Skocz do zawartości

Płytki w łazience, układanie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witajcie, zabieram się za układanie płytek w łazience, robiłem to już kilka razy w swoim domu i muszę przyznać że szło mi to dobrze, robię spokojnie i starannie i efekt widać. Niestety, przyszła pora na położenie płytek w nowej łazience na piętrze. Jestem załamany, na jednej ścianie po przyłożeniu wagi okazuję się na dole brakuje 3cm do pionu.

Dodatkowo ściana pomalowana jest emulsją. Jest to pierwsza warstwa farby na nowy tynk, jest on dość porowaty więc myślę że nie trzeba by było zdzierać farby. Wydaje mi się że zagruntowanie ściany uni-gruntem powinno wystarczyć.

Co o tym myślicie? Zagruntowanie wystarczy? No i co ze ścianą, czym wyrównać różnice w pionie na ścianie? Mogę dać tyle kleju do płytek? Jeśli nie to czym to wyrównać aby się dobrze i długo trzymało? Bardzo proszę o pomoc.

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us Edytowano przez kukiz18 (zobacz historię edycji)
Napisano
To jeszcze podaj instrukcję, jak tym samopoziomem wyrównać pion.

Mnie wychodzi, że samopoziom należy wylać pod strop, a potem wykuć, do wyrównania pionu.
No ale może jest inna bardziej rewelacyjna metoda.



Ps. Ja równałem tynkiem, bo taniej mnie wyniosło niż klejem.
Napisano
Istniejącą farbę można potraktować jako gruntownik, ale dla pewności warto sprawdzić jak przylega do tynku. W najbardziej podejrzanym miejscu przyklejamy płytkę i po 3 - 4 dniach spróbujmy ją oderwać. Jeśli na całej
powierzchni (po oderwaniu) będzie farba bez śladów po tynku to istnieje ryzyko, że płytki nie będą dostatecznie zamocowane.

Co do wyrównania ściany, są specjalne zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża.
Napisano
Można by listwy przykleić takie wiesz, na jakich się zaciąga gips. Potem tynkiem cw obrzucić i do tego kleić płytki. Albo przyklej płytę gipskartonową. Albo... jedź na żywioł i po prostu daj grubo kleju.

I pamiętaj: w przyrodzie nie istnieją linie proste, wymyślili je specjaliści od marketingu.
Napisano
Cytat

Możecie podać przykład sprawdzonej zaprawy wyrównujące o zwiększonej przyczepności do podłoża?


Nierówności wyrównaj tynkiem Knaufa MP 75 a co do polepszenia przyczepności to polecam jeden z tańszych Atlas Premium Warstwa Kontaktowa.
Napisano
Cytat

Nierówności wyrównaj tynkiem Knaufa MP 75 a co do polepszenia przyczepności to polecam jeden z tańszych Atlas Premium Warstwa Kontaktowa.



Ok a czy pod tą zaprawę wymagane jest skucie powierzchniowe położonego już tynku? Chodzi mi o to czy mam na całej powierzchni wyrównania zbić troszkę tynku, czy tylko miejscami, czy w ogóle. Czy mam przed nakladaniem takiej zaprawy zagruntować scianę jakims uni-gruntem? Czy bedzie potrzeban jakaś siatka pod zaprawę itp? Przypomnę że mam ubytek ok 4cm
Napisano
Cytat

Ok a czy pod tą zaprawę wymagane jest skucie powierzchniowe położonego już tynku? Chodzi mi o to czy mam na całej powierzchni wyrównania zbić troszkę tynku, czy tylko miejscami, czy w ogóle. Czy mam przed nakladaniem takiej zaprawy zagruntować scianę jakims uni-gruntem? Czy bedzie potrzeban jakaś siatka pod zaprawę itp? Przypomnę że mam ubytek ok 4cm


Tylko o która zaprawę masz na myśli icon_biggrin.gif bo napisałem Ci o dwóch. Tak po kolei to jeżeli chodzi o tynk maszynowy Knaufa MP75 to uważam jak przetarłbyś tą farbę papierem gruboziarnistym na pacy i można ale nie trzeba gruntować.Żadnej siatki ja bym nie dawał,ewentualnie rzucisz dwa razy cieńszą warstwę tynku aby Ci to nie spłynęło. A co do Atlasa Premium Warstwa Kontaktowa to znajdź w googlach opis i sobie poczytasz gdzie i jak go się stosuje a ma on zastosowanie do gruntowania materiałów niechłonnych takie jak choćby płyta osb.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Tylko o która zaprawę masz na myśli icon_biggrin.gif bo napisałem Ci o dwóch. Tak po kolei to jeżeli chodzi o tynk maszynowy Knaufa MP75 to uważam jak przetarłbyś tą farbę papierem gruboziarnistym na pacy i można ale nie trzeba gruntować.Żadnej siatki ja bym nie dawał,ewentualnie rzucisz dwa razy cieńszą warstwę tynku aby Ci to nie spłynęło. A co do Atlasa Premium Warstwa Kontaktowa to znajdź w googlach opis i sobie poczytasz gdzie i jak go się stosuje a ma on zastosowanie do gruntowania materiałów niechłonnych takie jak choćby płyta osb.



Ok więc zrobię tak, kupię listwy do tynkowania, u samej góry wpuszczę ile się da, na 0. A na dole podkleję. Powiercę może dziury w tynku co jakiś czas i obrzucę zaprawą wyrównującą (nie wiem jeszcze jaką mają ale chyba mi coś doradzą). Na początku rzadszym szprycem potem coraz gęstszym. Myślę że będzie ok.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...