły!Jednak z tym chłonięciem wody przez bk to też przesada, wrzuciłem kiedyś bloczek do beczki z wodą i na drugi dzień nadal pływał - czyli nie był w stanie przyjąć dużo wody i zatonąć, w końcu jego pory są pozamykane.Więc nie jest gąbką jak często ludzie piszą, trzeba uważać jak na każdy materiał i chronić przed wilgocią. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się