Skocz do zawartości

komin na domku letniskowym (drewnianym)


Recommended Posts

witam,
poszukuję odpowiedzi na pytanie jakiej wysokości powinien być komin stalowy (spalinowy), który wychodzi ze ściany domku letniskowego usytuowanego na działce rekreacyjnej. Ile powinien wystawać ponad kalenicę? I jaka jest minimalna dopuszczalna odległość domku z takim kominem od innych sąsiadujących domków letniskowych?
dziękuję, pozdrawiam
Link do komentarza
Można domyślać się, że chodzi tu o komin zewnętrzny dwuścienny. Odległość od sąsiednich budynków nie ma tu znaczenia - określają ją przepisy ogólne o usytuowaniu budynków na działce. Jego wysokość powinna uwzględniać konkretne warunki otoczenia _ odległość od drzew, kształt dachu, obecność innych przeszkód wpływających na zakłócenie ciągu kominowego.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Zależy jaki kocioł i jakie spaliny.. Nie zawsze ponad dach - § 175 Rozporządzenia w sprawie WT…. icon_biggrin.gif


Każdy większy producent trzyma na etacie "doradcę technicznego" znak szczególny zielony ptak na masce i kierownicy. Na swoich stronach mają do takiego speca telefon. On ci wszystko podpowie.
Link do komentarza
Cytat

witam,
poszukuję odpowiedzi na pytanie jakiej wysokości powinien być komin stalowy (spalinowy), który wychodzi ze ściany domku letniskowego usytuowanego na działce rekreacyjnej. Ile powinien wystawać ponad kalenicę? I jaka jest minimalna dopuszczalna odległość domku z takim kominem od innych sąsiadujących domków letniskowych?
dziękuję, pozdrawiam



Witam serdecznie,

Dokładne informację na temat usytuowania wylotu komina zawarte są w normie PN-EN 15287-2. Norma jasno wskazuje odległości, jakie powinny zostać zachowane od kalenicy czy powierzchni dachu. Generalnie przyjmuje się kilka podstawowych zasad:
- wysokość ponad kalenicę - dach spadzisty - 0,4m
- wysokość ponad kalenicę - dach spadzisty kryty materiałem łatwopalnym np. słomą - 0,8m
- odległość w poziomie od spadzistego dachu - 2,3m
- wysokość ponad dachem płaskim - 1m

Dach płaski - kąt nachylenia < 20st.
Dach spadzisty - kąt nachylania > 20st.

Proponuję również przesłać do nas skan przekroju budynku z naniesionym miejscem usytuowania komina lub po prostu szkic budynku wraz z kominem oraz podać model urządzenia grzewczego a my (oczywiście niezobowiązująco) dobierzemy kompletne rozwiązanie (wysokość, średnicę, rodzaj systemu kominowego).

Najlepszym kontaktem jest droga mailowa : biuro@poujoulat.com.pl
lub bezpośrednio do mnie r.halada@poujoulat.com.pl.

Pozdrawiam,
Rafał Hałada
POUJOULAT Sp. z o.o.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...